Skocz do zawartości

Płytki w kabinie prysznicowej - jaki klej i fuga?


Recommended Posts

Napisano
Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam, mam zamiar szybko wyremontować łazienkę i chce w ciągu tygodnia przywrócić funkcjonalność kabiny prysznicowej. Będzie wyłożona mozaiką w brodziku i płytkami gresowymi na ścianach.
Zastanawiam się nad wyborem kleju i fugi. Czy moge użyć kleju wodoszczelnego a fugi epoxydowej?? Zależy mi na szybkim tempie robót.

Proszę wskazanie dedykowanych produktów.

Napisano (edytowany)
Witam,

Tego typu klej do okładzin oraz spoinę epoksydową można zastosować pod warunkiem przestrzegania wytycznych producenta. Producent kleju podaje na opakowaniu (lub w karcie technicznej) do jakiego rodzaju zastosowań, okładzin i typu podłoży dany klej jest przeznaczony, jak powinno być przygotowane podłoże przed jego użyciem oraz po jakim czasie płytki można użytkować i spoinować. Tym niemniej trzeba pamiętać jeszcze o innych elementach. Przed przyklejeniem okładzin nawet na kleju który tworzy warstwę izolacyjną, konieczne jest zwykle wcześniejsze uszczelnienie miejsc newralgicznych (połączeń pomiędzy ścianami i podłogą, dylatacji, podjeść i odpływów hydraulicznych) przy pomocy taśm, narożników i mankietów uszczelniających. Jeżeli chodzi o spoiny epoksydowe to są one spoinami chemoodpornymi, o bardzo małej nasiąkliwości a zarazem dużej szczelności. Posiadają bardzo wysoką odporność na ścieranie i korozję biologiczną, co powoduje, że nadają się dobrze do łazienek i innych pomieszczeń narodzonych na wilgoć i wodę (pod warunkiem, że nie są stosowane na powierzchniach odkształcalnych). W przypadku ich stosowania należy przestrzegać rygorystycznie wytycznych stosowania m.in. spoinowanie powinno nastąpić po określonym czasie od przyklejenia okładziny i przy wilgotności podłoża wskazanej przez producenta spoiny (zwykle mniej niż 2%).

Najbardziej właściwe przy wykonywaniu tego typu prac jest stosowanie kompatybilnych wyrobów jednego producenta, które są wbudowywane zgodnie z jego zaleceniami, czyli stosowanie kompletnych systemów hydroizolacji. Firma "Piotrowice II" ma w swojej ofercie taki system - system hydroizolacji ALPOL HYDRO PLUS. W jego skład wchodzi folia hydroizolacyjna ALPOL AH 751, akcesoria uszczelniające ALPOL, kleje cementowe ALPOL AK 511-519, spoiny elastyczne ALPOL AS E51-65 (lub spoina epoksydowa ALPOL AH 760).

Instrukcja do wykonania poprawnej izolacji w kabinie prysznicowej Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo ogólne (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

 

Dnia 5.12.2016 o 11:38, Pomocnik napisał:

mam zamiar szybko wyremontować łazienkę i chce w ciągu tygodnia przywrócić funkcjonalność kabiny prysznicowej.

Tydzień to jest dość długi okres czasu i przy dobrej organizacji pracy i dużych umiejętnościach wykonawcy nie ma potrzeby kombinowania z jakąś super-extra chemią budowlaną.

Zależy jeszcze jaki jest zakres tego remontu - czy wymagane jest skuwanie starych płytek, odtwarzanie tynków (pod mozaikę trzeba mieć naprawdę równą powierzchnię )...

Chemię - sprawdzoną - oferuje również Atlas.

Jeśli potrzebne będzie równanie ścian możesz użyć w zależności od wielkości napraw - zaprawy tynkarskiej albo REKORD szary (bo tańszy od białego - ale pod szklaną mozaikę lepszy będzie biały).

Wystarczy hydroizolacja - któryś Atlas WODER, klej Atlas PLUS, nie wchodziłbym w epoksydową fugę, bo w łazience (niepublicznej) to tylko wzrost kosztów... wystarczy fuga ARTIS.

Atlas oferuje również obiecujący - moim zdaniem - ale nie sprawdzony przeze mnie przed zakończeniem działalności :bezradny: klej żelowy  Geoflex...

Dlaczego piszę o ATLASIE - bo przede wszystkim na jego chemii pracowałem i nie miałem żadnych problemów :icon_biggrin:.

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A papa była na wełnie, czy pod wełną? 
    • Ok, mój błąd powinienem powiedzieć - chudziak jest względnie suchy. Bo jak na ilość wody na folii to sam chudziak aż taki mokry nie jest - jak bym cała ta wodę wylał na beton to wtedy byłoby czuć że jest mokry. Ale to tylko moje odczucia. Ten odczyt 5-8% jest raczej wiarygodny. Izolacja w postaci papy jest, niestety zakładki są uszkodzone i nie we wszystkich miejsca możliwe byłoby ewentualne wkładanie czegoś pod nią (choć folii i tak nie można). Wilgotność ścian 1-2% - na dole ściany.
    • Podsumowując to co zrozumiałem w tym temacie.   Hydraulicznie, podłogówka działa prawidłowo. Różnica temperatur rzędu 10*C pomiędzy temperaturą zasilania a powierzchnią podłogi jest rzeczą naturalną i to normalne że przy czynniku mającym 38-40*C mam 28*C na powierzchni podłogi. Różnica między temperaturą zasilenia i powrotu 3-4*C nie jest idealna, ale w moim przypadku zmiejszenie przepływu tak aby osiągnąć porządaną różnicę powoduje spadek temperatury podłogi i temperatury w pomieszczeniu co wynika najpewniej nie ze źle działającej podłogi (np. złego oddawania ciepła do płyt Fermacell), ale z zapotrzebowania na ciepło w tym pomieszczeniu bo dom nie jest ocieplony, a cienka płyta Fermacell nie jest w stanie zakumulować takiej ilości ciepła.   Na ten moment mogę albo zwiększyć przepływ (co jest możliwe bo to jedyna pętla obecnie), albo temperaturę wody aby zwiększyć moc grzewczą pętli. W przyszłości do pokoju powróci grzejnik, który dodatkowo dociepli pomieszczenie, co być może spowoduje że podłoga zrobi się cieplejsza i umożliwi zmniejszenie przepływu do 2l. A najlepszym wyjściem jest oczywiście termomodernizacja budynku, co także mam w planach.   Jeżeli coś pokręciłem to proszę Panowie, poprawcie mnie. W przeciwnym wypadku chciałem bardzo podziękować za cierpliwość i pomoc, ponieważ najbardziej obawiałem się iż dobór materiałów i/lub sposób wykonania w jakiś sposób tłumi tą pętlę, przez co nie grzeje i nigdy nie będzie grzać ona w sposób efektywny, a będzie jedynie bajerem, przez który podłoga będzie nie zimna, lecz letnia.
    • W takim razie wszystko jest dobrze. Pilnować tylko wykonania, żeby rurki przylegały do foli aluminiowej, a folia do następnej warstwy, wszelkie pustki będą działać jak izolator.
    • Tak jak pisałem, mam płyty Sander System Standard Alu.   Rozumiem też, że po termomodernizacji także powinno być dużo lepiej, bo przy przepływie 2l/min rura oddaje ciepło w podłogę (jest dużo większa różnica temperatury zasielania i powrotu). Tylko tego ciepła jest za mało aby ogrzać nieocieplone pomieszczenie z dwiema ścianami zewnętrznymi i podłoga się wychładza?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...