Skocz do zawartości

meble kuchenne


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Chcę wymienić meble kuchenne, mam problem na jakie. Czy meble lakierowane są godne polecenia? Słyszałam wiele opinii, jedni chwalą te meble, inni narzekają i mówią, że odpryskują. Czy to prawda? Czym kierować się przy wyborze mebli kuchennych? Czy zrobić meble z płyty wiórowej i okleiny, czy z mdfu lakierowane, czy lakierowane mfd półmat?
  • 10 miesiące temu...
Napisano

Ciężko o idealne rozwiązanie w kwestii mebli kuchennych. Lepiej iść w bardziej naturalne surowce - okleinę lub drewno. Lakierowany mdf może się różnie zachowywać w zależności od użytkowania kuchni, dlatego u jednych się niszczy a u innych dobrze trzyma. 

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Meble najlepiej kupować takie jakie się nam podobają. W końcu to nasza kuchnia będzie. Ja mam na przykład lakierowane błyszczące fronty oraz szybę na ścianie ponad blatem. Tego typu rozwiązanie jest dla mnie idealne.

Napisano

Fronty mebli kuchennych często wykonuje się z płyty wiórowej. Jest popularna ze względu na niską cenę czy duży wybór wzorów i odcieni. Może być laminowana, foliowana, fornirowana lub lakierowana. Sama w sobie jest nietrwała i mało odporna na wilgoć, ale dobrze polakierowana posłuży latami. Jest też krucha, dlatego drzwiczki mebli muszą mieć proste kształty, bez zaokrągleń, żłobień, boniowania.

Bardzo trwałe jest drewno, zwłaszcza dąb i buk. Stosowane jest też sosnowe, olchowe i brzozowe. Powierzchnia może być lakierowana lub woskowana. Niekiedy bejcowana, np. w przypadku tańszego drewna sosnowego – tak, by imitowało droższe. Elegancki wygląd zyskuje też poprzez pokrycie fornirem ze szlachetniejszego gatunku. Pamiętajmy, że drewno pod wpływem zmian wilgotności może pękać i się wypaczać.

Płyta MDF ma twardość porównywalną do litego miękkiego drewna. Pokrywana się ją folią PVC, melaminą, lakierem lub fornirem drewnianym. Jest tańsza od drewna, za to odporna na wilgoć. Daje się łatwo formować, dlatego drzwiczki mogą mieć różne żłobienia.

Szklane fronty często są osadzane w ramkach z aluminium lub drewna (jednak dziś nie jest to koniecznością). Drzwiczki takie mogą być przejrzyste lub mleczne, barwione lub lakierowane.

Napisano

Coś podejrzewam, że tak wyczerpująco opisane technologie wykonywania frontów są ze dwa - trzy miesiące opóźnione :bezradny:

Napisano (edytowany)

To znaczy - założyciel tematu, niewiem28, pewnie ma już gotową kuchnię i niej korzysta...

Jest nadzieja, że mogą ten opis wykorzystać kiedyś inni, będący w podobnej sytuacji :icon_biggrin:

Edytowano przez stach
brak literki... (zobacz historię edycji)
  • 3 lata temu...
Napisano

Powoli przymierzam się do zamówienia mebli kuchennych i widziałem różne aranżacje m. in. takie bez górnych szafek, ale jak to wygląda od praktycznej strony ?  Zapewne łatwiej utrzymać porządek ale wygodniej jest sięgnąć po talerz czy szklankę bez zbędnego schylania...Czy ma ktoś meble kuchenne bez górnych szafek ? 

Napisano (edytowany)

ja mam. 

Z tym,że planuję półkę nad blatem, bo zaczyna mi rosnąc ilość podręcznych rzeczy na blacie (cukiernica, puszka na kawę, skrzyneczki na herbaty, dzbanek filtrujący, młynek do pieprzu) .

 

Szafki kuchenne mam podzielone na 4 szuflady, a nie jak typowo się robi na 3.

Dwie głębsze na garnki i patelnie i dwie płytsze na talerze, szklanki, sztućce, przyprawy.

 

Z tym, że mąkę, oleje, cukier, kasze trzymam w spiżarce. I nie jestem maniakiem gotowania, który ma setki naczyń. Moja kuchnia jest kompaktowa.

 

Jeśli chce się mieć długi ciąg tylko szafek dolnych to w pewnym momencie robi się długa droga, by po wszystko, co potrzebne sięgnąć. I wówczas szafki wiszące (lub szafy spiżarniane) są konieczne.

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...