Skocz do zawartości

powietrzna pompa ciepła Mitsubishi czy Panasonic ?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Którą powietrzną pompę ciepła wybrać Mitsubishi Power Inverter czy Panasonic Aquarea T-CAP ?
Macie jakieś doświadczenia z montażem, serwisem i użytkowaniem tych pomp ?

Pozdrawiam,
Edyta
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Witam,

Którą powietrzną pompę ciepła wybrać Mitsubishi Power Inverter czy Panasonic Aquarea T-CAP ?
Macie jakieś doświadczenia z montażem, serwisem i użytkowaniem tych pomp ?

Pozdrawiam,
Edyta


Kiedyś mitsu miał kosmiczne ceny,nie wiem jak teraz.
Mam t-cap-a od 3 lat bez zastrzeżeń,pytanie czy musi być aż t-cap. Bo to droga i mocna pompa. Jakie masz obciążenie cieplne ?
Popatrz też na Atlantica i Samsunga,to też dobre pompy i w przystępnych cenach.
Napisano
Obciążenie cieplne to 10,43 kW
Cena Mitsubisi i Panasonica T-CAP jest podobna, dlatego pytam która lepsza.
Natomiast sprzedawca stwierdził, że Samsung to bardziej marketing niż prawda jeżeli chodzi o COP icon_question.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Każdy sprzedawca który nie ma czegoś w ofercie lub ma niską marżę będzie to odradzal ;)
Prawda jest taka,że Samsung jest to to samo co Atlantic i co Fujitsu czyli bardzo dobre powietrzne pompy które na pewno mają realne parametry techniczne jak zresztą każdy renomowany nie chiński producent który raczej nie może sobie pozwolić na "ciulanie".
Prawda jest również taka,że każda współczesna pompa powietrzna niezależnie od marki copy mają na podobnym poziomie a różnią się technicznie jedynie niuansami i "ceną" marki icon_smile.gif
Viesman czy burdelus natomiast mają tragiczne powietrzne ale za to bazują na "micie marki" stąd cena nie adekwatna do wyrobu.

Co do T-CAPA jeszcze,jest jednofazowy i trójfazowy,oba mają identyczne parametry z tym że jednofazowy jest znacznie tańszy od trojfaz.

Jakoś nie chcę mi się wierzyć że mitsu i panas są w podobnej cenie.
Dla ciekawości jaka cena ? Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Mitsu to pompa 12 kW a Panas 9 kW.
Obie oferty mam w granicach 32-33 tys.zł. z montażem, zasobnikiem c.w.u. i buforem, z tym, że przy panasie oba "zbiorniki" są mniejsze.
Trochę to dziwne ... Z tego co piszesz to Panas jest tańszy, a u mnie wychodzi drożej (biorąc pod uwagę parametry).
Do tego Mitsu ma gwarancję 5 lat a Panas 3 lata.

Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Mitsu to pompa 12 kW a Panas 9 kW.
Obie oferty mam w granicach 32-33 tys.zł. z montażem, zasobnikiem c.w.u. i buforem, z tym, że przy panasie oba "zbiorniki" są mniejsze.
Trochę to dziwne ... Z tego co piszesz to Panas jest tańszy, a u mnie wychodzi drożej (biorąc pod uwagę parametry).
Do tego Mitsu ma gwarancję 5 lat a Panas 3 lata.



No i zostalas zgodnie z przewidzeniem moim wprowadzona w błąd raz;że z buforem;który jest jedynie "nadinterpretacja" instalatora który jest zbędny dwa że z ceną a trzy sądzę że z zasobnikiem i jego ceną również,cztery z gwarancją icon_smile.gif
Zerknij sobie dla ciekawości po ile chodzą t-capy 9kW na allegro,panasy mają również 5 lat gwarancji,ja pod t-capa mam podpięty 300l Galmeta za 1600zl,tylko zasobnik cwu.

Za t-capa 9kW i to 3F z zasobnikiem nie powinien krzyknąć więcej niż 25-27tys.zł po negocjacjach. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Mam też ofertę na Fujitsu 10 kW za 34 tys. z montażem, ale ta firma zamontowała dopiero dwie takie pompy i trochę się obawiam braku doświadczenia.

