Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Płytki w kabinie prysznicowej - jaki klej i fuga?

Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: http://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow

Witam, mam zamiar szybko wyremontować łazienkę i chce w ciągu tygodnia przywrócić funkcjonalność kabiny prysznicowej. Będzie wyłożona mozaiką w brodziku i płytkami gresowymi na ścianach.
Zastanawiam się nad wyborem kleju i fugi. Czy moge użyć kleju wodoszczelnego a fugi epoxydowej?? Zależy mi na szybkim tempie robót.

Proszę wskazanie dedykowanych produktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Fuga epoksydowa zapewni odporność na substancje agresywne i będzie wodoszczelna. Dlatego nie zaleca się stosować tego typu fugi na tarasach i balkonach. Tak na marginesie.
Jeżeli zależy Panu/Pani na czasie, można zastosować klej do płytek na bazie poliuretanu. Nie jest tani ale to produkt kompleksowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Tego typu klej do okładzin oraz spoinę epoksydową można zastosować pod warunkiem przestrzegania wytycznych producenta. Producent kleju podaje na opakowaniu (lub w karcie technicznej) do jakiego rodzaju zastosowań, okładzin i typu podłoży dany klej jest przeznaczony, jak powinno być przygotowane podłoże przed jego użyciem oraz po jakim czasie płytki można użytkować i spoinować. Tym niemniej trzeba pamiętać jeszcze o innych elementach. Przed przyklejeniem okładzin nawet na kleju który tworzy warstwę izolacyjną, konieczne jest zwykle wcześniejsze uszczelnienie miejsc newralgicznych (połączeń pomiędzy ścianami i podłogą, dylatacji, podjeść i odpływów hydraulicznych) przy pomocy taśm, narożników i mankietów uszczelniających. Jeżeli chodzi o spoiny epoksydowe to są one spoinami chemoodpornymi, o bardzo małej nasiąkliwości a zarazem dużej szczelności. Posiadają bardzo wysoką odporność na ścieranie i korozję biologiczną, co powoduje, że nadają się dobrze do łazienek i innych pomieszczeń narodzonych na wilgoć i wodę (pod warunkiem, że nie są stosowane na powierzchniach odkształcalnych). W przypadku ich stosowania należy przestrzegać rygorystycznie wytycznych stosowania m.in. spoinowanie powinno nastąpić po określonym czasie od przyklejenia okładziny i przy wilgotności podłoża wskazanej przez producenta spoiny (zwykle mniej niż 2%).

Najbardziej właściwe przy wykonywaniu tego typu prac jest stosowanie kompatybilnych wyrobów jednego producenta, które są wbudowywane zgodnie z jego zaleceniami, czyli stosowanie kompletnych systemów hydroizolacji. Firma "Piotrowice II" ma w swojej ofercie taki system - system hydroizolacji ALPOL HYDRO PLUS. W jego skład wchodzi folia hydroizolacyjna ALPOL AH 751, akcesoria uszczelniające ALPOL, kleje cementowe ALPOL AK 511-519, spoiny elastyczne ALPOL AS E51-65 (lub spoina epoksydowa ALPOL AH 760).

Instrukcja do wykonania poprawnej izolacji w kabinie prysznicowej Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo ogólne (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam jeszcze, abyś zwrócił uwagę na to, aby miały one podwyższoną odporność na ślizganie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach

 

Dnia 5.12.2016 o 11:38, Pomocnik napisał:

mam zamiar szybko wyremontować łazienkę i chce w ciągu tygodnia przywrócić funkcjonalność kabiny prysznicowej.

Tydzień to jest dość długi okres czasu i przy dobrej organizacji pracy i dużych umiejętnościach wykonawcy nie ma potrzeby kombinowania z jakąś super-extra chemią budowlaną.

Zależy jeszcze jaki jest zakres tego remontu - czy wymagane jest skuwanie starych płytek, odtwarzanie tynków (pod mozaikę trzeba mieć naprawdę równą powierzchnię )...

Chemię - sprawdzoną - oferuje również Atlas.

Jeśli potrzebne będzie równanie ścian możesz użyć w zależności od wielkości napraw - zaprawy tynkarskiej albo REKORD szary (bo tańszy od białego - ale pod szklaną mozaikę lepszy będzie biały).

Wystarczy hydroizolacja - któryś Atlas WODER, klej Atlas PLUS, nie wchodziłbym w epoksydową fugę, bo w łazience (niepublicznej) to tylko wzrost kosztów... wystarczy fuga ARTIS.

Atlas oferuje również obiecujący - moim zdaniem - ale nie sprawdzony przeze mnie przed zakończeniem działalności :bezradny: klej żelowy  Geoflex...

