Skocz do zawartości

ogrzewanie w domu


Recommended Posts

Napisano
Cytat

ale nie przesadzaj że do domku wsadzi sobie bufor 800 litrowy,


Sorki, popełniłem gafę bo pisząc o buforze myślałem o bojlerze a to nie jest to samo.
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Sorki, popełniłem gafę bo pisząc o buforze myślałem o bojlerze a to nie jest to samo.


Spoko,mhtyl,czerwony łeb czuwa ;)
Chociaż dla domów budowanych z pomyślunkiem i z rozumem (z akcentem na pomyślunek i rozum czyli bez paliw stałych icon_biggrin.gif )300l wystarczy.
Cytat

u mnie wodna podłogówka i buforek. wychodzi, że dom zakumuluje około 35 kWh / 1*C, wliczając w to płytę 25 cm i strop 15 cm oraz ściany silikatowe. czyli bez ogrzewania przy -20*C temperatura spadnie o jakieś 2*C na dobę. zakładając ogrzewanie z mocą 3,5 kW, dostarczę połowę tej energii przez podłogówkę (albo zwiększę temperaturę zasilania i dostarczę więcej, co przy czystym prądzie nie wiąże się ze spadkiem COP) w taniej taryfie (10 godzin). Temperatura spadnie z 22*C do 21*C, wieczorem dogrzeję z bufora, żeby było przyjemniej. 200 L bufor (8-9 kWh) wystarczy, w końcu takie temperatury mamy przez kilkanaście godzin w roku.


Cytat

To tylko na CO. Wszystkie ściany mam z silikatu, płyta fundamentowa 25 cm. Bufor 200 L rozgrzany do 75*C w stosunku do 35*C zasilania podłogówki daje 8 kWh energii. Obciążenie cieplne budynku dla 22*C wewnątrz to 3,5 kW.



Jak widać ściany z materiału z którego robią chlewnie dla kumatych gości są najlepsze icon_biggrin.gif Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Spoko,mhtyl,czerwony łeb czuwa ;)
Chociaż dla domów budowanych z pomyślunkiem i z rozumem (z akcentem na pomyślunek i rozum czyli bez paliw stałych icon_biggrin.gif )300l wystarczy.



Jak widać ściany z materiału z którego robią chlewnie dla kumatych gości są najlepsze icon_biggrin.gif


Artur daj spokój z tą "fochową" retoryką bo na prawdę nie robi wrażenia na zorientowanych, jest niezrozumiałe dla niezorientowanych a dla jednych i drugich monotonne i upierdliwe.
Większość nikogo i Ciebie nie ocenia nawet mthyl, chodzi mu jedynie, mojej ocenie, o Twój specyficzny styl pisania w którym jesteś Ty jako świadomy inwestor i "reszta" która jest ociemniała i ma inne zdanie o Twego. To ciągłe używanie słowa inwestor stwarza wrażenie, że jesteś mentalnie cały czas w trakcie budowy, podczas gdy 90% aktywy FBD od dawna już jest użytkownikami domów. Ja za 4 lata przymierzam się do rozbudowy i remontu kapitalnego bo to juz będzie 17 lat i pewne rzeczy się zestarzały moralnie i fizycznie.
Jaki masz cel żeby przekonywać wszystkich do własnych preferencji i wyborów? Czy na przykład jesteś z niezadowolony ze
swego wyboru i leczysz swoje wewnętrzne, dysonanse z tym związane?

