Skocz do zawartości

Taśma (mata) termoizolacyjna o najniższym wpółczynniku


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Chodzi mi o taśmę lub matę  - grubość 2 - 5 mm  -   najlepszą pod względem termicznym (czyli najniższym współczynniku przenikania ciepła

 - znalazlem XPS = 0.032. To mój najlepszy wynik z Internetu.

!!!

ALE CZY ZNACIE COŚ JESZCZE LEPSZEGO - z jakiejś innej pianki, żelu - chodzi o najniższy współczynnik!

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

A po co Ci lepsza? Taka mata/podkład nie jest głównym czynnikiem ocieplenia. Gdzie chcesz zostawać tą matę?

Napisano
6 godzin temu, mhtyl napisał:

A po co Ci lepsza? Taka mata/podkład nie jest głównym czynnikiem ocieplenia. Gdzie chcesz zostawać tą matę?

Witaj.

Będę modernizował okna (własnoręcznie, więc nie pisz, że nieopłacalne) - mam drewniane i ładne, w b. dobrym stanie - no i są!. Ale mają wady: są takie jak chyba tzw. szwedzkie - dwa ramiaki zespolone zawiasami i zatrzaskami, każdy z osobną szybą. 

Zamierzam dać szyby zcalone (3) (mam tam ponad 4 cm do dyspozycji) i dwa ramiaki wzmocnić i zcalić razem (śrubami), a między nie dać przekładkę właśnie z taśmy termomodernizacyjnej. I właśnie szukam taśmy, maty o najlepszym wspolczynniku, idealnie, gdyby była lekko elastyczna.

Napisano (edytowany)

Po pierwsze kłania się nazewnictwo i zastosowanie, bo mata/taśma  mi się skojarzyła z tym co daje się pod panele. Dlatego zapytałem do czego chcesz ją użyć i nie pisałem, że jest nieopłacalne. Teraz, poniżej napiszę, że to jest nieopłacalne.

Czyli chcesz zrobić coś na wzór ciepłego montażu okien czy ocieplić jakieś ramiaki?. Z opisu który zamieściłeś wyżej to na mój gust przeinwestujesz całość, co z tego że wstawisz potrójny zespolony pakiet szybowy, pomijam że to do tych ram co posiadasz się nie uda to i co da ta taśma? Nie pakuj się w taka modernizacje okien bo wyrzucisz kasę w błoto.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
52 minuty temu, mhtyl napisał:

Czyli chcesz zrobić coś na wzór ciepłego montażu okien czy ocieplić jakieś ramiaki?. Z opisu który zamieściłeś wyżej to na mój gust przeinwestujesz całość, co z tego że wstawisz potrójny zespolony pakiet szybowy, pomijam że to do tych ram co posiadasz się nie uda to i co da ta taśma? Nie pakuj się w taka modernizacje okien bo wyrzucisz kasę w błoto.

Dlaczego uważasz, że nie wstawię potrójnej szyby zespolonej  w istniejące ramiaki? Skąd wiesz, że sie nie uda? Konkretnie!

Taśma oddzieli ramiak zewnętrzny od wewnętrznego na całej powierzchni styku - czyli będę miał tr,ojwarstwowy ramiak: deska  ramiaka1 + 0.5 cm np. xps + deska ramiaka2. No i trójszybowy scalak.

A okna mam osadzone na piance i brak węgarków (czyli na tyle ile się dalo, zlikwidowany mostek)

Napisano

Zobacz sobie jak jest osadzony pakiet szyb zespolony w ramie okiennej i zapytaj u producenta stolarki okiennej tam gdzie będziesz zamawiał szyby czy tak można, na pewno fachowiec odpowie że to się nie opłaca. A taśma oddzielająca poszczególne ramy okienne nic nie da bo współczynnik pakietu szybowego będzie zapewne wyższy niż ta izolacja.

Napisano
46 minut temu, mhtyl napisał:

Zobacz sobie jak jest osadzony pakiet szyb zespolony w ramie okiennej i zapytaj u producenta stolarki okiennej tam gdzie będziesz zamawiał szyby czy tak można, na pewno fachowiec odpowie że to się nie opłaca. A taśma oddzielająca poszczególne ramy okienne nic nie da bo współczynnik pakietu szybowego będzie zapewne wyższy niż ta izolacja.