Dlaczego piszę o ATLASIE - bo przede wszystkim na jego chemii pracowałem i nie miałem żadnych problemów :icon_biggrin:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy też tak robił remontując moją łazienkę, chociaż fugi i silikony brał z innej firmy - a mianowicie MAPEI. Grunty CERESIT. Folie w płynie Soudal jak się nie mylę. Gładzie z ALPOLA.

Także w mojej łazience akurat sprawdza się moje powiedzenie - nie ma złych materiałów - są tylko źli wykonawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak poważnie - jeśli teraz ucieka powietrze, to tak samo uciekać będzie medium grzejące...też bardzo wolno... nie na tyle wolno,że zdąży odparować... rozleje się pod styropianem i wylezie po ścianie/tynku do góry, albo stropem w dół...
    • To samo już słyszałem. Niby mam się cieszyć, ale zupełnie nie jestem zadowolony. Powiedz mi jak pozbyć się tego mchu!  
    • masz czyste powietrze i wysoką wilgotność. Toksycznie nie jest.
    • Swoją drogą, zakładając temat na forum ekspertów OKNOPLAST liczyłem, że któryś z nich zabierze on głos w tej sprawie. W końcu to autoryzowany montażysta popełnił powyższe prace. Zresztą - jak pamiętam - mówił że takie zalecenia były na ostatnich (w 2017r.) szkoleniach. Chętnie przeczytam rady jak z ich punktu widzenia można byłoby ratować ten "montaż".  
    • Witam wszystkich serdecznie!

      Przymierzam się do remontu poddasza samodzielnie, z małą pomocą znajomych lub ewentualnym wynajęciem jakiegoś specjalisty. Korzystając z pomocy fachowców mam kilka pytań. Poddasze ma powierzchnie 10x11m patrząc po linii domu. Nie mam aktualnych planów architektonicznych, ponieważ dom jest budowany w latach 60 i niestety gdzieś przepadły. Dom jest nieocieplony z zewnątrz, dach kopertowy. Jest to dom z piwnicą, parterem mieszkalnym i poddaszem. Cały czas użytkowany. Z tego co wiem budowany jest z cegły z pustką termiczną oraz są wymienione okna na 3 warstwowe PVC na dole. Temperatura w zimie jest okej, więc nie śpieszy się póki co z ocieplaniem całego domu z zewnątrz ( to też później jest w planach ). Wiadomo, że ciepło przez ściany ucieka, ale myślę, że na poddaszu nie będzie to tak odczuwalne gdy się je ociepli z góry i dołu. 

      1. Chcę zacząć od ocieplenia dachu wełną szklaną. Szerokość między krokwiami to około 80 cm, a wysokość krokwi to 14. Najlepszym rozwiązaniem byłoby dać 10 cm wełny między krokwie ( + szczelina wentylacyjna ) i 20 cm na górę? 
      2. Niektóre krokwie są popękane. Co w takim wypadku? Wzmocnić je? W załącznikach dodam zdjęcie, o których mowa. 
      3. Co zrobić ze ścianami, na których są okna? Zamurować czy wstawić trochę wyżej okna poziome? Murowanie wiąże się z utratą światła, którego i tak będzie mało na poddaszu. Myślałem o oknach kolankowych ale to wiąże się z rozcinaniem dachu i dodatkowymi kosztami. Nie wiem czy nie lepiej przeznaczyć te pieniądze później na ocieplenie domu z zewnątrz. Jak myślicie? Co doradzicie? 
      4. Warto zrobić oddzielne ogrzewanie na górze? Na dole w domu jest zwykły piec węglowy. Na górze chciałem zrobić oddzielnie ogrzewanie gazowe z racji wygody. Trzeba byłoby wybrać albo zrobić nowe ogrzewanie na cały dom albo tylko oddzielne gazowe na górę. 
      5. Na załączonym zdjęciu daje kilka największych uwag.
      - CZERWONE - Pęknięcia na krokwiach. Co z tym zrobić?
      - NIEBIESKIE - łączenia murłaty w tym miejscu są dość liche na moje oko. Zostawić to? Są to dwie deski połączone ze sobą metalowymi łączeniami. Nie wiem na ile jest to wytrzymałe. 
      - ŻÓŁTE - nierówności w deskowaniu. Przeszkadza to w czymś? Dach nie przecieka ale zastanawiam się czy później nie będzie to stanowić problemu. Nie chcę wywalić pieniędzy w błoto. 


      Ps. Jeszcze odnośnie okien to jeśli zrobię tam podłogę bez podniesienia okien to będą one na wysokości stóp, czyli totalny bezsens. Teraz decyzja czy zamurować czy podnieść okna lub ewentualnie wstawić okna kolankowe z wycinaniem dachu. 


      Pytania mogą wydawać się banalne, ale szczerze mówiąc nie mam za bardzo doświadczenia w takich sprawach, więc wole łopatologicznie zapytać fachowców 
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×