Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
micheasz

Nieocieplona ściana w piwnicy

Recommended Posts

Witam, mój budynek gospodarczy częściowo przylega ścianą tylną (od północy) do garażu sąsiada (stan surowy otwarty).
W środku mam zaplanowaną piwniczkę. Ściana dwuwarstwowa zbudowana jest z żużlaka na zewnątrz oraz cegła pełna czerwona od środka. Oczywiście przemarza. Nie ocieplę od zewnątrz połowy budynku ze względu na garaż. Pozostaje więc pogrubienie ściany od środka. Może zamiast kolejnej warstwy ściany z cegły wykorzystam stare rozbiórkowe luksfery? Wymurowałbym całą ścianę z nich, później kolejną warstwę z pełnej czerwonej? Szkło powinno pomóc w utrzymaniu stałej temperatury. Co o tym rozwiązaniu sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chcesz ocieplić czy pozbyć się luksferów, bo efekt takiej termoizolacji będzie znikomy. Doprecyzuj o co Ci chodzi, czy będzie tam ogrzewanie, co rozumiesz przez przemarzanie, czy może chcesz zwiększyć bezwładność cieplną ścian itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 - garaż sąsiada - stan surowy otwarty
2 -piwniczka
3,4 - pomieszczenia gospodarcze w przyszłości ogrzewane.

Te ściany które będę mógł - ocieplę. Ale jak widać na szkicu, tylko część ściany zewnętrznej mogę ocieplić. Połowy niestety nie. Obecnie przemarza cała ściana od strony północnej. Chciałbym aby w piwniczce nic nie przemarzało. Chcę się również pozbyć luksferów. Mogę pogrubić ścianę od wewnątrz, ale zamiast pustaka, chciałbym wykorzystać takie materiały, które pozwolą na utrzymanie w miarę stałej temperatury. Mam również kamień polny do wykorzystania, którym mógłbym obmurować całą ścianę.
Pytanie moje dotyczy tego, czy opłaca się "bawić" w takie rzeczy? A może wszystkie ściany w piwniczce obmurować luksferami? Wtedy temperatura lepiej się będzie utrzymywać? Dodam również, że piwniczka jest około pół metra pod ziemią, dno wylane jest dość grubym betonem.

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam, mój budynek gospodarczy częściowo przylega ścianą tylną (od północy) do garażu sąsiada (stan surowy otwarty).
W środku mam zaplanowaną piwniczkę. Ściana dwuwarstwowa zbudowana jest z żużlaka na zewnątrz oraz cegła pełna czerwona od środka. Oczywiście przemarza. Nie ocieplę od zewnątrz połowy budynku ze względu na garaż. Pozostaje więc pogrubienie ściany od środka. Może zamiast kolejnej warstwy ściany z cegły wykorzystam stare rozbiórkowe luksfery? Wymurowałbym całą ścianę z nich, później kolejną warstwę z pełnej czerwonej? Szkło powinno pomóc w utrzymaniu stałej temperatury. Co o tym rozwiązaniu sądzicie?




coś mi nie pasi
ciepłochronność i stare luksfery z rozbiórki
bo rozbiórkowe to zapewne te z których można było popielniczkę ogrodową z powodzeniem zrobić.
szkoda zabawy
roboty dużo a zysk żaden
masz sucho ?
to wełnę czy styro na ścianę i masz cieplej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pół metra w ziemi to nie piwnica tylko dołek w podłodze. Czemu to ma służyć? Efekt wykorzystania ciepła z gruntu praktycznie żaden bo na tej głębokości grunt też zamarznie przy długotrwałych mrozach. Co do izolacji - ona nie grzeje tylko spowalnia schładzanie, bądź nagrzewanie i bez źródła ciepła nie da się utrzymać pożądanej temperatury przez dłuższy czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może i dołek - budynek składa się z kilku dobudówek, w tym pomieszczenie pół metra pod ziemią o którym mowa.
Tak - to są stare luksfery "popielniczki" icon_smile.gif
Mam sucho.

Pół metra pod ziemią, bo to jest stary sklecony budynek z kilku dobudówek. Raczej nie pogłębię, bo beton dość gruby, a poniżej fundamentów raczej nie zejdę.

Jeżeli 3 ściany - tak jak na rysunku - będą łączyły pomieszczenia ogrzewane, to raczej nie przemarzną. Ta jedna - od północy musi być jakoś ocieplona, żeby nie przemarzała. Ocieplanie od środka jest niezgodne z technologią. Dlatego muszę ją pogrubić. Wystarczy mi w pomieszczeniu około 5 stopni w zimę. O luksferach pomyślałem, bo po prostu szkło dłużej trzyma temperaturę. Sama ściana północna w pomieszczeniu - dołku ma powierzchnię około 6m2.