Bufor muszę mieć dla bezpieczeństwa, bo pompa będzie połączona z kominkiem z płaszczem wodnym.
Nie odwódź mnie od kominka, bo jestem kobietą ... nie masz szans icon_lol.gif

Samą pompę T-CAP mam wycenioną na 21.600,00 (3 fazy), to tragedii nie ma.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Mam też ofertę na Fujitsu 10 kW za 34 tys. z montażem, ale ta firma zamontowała dopiero dwie takie pompy i trochę się obawiam braku doświadczenia.

Bufor muszę mieć dla bezpieczeństwa, bo pompa będzie połączona z kominkiem z płaszczem wodnym.
Nie odwódź mnie od kominka, bo jestem kobietą ... nie masz szans icon_lol.gif

Samą pompę T-CAP mam wycenioną na 21.600,00 (3 fazy), to tragedii nie ma.


Nie mam zamiaru odwodzic Cię od kominka bo jestem facetem i to jest super sprawa móc sobie spoglądać w ogień i coś tam jeszcze przy nim ;)
Ale PW to bezsens,to ma być przyjemność. Zrób DGP i będzie git.

Fujitsu trójfazowe zapewne 11kW,wiem że są drogie i mimo to w panasa bym uderzył ale jednofazowego,będzie taniej na pewno a to to samo.
Zapytaj się instalatora czemu nie 1F,jestem ciekawy co odpowie ;)


Jak masz wycenę na 21 klocków to facio ma kosmiczną cenę na samą instalację albo masz bufor i zasobnik w kosmicznych cenach jak za całość 32
Napisano
Zasobnik mam za 3tys (Galmet 250 maxi) a montaż 2,8 tys. reszta to jakieś zawory i materiały instalacyjne.
A bufor mam wpisany jako opcję ... nie podliczony- teraz to zobaczyłam !

3 fazy są niby bezpieczniejsze, bo jak jedna faza padnie to mam jeszcze dwie. Ale nie wiem czy to prawda bo się na tym nie znam.
Dom będzie na wsi i przerwy w dostawie prądu będą się zdarzać.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Zasobnik mam za 3tys (Galmet 250 maxi) a montaż 2,8 tys. reszta to jakieś zawory i materiały instalacyjne.
A bufor mam wpisany jako opcję ... nie podliczony- teraz to zobaczyłam !

3 fazy są niby bezpieczniejsze, bo jak jedna faza padnie to mam jeszcze dwie. Ale nie wiem czy to prawda bo się na tym nie znam.
Dom będzie na wsi i przerwy w dostawie prądu będą się zdarzać.


Bzdury Ci facet opowiada o tych fazach icon_smile.gif
Chodzi o zabezpieczenie przedlicznikowe,jednofazowy t-cap musi mieć je większe z uwagi na większe obciążenie w trakcie pracy.
Galmet maxi jest ok,szybciej zagrzejesz wodę w zasobniku ze względu na większą powierzchnię wymiany niż zwykły Galmet ale mi na 3 osoby jak do tej pory styka mój z jedną wezownica.
Widać,że u Ciebie cenę robi bufor do PW i jego akcesoria,wg mnie nie potrzebnie bo i za wkład zapłacisz znacznie więcej niż za zwykły.
Chcesz palić w kominku,nawet często to wystarczy DGP a będzie znacznie taniej o koszt bufora i wkładu a efekt będzie lepszy icon_smile.gif
Mając pompę nie opłaca się grzać w kominku bo wychodzi drożej w eksploatacji a kominek można traktować jedynie właśnie jako relaks a nie jako kotłownię w salonie.

