Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry,
a właściwie dobry wieczór.
Przeczytałem bodaj wszystkie Pana wypowiedzi w internecie, w tym też wątki na konkurencyjnych forach, więc zdecydowałem się zwrócić do Pana z pytaniem. Gdyby Pan był tak miły i znalazł chwilę, by udzielić mi porady jak rozwiązać to zadanie: wentylacja połaci. Chcę to zrobić dobrze, czyli lepiej niż zazwyczaj jest to robione: rozwinięcie problemu
Gorąco Pana pozdrawiam i APELUJĘ, by nadal udzielał Pan porad, są bowiem bezcenne i budują świadomość inwestorów: niektórzy samodzielnie podejmą różne próby, a inni będą wiedzieć czego wymagać.
Ukłony,
PZ

Tytułem uzupełnienia: biorę po uwagę zastosowanie wentylacji połaciowej, między innymi, i kalenicowej, co opisałem tutaj: klik
Ale znalazłem w sieci Pana rozwiązanie, które mnie szczególnie zainspirowało: daszek z miedzi. icon_biggrin.gif Równie dobrze może być on z innego materiału, prawda? Nierdzewnego.
Chodzi mi o to, by znaleźć optymalnie dobre, a niedrogie rozwiązanie wentylacji mojego dachu.
Pozdrowienia
PZ Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Jeżeli chodzi o połacie daszku lukarny to jest szczelina, jest wylot w kalenicy (widziałem przerwę pomiędzy deskami) należy wykonać w każdym polu wloty w okolicach kosza odpowiednimi wentylacjami połaciowymi. Podobnie rzecz się ma z połacią zasadniczą na koszem z lukarną. Mogą być to rozwiązania systemowe np. do gontów bitumicznych (ma takie w swojej ofercie firma MDM) lub samodzielnie wykonane np. z blachy aluminiowej lub miedzianej. Niestety na tym Forum nie potrafię załączyć już żadnego zdjęcia. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Dziękuję za odpowiedź. Upewnił mnie Pan.
Mam jeszcze dwa dodatkowe pytania.

1. W jakiej odległości od kosza zamontować na połaciach lukarny nawiewniki połaciowe? Myślę o tym głównie w kontekście ulewnych deszczy spływających koszem.

2. W połaci zasadniczej muszę zwentylować dwa pola, w których stoi komin. W jakiej odległości od komina zamontować wentylację połaciową? Nie wiem ile miejsca zostawić na obróbkę blacharską komina.

Ukłony.
PeZet
Link do komentarza
Gdy jest zamontowane krycie docelowe, żadne ulewne deszcze nie powodują spływu potoku wody w koszu bo od tego jest blacha koszowa. Wywietrzniki połaciowe należy montować w "rozsądnej" odległości. Natomiast odnośnie komina to tylko wówczas gdy zajmuje on całą szerokość od krokwi do krokwi. Wówczas jedna kratka przed kominem i jedna za około 0,5 m.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...