Wiem mniej wiecej jak jest osadzony pakiet szyb - to nie problem - naważniejsza jest szerokość i tu sie mieszczę w sam raz.

Natomiast jeśli idzie o ramy - jeśli byłaby to rama fabryczna drewniana - nie będzie lepsza, bo ja będę miał z  tą wkładką (tylko chcę najlepszą) , plastikowa pewnie tak (współczynnik) - ale i tak współczynnik ramy z szybą to średnia i tyle. 

Zresztą znajdę taśmę - to policzę przegrodę! a szyby - to śa takie pakiety 0.6 - 0.7 , ale nie wiem na ile miarodajne i ile  lat ten gaz w środku wytrzyma?

Jest jeszcze kwestia szczelnego (a zarazem, tak mi tłumaczono, elastycznego) osadzenia szyb w ramiaku - tutaj na razie nie mam wiedzy. Chodzi mi o termiczną szczelność. Może cos wiesz? oprócz podkładek - Jakiś kit, zel?

Napisano

Współczynnik  szyby a współczynnik całego okna to dwie różne rzeczy i zmienne są od ich  wielkości. 

Co do osadzenia i szczelności, to nowe oka drewniane są wykonane ze sklejonego drewna, nie wypaczają się i trzymają wymiar. Te twoje są z litego drewna, na pewno sosnowego i nie bata, że pracują  jak chcą, prędzej czy później może dojść do uszkodzenia pakietu szybowego.

Tylko jakbym nie tłumaczył i tak zrobisz  bo widzę, że klamka u Ciebie zapadła.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

nowe oka drewniane są wykonane ze sklejonego drewna

takie mam, tyle że nie nowe, ale w b. dobrym stanie. Poza tym gdy je zespolę - dodatkowo się usztywnią - tak myślę.

Gdyby nie stan i jakość - pewnie bym wymieniał na nowe.

Sugestia że jestem uparty i odporny na argumenty nie jest trafna :wallbash:

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

 

Współczynnik  szyby a współczynnik całego okna to dwie różne rzeczy i zmienne są od ich  wielkości. 

 

zgoda 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

nowe oka drewniane są wykonane ze sklejonego drewna

takie mam, tyle że nie nowe, ale w b. dobrym stanie. Poza tym gdy je zespolę - dodatkowo się usztywnią - tak myślę.

Gdyby nie stan i jakość - pewnie bym wymieniał na nowe.

Sugestia że jestem uparty i odporny na argumenty nie jest trafna :wallbash:

Napisano

W którym roku te okna montowałeś? Tamto klejenie nie ma nic wspólnego z obecnym. Co prawda są klejone ale nie w taki sposób jak teraz.

Napisano
20 godzin temu, mhtyl napisał:

A taśma oddzielająca poszczególne ramy okienne nic nie da

Żartowałem z tym klejeniem - mam lite drewno - stolarka ma z 12 lat - co się mialo ypatrzyć, sie wypatrzyło - jedna sztuka. Zespolę i powinno być OK. to nieduże okna, największa szerokość ok 90 cm, - nie ma wielkich tendencji do gięcia.

Patrzyłem na energooszczędne okna drewniane - to klejone lite drewno, ale też i nieklejone bywa. Rama ma  taki współczynnik, jak drewno (grubość .ok 6 cm).

Jeżeli między ramy po ok 3 cm dodam 0.5 np PIR lub XPS - to  obniżę (polepszę) ten współczynnik dla ramy. Naturalnie rama to niewiele pow. w porównaniu do okna - u mnie od 0.4 do 0.1 i mniej powierzchni.

Reszta to szyba - będzie współczynnik 0.55, 0.65. Jesli tak - to powinno być co najmniej 2 x lepiej. Do tego mam rolety zewnętrzne i dodam na niektórych dużych oknach rolety wewn.  - w licu ściany.

mam jeszcze kilka pomysłów - ale też bez przesady... 

O ile mogę zmniejszyć zapotrzebowanie ciepła więc? Np. zmniejszyłem dwa okna (o 2/3) od zachodu (tam najwięcej wieje) bez szkody dla oświetlenia wnętrza, a nawet z kilkoma korzyściami - m.in. pakiet szybowy będzie jeden na okno zamiast dwóch i ten mniejszy. 

Szczerze mówiąc nigdy nie lubiłem liczyć, ale w końcu to policzę wszystko dla ciekawości....   