Co do zaworów,pierdol innych to nie ma prawa ich być.
U mnie pompa wpieta jest bezpośrednio do rozdzielcza bez dodatkowych pompek czy mieszaczy i to powinno być wliczone w montaż.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Widzę, że muszę ostro ponegocjować.
Dzięki za rady icon_smile.gif


Spoko,negocjuj ostro i pokaż ze coś kumasz w temacie bo to podstawa icon_smile.gif
Napisano
A rozważałeś pompy ciepła firmy Viessmann? Mamy w ofercie powietrzne pompy ciepła- cała rodzinka pomp ciepła Vitocal przykład TUTAJ

Mamy atrakcyjne warunki gwarancji:
Kolektory słoneczne, pompy ciepła, rekuperatory

Okres gwarancji:
24 miesiące od daty uruchomienia ale nie dłużej niż 27 miesięcy od daty zakupu
Warunki gwarancji:
Pierwsze uruchomienie i coroczne przeglądy wykonywane przez sprzedawcę lub wyznaczoną przez niego firmę serwisową
Z możliwością wydłużenia gwarancji, sporo referencji no i serwis 24h!

Masz pytania? Interesuje cię konkretna moc? CENA?

Napisano
Cytat

Spoko,negocjuj ostro i pokaż ze coś kumasz w temacie bo to podstawa icon_smile.gif



Witam

Od dłuższego czasu drążę temat pompy ciepła powietrznej. Większość informacji jest dzięki twoim wpisom. Po weryfikacji kilku producentów wyszło że najlepsze parametry z grupy (panasonic, nib, viessman) to panasonic jest najlepszy parametrowo i wydajnościowa. Na drugim miejscu NIBE a viessmann daleko w tyle. Jeśli chodzi o 3fazy to fakt jest droższa nie obciąża tak instalacji, lecz podczas zaników jednej fazy pompa stoi a my o tym nie wiemy bez zerknięcia do niej bo mamy prąd w gniazdkach i światło. Jeśli ktoś na etapie budowy domu zgłosi większe zapotrzebowanie np. 16 to dostaje zabezpieczenie 25A i to już powinno dać radę. Wracając do cen to aktualna cena na Panas. 9KW 3fazowa z zasobnikiem 300l galmetu z montażem uruchomieniem to 25tys brutto.
Dom nasz będzie powstawał lada chwila, na pompe jestem już raczej zdecydowany, ale jeśli mógłbyś podać jakie miałeś w tym sezonie zimowym zużycie prądu na CO i CWU do porównania z innymi źródłami ciepła. Twój dom parametrami przypomina mój więc twoje zużycia są dla mnie miarodajne. Podaj jeśli możesz dla przypomnienia pow. domu.
Gość arturo72
Napisano
Od 3 sezonów zużycie na c.o+cwu jest niemal identyczne czyli ok.3400kWh rocznie i mniej więcej rozkłada się to po połowie,dom 118m2 pow.użytkowej.
Napisano
Cytat

Od 3 sezonów zużycie na c.o+cwu jest niemal identyczne czyli ok.3400kWh rocznie i mniej więcej rozkłada się to po połowie,dom 118m2 pow.użytkowej.



To muszę przyznać że to dziwne troche bo zima lagodna była. W sumie to poprzednia można powiedzieć że podobna. Jak ty masz ją ustawioną jeśli chodzi o taryfy. Masz u siebie mechaniczna z rekupertorem ?? W przyszłości jak fundusze pozwolą to zakładam panele to wtedy koszty by się pokryły. Lecz nie znam jeszcze tematu dogłębnie bo ustawa weszła w życie 1 stycznia więc troche przedemną, bo słyszałem różne opinie.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

To muszę przyznać że to dziwne troche bo zima lagodna była. W sumie to poprzednia można powiedzieć że podobna. Jak ty masz ją ustawioną jeśli chodzi o taryfy. Masz u siebie mechaniczna z rekupertorem ?? W przyszłości jak fundusze pozwolą to zakładam panele to wtedy koszty by się pokryły. Lecz nie znam jeszcze tematu dogłębnie bo ustawa weszła w życie 1 stycznia więc troche przedemną, bo słyszałem różne opinie.


