Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Dzień dobry,
a właściwie dobry wieczór.
Przeczytałem bodaj wszystkie Pana wypowiedzi w internecie, w tym też wątki na konkurencyjnych forach, więc zdecydowałem się zwrócić do Pana z pytaniem. Gdyby Pan był tak miły i znalazł chwilę, by udzielić mi porady jak rozwiązać to zadanie: wentylacja połaci. Chcę to zrobić dobrze, czyli lepiej niż zazwyczaj jest to robione: rozwinięcie problemu
Gorąco Pana pozdrawiam i APELUJĘ, by nadal udzielał Pan porad, są bowiem bezcenne i budują świadomość inwestorów: niektórzy samodzielnie podejmą różne próby, a inni będą wiedzieć czego wymagać.
Ukłony,
PZ

Tytułem uzupełnienia: biorę po uwagę zastosowanie wentylacji połaciowej, między innymi, i kalenicowej, co opisałem tutaj: klik
Ale znalazłem w sieci Pana rozwiązanie, które mnie szczególnie zainspirowało: daszek z miedzi. icon_biggrin.gif Równie dobrze może być on z innego materiału, prawda? Nierdzewnego.
Chodzi mi o to, by znaleźć optymalnie dobre, a niedrogie rozwiązanie wentylacji mojego dachu.
Pozdrowienia
PZ Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
Czyjeż to wypowiedzi Cię tak poruszyły????
Napisano
Pana Andrzeja Wilhelmiego. Do niego skierowany jest ten post. Kliknąłem "zapytaj doradcy" i powstał temat. Czekam więc teraz co z tego wyniknie. Może tu zajrzy i odpowie mi co mam zrobić.
Napisano
Jeżeli chodzi o połacie daszku lukarny to jest szczelina, jest wylot w kalenicy (widziałem przerwę pomiędzy deskami) należy wykonać w każdym polu wloty w okolicach kosza odpowiednimi wentylacjami połaciowymi. Podobnie rzecz się ma z połacią zasadniczą na koszem z lukarną. Mogą być to rozwiązania systemowe np. do gontów bitumicznych (ma takie w swojej ofercie firma MDM) lub samodzielnie wykonane np. z blachy aluminiowej lub miedzianej. Niestety na tym Forum nie potrafię załączyć już żadnego zdjęcia. Pozdrawiam.
Napisano
Dziękuję za odpowiedź. Upewnił mnie Pan.
Mam jeszcze dwa dodatkowe pytania.

1. W jakiej odległości od kosza zamontować na połaciach lukarny nawiewniki połaciowe? Myślę o tym głównie w kontekście ulewnych deszczy spływających koszem.

2. W połaci zasadniczej muszę zwentylować dwa pola, w których stoi komin. W jakiej odległości od komina zamontować wentylację połaciową? Nie wiem ile miejsca zostawić na obróbkę blacharską komina.

Ukłony.
PeZet
Napisano
Najlepiej w/g mnie nawiercić otwory fi 20-30 w górnej części krokwi. W ten sposób można zwentylować tzw "zamknięte" pola. Przeciąć kalenicę. Nakładka kalenicowa z blachy miedzianej ze względu na jony. Ja robię profile z blachy by uzyskać przewiew. Jan
Napisano
Gdy jest zamontowane krycie docelowe, żadne ulewne deszcze nie powodują spływu potoku wody w koszu bo od tego jest blacha koszowa. Wywietrzniki połaciowe należy montować w "rozsądnej" odległości. Natomiast odnośnie komina to tylko wówczas gdy zajmuje on całą szerokość od krokwi do krokwi. Wówczas jedna kratka przed kominem i jedna za około 0,5 m.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...