Skocz do zawartości

Wyburzenie ściany działowej


Recommended Posts

Napisano
Mam do wyburzenia ścianę działową (cegła pełna). Dołączam rysunek i zdjęcie, i parę danych.

- ściana posadowiona jest na parterze domu jednorodzinnego; wyżej jest nieużytkowane poddasze
- ta część domu była budowana pod koniec lat 60
- strop na belkach stalowych, coś a'la Klein?; między belkami są cegły, zbrojenie i wylany na to cement
- część ściany została wyburzona naście lat temu, zostało jej ok. 207 cm długości

Na belkach nie ma śladów korozji.
I pytanie: Czy mogę wyburzyć ściankę? Czy strop mi nie zacznie pękać, a co gorsze czy się nie zawali?

Belki zaznaczone na czerwono. Ściana, jasny szary.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Ścianka działowa nie podpiera stropu i nie ma wpływu na jego nośność. Można ją więc wyburzyć.



Dzięki za odzew.
Odpowiedź brzmi całkiem logicznie i zgodnie z tym co uważam, ale.....biorąc pod uwagę długość stropu (niemal 5 m) i stary budynek, czy wyburzenie, mimo wszystko, nie wpłynie na osłabienie konstrukcji?
Napisano

Jeśli chcesz odpowiedź pisemną, napisz do wróża Macieja, on w swojej kuli magicznej wszystko obejrzy i Ci odpowie...

Zastanów się chłopie, jak można odpowiedzieć? :icon_eek:

Powinien to obejrzeć z bliska jakiś fachowiec, puknąć, może coś nawiercić, pomyśleć - wtedy uzyskasz odpowiedz popartą wizją lokalną, doświadczeniem fachowca!

W tej chwili, na podstawie opisu i zdjęcia masz taką, a nie inną odpowiedź!

Moim zdaniem, jeśli poddasze ma być nieużywane - w sensie mieszkania, z użyciem mebli, wykonania łazienki z wanną - to możesz śmiało wyrzucić tę ścianę, ale decyzja musi być Twoja i musisz wiedzieć, że ponosisz odpowiedzialność za swoje czyny...

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

jeśli to ściana 12 cm - to bym burzył

ciekawe jest jednak to, że belki są położone na długości a nie na szerokości pomieszczenia - zwykle robi się na szerokość - tym bardziej że 4 m to w sam raz - a 5 to duża rozpiętość  

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Mimo najszczerszej chęci, nikt przy zdrowych zmysłach jednoznacznie nie odpowie Ci na to pytanie. Dawniej budowano na 2 sposoby.

-pierwszy gdzie niewiadomo było jaka jest wytrzymałość konstrukcji więc dawano ściany 50cm na domy parterowe

-drugi gdzie również nie do końca ludzie byli pewni tego co robią, a jednak woleli stawiać dom z czegokolwiek.

 

Teraz wiesz, że ściana działowa jest tylko ścianką do przedzielenia powierzchni. Dawniej (również lata 60-te) zdarzało się, że ściana działowa podpierała strop. Różne cuda budowlane u nas się wyprawiały. Ja akurat zajmuję się zawodowo montażem drzwi i czasem Klient prosi o poszerzenie otworu. Wierzcie mi lub nie, ale brak nadproża to wcale nie taka rzadka rzecz u nas.

Napisano

Ściana pewnie wyburzona została jeszcze przed Świętami - patrzcie na daty postów, bo to takie puste teraz gadanie...

1 godzinę temu, mazwoj napisał:

 brak nadproża to wcale nie taka rzadka rzecz u nas.

Bo kiedyś robiło się porządne drewniane ościeżnice/futryny, na nich się po prostu nadmurowywało ścianę w trakcie budowy i ta ściana miała się czego i na czym trzymać...

Teraz ościeżnice są bardziej ku ozdobie i wytrzymałość mają tylko taką, aby drzwi wisiały, montuje się je tuż przed wprowadzeniem lokatora do domu, więc podczas budowy konieczne jest jakieś nadbudowanie otworu drzwiowego - podobnie jest z oknami.... no i stąd te nadproża...

 

A tobie klienci zlecają ten montaż w wieloletnich mieszkaniach, no i masz takie problemy - bo jestem przekonany, że w żadnym nowobudowanym lokalu na brak nadproża nie trafiłeś.

Napisano

Założyciel tematu już pewnie te ściankę wyburzył , a sądząc po tym że się nie odzywa to pewnie ..........wyburzył za wiele ..

Napisano
59 minut temu, joks napisał:

Założyciel tematu już pewnie te ściankę wyburzył , a sądząc po tym że się nie odzywa to pewnie ..........wyburzył za wiele ..

:hahaha2:

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Problem na pewno już rozwiązany. Ja mimo wszystko dodam, że zgadzam się z Tobą Stachu. Niegdyś właśnie tak były konstruowane ościeżnice aby pełniły funkcję nadproża. Obecnie materiały budowlane wyglądają zgoła inaczej i Inwestorom zależy na czym innym.

A co do belek - różne były ich losy. Dobrze zrobione mają się świetnie do dzisiaj. Partanina nie jednemu już na głowę się zawaliła.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...