Skocz do zawartości

Porady przed tynkami wewnętrznymi


Recommended Posts

Napisano
Na wiosnę wchodzą tynkarze. Czy możecie mi dać jakieś rady na co zwrócić uwagę ? Wiem, że trzeba policzyć wszystkie gniazdka , żeby po tynkach nie zginęły.
1. Chcę dać pod każde okno siatkę bo pod 4 na parterze są rysy, małe pęknięcia. Jaką dać siatkę ?
2. Czy w kuchni lub łazience gdzie będą płytki , zostawić puszki bez obrabiania i zrobi to glazurnik , czy niech obsadzą z licem ściany tak jak w reszcie domu ?
3. Na poddaszu pękła ścianka działowa, rysa na kilka mm. W szczelinę dam akryl a na to siatka taka sama jak pod okna ?
4. Mam na ścianie kabel od domofonu który nie jest w puszcze , będzie wystawał , ze ściany . Tylko nie wiem kiedy będzie domofon a ozdoba kiepska icon_smile.gif czy jednak dać w jakąś specjalna puszkę ?
5. W WC na dole murarzom trochę uciekła ściana , czy wyrównać mają tynkarze czy glazurnicy płytkami z klejem ?
Napisano
Cytat

Na wiosnę wchodzą tynkarze. Czy możecie mi dać jakieś rady na co zwrócić uwagę ? Wiem, że trzeba policzyć wszystkie gniazdka , żeby po tynkach nie zginęły.
1. Chcę dać pod każde okno siatkę bo pod 4 na parterze są rysy, małe pęknięcia. Jaką dać siatkę ?
2. Czy w kuchni lub łazience gdzie będą płytki , zostawić puszki bez obrabiania i zrobi to glazurnik , czy niech obsadzą z licem ściany tak jak w reszcie domu ?
3. Na poddaszu pękła ścianka działowa, rysa na kilka mm. W szczelinę dam akryl a na to siatka taka sama jak pod okna ?
4. Mam na ścianie kabel od domofonu który nie jest w puszcze , będzie wystawał , ze ściany . Tylko nie wiem kiedy będzie domofon a ozdoba kiepska icon_smile.gif czy jednak dać w jakąś specjalna puszkę ?
5. W WC na dole murarzom trochę uciekła ściana , czy wyrównać mają tynkarze czy glazurnicy płytkami z klejem ?




5. Tynk jest tańszy od kleju
4. Jak dasz puszkę to tak żeby montowany domofon zakrył ją w całości - najgorsza opcja zatynkować przewód na ścianie bo do montowania domofonu trzeba będzie kuć . Zawiniesz w estetyczne kółeczko i z czasem się przyzwyczaisz :P
3. Elewacyjna
2. Chcesz płacić za wykuwanie i ponowne obsadzanie puszek glazurnikowi ? Glazurnik jest ostatni a puszka powinna przechodzić przez kaflę a nie być gdzieś gdzie "łapki" nie sięgają.
1. Jak w 3
Napisano
Cytat

Na wiosnę wchodzą tynkarze. Czy możecie mi dać jakieś rady na co zwrócić uwagę ? Wiem, że trzeba policzyć wszystkie gniazdka , żeby po tynkach nie zginęły.
1. Chcę dać pod każde okno siatkę bo pod 4 na parterze są rysy, małe pęknięcia. Jaką dać siatkę ?
2. Czy w kuchni lub łazience gdzie będą płytki , zostawić puszki bez obrabiania i zrobi to glazurnik , czy niech obsadzą z licem ściany tak jak w reszcie domu ?
3. Na poddaszu pękła ścianka działowa, rysa na kilka mm. W szczelinę dam akryl a na to siatka taka sama jak pod okna ?
4. Mam na ścianie kabel od domofonu który nie jest w puszcze , będzie wystawał , ze ściany . Tylko nie wiem kiedy będzie domofon a ozdoba kiepska icon_smile.gif czy jednak dać w jakąś specjalna puszkę ?
5. W WC na dole murarzom trochę uciekła ściana , czy wyrównać mają tynkarze czy glazurnicy płytkami z klejem ?


