Skocz do zawartości

Wilgoć spękały tynk itd


BARTEK2050

Recommended Posts

Witajcie mam poważny problem jestem nowy i jeśli zły dziął to przepraszam a mianowicie poniżej opiszę sytuacje co jest grane proszę o porady co mam robić z tym problemem , mieszkanie jest komunalne ale ogólnie dom to wspólnota.

Mam problem z wilgocią a mianowicie mieszkam na 3 piętrze i pod oknem w kuchni mam dosyć sporą plamę był niby robotnik który remontował mieszkanie przed wprowadzeniem i zasugerował że jest to wina tynku i jak jest ostry deszcz to zacina i przez to powstała niby ta wilgoć ta plama pod oknem.
W mieszkaniu tez nie jest za fajnie od podłogi pod grzejnikiem jest wilgne i to dosyć sporo i co gorsze poszło niżej zresztą widać to po plamie , co z tym zrobić myślałem żeby resztę sćiany wypłytkować a na podłogę też dać płytki tylko ciekawe czy nie odpadną .
Byłem w administracji i niby mają się tym tynkiem zająć ale zenim to pewnie zrobią to troche minie a temperatura na dworze idzie w dół i niema takich upałów i ciekawe ile to może schnąć i czy wyschnie to w mieszkaniu jak zkóją tynk na zewnącz budynku
Ogólnie w kuchni czuć wilgocią poradzicie mi co mam z tym zrobić i jak to rozwiążać

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Właśnie chyba raczej nie , aczklwiek plama jest dosyć wysoko pod parapetem a ruru są z 30cm niżej więc czy jak był by przeciek to by tak poszło do góry .
A propo co sadzicie czy to tynk ??? , a co radzicie żeby w domu z tym defektem zrobić bo powiem tak łaczenie żeliwa -plastik jest za płytką a łączenie woda -plastik tez za płytką , co co radzicie kuć aż głęboko w podłodze i jak najwięcej pozbyć się tej wilgoci .
Link do komentarza
Jeśli plama powstała po remoncie to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć że miejsce przecieku jest w którymś z miejsc wskazanych przez Ciebie.Ale też może być np pęknięta kształtka "plastikowa"
Woda nie musi lecieć ciurkiem.Znam przypadek że w łazience w bloku kolanko było założone w trudno dostępnym miejscu,potem zabudowane i dopiero po przeszło roku okazało się że z niego kapie,kropla raz na kilka sekund.Rzadko ale to wystarczyło że pół sufitu u sąsiada z dołu to był jak to się mówi "gnój" bo przez obniżony gk sufit nic nie było widać.
Link do komentarza
czerwona kreska w tym miejscu idzie odpływ żeliwo a czarna to od wody no może ciut wyżej niż ta czarna , zauważyłem też czy może to jednak nie wina gdzieś na łączeniu żeliwo plastik bo ogólnie wcześniej niebyło takie mokre , aczkolwiek jak by przyszłą ekipa to rozkuwać ścianę to kazać im kuć głęboko bo na pewno zeszło to niżej zresztą to widać po plamie .
A co sadzicie jak już by to zrobili i zatynkowali w mieszkaniu gładzią to kłaść odrazu płytki , będzie się to trzymać ??
A co do teori to według was która to może być winna odpływowa czy jednak rura woda.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Nie ma co się zastanawiać icon_rolleyes.gif , trzeba kuć, dostać się do źródła. Na pewno nie jest to "zewnętrzna", deszczowa przyczyna, sugeruje kształt zacieku...
Najprawdopodobniej jest tak, jak pisze joks...

Trzeba zrobić to jak najszybciej, aby przed zimą wyschło i dopiero wtedy myśleć o płytkach, czy gipsie.
Link do komentarza
A więc tak , zgłosiłem sprawę i jestem umówiony z dyrektorem administracji i mam nadzieje że wezmie sie za tych co wykonywali remont a mam pytanie jak dostaną się do zródła tego problemu bo z tego co widzę to trzeba sporo kuć to myslicie że jak wykują w domu do gołego dziurę spora to ile to może schnąć ?? i myślicie że bez kucia na zewnącz tej plamy może to utrudnić żeby wyschło , bo okazuje że na zewnącz budynek należy do wspólnoty i pani powiedział że niema kasy na rusztowanie i kucie , co mi radzicie .
Link do komentarza
Cytat

A więc tak , zgłosiłem sprawę i jestem umówiony z dyrektorem administracji i mam nadzieje że wezmie sie za tych co wykonywali remont a mam pytanie jak dostaną się do zródła tego problemu bo z tego co widzę to trzeba sporo kuć to myslicie że jak wykują w domu do gołego dziurę spora to ile to może schnąć ?? i myślicie że bez kucia na zewnącz tej plamy może to utrudnić żeby wyschło , bo okazuje że na zewnącz budynek należy do wspólnoty i pani powiedział że niema kasy na rusztowanie i kucie , co mi radzicie .



Nie wyobrażam sobie żeby przekuwać się z zewnątrz.
Tylko od środka,przecież rury nie idą bliżej zewnętrznej powierzchni muru a wręcz przeciwnie,są blisko wewnętrznej powierzchni ściany.Może kujący trafią szybko na miejsce wycieku,ono jest najprawdopodobniej w miejscu łączenia rur lub rury z kształtką.
Link do komentarza
Szanowny Panie,

w takim przypadku najważniejsza jest szybka reakcja. Zalecam skucie fragmentu tynku, aby zlokalizować i zlikwidować źródło przecieku. Rozkuty fragment warto pozostawić przez kilka dni i obserwować, w którym miejscu pojawi się woda. Po uporaniu się z problemem kruszące się fragmenty ściany należy skuć, a całość osuszyć. Następnie polecam zagruntowanie podłoża gruntem głęboko penetrującym ACRYL-PUTZ® GP 41. Do renowacji rekomenduję wykorzystanie zaprawy wyrównawczej ACRYL-PUTZ® ZW 50, a następnie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START, jeżeli chce Pan uzyskać efekt gładkiej ściany.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...