Mogę z luksferów zrobić podwójną ścianę - mam ich dość dużo. Czy lepiej jednak wymurować od środka warstwę z cegły - zachowując przestrzeń pomiędzy istniejącą ścianą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ocieplanie od środka jest niezgodne z technologią. Dlatego muszę ją pogrubić. Wystarczy mi w pomieszczeniu około 5 stopni w zimę. O luksferach pomyślałem, bo po prostu szkło dłużej trzyma temperaturę. Sama ściana północna w pomieszczeniu - dołku ma powierzchnię około 6m2.




nie spodoba Ci się moja odpowiedź
miejsce śmieci jest na wysypisku
luksfery ciepłochronne
znaczy odwrotność popielniczek na zaprawie ciepłochronnej ok jest jakiś zysk na cieple
popielniczki
to strata ciepła

teraz zgodność z technologią
wstawianie czegokolwiek od środka w budynku do tego nie zaprojektowanym to takie poprawienie humoru
jednak przy zastosowaniu wełny/styropianu czy może styropianu bardziej
poprawia humor bardziej
nie zmienia to faktu iz mostków nadal będzie mnogo , ale humor nie ustąpi i to jest ważne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zaczełam dziś wycinać piankę, ale lekko nie jest , jutro zajmie mi to chyba z 2 h jak nie lepiej. Jak widac szpara jest nawet na centymetr. Nie wiedziałam tego od razu. WYdaje mi się,że za dużo piany aplikowanej od drugiej str wysadziło słup
    • 1. Zastanawiam się, czy przy ogrzewaniu gazowym jest potrzebna tak duża kotłownia, czy w ogóle jest niezbędna. A to jest już jedno dodatkowe pomieszczenie.   2. Te schody mają dziwnie gęste stopnie zabiegowe, dodatkowo w drugim projekcie prowadzą na ścianę - chyba że źle czytam rysunek.   3. Garaż 2-stanowiskowy, że taki długi?   4. Skłaniałbym się do dobudowanego garażu (jak radzi Elfir) - jeśli jest miejsce. Oczywiście z jakimś łacznikiem komunikacyjnym z domem. garaż zajmujący 1/3 parteru niedużego domu - to kłopot w planowaniu wygodnej funkcji mieszkalnej.   5. Tzw hol to raczej wiatrołap - spróbowałbym go wyrzucić na zewnątrz (przy małym domu), na rzecz właściwego holu. I tam zrobić więcej miejsca na szafy wbudowane, itp. - np w części holu bliżej wyjścia. Dodatkowo oba wejścia ( w obu projektach) mi się nie podobają, bo są ciasne, - w drugim projekcie dodatkowo schody są zbyt blisko przejścia - ciasno!   Ogólnie - to proponuję jednak popracować nad innym lepszym rozplanowaniem parteru. Po prostu jeszcze raz od nowa.  
    • Gość Roman
      Ja wybrałem dosyć tanie modele drzwi z jednego sklepu budowlanego i to był niestety wielki błąd. Skrzypienia i inne rzeczy, szkoda gadać. Na szczęście stosuję K2 07 i jest okej.
    • Dziękuję za odpowiedź. Chodziło mi o samo sformułowanie "z dopuszczeniem". Czy owo "dopuszczenie" należy rozumieć warunkowo, tzn, czy aby dopuszczono zabudowę jednorodzinną będę potrzebował jakiś dodatkowych pozwoleń, zgód? Inne warunki (poza dziwnym obowiązkiem wykonania wytycznych urbanistycznych) są dla mnie całkowicie akceptowalne.   Ustalenia szczegółowe MPZP dla działki:
      Przeznaczenie terenu pod zabudowę rekreacyjną z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej wolno stojącej.
      1.19.1. Dopuszcza się:
      - realizowanie projektowanej zabudowy rekreacyjnej, projektowanej zabudowy jednorodzinnej
      wolno stojącej; dopuszcza się sytuowanie budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy nie
      większej niż 50m2,
      - adaptację, modernizację oraz rozbiórkę lub rozbudowę istniejących obiektów mieszkalnych
      i rekreacyjnych nie wpływającą na zmianę funkcji terenu. - adaptację istniejących budynków na
      budynki mieszkalne. 1.19.2. Ustala się: - wysokość projektowanych budynków rekreacyjnych
      i mieszkalnych może wynosić max. 2 kondygnacje (w tym poddasze użytkowe).
      - maksymalna wysokość posadowienia parteru budynków rekreacyjnych i mieszkalnych wynosi
      0.8m n.p.t.,
      - maksymalna wysokość posadowienia parteru budynków gospodarczych wynosi 0.30m n.p.t.
      Plan ustala obowiązek wykonania wytycznych urbanistycznych dla poszczególnych terenów o w/w
      symbolach dyspozycji terenowych: podział na działki budowlane oraz wydzielenie terenów pod
      drogi dojazdowe KD (przy zachowaniu szerokości drogi min. 8m w liniach rozgraniczających)
      może nastąpić tylko na podstawie wytycznych urbanistycznych. Powierzchnia biologicznie czynna
      wynosi min. 70% powierzchni działki.   Też zastanawia mnie ten obowiązek wykonania wytycznych urbanistycznych, ale jak rozumiem tyczy się to nowo podzielonych działek...Nie wiem tylko po co zawarte jest to dla TEJ konkretnej działki...   Pozdrawiam
       
    • Gość Radomir
      Milwaukee bym brał w ciemno. Znam tę firmę od dawna, już niejedno narzędzie od nich kupowałem na RG Narzędzia (chyba najlepsze ceny) i naprawdę jakość jest nie do porównania.
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×