Skocz do zawartości

Okna dachowe ciężko się otwieraja i zamykają


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady


Sprawa dotyczy jednego okna na poddaszu. Ciężko pracuje - trzeba użyć siły żeby się uchyliło. Nie znam typu ale to na 100% FAKRO i wiem tyle, że skrzydło ma oś obrotu w połowie..

Jak temu zaradzić?



Witam serdecznie,

W pierwszej kolejności proponuję rzeczywiście wykonać smarowanie zawiasów okna, zgodnie z instrukcją użytkownia ponowne smarowanie należy powtarzać cyklicznie lub w miarę potrzeb - powinno pomóc.

Płynny smar o oznaczeniu XMS to nasz systemowy produkt przeznaczony do smarowania i konserwacji okuć, zawiasów i elementów ruchomych okien dachowych naszej produkcji.

Można go zamówić w każdym punkcie dystrybucji naszych produktów lub w naszym sklepie internetowym https://sklep.fakro.pl/pl/category/tree/32679

Jeżeli smarowanie zawiasów nie będzie pomocne konieczne będzie zgłoszenie serwisowe i sprawdzenie okna na miejscu.

Pozdrawiam serdecznie
Konsultat FAKRO

  • 7 lata temu...
Napisano
2 godziny temu, Ogródek działkowy napisał:

  klamka się przekręca zamek puszcza ale ani o centymetr się nie chce ruszyć  

zamek na pewno puszcza? Czy tylko klamka się obraca? Bo wg mnie zamek może być zużyty i jest do wymiany.

Napisano
8 godzin temu, Ogródek działkowy napisał:

Dzień dobry , mam podobny problem ale okno Fakro w ogóle nie chce się otworzyć klamka się przekręca zamek puszcza ale ani o centymetr się nie chce ruszyć proszę o poradę pozdrawiam 

 

Może uszczelka się przykleiła.

Napisano

Dzień dobry,

chętnie pomożemy w rozwiązaniu problemu. Nasz serwisant przyjedzie i pomoże otworzyć okno. Prosimy o przesłanie zgłoszenia problemu do naszego Działu Serwisu na adres serwis@fakro.pl

 

W zgłoszeniu prosimy o podanie:

- Numeru seryjnego produktu – lub w przypadku jego braku wszelkie możliwe informacje – (czy jest to okno dachowe, czy do dachów płaskich, obrotowe, czy uchylno-obrotowe, faktura za zakup, itd.).

- Jasny i zwięzły opis sytuacji.

- Zdjęcia obrazujące sytuację. Przesłanie zdjęć jest najbardziej pomocnym sposobem na rozeznanie się w sytuacji i profesjonalne przygotowanie się do wizyty. Proszę by łączna waga załączników nie przekraczała 15 MB.

- Informacje nt. zamontowanego produktu: wysokość zamontowania, łatwość dostępu.

- Dane osobowe i adresowe niezbędne do umożliwienia wizyty serwisanta, czyli:

imię, nazwisko, adres pod którym zamontowane są produkty, numer telefonu.

Podanie danych jest dobrowolne, jednak bez ich podania realizacja zgłoszenia nie będzie możliwa.

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych zawarte jest na stronie internetowej FAKRO po adresem: https://www.fakro.pl/gdpr/

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...