Skocz do zawartości

dziury w ścianach = kobieta w opałach


Recommended Posts

Napisano
sprawa wygląda następująco:

Dostałam mieszkanie w spadku po babci. Blok ma z 50 lat jak nie więcej. Swoimi siłami i jak najtańszym kosztem próbuje przenieść moje nowe lokum do współczesności, bo póki co wygląda jak z lat 70. W korytarzu oczywiście była okropna boazeria którą po prostu musiałam zdjąć. Po oderwaniu jej od ścian pozostało pełno dziur i wyrw (do wglądu w dokumentacji zdjęciowej). W internecie pełno poradników jak sobie z tym poradzić, ale mam wrażenie że wszystkie mówią o małych dziurkach i pęknięciach. Planuje jakoś załatać te dziury (i muszę to zrobić sama bo nie mam kasy na ekipy remontowe) a na to dać jakaś grubą tapetę co by za dużo nie szlifować/wyrównywać czy jak to tam się nazywa. I tu moje pytanie: jak i czym załatać takie dziury ???

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
tynk maszynowy lekki Knauf MP75 , może być Goldband - jest ciut twardszy potem .tym załatasz te większe dziury , potem możesz nałożyć jakąś szpachlę..
Napisano

Nad drzwiami, po usunięciu ostatnich listew montażowych po boazerii będziesz pewnie chciała ukryć w tynku te wiszące kable antenowe i sieciowe - musisz zachować ostrożność, bo właśnie nad drzwiami prowadzono wszystkie przewody elektryczne, zasilające gniazdka i oświetlenie we wszystkich pomieszczeniach. Przy wykuwaniu bruzd pod te kable możesz trafić w taki przewód i byłby wtedy problem z jego łataniem... Tymczasowo można te przewody schować w specjalnych naściennych listwach montażowych.

Te bruzdy również można zakleić Knauf'em - jest on chyba przyjaźniejszy dla początkujących...
Niech Cię nie zwiedzie nazwa - nazywa się "maszynowy", ale bardzo dobrze aplikuje się go również ręcznie :icon_smile:, a rozrabia ściśle wg przepisu na worku.

Wszystkie te dziury należy obmieść i zagruntować np. Unigruntem Atlasa - nie będzie sypał się piasek z tych dziur i lepiej przywrze tynk. Po całkowitym wyschnięciu gruntu - możesz łatać :icon_lol:

Nie usiłuj za pierwszym podejściem wyrównać wszystkiego "na lustro" - połóż warstwę, odczekaj, nadrosty usuń szpachelką, dołóż kolejną warstwę.

Powodzenia w pracy :icon_lol:

Napisano
Cytat

Te bruzdy również można zakleić Knauf'em - jest on chyba przyjaźniejszy dla początkujących...



Do dużych ubytków raczej gips sztukatorski (modelowy) np. Knauf Stuckgips.
Napisano
Cytat

Przy wykuwaniu bruzd pod te kable możesz trafić w taki przewód i byłby wtedy problem z jego łataniem... Tymczasowo można te przewody schować w specjalnych naściennych listwach montażowych.



Szkoda kasy na te listwy i ich dodatkowe montowanie.
Drutem wiązałkowym zepnij i podciągnij wyżej na ścianie.
No i uważaj przy kuciu.
Napisano
Cytat

Swoimi siłami i jak najtańszym kosztem próbuje przenieść moje nowe lokum do współczesności,



Moja śp. babcia powiedziałaby: dziewcze, uważaj! szkłem doopy nie obetrzesz! Do tego najtańszego kosztu przyjdzie Ci jeszcze zdrowo dopłacić. Niedługo wspomnisz moje słowa.
Napisano
Cytat

Szkoda kasy na te listwy i ich dodatkowe montowanie.
Drutem wiązałkowym zepnij i podciągnij wyżej na ścianie.
No i uważaj przy kuciu.



Czekaj, czekaj...
Chodzi mi o to, że zamiast wkuwania tych przewodów, czyli antenowego, sieciowego, które ukryte były pod boazerią, można je schować w te listwy i nie kuć na nie bruzd...

Możliwe, że można było z mojego postu zrozumieć, że na czas kucia bruzd schować je w listwy, ale na to bym nie wpadł ... Faktycznie podciągnąłbym je wyżej na ścianie - niekoniecznie drutem wiązałkowym - i uważał przy kuciu .

A w tym, co pisze retro - też jest dużo prawdy ...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Szanowna Pani,

podstawą będzie usunięcie wszystkich luźnych fragmentów ściany oraz przygotowanie powierzchni do dalszej pracy. Po usunięciu luźnych fragmentów podłoże należy zagruntować gruntem głęboko penetrującym, np. ACRYL-PUTZ® GP 41. Zgodnie z wcześniejszymi uwagami internautów, przy kuciu należy uważać na przewody, które mogą być ukryte w ścianie, trzeba też schować w bruździe, listwie lub związać przewody widoczne na zewnątrz, również z zachowaniem ostrożności.

Do uzupełnienia ubytków zalecam zaprawę wyrównawczą ACRYL-PUTZ® ZW 50, a następnie nałożenie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ. Wyroby te należy nakładać zgodnie z zaleceniami producenta. Użytkownicy Forum słusznie zwracają uwagę, aby nie starać się wszystkiego wyrównać „na raz”. Ubytki są dość głębokie, dlatego koniecznie będzie nałożenie kilku warstw zaprawy.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do murłaty na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na murłacie nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej murłaty i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy murłacie. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z murłatą, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie murłatę i ratuje Cię chyba tylko GK. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
    • mnie czeka coś podobnego...aczkolwiek w innym wydaniu kolejny raz, na sąsiedniej działce (własność mojej mamy) zainstalował sie w lasku bezdomny - materacyk, ubrania suszące się na sznurkach, oprócz tego butelki, puszki itd...rano znika, wraca po 20, jak już straż miejska nie pracuje. Policja za 1 razem (czerwiec) zbyła sąsiada, że może ten ktoś jest właścicielem tego terenu  Ale wyniósł się, kilka dni temu wrócił kawałek niżej. Wczoraj dostał ultimatum - jak do poniedziałku sam się nie wyniesie, to wszystko zniknie (pomijam już fakt, że sprawa była zgłoszona tutaj https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html ) Worki mam przygotowane i jutro pewnie pojadę do Pszoku (wątpię, żeby ostrzeżenia poskutkowały)  
    • Nie mam hydroizolacji właśnie i dawanie silikonów starcza tylko na 3-4 miesiące ponieważ robi się czarny i grzyb się osadza .Zerwałem Stary silikon i dokładnie wyczyściłem .Czyli co kupić fugę cementowa i dać tam to będzie najlepszy sposób ?
    • Komentarz dodany przez Tadek: Nie jestem frajerem, płacę duże opłaty za śmieci i wysokie podatki, oni mają obowiązek to wszystko odbierać. Już wykombinowali, przerzucili na nas następny obowiązek, zwrot butelek do skupów, czemu na tekstylia nie zrobią takich wrzutni przy supermarketach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...