W tym konkretnym temacie aluzje do materiału z jakiego zbudowałeś dom są bezsensowne, to twój wybór z czego powstał Twój dom i ja to szanuję to twoja decyzja nawet jeżeli co niektórzy stwierdzają że to chlewik. Ja mieszkam w "szałasie" czy też "domu z zapałek" a nawet "Trabancie" bo tak się określa dom o konstrukcji szkieletowej i mnie takie określenia nie ruszają
PS Nawiążę jeszcze do systemu ogrzewania, jestem na NIE dla węgla i na NIE 50% dla drewna ale nie wyzywam tych którzy korzystają z tego rodzaju paliw. Sam od 13 lat grzeję prądem płacę za to śmieszne pieniądze i kiedy wszyscy (nie mówię że na FDB) kwitują to stwierdzeniem "o Jezu jak to jest drogo" to już nawet nie próbuje im tłumaczyć bo nie wierzą w moje wyjaśnienia , tylko robię zbolałą minę i i mówię, że jest mi ciężko i muszę z tym żyć. icon_biggrin.gif . Im się poprawia humor że dałem się sfrajerować i mi też bo mam ich w dupie jak za mieszkanie w czworaku bulą 2-3 razy tyle co ja i nikt nie narzuca nikomu swoich racji, wszyscy są zadowoleni icon_rolleyes.gif icon_lol.gif Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Odwierty na 300m??? Ktoś chce się dowiercić do metanu? ;) to może jeszcze z 1-2km i nie będzie potrzebna pompa bo na takiej głebokości to już temp ziemi jest dość wysoka ;)))



Tylko z mojej wrodzonej upierdliwości.

Radzę Drogi Rafale nie pisać o tym, o czym nie masz nawet mglistego pojęcia.

Odwierty 300m, to nie głębokość tylko długość (łączna) odwiertów.

Bo z długości odwiertów i rodzaju gruntu "wychodzi" moc dolnego źródła - waha się od 20 do 170W/mb
Napisano
Cytat

Tylko z mojej wrodzonej upierdliwości.

Radzę Drogi Rafale nie pisać o tym, o czym nie masz nawet mglistego pojęcia.

Odwierty 300m, to nie głębokość tylko długość (łączna) odwiertów.

Bo z długości odwiertów i rodzaju gruntu "wychodzi" moc dolnego źródła - waha się od 20 do 170W/mb



Ponieważ zostałem wywołany do tablicy ;)

"Kolego" o tym jakie Ty masz pojęcie świadczy cyt:"Bo z długości odwiertów i rodzaju gruntu "wychodzi" moc dolnego źródła - waha się od 20 do 170W/mb"

A to już świadczy tylko o tym że jesteś kompletnym dyletantem technicznym :P a jak widzę inżynierskiego pojęcia o czym piszesz nie masz w ogóle.

Cykl Carnota mój "humanisto" nie jest związany z długością odwiertów ani rodzajem gruntu icon_biggrin.gif. Zaczynasz pisać jak typowy hydraulik podczas dyskusji na ten temat...słowem wiem jak to połączyć ale fioletowego pojęcia nie mam jak to działa icon_smile.gif))

Odpowiedni poziom wiedzy dla Ciebie...https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Carnota zwróć uwagę na delta T jak skończysz te studia to przejdź do kolejnego i poczytaj o współczynnik tarcia Darcy'ego to dowiesz się coś więcej w tej kwestii... Kolejna sprawa to ciepło właściwe płynu...i już jesteś w domu amatorze ;)

Pozdrawiam
Rafał



Cytat

A w jakim celu ma schładzać wodę do grzejników? I po co ten zawór czterodrożny?



Bo to jedyna możliwość aby piec pracował przy zalecanych 65 stopniach na zasilaniu, a abyś miał niższą temp np na podłogówce czy grzejnikach. Wysoka temp na piecu jest po to aby:
- piec nie skorodował zbyt szybko (kondesacja pary wodnej na powrocie)
- miał wyższą sprawność - przy niższej temp sprawność pieca gwałtownie spada.

Cytat

Żeby dzieci sobie rączek nie poparzyły to w baterii jest jeszcze drugie pokrętło z zimną wodą lub pokrętło które po ustawieniu miesza ciepłą wodę z zimną.


LOL...tak powiesz dziecku 3 letniemu? OK twoja sprawa...

Cytat

Kolego straty zawsze były i będą, ale nie przesadzaj że do domku wsadzi sobie bufor 800 litrowy, litości on nie ma hotelu.
Każdy bufor czy bojler jest ocieplony.


