Skocz do zawartości

Jaki kocioł gazowy do istniejącego idealnie działającego na gaz CO grawitacyjnego?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Czy dostanę kocioł gazowy do sytemu CO grawitacyjnego otwartego (dlaczego - bo jest i funkcjonuje idealnie i b. szybko - ok 25 minut do nagrzania i nie chcę tego przerabiać ) - więc najchętniej bez pompy do CO (w zladzie mam ok 500 litrow wody) - obecnie mam stary piec gazowy oczywiście bez pompy.

Dobrze by było, by był to kocioł 2 obiegowy  i z zasobnikiem ciepłej wody 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Kotły przewidziane do pracy w układzie zamkniętym prawdopodobnie nie załączą się poniżej pewnego poziomu ciśnienia. Poza tym to tylko moje rozważania bo żaden hydraulik przy zdrowych zmysłach nie zaproponuje takiego rozwiązania bez dodatkowych elementów instalacji. 

Prawdopodobnie są jeszcze na rynku dostępne kotły gazowe dedykowane do pracy w obiegu otwartym.  

 

 

 

Napisano
Dnia 22.01.2017 o 14:48, zenek napisał:

Czy dostanę kocioł gazowy do sytemu CO grawitacyjnego otwartego (dlaczego - bo jest i funkcjonuje idealnie i b. szybko - ok 25 minut do nagrzania i nie chcę tego przerabiać ) - więc najchętniej bez pompy do CO (w zladzie mam ok 500 litrow wody) - obecnie mam stary piec gazowy oczywiście bez pompy.

Dobrze by było, by był to kocioł 2 obiegowy  i z zasobnikiem ciepłej wody 

Wątpię byś dostał coś nowego. A jeśli chodzi o przeróbki to by podłączyć kocioł jaki chcesz to po prostu wycinasz naczynie wzbiorcze na końcówce rury montujesz odpowietrznik automatyczny a na rurze powrotnej przed kotłem trzeba zamontowac odpowiednio dobrane naczynie przeponowe gdyż to zamontowane fabrycznie w kotle będzie za małe do takiego zładu .

Napisano
19 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czyli mowa o przeróbce instalacji otwartej na zamkniętą. Pominąłem ten aspekt ponieważ zenek nie chciał przeróbek.

Tak tylko że obecnie żadnego takiego nowego kotła gazowego jaki chce  nie dostanie .

Napisano
11 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czyli mowa o przeróbce instalacji otwartej na zamkniętą. Pominąłem ten aspekt ponieważ zenek nie chciał przeróbek.

Właśnie tak chcę - mam stary kocioł gazowy (10lat ma albo więcej) , chcę go zamienic na nowy, lepszy - ale do instalacji otwartej, grawitacyjnej. Na sterowaniu, oprócz temperatury wody mi nie zależy, ewentualnie 1 czujka temperatury wewnątrz domu!. Na oszczędnościach tak. Ale prawdziwych, nie na gadżetach pogodowych i 50 czujnikach. Sprawdzaliśmy u kolegi - w dużej mierze ćmojboj......

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...