Skocz do zawartości

Ocieplenie progów drzwi i bramy garażowej


Recommended Posts

Jak ocieplić próg drzwi zewnętrznych, balkonów czy drzwi tarasowych aby nie było mostka ? Wiem, że nie można robić wylewki pod sam próg bo będzie przemarzać.
Czy dać styrodur pod progi i do niego dojdzie wylewka ? Czy takie osadzenie będzie stabilna ? ( przestrzeń miedzy progiem a bloczkiem fundamentowym ok 10-15cm ,dokładnie nie pamiętam.
Co zrobić z wylewką przy bramie garażowej ?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Nikt tego nie robił ?


Drzwi tarasowe na poszerzeniach systemowych wys.wylewki czyli w moim przypadku 9cm,drzwi zewnętrzne na płycie na kotwach a między nimi styrodur.


O Tak:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
U mnie są te poszerzenia ale od bloczku do nich jest jeszcze jakieś 10cm , jak pisałem wcześniej. Pewnie dam pod drzwi zewnętrzne, tarasowe i balkonowe styrodur. Nie będzie się na nim próg czy rama uginać ?

Jak wykończyć posadzkę bramy aby nie było przemarzania ? Tam styrodur chyba może być za słaby.
Link do komentarza
Cytat

A garaż?

Moje drzwi od spodu mają tylko takie wzmocnienie metalowe i takie kotwy nic by nie dały bo to z cienkiej blaszki. drzwi kmt



Podobny temat toczy się w innym wątku. Faktycznie, podpieranie (dystansowanie) okna/drzwi balkonowych czy też innych drzwi o "słusznej" wadze "kawałkiem" styroduru (nawet najtwardszego" jest chyba, delikatnie mówiąc, ryzykowne.
Link do komentarza
Jeżeli drzwi balkonowe i tarasowe są już zamontowane to tych poszerzeń nie założę, prawda?
Co użyć jako klocki podporowe ?
Kotwy progowe mam zamontowane takie jak na foto. Czy mogą być ?


A co pod drzwi zewnętrzne jeżeli tam jest tylko takie łączenie metalowe z cienkiej blachy ?

Bloczek z BK lepszy od styroduru ?
Link do komentarza
Szanowni Państwo

Podczas montażu drzwi zewnętrznych przede wszystkim należy zwrócić uwagę na izolację pod progiem, żeby warstwy betonu na zewnątrz i wewnątrz były właściwie rozdzielone. Pod progiem musi zostać umieszczona specjalna konstrukcja o odpowiednim współczynniku przenikania ciepła.

Firma Hörmann, oprócz drzwi oferuje również odpowiednie profile do wpuszczenia w posadzkę. Należy też pamiętać, że płaszczyzna montażowa musi być zgodna z płaszczyzną izolacji, a przestrzeń między otworem a drzwiami należy uszczelnić taśmą rozprężną.

Analogiczna jest sytuacja podczas montażu bramy garażowej. Świadomi inwestorzy powinni umieścić w posadzce profil rozdzielający warstwę betonu. W ofercie bram garażowych firmy Hörmann takich profili jednak nie ma.

Przygotowując posadzkę w garażu, należy również zwrócić uwagę na prawidłowe jej wypoziomowanie, które będzie gwarantowało odpływ wody na styku brama-posadzka. Unikniemy wówczas problemów związanych z zatrzymywaniem się wody i przymarzaniem uszczelki progowej.

Z poważaniem
Krzysztof Horała
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...