Napisano

Kiedyś, chyba było to pod koniec lat 90 Stolbud robił okna klejone a szyby były osadzane jak dawniej, nie dawał pakietów zespolonych.  Te okna ze Stolbudu też lubiły się wypaczać, choć nie w takim stopniu jak z litego drewna.

Napisano
26 minut temu, zenek napisał:

Ja mam okna robione przez prywatnego stolarza - chyba ze Słomnik. Nie wiesz, gdzie można zamówić dobre zestawy 3 szybowe?  

U każdego sprzedawcy/producenta/przedstawiciela firmowego stolarki okiennej.

Napisano
18 godzin temu, zenek napisał:

Dzięki! Ale gdzie najkorzystniej - jakość + cena?

 

Tego akurat nie wiem i raczej nikt tu tego nie powie bo nie słyszałem aby ktoś kupował sam pakiet szybowy.

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

A jak mu się szyba zbije?

To zamawia i przyjeżdża firma i zakłada. Kolega kiedyś tak miał, akurat okno obejmowała gwarancja, więc zgłosił do do firmy, przyjechali, ocenili i w ramach gwarancji wymienili.

Napisano (edytowany)

Pytałem kiedyś w Krakowie firmę produkującą takie zestawy (nawet ekskluzywne) - w zasadzie zażądali tylko, żeby kupić przez firmę. Myślałem o jakimś szklarzu - i połączyć to z Vatem na usługę. Ale najpierw szukam producenta. Obawiam się,że jak kupię przez firmę "okienną", to jeśli sa  tylko pośrednikiem, to będzie drogo. A tych szyb będę miał trochę niestety. Szukam zlotego środka -dobry zestaw we w miarę dobrej cenie. I tak najpierw muszę skończyć z ociepleniem ścian.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Obstawiam, że to się nie uda. Pisałem wcześniej o tym. Zamów kompletne okna, wyjdzie taniej i estetyczniej. Zobaczysz, urobisz się po pachy, wydasz kasę na te szyby a na końcu wszystko pierd... i kupisz nowe okna. Z gów... bata nie ukręcisz.

Napisano
Dnia 30.01.2017 o 20:29, mhtyl napisał:

Obstawiam, że to się nie uda. Pisałem wcześniej o tym. Zamów kompletne okna, wyjdzie taniej i estetyczniej. Zobaczysz, urobisz się po pachy, wydasz kasę na te szyby a na końcu wszystko pierd... i kupisz nowe okna. Z gów... bata nie ukręcisz.

Zrobię tak. Najpierw zrobię jedno małe i zobaczę co i jak. Następnie, jesli wyjdzie -  zrobię duże. Jak wyjdzie - zrobię pozostałe. I pochwalę się na forum.

A jak nie wyjdzie małe i duże - to nic nie napiszę i nie będę miał punkcika ani wstydu :icon_rolleyes:

Gość stach
Napisano
Dnia 28.01.2017 o 20:04, zenek napisał:

 Skąd wiesz, że sie nie uda?

 

Dnia 28.01.2017 o 23:00, zenek napisał:

dodatkowo się usztywnią - tak myślę.

 

Dnia 29.01.2017 o 16:43, zenek napisał:

 Zespolę i powinno być OK.

 

mam jeszcze kilka pomysłów - ale też bez przesady... 

 

Szczerze mówiąc nigdy nie lubiłem liczyć, ale w końcu to policzę wszystko dla ciekawości....   

I myślę, że:

Dnia 30.01.2017 o 20:29, mhtyl napisał:

Obstawiam, że to się nie uda. Pisałem wcześniej o tym. Zamów kompletne okna, wyjdzie taniej i estetyczniej. Zobaczysz, urobisz się po pachy, wydasz kasę na te szyby a na końcu wszystko pierd... i kupisz nowe okna. Z gów... bata nie ukręcisz.

Kiedyś też tak kombinowałem...:zalamka: jak byłem młody i narwany - cóż, widać każdy musi przez to przejść :bezradny:

 

Cooo, JA nie zrobię?!!!

Napisano
Dnia 3.02.2017 o 03:09, zenek napisał:

Zrobię tak. Najpierw zrobię jedno małe i zobaczę co i jak. Następnie, jesli wyjdzie -  zrobię duże. Jak wyjdzie - zrobię pozostałe. I pochwalę się na forum.