Po co ci bufor skoro ma być mały? Chcesz bufor aby mieć stała temp przez 2-3dni? To potrzebujesz około 100-150kW ciepła zmagazynowanego w buforze...a to już policzysz z ciepła właściwego wody....z delta T

Cytat

Natomiast co do korozji bufora to nie są lata prlu, że produkowano z blachy ocynkowanej, teraz są zazwyczaj emaliowane i takiej powłoce korozja nie groźna.
Więc sprawa piąta jest nieaktualna wg mnie.



LOL... zbiornik emaliowany bez ANODY wytrzyma ci max 3 lata icon_smile.gif a później te 800l będziesz mieć na podłodze...
Proponuje od razu zrobić kanalizacje w kotłowni ;)

Pozdrawiam
Rafał
Napisano
Cytat

Bo to jedyna możliwość aby piec pracował przy zalecanych 65 stopniach na zasilaniu, a abyś miał niższą temp np na podłogówce czy grzejnikach. Wysoka temp na piecu jest po to aby:
- piec nie skorodował zbyt szybko (kondesacja pary wodnej na powrocie)
- miał wyższą sprawność - przy niższej temp sprawność pieca gwałtownie spada.


Pisząc tak wygląda, że masz mgliste pojęcie, wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.
Mając podłogówkę w najprostszym jej wykonaniu wystarczy zawór z głowicą termo z kapilara aby nie poszła wysoka temperatura na podłogówkę, a po jakiego poszczać temp 30 stopni na grzejniki tego nie rozumiem. Wystarczy aby grzejniki posiadały zawory z głowica termo aby nie przegrzewać pomieszczenia, a zasilając wg Ciebie grzejniki 30 stopniami grzejniki muszą być przewymiarowane aby dogrzewały pomieszczenie. Chyba wiesz na jakiej temperaturze grzejniki pracują.
Zgodzę się z Tobą i jest to prawdą, że na powrocie nie może być zbyt niska temperatura bo to działa niekorzystnie na piec.


Cytat

LOL...tak powiesz dziecku 3 letniemu? OK twoja sprawa...



Są jeszcze takie wynalazki jak baterie termo. A swoja drogą to dziecko trzyletnie trzeba pilnować, a po drugie nie dosięgnie do baterii aby ja uruchomić.
Wyolbrzymiasz problem którego tak naprawdę nie ma.
Cytat

Po co ci bufor skoro ma być mały? Chcesz bufor aby mieć stała temp przez 2-3dni? To potrzebujesz około 100-150kW ciepła zmagazynowanego w buforze...a to już policzysz z ciepła właściwego wody....z delta T


jeżeli chodzi o bufor to strzeliłem byka do którego się przyznałem. Pisząc o buforze miałem na myśli bojler.
Cytat

LOL... zbiornik emaliowany bez ANODY wytrzyma ci max 3 lata icon_smile.gif a później te 800l będziesz mieć na podłodze...
Proponuje od razu zrobić kanalizacje w kotłowni ;)

Pozdrawiam
Rafał


Zbiornik ile wytrzyma to zależy głównie od wody, a nie czy masz anodę czy nie. Znajomy po kilku latach chciał wymienić anodę, a że bojler miał tak niefortunnie powieszony że musiał go zdemontować aby wymienić anodę to przy okazji chciał go wyczyścić gdy był ściągnięty, uwierz mi że nie było co czyścić, wyglądał w środku jakby co niedawno został kupiony.
Kiedyś nie było żadnych anod a bojlery były z blachy ocynkowanej i wytrzymywały znacznie dłużej niż trzy lata, więc proszę nie histeryzuj.
Pozdrawiam Henryk
Napisano
Cytat

Pisząc tak wygląda, że masz mgliste pojęcie, wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.


No to czekam na konkrety z twojej strony.

 

 

 

Cytat

Mając podłogówkę w najprostszym jej wykonaniu wystarczy zawór z głowicą termo z kapilara aby nie poszła wysoka temperatura na podłogówkę, a po jakiego poszczać temp 30 stopni na grzejniki tego nie rozumiem.

