Skocz do zawartości

Montaż progu drzwi zewnętrznych KMT


Recommended Posts

Napisano
Drzwi zewnętrzne jak z filmiku
https://youtu.be/PsB8qAfTE_g
W takim przypadku jak na filmie nie ma problemu z montażem progu bo z zewnątrz i wewnątrz jest beton a do niego przykrecony próg.
U mnie pod tą listwa progowa jest styrodur na jej szerokość. Od wewnątrz do styroduru i tej listwy będzie wylewka. Z zewnątrz nie ma nic, jest narazie pustka między styrodurem a ociepleniem domu. Jak w takim razie zamontować taki próg?
Czy wywalić ta listwe i niech zaleja styrodur wylewką do lica bloczka fundamentowego aby była równa powierzchnia?
Czy zostawić ta listwe na wierzchu i do niej wylewka? Tylko co wtedy z tą przestrzenią za styrodurem a licem ściany?
Napisano
Zakup poszerzenie podprogowe i powinno to załatwić Twój temat w 100%. Przykładowo wygląda to tak:
http://wiked.pl/images/katalog/katalog_wik...erwiec_2016.pdf
strona 48.

Sporo firm ma to w ofercie. Plusy takiego poszerzenia są znaczne dla Ciebie i progu. Raz, że będzie cieplej i ograniczysz ucieczkę ciepła, dwa że jest sztywniej pod progiem jak na samym styrodurze i chudziaku. Polecam poszerzenia - popytaj u siebie montażysty który będzie Ci zakładał drzwi.
Napisano
Theme czy ty sprzedajesz te poszerzenia? Bo nawet nie czytasz co się pisze tylko ponownie proponujesz poszerzeni. Co popytaj jak będa mi montować? Czytaj. Drzwi już mam.

Ściana jednowarstwowa. Ościeżnica z licowana że ściana. Jak widać od środka do łączenia progowego i styroduru dojdzie wylewka. Próg montowany jest na 4 kołki. Od wewnątrz będą w wylewce. To że jest po środku styrodur nie przeszkadza bo tam nie będzie nic mocowane. Drugie dwa kołki maja być po zewnętrznej stronie tego łączenia progowego a tam jest szczelina pomiędzy nim a licem ściany. Myślałem aby wylali tam na szerokość drzwi i wysokość posadzki taki bloczek Fo którego się przykreci próg z zewnątrz.

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Drzwi zewnętrzne jak z filmiku
https://youtu.be/PsB8qAfTE_g
W takim przypadku jak na filmie nie ma problemu z montażem progu bo z zewnątrz i wewnątrz jest beton a do niego przykrecony próg.
U mnie pod tą listwa progowa jest styrodur na jej szerokość.
Jak w takim razie zamontować taki próg?


Mam te same drzwi. Zrobiłem tak, że podstawę progu zamontowałem na stelażu. Do stelaża przykręciłem próg.
Potem robione były podłogi.



Ten stelaż to w hipermarkecie kupisz. Stalowe kątowniki z podstawką albo jedź na złomowisko i coś znajdziesz.

Jak widzisz, u mnie jest połączenie złomowiska i stelaża. icon_biggrin.gif
Całość stoi już kilka lat i jest okej. I nie mam mostka termicznego, bo cała przestrzeń pod drzwiami jest wypełniona styropianem.

Rzecz jasna to co tu widać na fotce, to nie jest ocieplenie, tylko zatkana dziura, bo mi pies pod drzwiami nawiewał.



Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
U mnie już pod łączeniem progowym jest styrodur i podpory, nie chciał bym tego psuć.
Może by teraz w tej przestrzeni co widać na foto dać właśnie takie kątowniki w kształcie [ w miejscu gdzie są otwory w progu i do nich się przykreci próg. Te podpory zalać betonem na dodatek.
Tylko gdzie takie coś znaleźć dokładnie? Mam mało czasu bo w poniedziałek wylewki będą.
Napisano
W sklepie żelaznym, w castoramie, leroyu, na złomowisku. W lesie.
Tu gotowca raczej nie znajdziesz, musisz coś dowymyślić, tak sądzę.
Zresztą, jeśli masz styrodur, to w nim możesz wycinać kształt, potem pianką uzupełnisz.


Szczerze mówiąc, nie wiem na czym polega twój problem. Nie rozumiem opisu. : icon_mrgreen.gif

Już rozumiem.

No, do czegoś musisz się złapać kołkiem. Wszystko jedno czy tam głęboko, czy po zrobieniu wylewek.

Poziom wylewki da ci odpowiedź. Wiadomo, że ta lista na której leży drewniany klocek jest jakimś mniej więcej poziomem betonu, który się pojawi. Czyż nie? Małe różnice zniwelujesz - albo uszczelką uzupełnisz albo podkujesz gdyby okazało się że wylewka jest wyżej niż zakłądałeś. A że wylewkę świeżą kroi się łatwo, więc robota będzie łatwa.
postaraj się tylko, żeby przy drzwiach dali mocny beton, więcej cementu.

A jak dadzą zwykły wylewkowy przy tym progu, to też będzie dobrze.
Tak czy siak będzie dobrze.
ja bym cię namawiał, żebyś się wstrzymał z progiem, niech pojawi się podłoga, potem zrobisz próg.

