Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam kilka pytań dotyczących ogrodzenia oraz odległości od niego. W Internecie panuje na ten temat kompletne zamieszanie i wiele informacji pp prostu sobie przeczy.
- Jaka może być minimalna wysokość ogrodzenia miedzy dwiema działkami budowlanymi i jakie przepisy to określają.
- Co z nieszczęsnymi roślinami przy płocie? Wiem, ze nie ma szczegółoeych przepisóe, ale jeśli sąsiad posadzi iglaki tak, że opierają się o mój płot i wyginają go, to mam z nim iść do śądu?
- Co z odległością od płotu takich obiektóe jak garaże z blachy?
- Czy garaż blaszany jest w końcu obiektem wymagającym pozwolenia na budowę, czy nie? Na różnych stronach różnie się o tym pisze!!!
Link do komentarza
Przepisy nie regulują wymagań dotyczących ogrodzeń między nieruchomościami do wysokości 2,2 m - ogrodzenie nie jest też wymagane. Zgodnie z kodeksem cywilnym gałęzie i korzenie przechodzące na działkę sąsiednią stają się własnością jej posiadacza można je więc usunąć. Pojecie "mój płot" dotyczy sytuacji gdy w całości znajduje się on na terenie posesji - ogrodzenia w granicy zgodnie z domniemaniem należą do obu właścicieli. Interpretacja kwalifikacji obiektu "garaż blaszany" nie jest jednoznaczna bo może być on uznany za budynek gospodarczy lub obiekt tymczasowy. Przy powierzchni do 25 m2 nie jest potrzebne pozwolenie na budowę, a jedynie zgłoszenie zamiaru jego postawienia.
Link do komentarza
Cytat

A jaka jaet podstawa prawna tego, że płot między posesjami nie jest konieczny? Na jaki przepis można się powoływać?



Czytam i znajduję odpowiedź:

Cytat

Przepisy nie regulują wymagań dotyczących ogrodzeń między nieruchomościami do wysokości 2,2 m - ogrodzenie nie jest też wymagane.



Bo chyba to co nie zakazane to dozwolone
Link do komentarza
Sławomir: niby masz rację, ale nie jestem przekonany, że jak powiem, iż przepisy nie nakazują mi budowy płotu, więc go nie stawiam, to urzędnik zinterpretuje to tak samo (w urzedach niewiele się zmienilo przez ostatnie 20 lat icon_mrgreen.gif ). A sąsiad-pieniacz może polecieć do sądu i... i po co mi to?! Dlatego wolałbym jakis konkret w postaci przepisu - byłbym po prostu spokojniejszy (lata tresury w rozmaitych urzędach zrobiły swoje icon_mrgreen.gif )
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...