 



Tylko czekałem aż ktoś napisze o takim rozwiązaniu... to jest dopiero zwykła prowizorka! Jednocześnie najczęściej tak właśnie robi się u nas podłogówkę... Jeszcze od biedy jak masz podłogówkę tylko w łazienkach a główne ogrzewanie jest na grzejnikach... Ale jak podłogówki jest więcej to jak chcesz w ten sposób wyregulować temp w domu? Podregulujesz sobie co 2 dni zaworek?W przypadku opóźnienia podłogówki tak z pół dnia... to będzie albo Egipt albo Norwegia w domu... Słowem niezła masakra... To rozwiązanie nadaje się jak podłogówka to tylko jakaś niewielka część C.O.

A co do temp 30 stopni - chodzi o to że jak jest temp 5-10 stopni na dworze to wystarczy aby grzejnik grzał powiedzmy na 300-500W a nie trzeba od razu na 2kW...w związku z tym wystarczy niska temp wody w C.O

 

 

 

 

Cytat

Wystarczy aby grzejniki posiadały zawory z głowica termo aby nie przegrzewać pomieszczenia, a zasilając wg Ciebie grzejniki 30 stopniami grzejniki muszą być przewymiarowane aby dogrzewały pomieszczenie. Chyba wiesz na jakiej temperaturze grzejniki pracują.

 


Zasilanie grzejników niską temp kiedy na dworze jest dość ciepło podnosi ogólną sprawność C.O odwrotnie do pieca na paliwa stałe. Wiem że jak jak sie pali tanim paliwem to się o tym nie myśli...ale tak jest.

 

 

 

 

Cytat

Zgodzę się z Tobą i jest to prawdą, że na powrocie nie może być zbyt niska temperatura bo to działa niekorzystnie na piec.

 


Dokładnie...a o tym też zapominają hydraulicy.

 

 

 

 

Cytat

Są jeszcze takie wynalazki jak baterie termo. A swoja drogą to dziecko trzyletnie trzeba pilnować, a po drugie nie dosięgnie do baterii aby ja uruchomić.
Wyolbrzymiasz problem którego tak naprawdę nie ma.

 


Są ale te baterie można ustawić na gorącą wodę a jak masz 50 stopni w buforze to problemu nie ma. Mówie o problemie który wg mnie istnieje ale ja patrze po sobie i swoim podejściu. Moje dzieciaki same idą umyć ręcę i córka 3 letnia też to robi...nie boję się że poparzy sobie ręce.

 

 

 

 

Cytat

jeżeli chodzi o bufor to strzeliłem byka do którego się przyznałem. Pisząc o buforze miałem na myśli bojler.

 


Wszystko jasne...

 

 

 

 

Cytat

Zbiornik ile wytrzyma to zależy głównie od wody, a nie czy masz anodę czy nie. Znajomy po kilku latach chciał wymienić anodę, a że bojler miał tak niefortunnie powieszony że musiał go zdemontować aby wymienić anodę to przy okazji chciał go wyczyścić gdy był ściągnięty, uwierz mi że nie było co czyścić, wyglądał w środku jakby co niedawno został kupiony.
Kiedyś nie było żadnych anod a bojlery były z blachy ocynkowanej i wytrzymywały znacznie dłużej niż trzy lata, więc proszę nie histeryzuj.
Pozdrawiam Henryk

 



Nie masz pojęcia o czym piszesz. Kompletnego. Zbiornik na CWU jest zwykle projektowany do pracy z anodą. Dlatego ma np cieńsze ścianki niż zbiorniki z PRLu... jeżeli nie wymienisz anody a woda będzie mieć odczyn zasadowy - jak większość wód ze studni to taki zbiornik przeżre błyskawicznie. Owszem są wody o odczynie objętnym i do tego miekkie ale to raczej rzadkość. Większość w Polsce wód z wodociągów jest wydobywanych ze 100-130m studni gdzie w wodzie jest masa rozpuszczonych minerałów - co jest korzystne dla zdrowia ale nie za bardzo dla metalowych zbiorników na wodę...

