Skocz do zawartości

Płytki na skośnych schodach


Recommended Posts

Napisano

Chcę okleić płytkami betonowe schody. Jest to pięć stopni, w tym jeden to około metrowej długości (głębokości?) platforma przed drzwiami. Schody znajdują się pomiędzy dwoma ścianami. Ściany są równe i (jak na budowlane realia) równoległe, w odległości 128cm jedna od drugiej. Krawędzie stopni są również równoległe z dokładnością do około 3mm. Niestety - jeśli ułożyć płytki wzdłuż ścian, to krawędź stopnia "ucieka" o 4,2-4,5 cm. Rozumiem przez to, że prostokątne płytki, ułożone z równymi fugami, tworzyłyby nową krawędź stopnia, która na długości 128cm odchyla się od stopnia betonowego o te ponad cztery centymetry.
Pozostałe wymiary: głębokość stopnia: 30cm, długość boku płytki (kwadrat): 33cm.
Schody są wylane na innych schodach - w celu utworzenia wspomnianej platformy przed drzwiami - zdaje się, że pierwotnie przed drzwiami znajdował się tylko niewielki pasek betonu.

Uważam, że równanie stopni za pomocą kleju do płytek byłoby grubym błędem.

Wydaje mi się, że kładzenie płytek wzdłuż istniejących krawędzi stopni powodowałoby zauważalne nieestetyczne odchylenie linii spoin od równoległości ze ścianami, bądź wymagałoby, również nieciekawego, schodkowania linii spoin wzdłuż biegu schodów. Nieco lepiej chyba wyglądałoby układanie płytek w taki sposób, by spoiny kolejnych stopni trafiały na środek następnego i poprzedniego stopnia, ale mam wątpliwości, czy to będzie ładnie wyglądać.

W tej sytuacji rozważam dwa warianty:
1) dolanie do stopni wyrównującego paska betonu - wady, to koszt (zaprawa, szalunki) i czas do rozpoczęcia klejenia płytek;
2) nawiercenie otworów fi6 wzdłuż linii prostopadłej do ścian i wyrównujące usunięcie nadmiaru stopni za pomocą młotka elektrycznego - przy okazji krawędź ostatniej płytki na platformie przed drzwiami znajdzie się pod progiem drzwi a nie dwa centymetry przed ścianą a klejenie płytek można by zacząć natychmiast po usunięciu gruzu.

Wdzięczny będę za wszelkie podpowiedzi i sugestie, które ułatwią mi zmierzenie się z tematem.

Napisano
Płytki układa się na schodach bazując na ich krawędziach, rozmierzając je tak, aby skrajne płytki (kładzione na końcu) miały szerokość nie mniejszą niż połowa płytki i przycina skośnie jeśli ściany nie są prostopadłe do krawędzi stopni.
Napisano
Cytat

Płytki układa się na schodach bazując na ich krawędziach, rozmierzając je tak, aby skrajne płytki (kładzione na końcu) miały szerokość nie mniejszą niż połowa płytki i przycina skośnie jeśli ściany nie są prostopadłe do krawędzi stopni.


Jak na obrazku? (grupy kresek są przy krawędziach stopni)

DSC01446.jpg

Napisano
Dolanie stopni to nie jest taka kosztowna i czasochłonna operacja jakby się wydawało... Jeśli wysokości schodków są równe, to operacja równania jest prosta. Oczywiście bez równania klejem - Atlas (nie tylko Atlas oczywiście, ale ja używałem Atlasa i mogę polecić) ma odpowiednią chemię budowlaną - na weekend wylewasz/doklejasz, a w poniedziałek kleisz płytki icon_biggrin.gif :

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_POSTAR_80

i karta techniczna:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2002_20151124_095527.pdf

albo:

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...12/ATLAS_ZW_330

i karta techniczna:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_4015_20150428_110320.pdf

No i wtedy nie masz problemu z nierównościami i mijaniem się fug icon_biggrin.gif

Koniecznie zastosuj dobrą hydroizolację (bo rozumiem, że to są schody zewnętrzne i nie wiadomo jak odizolowane od podłoża i jak woda kapilarnie sobie po nich hula...), np

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_WODER_DUO

no i karta:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20150330_100547.pdf

Jest to dość drogi środek, ale na parę lat będziesz miał spokój z płytkami i ich trwałością.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Dolanie stopni to nie jest taka kosztowna i czasochłonna operacja jakby się wydawało... Jeśli wysokości schodków są równe, to operacja równania jest prosta. Oczywiście bez równania klejem - Atlas (nie tylko Atlas oczywiście, ale ja używałem Atlasa i mogę polecić) ma odpowiednią chemię budowlaną - na weekend wylewasz/doklejasz, a w poniedziałek kleisz płytki icon_biggrin.gif :

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_POSTAR_80

i karta techniczna:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2002_20151124_095527.pdf

albo:

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...12/ATLAS_ZW_330

i karta techniczna:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_4015_20150428_110320.pdf

No i wtedy nie masz problemu z nierównościami i mijaniem się fug icon_biggrin.gif

Koniecznie zastosuj dobrą hydroizolację (bo rozumiem, że to są schody zewnętrzne i nie wiadomo jak odizolowane od podłoża i jak woda kapilarnie sobie po nich hula...), np

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_WODER_DUO

no i karta:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20150330_100547.pdf

Jest to dość drogi środek, ale na parę lat będziesz miał spokój z płytkami i ich trwałością.




Z Atlasem różnie bywa. DLa pewności wybrałbym Mapei albo Krelsel
Napisano
Różnie to bywa z wykonawcami, najlepszy produkt co niektórzy potrafią spieprzyć a potem winę zwalają na użyty materiał.
Napisano
Cytat

Z Atlasem różnie bywa. DLa pewności wybrałbym Mapei albo Krelsel



Otóż to - mhtyl ma absolutnie rację!

Robiłem chemią różnych producentów, też było dobrze, ale po szkoleniach - nie marketowych szkoleniach, tylko takich u producenta - używałem tylko Atlasa i dobrze wiedząc jak postępować z Atlasem było zawsze dobrze icon_biggrin.gif

No, muszę przyznać, że nigdy, no prawie nigdy (czasem gdzieś na wyjeździe, awaryjnie, jak zabrakło, a hurtownie już były pozamykane, a na gwałt potrzebny był worek, czy dwa icon_rolleyes.gif) nie kupowałem chemii budowlanej w marketach, tylko w sprawdzonych hurtowniach.
Napisano
Cytat

Otóż to - mhtyl ma absolutnie rację!

Robiłem chemią różnych producentów, też było dobrze, ale po szkoleniach - nie marketowych szkoleniach, tylko takich u producenta - używałem tylko Atlasa i dobrze wiedząc jak postępować z Atlasem było zawsze dobrze icon_biggrin.gif

No, muszę przyznać, że nigdy, no prawie nigdy (czasem gdzieś na wyjeździe, awaryjnie, jak zabrakło, a hurtownie już były pozamykane, a na gwałt potrzebny był worek, czy dwa icon_rolleyes.gif) nie kupowałem chemii budowlanej w marketach, tylko w sprawdzonych hurtowniach.


Muszę przyznać że na Atlasie jeszcze nigdy się nie sparzyłem ,poczynając od gruntów po kleje i wylewki samopoziomujące

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...