A czemu zakładasz,że dziwne ? Zima jak zima,od co najmniej 10 lat są tego typu zimy icon_wink.gif
Dom wg OZC potrzebuje na ogrzewanie 5500kWh dla temperatury wewnatrz 21st.C a utrzymuje 22,5-23st.C a dla cwu zużycie to 4000kWh rocznie.
Taryfy mam 22-6 i 13-15 i całe weekendy i nie zdarzyło się nigdy żeby temp.wewnatrz spadła pon.22,5st.C
PV to dla mnie brzydactwo i oszpecenie dachu i nawet za darmo bym ich nie założył. "Pomecze" się z moimi 3500kWh do końca życia icon_smile.gif
Mam WM z reku.
Napisano
Cytat

A czemu zakładasz,że dziwne ? Zima jak zima,od co najmniej 10 lat są tego typu zimy icon_wink.gif
Dom wg OZC potrzebuje na ogrzewanie 5500kWh dla temperatury wewnatrz 21st.C a utrzymuje 22,5-23st.C a dla cwu zużycie to 4000kWh rocznie.
Taryfy mam 22-6 i 13-15 i całe weekendy i nie zdarzyło się nigdy żeby temp.wewnatrz spadła pon.22,5st.C
PV to dla mnie brzydactwo i oszpecenie dachu i nawet za darmo bym ich nie założył. "Pomecze" się z moimi 3500kWh do końca życia icon_smile.gif
Mam WM z reku.



No zgadza się że ładnie nie wyglądają, dlatego też mam tak dobrze że dom jest ustawiony że zboku będzie wiatka skierowana centralnie na południe której nic nie przysłania w promieniu 400m. Więc Panele były by widoczne od prawej strony gdzie nikt nie jest w stanie dotrzeć. Ewentualnie może z drogi i od przodu budynku widoczny być bok paneli pod warunkiem że będą bardziej wyniesione do góry. Ale zanim to zrobię dobrze poczytam czy aby na pewno się opłaca bo słyszałem że płacą 0,2zł za KWh a inni że 0,75 zł do wielkości paneli 3KW a do 5Kw 0,65, powyżej cena spada ??
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Są także inne firmy,czasem nie warto ograniczać wyboru tylko do dwóch,a przejrzeć i sprawdzić co oferuje dany producent,inna kwestia ze to również sprawa tego jaki budżet posiadamy na ten cel.
Napisano
Cytat

Są także inne firmy,czasem nie warto ograniczać wyboru tylko do dwóch,a przejrzeć i sprawdzić co oferuje dany producent,inna kwestia ze to również sprawa tego jaki budżet posiadamy na ten cel.



Tak, zgadzam się. Warto rozważyć kilka opcji ale polecam zwrócić uwagę na serwis, doświadczenie, referencje.....

Co do budżetu, to apelujemy do inwestorów, by w przypadku nowych budynków zgłaszać się do projektantów już w projektem. wtedy można na wielu elementach mądrze zaoszczędzić, dzięki czemu wspomniane przez ciebie koszty (budżet) stanie się bardziej akceptowalny przez inwestora.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dnia 16.03.2016 o 20:07, Gość arturo72 napisał:

 


No i zostalas zgodnie z przewidzeniem moim wprowadzona w błąd raz;że z buforem;który jest jedynie "nadinterpretacja" instalatora który jest zbędny dwa że z ceną a trzy sądzę że z zasobnikiem i jego ceną również,cztery z gwarancją :icon_smile:
Zerknij sobie dla ciekawości po ile chodzą t-capy 9kW na allegro,panasy mają również 5 lat gwarancji,ja pod t-capa mam podpięty 300l Galmeta za 1600zl,tylko zasobnik cwu.

Za t-capa 9kW i to 3F z zasobnikiem nie powinien krzyknąć więcej niż 25-27tys.zł po negocjacjach.

 

Gdzie taki ceny kolego?? :D u mnie za kompletną instalację 9kW 32tys z robocizną. Drogo mi się wydaje, ale takie ceny krzyczą w Wlkp...