Pozdrawiam
Rafał

 

Gość czerwony łeb
Napisano
No,no,no icon_biggrin.gif
zielony łeb tym razem widzę icon_biggrin.gif

I bardzo dobrze,że tak icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Tylko czekałem aż ktoś napisze o takim rozwiązaniu... to jest dopiero zwykła prowizorka! Jednocześnie najczęściej tak właśnie robi się u nas podłogówkę... Jeszcze od biedy jak masz podłogówkę tylko w łazienkach a główne ogrzewanie jest na grzejnikach... Ale jak podłogówki jest więcej to jak chcesz w ten sposób wyregulować temp w domu? Podregulujesz sobie co 2 dni zaworek?W przypadku opóźnienia podłogówki tak z pół dnia... to będzie albo Egipt albo Norwegia w domu... Słowem niezła masakra... To rozwiązanie nadaje się jak podłogówka to tylko jakaś niewielka część C.O.


Jak to wg Ciebie prowizorka to ja nie będę tego komentował, nie chce porostu psuć sobie sobotniego wieczora.
Widzę, że jesteś kolejnym który promuje jedne i jedyne słuszne rozwiązanie bo takie masz a inne to są be.
Napisano
Cytat

Ponieważ zostałem wywołany do tablicy ;)

"Kolego" o tym jakie Ty masz pojęcie świadczy cyt:


Cytat



Odwierty 300m, to nie głębokość tylko długość (łączna) odwiertów.

Bo z długości odwiertów i rodzaju gruntu "wychodzi" moc dolnego źródła - waha się od 20 do 170W/mb




A to już świadczy tylko o tym że jesteś kompletnym dyletantem technicznym :P a jak widzę inżynierskiego pojęcia o czym piszesz nie masz w ogóle.

Cykl Carnota mój "humanisto" nie jest związany z długością odwiertów ani rodzajem gruntu icon_biggrin.gif. Zaczynasz pisać jak typowy hydraulik podczas dyskusji na ten temat...słowem wiem jak to połączyć ale fioletowego pojęcia nie mam jak to działa icon_smile.gif))

Odpowiedni poziom wiedzy dla Ciebie...https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Carnota zwróć uwagę na delta T jak skończysz te studia to przejdź do kolejnego i poczytaj o współczynnik tarcia Darcy'ego to dowiesz się coś więcej w tej kwestii... Kolejna sprawa to ciepło właściwe płynu...i już jesteś w domu amatorze ;)



Tiaaa jako humanista nie bardzo wiem co cykl Carnota, i współczynnik Darcy'ego, ........, ma do doboru mocy dolnego źródła pompy ciepła (G/W PCi), którym ma być gruntowy pionowy kolektor - w opisywanym przypadku.

Może wytłumacz mi/nam, bo mój humanizm tego nie ogarnia, jak z tego co napisałeś można dobrać pionowy kolektor dla rzeczonej PCi G/W o mocy 12kW

Przy okazji może podasz jak dobrać dla tej PCi G/W, kolektor poziomy (np. dla suchego pisaku).

Natomiast jako kompletny dyletant techniczny i zupełnie bez wiedzy technicznej zapytuję (bo chcę się czegoś nauczyć):

1. Czy dotychczasowe praktyki doboru mocy dolnego źródła ciepła, w tym kolektorów do gruntowych pomp ciepła (czyli do G/W PCi) stosowane na całym świecie są błędne i wykonywane przez humanistów?

2. Czy miliony pracujących gruntowych pomp ciepła, w których dobierano moc dolnego źródła ciepła z mb i rodzaju gruntu, działa prawidłowo tylko dlatego, że nie wiedzą, że ich instalacje były robione przez humanistycznych amatorów ?