Liczenie gniazdek na nic się nie zda jak nie będziesz pamiętał gdzie one były. Najlepszy patent to kup zaślepki z wąsami plastykowymi na puszki. Po otynkowaniu widać wychodzące wąsy i bez problemu trafisz na puszkę.
Ad1. Nie ma potrzeby.
Ad2. Zostaw wypuszczone kable, kafelkarz jak będzie kładł kafelki sam zrobi miejsce na puszkę w takim miejscu aby nie raziło jak np w górnym lewym rogu płytki a w następnym w dolnym jak będzie puszki już zamontowane.
To samo doradzam w łazience, zostawić wypuszczony kabel a puszki zrobić jak będą kładzione płytki.
Ad3. Tynk powinien załatwić sprawę.
Ad4. Możesz schowac ten kabel pod jakąś ładną, ozdobna rozetą.
Ad4. Tynkiem powinni to nadrobić, tylko aby o tej nierówności pamiętali.

Napisano
1.Jak się uszczelnia przewody na poddaszu ,przed tynkami?

2.Puszki są po zakladane, wyciągnać je ,niech zatynkuja otwory aby same przewody wystawały czy po prostu niech ich nie obrabiaja aby były luźne tak jak teraz?

3.Zakładając te zaslepki z wąsami dobrze da się obrobić puszki? patrząc na nie są większe niż puszka wiec zakryja na około trochę puszki.

Zostało mi trochę siatki elewacyjnej to powiem aby dla świętego spokoju zatopili ja pod oknami.

czytałem o jakiejś siatce rabitza, stad moje pytanie.

dzięki panowie.
Napisano (edytowany)
Trochę źle napisałem.
Uszczelnić powinno się też puszki przy ich osadzaniu. icon_cool.gif


Można np. czymś takim (masa elektroizolująca ), dot. puszek i przewodów :



Pamiętać o tym należy zwłaszcza wtedy, kiedy naruszono (przecięto) izolację (folię). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

3.Zakładając te zaslepki z wąsami dobrze da się obrobić puszki? patrząc na nie są większe niż puszka wiec zakryja na około trochę puszki.

Zostało mi trochę siatki elewacyjnej to powiem aby dla świętego spokoju zatopili ja pod oknami.

czytałem o jakiejś siatce rabitza, stad moje pytanie.

dzięki panowie.


Ad3. Zamiast tych zaślepek możesz upchnąć zwinięty kawałek papieru w puszkę aby jest nie zasyfili przy tynkowaniu.
Samo przez się mów, że te zaślepki musza być ciut większe od puszki aby nie wpadły do środka tylko opierały się o skraj puszki.
Przy tynkowaniu chyba nie masz puszczonego prądu na cały dom?

Co do siatki rabitza to nie w tym przypadku icon_biggrin.gif a jakbyś dobrze poczytał to byś wiedział gdzie się ja stosuje, choć teraz już chyba bardzo rzadko ma zastosowanie.
Napisano (edytowany)
Myślę, że ich prąd nie kopnie icon_smile.gif Ale jest kilkanaście obwodów , więc nie będzie włączone w całym domu.

A co do puszek tam gdzie będą płytki to jak zrobić,pytanie 2 we wcześniejszym poście Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Myślę, że ich prąd nie kopnie icon_smile.gif Ale jest kilkanaście obwodów , więc nie będzie włączone w całym domu.

A co do puszek tam gdzie będą płytki to jak zrobić,pytanie 2 we wcześniejszym poście


prąd obowiązkowo musi być odłączony! I nie ma z tym żartów.
Co do tych puszek w kuchni i w łazience to zostaw wypuszczone same kable trochę dłuższe aby był manewr z ich ewentualnym przesunięciem tak aby puszka wyszła na łączeniach się płytek a nie w środku i to jeszcze nie symetrycznie w płytce.
Napisano
Cytat

Ciekawe, czy tynkarze potrafią pracować po ciemku.


A nie można podłączyć oświetlenia np z przedłużacza od skrzynki budowlanej i oświetlać lampami na stojakach?
Ciekawe czy tynkarze zgodzą się tynkować jak instalacja będzie podłączona pod napięcie?
U mnie na samym początku tynkarze zaznaczyli sobie aby prądu nie było w kablach przy tynkowaniu.
Bezpieczeństwo przede wszystkim. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A nie można podłączyć oświetlenia np z przedłużacza od skrzynki budowlanej i oświetlać lampami na stojakach?
Ciekawe czy tynkarze zgodzą się tynkować jak instalacja będzie podłączona pod napięcie?
U mnie na samym początku tynkarze zaznaczyli sobie aby prądu nie było w kablach przy tynkowaniu.
Bezpieczeństwo przede wszystkim. icon_smile.gif



