Skocz do zawartości

W jaki sposób maskować dziury w płycie k-g


Recommended Posts

Napisano
Mam ściankę z płyt k-g. Czasami powstają jakieś odkształcenia bądź dziury. Powstają przy codziennym użytkowaniu, uszkodzenia mechaniczne. Powstają często na skutek uderzenia ostrym bądź tępym przedmiotem. W jaki sposób je zamaskować? Tak, aby nie było po niej śladu.
Napisano
Szpachle czyli gotowe masy do szpachlowania lub gipsy. Jest na rynku sporo marek i każdy domorosły "majster" ma swoje ulubione.
Nie będę tu faworyzował żadnej marki ale powiem tylko że ostatnio pracowałem ŚMIG (iem) icon_razz.gif

Jeżeli potrzebne jest mostkowanie (pokrywanie spoin i ubytków) polecam masy gotowe z włóknem szklanym. Potem przecieramy i malujemy powierzchnię.
Jeżeli są uszkodzone ściany i większe rysy trzeba skuć delikatnie tynk i zobaczyć czy to odparzenie czy większe uszkodzenie. Jeśli większe to naciągamy siatkę i od nowa procedura.
Niektóre szpachle kryją nawet rysy 5 mm.

Jeśli są to drobne zarysowania bez większych wgnieceń prawdopodobnie wystarczy gładź - czyli ostatnia warstwa..
Napisano
Przy usuwaniu uszkodzeń na płycie g/k w taki sposób, aby nie było śladu po naprawie istotne jest również jak i czym malowana była ta ściana.
Jeśli wałkiem, to powstał "baranek" - w zależności od farby (jej gęstości, ilości warstw) i wałka - bardziej, czy mniej widoczny.
Jeśli pędzlem - widać pociągnięcia pędzla, również mniej lub bardziej - zależnie od pędzla i jego "operatora", od jego doświadczenia i wprawy.
Jeśli farba była kładziona natryskowo, również ma swoje charakterystyczne cechy.
Trzeba to również wziąć pod uwagę i podobnie wykończyć reperowaną ścianę.
Napisano
Zarówno mniejsze jak i średnie uszkodzenia - dziury usuwa się z wykorzystaniem gipsu bądź wyciętego elementu płyty kartonowo-gipsowej plus gipsu. Najlepiej wykroić cały kwadrat czy tam prostokąt (zależy od kształtu uszkodzenia), następnie przygotować łatę o tych samych rozmiarach. Ważne, aby krawęć łaty była sfazowana pod kątem 45 stopni. Następnie przygotuj dwa kwałki profili stalowych Nida C lub CD. Cały proces związany z dalszymi pracami masz opisany w kilku krokach chociażby tutaj: siniat.pl/pl-pl/centrum-wiedzy/buduj-z-nami/ubytki-w-scianie-z-plyt-g-k-porady-remontowe
Napisano
Cytat

Zarówno mniejsze jak i średnie uszkodzenia - dziury usuwa się z wykorzystaniem gipsu bądź wyciętego elementu płyty kartonowo-gipsowej plus gipsu.



Bez jaj, chyba że ten "gips" to tak hasłowo. Bo laik pomyśli o zwykłym gipsie budowlanym i poleci do sklepu po dwa kilo, a potem będzie miał ładny gips!
Napisano
Z tym gipsem to przesadził.
Era kiedy gipsem się uzupełniało ubytki dawno już minęły.
Napisano
Cytat

Z tym gipsem to przesadził.
Era kiedy gipsem się uzupełniało ubytki dawno już minęły.




Oczywiście się zgadzam... Pisząc gips miałem na myśli gips szpachlowy NIDA Start lub NIDA Duo - te gipsy dostępne są w formie proszkowej przeznaczonej do rozrobienia.

Pisząc gips był więc to skrót myślowy.

Gips szpachlowy można zastąpić gotową masę szpachlową NIDA PRO.
Napisano
Szanowny Panie,

w przypadku pęknięć o szerokości do 5 mm bez konieczności stosowania taśm zbrojeniowych, można wykorzystać elastyczną masę naprawczą z zawartością włókna szklanego – ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX. Drobne ubytki wymagające szybkiej naprawy polecam wypełnić szybkoschnącą masą naprawczą ACRYL-PUTZ® LT 22 LIGHT. W przypadku większych uszkodzeń dobry rozwiązaniem będzie natomiast całościowe szpachlowanie z użyciem masy szpachlowej ACRYL-PUTZ® MS 30.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Drobne ubytki wymagające szybkiej naprawy polecam wypełnić



Ja osobiście napisałbym raczej zalecam icon_confused.gif, albo proponuję wypełnić...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...