3. Czy usłyszę magiczne słowo ........................... ?

Ps. Pompy ciepła, to nie tylko takie, których dolnym źródłem jest woda (czyli PCi W/W), pobierana z odwiertu głębinowego (studni głębinowej) - patrz pkt.3. icon_lol.gif

Napisano
Cytat

A to już świadczy tylko o tym że jesteś kompletnym dyletantem technicznym :P a jak widzę inżynierskiego pojęcia o czym piszesz nie masz w ogóle.

Cykl Carnota mój "humanisto" nie jest związany z długością odwiertów ani rodzajem gruntu icon_biggrin.gif. Zaczynasz pisać jak typowy hydraulik podczas dyskusji na ten temat...słowem wiem jak to połączyć ale fioletowego pojęcia nie mam jak to działa icon_smile.gif))

Odpowiedni poziom wiedzy dla Ciebie...https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Carnota zwróć uwagę na delta T jak skończysz te studia to przejdź do kolejnego i poczytaj o współczynnik tarcia Darcy'ego to dowiesz się coś więcej w tej kwestii... Kolejna sprawa to ciepło właściwe płynu...i już jesteś w domu amatorze ;)


Tiaaa jako humanista nie bardzo wiem co cykl Carnota, i współczynnik Darcy'ego, ........, ma do doboru mocy dolnego źródła pompy ciepła (G/W PCi), którym ma być gruntowy pionowy kolektor - w opisywanym przypadku.



Odesłałem Cię do wikipedii do hasła Cykl Carnota. Rozumiesz już co ma wspólengo ten cykl z PC? Odwrotny do w.w cyklu masz w każdej pompie ciepła, cykl Lidnego...warto wiec abyś się z nim zapoznał jak chcesz zrozumieć o co w nich chodzi... Jeżeli nie, uczyć Cię czytania ze zrozumieniem nie zamierzam...


Cytat

Może wytłumacz mi/nam, bo mój humanizm tego nie ogarnia, jak z tego co napisałeś można dobrać pionowy kolektor dla rzeczonej PCi G/W o mocy 12kW


Bardzo prosto...ale najpierw musisz ogarnąć temat cyklu Carnota to podstawa...a następnie delta T.

Cytat

Przy okazji może podasz jak dobrać dla tej PCi G/W, kolektor poziomy (np. dla suchego pisaku).



Jak na głębokości 130m masz suchy piasek to znaczy że te odwierty nie znajdują się na planecie Ziemia... Mówimy o pionowym wymienniku ciepła, a nie poziomym...

Cytat

Natomiast jako kompletny dyletant techniczny i zupełnie bez wiedzy technicznej zapytuję (bo chcę się czegoś nauczyć):

1. Czy dotychczasowe praktyki doboru mocy dolnego źródła ciepła, w tym kolektorów do gruntowych pomp ciepła (czyli do G/W PCi) stosowane na całym świecie są błędne i wykonywane przez humanistów?

2. Czy miliony pracujących gruntowych pomp ciepła, w których dobierano moc dolnego źródła ciepła z mb i rodzaju gruntu, działa prawidłowo tylko dlatego, że nie wiedzą, że ich instalacje były robione przez humanistycznych amatorów ?

3. Czy usłyszę magiczne słowo ........................... ?

Ps. Pompy ciepła, to nie tylko takie, których dolnym źródłem jest woda (czyli PCi W/W), pobierana z odwiertu głębinowego (studni głębinowej) - patrz pkt.3. icon_lol.gif





Absolutnie poprawne. Problem w tym że Ty ich nie rozumiesz i dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć czego dotyczą.
Samo to że pytasz jak wyliczyć te stałe z tego co ci napisałem wynika że masz o tym ZEROWE pojęcie.

Posługujesz się gotowymi współczynnikami niczym dzieci w szkole liczbą Pi bez wiedzy że jest to stosunek obwodu koła do promienia. Dlatego jesteś jak widzę po twojej wypowiedzi...osobą która sztywno trzyma się współczynników zamiast adaptować je do innych warunków.

Słowem typowy instalator z praktyką i bez filetowego pojęcia co robi...

