Skocz do zawartości

dziury w ścianach = kobieta w opałach


Recommended Posts

Napisano
sprawa wygląda następująco:

Dostałam mieszkanie w spadku po babci. Blok ma z 50 lat jak nie więcej. Swoimi siłami i jak najtańszym kosztem próbuje przenieść moje nowe lokum do współczesności, bo póki co wygląda jak z lat 70. W korytarzu oczywiście była okropna boazeria którą po prostu musiałam zdjąć. Po oderwaniu jej od ścian pozostało pełno dziur i wyrw (do wglądu w dokumentacji zdjęciowej). W internecie pełno poradników jak sobie z tym poradzić, ale mam wrażenie że wszystkie mówią o małych dziurkach i pęknięciach. Planuje jakoś załatać te dziury (i muszę to zrobić sama bo nie mam kasy na ekipy remontowe) a na to dać jakaś grubą tapetę co by za dużo nie szlifować/wyrównywać czy jak to tam się nazywa. I tu moje pytanie: jak i czym załatać takie dziury ???

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
tynk maszynowy lekki Knauf MP75 , może być Goldband - jest ciut twardszy potem .tym załatasz te większe dziury , potem możesz nałożyć jakąś szpachlę..
Napisano

Nad drzwiami, po usunięciu ostatnich listew montażowych po boazerii będziesz pewnie chciała ukryć w tynku te wiszące kable antenowe i sieciowe - musisz zachować ostrożność, bo właśnie nad drzwiami prowadzono wszystkie przewody elektryczne, zasilające gniazdka i oświetlenie we wszystkich pomieszczeniach. Przy wykuwaniu bruzd pod te kable możesz trafić w taki przewód i byłby wtedy problem z jego łataniem... Tymczasowo można te przewody schować w specjalnych naściennych listwach montażowych.

Te bruzdy również można zakleić Knauf'em - jest on chyba przyjaźniejszy dla początkujących...
Niech Cię nie zwiedzie nazwa - nazywa się "maszynowy", ale bardzo dobrze aplikuje się go również ręcznie :icon_smile:, a rozrabia ściśle wg przepisu na worku.

Wszystkie te dziury należy obmieść i zagruntować np. Unigruntem Atlasa - nie będzie sypał się piasek z tych dziur i lepiej przywrze tynk. Po całkowitym wyschnięciu gruntu - możesz łatać :icon_lol:

Nie usiłuj za pierwszym podejściem wyrównać wszystkiego "na lustro" - połóż warstwę, odczekaj, nadrosty usuń szpachelką, dołóż kolejną warstwę.

Powodzenia w pracy :icon_lol:

Napisano
Cytat

Te bruzdy również można zakleić Knauf'em - jest on chyba przyjaźniejszy dla początkujących...



Do dużych ubytków raczej gips sztukatorski (modelowy) np. Knauf Stuckgips.
Napisano
Cytat

Przy wykuwaniu bruzd pod te kable możesz trafić w taki przewód i byłby wtedy problem z jego łataniem... Tymczasowo można te przewody schować w specjalnych naściennych listwach montażowych.



Szkoda kasy na te listwy i ich dodatkowe montowanie.
Drutem wiązałkowym zepnij i podciągnij wyżej na ścianie.
No i uważaj przy kuciu.
Napisano
Cytat

Swoimi siłami i jak najtańszym kosztem próbuje przenieść moje nowe lokum do współczesności,



Moja śp. babcia powiedziałaby: dziewcze, uważaj! szkłem doopy nie obetrzesz! Do tego najtańszego kosztu przyjdzie Ci jeszcze zdrowo dopłacić. Niedługo wspomnisz moje słowa.
Napisano
Cytat

Szkoda kasy na te listwy i ich dodatkowe montowanie.
Drutem wiązałkowym zepnij i podciągnij wyżej na ścianie.
No i uważaj przy kuciu.



Czekaj, czekaj...
Chodzi mi o to, że zamiast wkuwania tych przewodów, czyli antenowego, sieciowego, które ukryte były pod boazerią, można je schować w te listwy i nie kuć na nie bruzd...

Możliwe, że można było z mojego postu zrozumieć, że na czas kucia bruzd schować je w listwy, ale na to bym nie wpadł ... Faktycznie podciągnąłbym je wyżej na ścianie - niekoniecznie drutem wiązałkowym - i uważał przy kuciu .

A w tym, co pisze retro - też jest dużo prawdy ...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Szanowna Pani,

podstawą będzie usunięcie wszystkich luźnych fragmentów ściany oraz przygotowanie powierzchni do dalszej pracy. Po usunięciu luźnych fragmentów podłoże należy zagruntować gruntem głęboko penetrującym, np. ACRYL-PUTZ® GP 41. Zgodnie z wcześniejszymi uwagami internautów, przy kuciu należy uważać na przewody, które mogą być ukryte w ścianie, trzeba też schować w bruździe, listwie lub związać przewody widoczne na zewnątrz, również z zachowaniem ostrożności.

Do uzupełnienia ubytków zalecam zaprawę wyrównawczą ACRYL-PUTZ® ZW 50, a następnie nałożenie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ. Wyroby te należy nakładać zgodnie z zaleceniami producenta. Użytkownicy Forum słusznie zwracają uwagę, aby nie starać się wszystkiego wyrównać „na raz”. Ubytki są dość głębokie, dlatego koniecznie będzie nałożenie kilku warstw zaprawy.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
    • A  Smart wibratory sterowane zdalnie i inne tego typu akcesoria?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...