Skocz do zawartości

Wentylator w łazience


Recommended Posts

Witam

Wiem, że temat był poruszany wielokrotnie i prawdopodobnie jest już dla niektórych nudny, ale nigdzie nie znalazłem takiego samego przypadku jak mój.
Mieszkam w bloku 5 piętrowym.
Posiadam w mieszkaniu dwa oddzielne kanały wentylacyjne w łazience i kuchni.
Kanały wentylacyjne są tylko do mojego mieszkania, nie są wspólne dla kilku lokali.
W budynku nie ma instalacji gazowej.
Ogrzewanie centralne z sieci wodociągowej.
W każdym pokoju oraz w kuchni na górze okna znajduje się wywietrznik.
Chcę zamontować w łazience wentylator z hygrostatem aby włączał się tylko i wyłącznie gdy w pomieszczeniu poziom wilgoci przekroczy 60%.
Nie chcę go używać do wyciągania nieprzyjemnych zapachów a tylko i wyłącznie do regulowania wilgotności w pomieszczeniu.
Czy po zamontowaniu takiego wentylatora mogę mieć problem z przeglądem kominiarskim??

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Link do komentarza
Czy masz w tej chwili jakieś problemy "wilgotnościowe" (pleśń, grzyb) np. w łazience, czy którymś innym pomieszczeniu?
Dlaczego chcesz akurat teraz montować ten wentylator?
Czy zaobserwowałeś kiedyś zjawisko "ciągu wstecznego" w którejś kratce wentylacyjnej?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Podłączę się. Dom z wentylacją grawitacyjną, 2 kominy razem 8 kanałów. Chcielibyśmy w łazienkach i w garderobie dodać wspomaganie odpowiednim wentylatorem, sterowanym załączeniem światła lub inaczej, ew. ze zwłoką, itp. Teoretycznie wydaje się, że powinien być 2-biegowy i stąd pytanie gdzie szukać dobrych rozwiązań? Jak sprzęt proponujecie?
Czy jeśli kanały są indywidualne to też potrzebna klapa zwrotna?
Link do komentarza
Cytat

Podłączę się. Dom z wentylacją grawitacyjną, 2 kominy razem 8 kanałów. Chcielibyśmy w łazienkach i w garderobie dodać wspomaganie odpowiednim wentylatorem, sterowanym załączeniem światła lub inaczej, ew. ze zwłoką, itp. Teoretycznie wydaje się, że powinien być 2-biegowy i stąd pytanie gdzie szukać dobrych rozwiązań? Jak sprzęt proponujecie?
Czy jeśli kanały są indywidualne to też potrzebna klapa zwrotna?


Wentylacja będzie działać jak będzie nawiew powietrza np. nawiewniki okienne. W łazience wentylator pracuje krótkotrwale (usuwanie zapachów, pary) i "pobiera" powietrze przez kratkę w drzwiach. Żadne klapy zwrotne w nie są potrzebne, a wentylacja grawitacyjna funkcjonuje zależnie od warunków pogodowych - najintensywniej w czasie mrozów.
Link do komentarza
Cytat

Wentylacja będzie działać jak będzie nawiew powietrza np. nawiewniki okienne. W łazience wentylator pracuje krótkotrwale (usuwanie zapachów, pary) i "pobiera" powietrze przez kratkę w drzwiach. Żadne klapy zwrotne w nie są potrzebne, a wentylacja grawitacyjna funkcjonuje zależnie od warunków pogodowych - najintensywniej w czasie mrozów.



Rozumiem, ze takie stanowisko jest przemyślane i podpisze się Pan pod nim, w razie gdyby inwestor musiał zlikwidować ten wentylator, bo z jakiegoś innego kanału wywiewnego nastąpi "cofka".


Ps.
Już pomijam ewentualne zarzuty kominiarskie co do zgodności takiego rozwiązania z obowiązującymi przepisami - bo orłami "przepisowymi" to oni nie są.