Napisano

ten "kolega" który to pisał, znany jest/był z tego że różne rzeczy pisał ;)

swego czasu pisał o PC za 16tys, linka nawet podał....firma była z mojego miasta, wystałem zapytanie ofertowe, okazało się, że po podliczeniu szczegółów całość opiewała już na 24tys (chodziło jeśli dobrze Atlantic Extensa 8kw)

Napisano
36 minut temu, aaaa napisał:

ten "kolega" który to pisał, znany jest/był z tego że różne rzeczy pisał ;)

swego czasu pisał o PC za 16tys, linka nawet podał....firma była z mojego miasta, wystałem zapytanie ofertowe, okazało się, że po podliczeniu szczegółów całość opiewała już na 24tys (chodziło jeśli dobrze Atlantic Extensa 8kw)

no to mnie nie pocieszyłeś... czyli ta oferta za 32tys to całkiem normalne ceny, tak?? 

Napisano

nie jestem na bieżąco....trzeba szukać i wysyłać zapytania ofertowe...niekoniecznie do firm z najbliższej okolicy

Trzeba też wiedzieć o co pytać - najlepiej wiedzieć, czego konkretnie się chce i pytać np. o konkretny model z konkretnym zasobnikiem.  Ale trzeba wiedzieć czego się chce...można zacząć od http://cieplowlasciwie.pl/  zeby oszacować, jakiej mocy nam potrzeba, ale najlepiej zlecić zrobienie profesjonalnego OZC (to koszt około 300zł)

jak ja byłem na tym etapie, do wszystkich firm rozesłałem ten sam zestaw danych - wiesz jakie pompy ciepła mi proponowali? od 6kw, poprzez 7,7kw, 9kw,11kw,12kw, 13kw a nawet 15kw (i może jeszcze kilka pomiędzy tym). Zdecydowałem się na 7,7kw i to był idealny wybór - ale miałem to wyliczone i wiedziałem czego chciałem - a wysłane zapytanie, było też formą testu ;)

Napisano

od cieplowlasciwie zaczełam w ogóle przygodę z poszukiwaniem idealnego ogrzewania mojego domu ;) wg ich obliczeń na CO i CWU potrzebuje 11 kW, fachowiec proponuje pompę 9 kW, inny mówi, że 12 kW.... ja skłaniam się do 12 kW, bo mam wewnętrzny lęk, że to 9 nie da rady. Obecnie skłaniam się ku Panasonic t-cap 3 fazowy 12KW.

Napisano

Słuchajcie, przecież to nie jst dobór liniowy, że do 150 m2 to 9 kW a powyżej to już 11-12 kW.

Wydajność cieplna pompy jest znana bo jest w karcie. Zapotrzebowanie budynku na CO jest określane na podstawie audytu. Zapotrzebowanie cwu zależy od zapotrzebowania na rodzinę.

I teraz sprawdzamy czy ta pompa da radę przy najgorszych warunkach jakie mogą się pojawić. Mówię o CO bo tu jest więcej zmiennych.

Jak nie da rady 9kW to dobieramy o "oczko" większą.

Napisano

 

Cytat
Dnia 29.01.2017 o 17:50, AdiZ napisał:

Witam do jakiego domku ta 12 kw? ja  mam 9 kw na 150 mkw

 

 

na samo CO wyliczyło mi 7kW na dom 200m2 po podłodze, 180 uzytkowych. Resztę policzyło na CWU na 4 osobową

rodzinę. Mitsubishi za to proponują 9kW :D

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Mitsubishi Power i Panasonic to bardzo zbliżone pompy. Mitsubishi będzie się różnic przy wyborze Zubadana. Mam założonych kilkanaście Panasonicow i kilkadziesiąt Mitsubishi, nie ma konieczności dzielenia na lepsze i gorsze. Obecnie większa promocje do końca kwietnia mam na Panasonica - 9 kW to koszt około 28-29 tys. Zależy tez jaki zasobnik wybierzemy, bo diabeł tkwi w szczegółach. Podobnie jak z doborem pompy ciepła-jak słyszę 9 kW na 150 mkw to chciałbym zapytać czy forma ma certyfikaty na f-gazy? Gdyż brzmi to mało profesjonalnie, ale to zawsze wybór inwestora. 

 

Jesli byłaby potrzeba służę pomocą. Cała Polska.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...