A nie masz tam mostka termicznego?
Napisano
Od wewnętrznej będzie problemu.
Tylko w sumie chyba będzie dobrze jeżeli zrobię jak mówiłem. Każe im zalać betonem ta przestrzeń z zewnątrz, pomiędzy styrodurem a styropianem z ocieplenia domu ( widać na fotce, jak ocieplanie robili to podciągneli styropian też pod drzwi, jak będą robić kostkę pewnie to wytna a teraz będzie dobra przegroda dla betonu) na wysokość posadzki wewnątrz domu i do tego przykrece próg.
Zgadza się wszystko?

Próg obsadze po podłodze

Mostka termicznego? Po to dałem styrodur grubości 5 cm. Akurat tyle szerokości ma to łączenie progowe, ta listwa pod którą się znajduje. Nie wystarczy?
Napisano
Bardzo dobrze, że dałeś styrodur.
Mam jeden jeszcze pomysł: nie wlewaj betonu w tę szczelinę! Po zrobieniu wylewki będziesz miał czas, żeby w tej szczelinie zamontować jaką podpórkę do osadzenia progu, a wolną przestrzeń wypełnisz pianką. Będzie cieplej.
Chociaż z drugiej strony, masz styrodur.

Konkludując, nie jest źle, jest dobrze. Dałeś styrodur. Z progiem nie spiesz się, zrób go po wylewkach.
Ewentualnie przemyśl czy chce ci się w szczelinę pakować więcej ocieplenia i budować konstrukcję pod kołki czy po prostu wlać beton.
Napisano
Boję się że ten beton nie będzie się trzymał, od spodu izolacja, z boku styrodur. Czy jak potem oderwą styropian aby kostkę układać to ten beton nie odpadnie? ☺ jeżeli nie to pewnie bym tak zrobił. Sturodur jest to już Mostka strasznego nie będzie a potem bawić się w wsporniki to różnie może wyjść.

Dawales pod próg te Drewienka, dystansowe, popierające próg? Zastanawiam się czy nie dać tam jakiś profili metalowych o wymiarach jak te deszczki bo drewno w takim miejscu może zgnic

PS. Sorki za błędy, pisze z telefonu
Napisano
Cytat

...jak ocieplanie robili to podciągneli styropian też pod drzwi, jak będą robić kostkę pewnie to wytna ...


Nie! Jak pozwolisz zabrac to ocieplenie, to se wpuścisz do sieni mróz. Mają tak wykombinować, żeby był ciepły próg. Takie pierdoły sprawiają, że potem chałupa szybko stygnie i zimą pizga po nogach.

Cytat

1. Boję się że ten beton nie będzie się trzymał, od spodu izolacja, z boku styrodur.
2. Czy jak potem oderwą styropian aby kostkę układać to ten beton nie odpadnie?
3. Sturodur jest to już Mostka strasznego nie będzie
4. a potem bawić się w wsporniki to różnie może wyjść.
5. Dawaleś pod próg te Drewienka, dystansowe, popierające próg?
6. drewno w takim miejscu może zgnić



1. spoko. Jak kupisz worek gotowego B20 za 10 zł to wytrzyma, podobnie klejem do styropianu czy glazury.
2. Nie wolno im oderwać ocieplenia.
3. Jak oderwą ocieplenie, to będzie koszmarny mostek: marne 5cm. Teraz mostka nie ma, ale jak oderwą, to powstanie.
4. różnie może wyjść i zawsze można poprawić. nawet skuć można i podmurować od nowa. Spoko.
5. dawałem te drewienka.
6. Jak zgnije to wstawisz nowe.Zresztą raczej nie dowiesz się że zgniło, bo do tego czasu już dziesięć razy podlejesz zaprawą, klejem, betonem, piachu naleci...
Napisano
Każe im zalać z mixokreta.

To jak dojadę kostka do progu? Tam jest styropian fasada na ścianie na chwilę. Obecnie podciąganiety na wysokość progu.
Raczej kostki na tym nie ułoża. Myślałem że tak for robi, że w miejscu kostki, wycina się ten styropian na szerokość drzwi.
Napisano
Szczerze przyznam, że nie do końca zrozumiałem opis. Szkicowy przekrój poprzeczny by się przydał.
W pierwszej kolejności sprawdź jeszcze, co podaje producent w instrukcji montażu. I czy ta blacha (chyba to osłona) widoczna z lewej strony zdjęcia nie powinna być przysunięta bliżej ościeżnicy i progu? W takim przypadku będzie się ją montować do tego, co włożymy w widoczną na zdjęciu szczelinę. A wtedy wystarczy do tej szczeliny włożyć styropian (twardy), zaimpregnowaną deskę min. 4 cm grubości i do tego przykręcić ten blaszany element.
Jeżeli ten element ma pozostać odsunięty, to proponuję zrobić tak jak opisałem na zdjęciu. Na ile zrozumiałem, co na nim widać.

DSC01446.jpg


Napisano
Tak - sprzedaję poszerzenia, skrzydła drzwiowe, ościeżnice, klamki itd ... w skrócie mam salon z drzwiami.

Co do poszerzeń - pytasz to odpowiadam. Na muratorze z resztą też masz odp więc możesz sobie tam zajrzeć. Poczytaj sobie po co się stosuje takie poszerzenia. W Twoim przypadku sprawdzi się to rozwiązanie. I nie traktuj tego jako reklamy tego czy innego poszerzenia. Wejdź na allegro czy popatrz w necie.
Swoją drogą - sam montowałeś czy ktoś Ci to zrobił?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...