A jak nie wyjdzie małe i duże - to nic nie napiszę i nie będę miał punkcika ani wstydu

tak zrobię!!!

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

tak zrobię!!!

Ależ nie nerwuj sie tak Zenuś:icon_biggrin:

Dnia 3.02.2017 o 03:09, zenek napisał:

Zrobię tak. Najpierw zrobię jedno małe i zobaczę co i jak. Następnie, jesli wyjdzie -  zrobię duże. Jak wyjdzie - zrobię pozostałe. I pochwalę się na forum.

A jak nie wyjdzie małe i duże - to nic nie napiszę i nie będę miał punkcika ani wstydu :icon_rolleyes:

Twój cyrk, twoje małpy, ale pamiętaj nie sztuką jest się chwalić sukcesem, większym docenieniem jest przyznanie się do porażki.

Napisano
3 godziny temu, mhtyl napisał:

Twój cyrk, twoje małpy, ale pamiętaj nie sztuką jest się chwalić sukcesem, większym docenieniem jest przyznanie się do porażki.

Pięknie prawisz, przyjacielu - jednak jeśli nie sprawdzę, to się nie dowiem. Przy całym szacunku do twych argumentów.

 

Napisano
Dnia 21.01.2017 o 18:53, zenek napisał:

Chodzi mi o taśmę lub matę  - grubość 2 - 5 mm  -   najlepszą pod względem termicznym (czyli najniższym współczynniku przenikania ciepła

 - znalazlem XPS = 0.032. To mój najlepszy wynik z Internetu.

!!!

ALE CZY ZNACIE COŚ JESZCZE LEPSZEGO - z jakiejś innej pianki, żelu - chodzi o najniższy współczynnik!

Czy to do ciepłego montażu?? - nie lepiej skorzystać z rozwiazań Soudal albo Tremco?

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czy to do ciepłego montażu?? - nie lepiej skorzystać z rozwiazań Soudal albo Tremco?

Oj, nie czytało się całego tematu:icon_razz:

 

Dnia 28.01.2017 o 18:22, zenek napisał:

 

Zamierzam dać szyby zcalone (3) (mam tam ponad 4 cm do dyspozycji) i dwa ramiaki wzmocnić i zcalić razem (śrubami), a między nie dać przekładkę właśnie z taśmy termomodernizacyjnej. I właśnie szukam taśmy, maty o najlepszym wspolczynniku, idealnie, gdyby była lekko elastyczna.

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 10.02.2017 o 18:11, mhtyl napisał:

Zamierzam dać szyby zcalone (3) (mam tam ponad 4 cm do dyspozycji) i dwa ramiaki wzmocnić i zcalić razem (śrubami), a między nie dać przekładkę właśnie z taśmy termomodernizacyjnej. I właśnie szukam taśmy, maty o najlepszym wspolczynniku, idealnie, gdyby była lekko elastyczna.

Panie, Panowie!

Nadal szukam taśmy, maty o najlepszym wspolczynniku, idealnie, gdyby była lekko elastyczna. Miedzy ramiaki okna - grubość 3 - 5 mm.

Napisano
13 godzin temu, zenek napisał:

 

Dnia 10.02.2017 o 18:11, mhtyl napisał:

Zamierzam dać szyby zcalone (3) (mam tam ponad 4 cm do dyspozycji) i dwa ramiaki wzmocnić i zcalić razem (śrubami), a między nie dać przekładkę właśnie z taśmy termomodernizacyjnej. I właśnie szukam taśmy, maty o najlepszym wspolczynniku, idealnie, gdyby była lekko elastyczna.

Panie, Panowie!

Nadal szukam taśmy, maty o najlepszym wspolczynniku, idealnie, gdyby była lekko elastyczna. Miedzy ramiaki okna - grubość 3 - 5 mm.

OK -coś tu się porobiło na forum - to wyjaśniam: 

Ten cytat z 10. 02 od mhtyla -  nie jest mhtyla, tylko mój, Zenka - to ja modernizuję moje okna, nie mhtyl. A mhtyl tylko mnie cytował - i ten cytat omyłkowo skopiowałem, za co mhtyla przepraszam.

I oczywiście nadal szukam  ww taśmy maty o najlepszym współczynniku przenikania ciepła !

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...