Skocz do zawartości

Pęknięty odskraplacz (Scheidel)


Recommended Posts

Witam.
Mam problem, a więc od początku...
W zeszłym roku murarze postawili mi komin systemowy do poziomu stropu (Schiedel rondo plus jednociągowy z wentylacją). Niestety zapomnieli ściągnąć zaślepkę na odskraplaczu przez co zebrała się woda w rurze do poziomu wyczystki i w zimie zamarzła. Prawdopodobnie ta zamarznięta woda spowodowała dwa pęknięcia (są to dziury o wymiarach 2x2 cm, nie jest to ciągłe pęknięcie i posiadam te dwa wypchnięte kawałki rury ceramicznej). Te dwie dziury znajdują się tylko w pierwszym elemencie ceramicznym na dole - odskraplaczu). Co radzicie?
1. Wkleić te kawałki na klej do ceramiki i szamotu lub na silikon załączony do komina? Czy komin nie będzie miał słabszych parametrów? Czy można np. zalać betonem pustak otaczający rurę ceramiczna do poziomu pęknięć lub do poziomu pierwszego elementu (aby zabezpieczyć go przed dalszym pękaniem)? Czy jednak element ten musi zachować dylatację w stosunku do pustaka?
2. Wymienić odskraplacz na nowy?
3. Inne pomysły?

Pozdrawiam
Link do komentarza
Dzień dobry

Otrzymałem to pytanie również w formie maila do działu techniki Schiedel, ale odpowiem również tutaj, z uwagi na innych Użytkowników Forum.

Rodzaj uszkodzenia ("wypchnięcie" kawałków ceramiki) budzi moje wątpliwości odnośnie tego czy mogło to zostać spowodowane oddziaływaniem mechanicznym zamarzającej cieczy.
Zamknięcie tych dwóch dziur materiałem, który odpadł, stosując kit kwasoopdorny Schiedel (ale nie ten, którym montowane były elementy - RAPID lecz kitem serwisowym: Schiedel SPK) z uwagi na lokalizację dziur (trójnik wyczystkowy) WYDAJE SIĘ wystarczającym działaniem, jednak wolałbym, aby zostało to potwierdzone po obejrzeniu tych uszkodzeń przez naszego serwisanta. Może on zdecydować o konieczności wymiany trójnika wyczystkowego na nowy, pełnowartościowy.

Z tego względu poprosiłem autora posta o podanie adresu budowy, w celu skontaktowania go z serwisantem Schiedel. Wizyta serwisu i oględziny uszkodzeń będą bezpłatne.

Osłabienie wytrzymałości komina przez takie dwa otwory jest raczej znikome, większe obawy można mieć odnośnie szczelności elementu kominowego lub innych przyczyn wystąpienia uszkodzeń niż te, które Pan Łukasz zasugerował.

Z tego względu oględziny serwisowe wykonane na miejscu wybudowania komina wydają mi się konieczne.

Zalewania przestrzeni między elementami ceramicznymi a pustakiem zewnętrznym - zdecydowanie NIE ZALECAM.

Pozdrawiam
Mariusz Kiedos

Cytat

Witam.
Mam problem, a więc od początku...
W zeszłym roku murarze postawili mi komin systemowy do poziomu stropu (Schiedel rondo plus jednociągowy z wentylacją). Niestety zapomnieli ściągnąć zaślepkę na odskraplaczu przez co zebrała się woda w rurze do poziomu wyczystki i w zimie zamarzła. Prawdopodobnie ta zamarznięta woda spowodowała dwa pęknięcia (są to dziury o wymiarach 2x2 cm, nie jest to ciągłe pęknięcie i posiadam te dwa wypchnięte kawałki rury ceramicznej). Te dwie dziury znajdują się tylko w pierwszym elemencie ceramicznym na dole - odskraplaczu). Co radzicie?
1. Wkleić te kawałki na klej do ceramiki i szamotu lub na silikon załączony do komina? Czy komin nie będzie miał słabszych parametrów? Czy można np. zalać betonem pustak otaczający rurę ceramiczna do poziomu pęknięć lub do poziomu pierwszego elementu (aby zabezpieczyć go przed dalszym pękaniem)? Czy jednak element ten musi zachować dylatację w stosunku do pustaka?
2. Wymienić odskraplacz na nowy?
3. Inne pomysły?

Pozdrawiam

Edytowano przez Schiedel - systemy kominowe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...