Dałeś się podpuścić! icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Obwody oświetlenia muszą być rozdzielone z obwodami gniazd. Światło (wisząca lampa) jest dla tynkarzy do przełknięcia. Obwody gniazd pozbawia się zasilania, a gniazda (często zamocowane, ale bez szyldów) zakleja się taśmą). Jeśli są same puszki to wystarczy włożyć zmięty papier.
Napisano
Cytat

Dałeś się podpuścić! icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Obwody oświetlenia muszą być rozdzielone z obwodami gniazd. Światło (wisząca lampa) jest dla tynkarzy do przełknięcia. Obwody gniazd pozbawia się zasilania, a gniazda (często zamocowane, ale bez szyldów) zakleja się taśmą). Jeśli są same puszki to wystarczy włożyć zmięty papier.


icon_razz.gif Wiem, że to podpucha była, ale odpowiedziałem jak ja to widzę.
Jedni się zgodzą inni mogą być bardziej przezorni.
Napisano
Narazie chyba wszystkie wiem.
wyciągnę te puszki nie zatynkuja dziury po nich. przewody wystają po 20cm wiec powinno starczycstarczy.

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?
Napisano
Cytat

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?


Bez problemu da rade. Dla ciekawostki powiem, że ja sam robiłem i osadzałem puszki wraz ze współpracą z kafelkarzem.
Napisano
Cytat

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?



Zmień glazurnika, skoro przychodzą Ci do głowy takie wątpliwości co do jego umiejętności ...
Napisano
Cytat

Zmień glazurnika, skoro przychodzą Ci do głowy takie wątpliwości co do jego umiejętności ...


Dobre podsumowanie zakończenia tematu icon_biggrin.gif
Napisano
Gdybym nie miał wątpliwości to żadnego z tych pytań bym nie zadał :-) wole wczesnij się upewnić niż potem poprawiać. glazurnika jeszcze nie mam
Napisano
Cytat

tylko czy glazurnik potem nie będzie miał problemu z wycięciem otworu pod puszkę?



Większe problemy miewa jak wytnie dziurę w płytce i okazuje się, że jest przesunięta o 5 mm w stosunku do zamocowanej puszki.
Wtedy może ci braknąć glazury.
Napisano
Cytat

prąd obowiązkowo musi być odłączony! I nie ma z tym żartów.
Co do tych puszek w kuchni i w łazience to zostaw wypuszczone same kable trochę dłuższe aby był manewr z ich ewentualnym przesunięciem tak aby puszka wyszła na łączeniach się płytek a nie w środku i to jeszcze nie symetrycznie w płytce.



co kraj to obyczaj
a w czym przeszkadza Ci gniazdo na środku kafli ????
ładnie przylega ze wszystkich stron

Napisano
Cytat

co kraj to obyczaj
a w czym przeszkadza Ci gniazdo na środku kafli ????
ładnie przylega ze wszystkich stron


A załóż się ,że raz na 100 przypadków wyjdzie symetrycznie na środku płytki. A jak będzie kładł płytki 10 cm X 10 cm ?
Przecież zaznaczyłem, że nie symetrycznie, a tak jest zawsze.
A tak ogólnie to puszka musi zlicytować się (najlepiej jak tak wyjdzie) z licem płytki, wtedy wszystko ładnie dolega rozeta czy ramka gniazdka, a nigdy tak nie jest, że elektryk wysunie na tyle puszkę aby po położeniu płytek licowała.
Dlatego jestem zwolennikiem tego sposobu aby puszki montować wraz z kładzeniem płytek.
Ale jak ktoś lubi drugiemu umilać życie to ja nie mam nic przeciw. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dlatego jestem zwolennikiem tego sposobu aby puszki montować wraz z kładzeniem płytek.
Ale jak ktoś lubi drugiemu umilać życie to ja nie mam nic przeciw. icon_biggrin.gif




Cytat

2. Chcesz płacić za wykuwanie i ponowne obsadzanie puszek glazurnikowi ? Glazurnik jest ostatni a puszka powinna przechodzić przez kaflę a nie być gdzieś gdzie "łapki" nie sięgają.




czy to wystarczy jako odpowiedź ????
Napisano
Cytat

co kraj to obyczaj
a w czym przeszkadza Ci gniazdo na środku kafli ????
ładnie przylega ze wszystkich stron




Cytat

czy to wystarczy jako odpowiedź ????


