Skocz do zawartości

Wilgoć a izolacja termiczna brodzika


Recommended Posts

Nie było mnie tu ze sto lat icon_biggrin.gif No i przylazłam po poradę.Mam zainstalowany brodzik (średnio-wysoki)w łazience z tą akrylową "maskownicą".Oczywiście obudowa nie jest zasilikonowana, więc sobie tak "stoi" (ech mężu, mężu...). Ogrzewanie mamy podłogowe, ale pod brodzikiem-nie. Pewnego dnia po "kąpieli" dzieci stwierdziłam że rozlana woda musiała wpłynąć pod obudowę, więc nakazałam demontaż jej w celu osuszenia.Sam brodzik nie przecieka.Ku mojemu zdziwieniu pod brodzikiem panował niezbyt przyjemny zapaszek pleśni a kurz który niestety zebrał się pod nim-pokryty był nią.Nie były to ogromne ilości ale w kątach gdzie się zebrał kurz-było jej więcej icon_redface.gif Zdziwiłam się bo łazienka jest dobrze wentylowana a obudowa nie jest szczelna(luźno stoi). Czy to możliwe że gdyby właśnie była szczelna -efekt by nie wystąpił?(wilgotne powietrze z łazienki nie dostałoby się tam). Czy różnica temperatur zimą (gorąca woda w brodziku i chłodna podłoga) mogą powodować "pocenie się" pod brodzikiem i na podłodze? Nie wiem jak "ugryźć" temat, chciałabym aby ktoś mi coś podpowiedział-czy właśnie szczelne zamknięcie tej przestrzeni(po uprzednim dokładnym wysuszeniu) wyeliminuje ten problem?Wydaje mi się że jak nie będzie tam wilgoci z łazienki to nie będzie się miało co skraplać(?)Mąż twierdzi że to efekt różnicy temperatur-więc zaczęłam szukać sposobu na zaizolowanie.Znalazłam takie nośniki z twardego styropianu, które izolują i jeszcze tłumią hałas.Ale czy można je zainstalować teraz kiedy brodzik już jest zamontowany???Nie chciałabym zakładać hodowli pieczarek, więc mądrzy Forumowicze, poradźcie co zrobić icon_biggrin.gif Edytowano przez Czapi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
O przyczyny zawilgocenia trzeba podejrzewać raczej brak uszczelnienia kabiny silikonem lub przecieki z odpływu jak i w wyniku spływu rozlanej wody (nachylenie podłogi). Przestrzeń pod brodzikiem powinna być idealnie szczelna (trudno to osiągnąć) bądź wentylowana, co pozwoli na odparowanie ewentualnych przecieków.
Link do komentarza
Cytat

O przyczyny zawilgocenia trzeba podejrzewać raczej brak uszczelnienia kabiny silikonem lub przecieki z odpływu jak i w wyniku spływu rozlanej wody (nachylenie podłogi). Przestrzeń pod brodzikiem powinna być idealnie szczelna (trudno to osiągnąć) bądź wentylowana, co pozwoli na odparowanie ewentualnych przecieków.



Czyli mogła to być woda która dostała się w podobny sposób wcześniej (rozlanie). Podsumowując: szczelne zamknięcie wysuszonej przestrzeni pod brodzikiem nie będzie wpływało na rozwój grzybów?Oczywiście przepatrzymy raz jeszcze czy wszystko jest szczelne.
A co do montażu tych nośników-zainteresowałam się tym ze względu na to ze dzieci lubią kąpać się w brodziku z nalaną wodą-niestety dość szybko woda wychładza się. Czy jest możliwość zainstalowania tego teraz?
Link do komentarza
Z opisu nie wynika czy w brodziku jest kabina dwu- czy czterościenna, izolacja przeciwwodna pod płytkami ściennymi, a rozchlapywanie wody przez dzieci nie sprzyja zabezpieczeniu przed zaleganiem wilgoci. Woda może wnikać rożnymi drogami, a zamontowanie nośnika zmniejszy jedynie powierzchnię zawilgocenia i utrudni dostęp do syfonu oraz kontrolę pod brodzikiem.
Link do komentarza
Cytat

Z opisu nie wynika czy w brodziku jest kabina dwu- czy czterościenna, izolacja przeciwwodna pod płytkami ściennymi, a rozchlapywanie wody przez dzieci nie sprzyja zabezpieczeniu przed zaleganiem wilgoci. Woda może wnikać rożnymi drogami, a zamontowanie nośnika zmniejszy jedynie powierzchnię zawilgocenia i utrudni dostęp do syfonu oraz kontrolę pod brodzikiem.



Dodatkowe pytanie - jaki silikonem najlepiej uszczelnić ścianę prysznica?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...