Wyśmiałem odwierty na taką głębokość z tego powodu że generują zupełnie nie potrzebne koszty pionowego wymiennika. Tymczasem nie jest istotna ich głębokość a sumaryczne długość. Kilka płytszych odwiertów lub inaczej większa rura osłonowa (większa pojemność ciepła odbiornika) dają możliwość lepszej wymiany ciepła po między czynnikiem a wodą w odwiercie. Naciąganie inwestorów na niepotrzebne koszty głębokich odwiertów jest zwyczajnie głupie. Temperatury wody w odwiercie 30m i 100m jest DOKŁADNIE taka sama i wynosi zawsze 4 stopnie co także wynika z własności wody o której też pewnie nie masz zielonego pojęcia. Wpisz sobie woda i wiki oraz 4 stopnie ;)

W związku z tym to że firma X albo Y preferuje głębokie odwierty nie ma żadnego fizycznego uzasadnienia...

Swoją drogą takie odwierty powinny być prawnie zakazane ze względu na możliwość skażenia takich starych wód podziemnych (warstwa wodonośna na głebokości ponad 100 m pochodzą np w mojej okolicy z trzeciorzędu!)...nooo chyba że lokalne warunki geologiczne uniemożliwiają innej instalacji...


Natomiast wsp. Darcy'ego podałem ponieważ wymiana ciepła wiąże się z właściwością wydatku przepływu w warstwie.
Tylko dyletant techniczny może opowiadać, że na głębokości 100m wydatek będzie większy. NIE BĘDZIE... Wydatek studni głębinowych na tej głębokości jest większy nie ze względu na wyższy wydatek przepływu ale na wysokość warstwy wodonośnej - po prostu - głębiej mamy wyższy słup wody... W naszym przypadku nei chcemy pompować wody ale wymieniać ciepło z warstwą wodonośną...




Napisano
1. Nikt (oprócz Szanownego Pana) nie pisał o głębokości odwiertu.

2.
Cytat

Odwierty 300m, to nie głębokość tylko długość (łączna) odwiertów.
Bo z długości odwiertów i rodzaju gruntu "wychodzi" moc dolnego źródła - waha się od 20 do 170W/mb



3. Szanowny Pan skwitował to - nazwijmy, niezbyt pochlebnie.

4. [b]Nalegam, aby Szanowny Pan podał jak wyliczyć moc DZ inaczej jak w pkt.2, dla przykładowej PCi o mocy np. 9,5kW dla kolektora pionowego, oraz dla kolektora poziomego (w suchym piasku) - bo w obu przypadkach zasady które znam są takie same.
Rozumiem, że przekroju geologicznego dla tego odwiertu nie muszę podawać, bo do poprawnego wyliczenia mocy DZ jest to zbędne.

Ps. Odwierty o głębokości ponad 100m zalicza się do prac górniczych z całym "dobrodziejstwem" inwentarza - czyli są prawnie chronione.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,

Przed wykonaniem odwiertów do sond gruntowych inwestor musi zlecić wykonanie projektu prac geologicznych oraz zgłosić zamiar przystąpienia do rozpoczęcia prac związanych z odwiertem w stosownym urzędzie w czasie do dwóch tygodni przed planowanym terminem prac.
Osobom, które zastanawiają się nad wyborem sprawdzonej gruntowej pompy ciepła, polecam urządzenia z rodziny Logatherm WPS, które osiągają wskaźnik COP 4,8. Kompaktowe wymiary urządzenia oraz wbudowany zasobnik ciepłej wody gwarantują z kolei oszczędność miejsca. Warto dodać, że na pompy ciepła marki Buderus może być przyznana gwarancja nawet do 5 lat.
Napisano
Cytat

Przed wykonaniem odwiertów do sond gruntowych inwestor musi zlecić wykonanie projektu prac geologicznych oraz zgłosić zamiar przystąpienia do rozpoczęcia prac związanych z odwiertem w stosownym urzędzie



Niekoniecznie i nie zawsze.
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...