Ps.2. Zalecam, w takim jak opisywanym przypadku, stosowanie klap zwrotnych na pozostałych kanałach wywiewnych, bo z doswiadczenia wiem, że albo w domu nawiewników nie ma, a jak już są, to niedobrane, a w wlekszości przypadkow zimą, zamnięte na głucho (nawet zaklejone) bo pizga z nich zimnem.




dopisałem: Ps, Ps.2. + na niebiesko Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli deski są w dobrym stanie to ich usuwanie jest bez sensu. Skoro nikt nie planuje tam pomieszczeń użytkowych to nie robiłbym ocieplenia dachu, ale ocieplenie stropu. Niejedną starą więźbę wykończyło takie źle zrobione docieplenie dachu. Nie znając szczegółów (nachylenie dachu, jego rozpiętość, sposób wykonania planowanej szczeliny pod deskowaniem i jej wlotu w kalenicy itd.) nie sposób powiedzieć, czy zaproponowany sposób wentylacji dachu będzie wystarczający. Tym bardziej, że nie wiemy również nic o sposobie wentylacji poddasza, a widać tam jakieś sznurki z praniem.
    • Czyli mamy komin akurat w sam raz na potrzeby kominka. Końcówka kodu w oznaczeniu G50 - odporny na pożar sadzy, minimalna odległość od elementów palnych 50 mm. Czyli stawiane przez producenta komina wymogi najpewniej zostaną spełnione. Ale wymagania z WT już najpewniej nie. Tym bardziej, że od dwóch stron mamy sąsiedztwo deskowania lub krokwi z kanałem dymowym.  Jak kominiarz będzie się trzymał przepisów, to ten komin odbioru nie przejdzie. Chociaż niektórzy przymkną oko. A jeszcze ten nieszczęsny styropian, czyli materiał palny na samym kominie. W tej szczelinie, jako oddzielenie od drewna należałoby da wełnę mineralną.   Nie jestem zwolennikiem pokrywania całych kominów izolacją cieplną. Przede wszystkim dlatego, że gdy taki komin ulegnie uszkodzeniu, pęknięcia, to nikt tego nie widzi. Tradycyjny sposób, czyli otynkowanie na biało jest pod tym względem niegłupi. każdą rysę i rozszczelnienie można wówczas wyłapać.
    • Dzień dobry, proszę o poradę w następującej kwestii: planuję wymienić eternit z dachu na blachodachówkę. Więźba (załączam zdjęcia) została wykonana w latach 80-tych,  ma pełne deskowanie, na którym chyba jest papa (tego nie jestem pewien)  i eternit. Odległość (rozstaw) między krokwiami to w jednym miejscu  96 cm a w drugim 92 cm, a "głębokość" krokwi to 13 cm. Był u mnie dekarz i stwierdził że z powodu tego że krokwie mają duży  rozstaw (co 96 cm) i małą "głębokość" (13 cm) to on zaleca zostawić to deskowanie, które jest obecnie, dzięki czemu dach zachowa większą sztywność. Na wierzchu desek zamiast papy dekarz da membranę, a potem blachodachówkę. Na moje pytanie o przewiewność i paroprzepuszczalność  takiego rozwiązania po dociepleniu dachu wełną i dodaniu drugiej membrany, dekarz stwierdził że wystarczy naciąć kalenicę na szerokość 2 cm i to zapewni odpowiedni przewiew. Co Koledzy na to? Czy powinienem postąpić według wskazań dekarza, czy też zdjąć deskowanie i dać tylko membranę i blachodachówkę, a potem wełnę i drugą membranę?  Zaznaczam, że to poddasze raczej nigdy nie będzie zamieszkane, a tylko będzie stanowić schowek na mniej potrzebne rzeczy. W przyszłości już po wymianie blachodachówki chciałbym docieplić poddasze wełną, dekarz mówi nawet o 20 cm, toteż do moich krokwi 13cm trzeba by dodać grube łaty, aby zostawić jeszcze 2,5 cm szczeliny wentylacyjnej. pozdrawiam Maciek  
    • Dokładnie, dlatego to obejrzy natomiast jeśli będzie potrzebny podciag poprosze go (architekt/projektant/konstruktor) o zaprojektowanie belki
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...