Skocz do zawartości

ocieplanie styropianem


Recommended Posts

Napisano
Witam. Moje pytanie dotyczy ocieplania styropianem trochę teoretyzuję, ale proszę o odpowiedzi bez ironi.

chiałbym ocieplić ściany z gazobetonu styropianem o grubości 20cm. Zastanawia mnie sposób łaczenia ze ścianą:

- pojedyńczą płyte można by montować bez kołków do wysokości 8 m (teoretycznie) wzamacniając tylko kołkami w narożach


- czy można montowac 2 warstwy po 10cm - pierwsza na klej, druga z przesunięciem ale jak przykleić do poprzedniej? czy wystarczy tylko kołkować? jakiej długości musiały by być kołki do gazobetonu, gdzie takie można dostać? ile kołków na taflę styropianu potrzeba?
Napisano
A co przy takim ociepleniu zrobisz z wodą w ścianie? Jak zamkniesz 20 cm styropianu na ścianie z
20 - 30 cm styropianu w podłodze? Gazobetyn , zwłaszcza wilgotny, przy niskiej zabudowie, odprowadzi ciepło przez fundament pod dom.
Napisano
Takiego sposobu ocieplenia nie przewiduje żadna z dopuszczonych do stosowania technologii. Zaproponowana "metoda" nie ma logicznego uzasadnienia i nie zapewni dostatecznego zamocowania płyt do podłoża.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Takiego sposobu ocieplenia nie przewiduje żadna z dopuszczonych do stosowania technologii. Zaproponowana "metoda" nie ma logicznego uzasadnienia i nie zapewni dostatecznego zamocowania płyt do podłoża.



Też pierwszy raz słyszę żeby mocować płyty styropianu samymi kołkami.
Napisano
[attachment=1353:ocepl.bmp]
płyty ze styropianu (na zdjęciu termoorganika platinum) # 20 cm można przykleić klejem cementowym, jeśli ściana jest równa (YTONG), to można nanieść klej na styropian pacą zębatą, ściana powinna być zagruntowana gruntem i dodatkowo polecam podczas klejenia zaciągać ścianę cieniutką warstwą kleju
znacznie wygodniejsze jest przyklejanie styropianu klejem w piance PU, np. CERESIT CT 25, który nanosi się pistoletem do aplikacji pianki (jak np. przy osadzaniu okien) na płytę styropianu na obwodzie i dodatkowo w poprzek przez środek, ten sposób jest niezwykle łatwy i bardzo skuteczny, płyta z pianą jest bardzo lekka w przeciwieństwie do płyty z naniesionym klejem cementowym
do mocowania styropianu używa się kołków plastikowych o długości 30 cm (dłuższych już nie produkuje się?)
kołki należy wbijać po całkowitym wyschnięciu kleju, min. 24 godz.

ocepl.bmp

ocepl.bmp

Napisano
klejenie klejem w piance jest bardziej pewne i trwałe od klejów cementowych (w/g producentów)
nie należy jednak stosować "zwykłych" pianek PU, bo zawierają one rozpuszczalniki od których styropian znika
Napisano
Cytat

klejenie klejem w piance jest bardziej pewne i trwałe od klejów cementowych (w/g producentów)
nie należy jednak stosować "zwykłych" pianek PU, bo zawierają one rozpuszczalniki od których styropian znika



To jakie jest przeznaczenie zwykłych pianek? Do czego je stosować?
Napisano
Cytat

klejenie klejem w piance jest bardziej pewne i trwałe od klejów cementowych (w/g producentów)
nie należy jednak stosować "zwykłych" pianek PU, bo zawierają one rozpuszczalniki od których styropian znika


Ktoś Ci chyba bzdur naopowiadał pianka poliuretanowa nie rozpuszcza styropianu chyba że czyścik do piany i pistoletów.
Firmy dociepleniowe używają pianki pistoletowej niskoprężnei np.Illbruck do wypełniania nierównych połączeń płyt styropianowych.
Coraz częściej tego wymagają inspektorzy nadzoru.
Napisano
Cytat

Przeciw komu czemu? Gryzoniom? icon_biggrin.gif


Mąż mówi że dla wypełnienie powstałych wyrw,zbyt dużych otworów i dla szybkości napraw.Jest jeszcze jedno zastosowanie ,zagłuszenie wyjca alarmu podczas włamania co nagminnie stosują złodzieje/sąsiad doświadczył/ icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Witam. Moje pytanie dotyczy ocieplania styropianem trochę teoretyzuję, ale proszę o odpowiedzi bez ironi.

czy wystarczy tylko kołkować?



Raczej wystarczy tylko przyklejać - bo to jest właściwe mocowanie, a kołki są tylko uzupełnieniem (na wszelki wypadek, gdyby się płyta odkleiła).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...