Wystarczyło już wcześniej, więc nie rozumiem po co było pytanie z postu #21 jak jesteśmy tego samego zdania (tak mi się zdawało).
Napisano (edytowany)
Cytat

chodziło tylko o ten środek płytki bądź łączenie 2 płytek
mnie się widzi na środku na łączeniu już nie tak



Obydwaj macie rację i jej nie macie, gdyż najczęściej stosuje się puszki zblokowane, więc trudno jest zachowywać symetrię przy takich rozmiarach, gdyż ponieważ albowiem w łazience często mamy elementy konstrukcji i płyty g/k. Puszki wtedy można przesuwać o centymetr, dwa, ale nie o kilkadziesiąt. Dlatego jak wyjdzie, tak wyjdzie, płytkarz ma wycinać otwór tam gdzie potrzeba i finito.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

chodziło tylko o ten środek płytki bądź łączenie 2 płytek
mnie się widzi na środku na łączeniu już nie tak


icon_biggrin.gif Ależ podkreśliłem specjalnie że jak nie wyjdzie na środku tylko nie symetrycznie a na łączeniu wyjdzie ładnie gdy kładłby płytki 10 cm X 10 cm wtedy nie innej możliwości.
Jakby nie patrzeć to patrzymy na jedna sprawę tak samo ale pod innymi kątami icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

tak aby puszka wyszła na łączeniach się płytek a nie w środku i to jeszcze nie symetrycznie w płytce.



Ciekawe jak to zrobisz na płytce 120x60 cm ...
Napisano
Cytat

Ciekawe jak to zrobisz na płytce 120x60 cm ...


Takie rozmiary ma przeważnie gress, a w gressie to wyrazy współczucia wiercenia otworów gdy nie ma się odpowiednich dobrych narzędzi.
A co nie umiesz dzielić 120/2=60 i 60/2=30 jest równo? jest icon_razz.gif
Napisano
Cytat

Takie rozmiary ma przeważnie gress, a w gressie to wyrazy współczucia wiercenia otworów gdy nie ma się odpowiednich dobrych narzędzi.



Jak się nie ma odpowiednich narzędzi, to się na dyskoteki nie chodzi.
Napisano
Nie warto, ale zapytaj o to swoich majstrów czy im to nie będzie przeszkadzało.
Napisano
Szkoda , że nikt nie chce pomóc.
Mimo to mam jeszcze pytanie. Czy takie miejsca jak wkute rury od kanalizy, kanał pod tv , czy rurki z kablem siłowym , trzeba zabezpieczyć też siatką elewacyjną ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Szkoda , że nikt nie chce pomóc.
Mimo to mam jeszcze pytanie. Czy takie miejsca jak wkute rury od kanalizy, kanał pod tv , czy rurki z kablem siłowym , trzeba zabezpieczyć też siatką elewacyjną ?


Żelazna zasada,jak zatrudniasz fachmanów to prześwietl ich od A do Z zanim podejmiesz decyzję o ich zatrudnieniu czyli kilka telefonów czy wizyt u inwestorów którym wcześniej wykonywali prace,co i jak robili i czy nie wyszły babole po.
Każdą pierdołę roztrząsasz na forum sądzę,że już post factum bo raczej nie będziesz uczył zatrudnionych fachmanów rzemiosła.
U siebie nic wkuwanego nie zabezpieczałem i nie mam z tego tytułu żadnych nieprawidłowości.
Chociaż to także zalezy od materiału i od tynku.


Nie rozumiem co to dylatacja pod okna.
Tynkarze mieli zrobić i obrobić okna tak żeby było ... i tak jest ;)
Tynk zakończony jest przy oknach listwami przyokiennymi.


P.S.
.... dla Cenzora to nie jest powód do wykropkowania icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Gdzie, na zewnątrz?



tak, wewnątrz, czy dawać siatkę tak jak np pod okna.

co to listwa dylatacyjna pod okna?
www.google.pl/search?q=listwa+dylatacyjna+przyokienna+&btnG=&client=ms-opera-mini-android&channel=new
Gość arturo72
Napisano
Cytat

tak, wewnątrz, czy dawać siatkę tak jak np pod okna.


Pod okna nie daje się żadnej siatki...

Cytat

co to listwa dylatacyjna pod okna?
www.google.pl/search?q=listwa+dylatacyjna+przyokienna+&btnG=&client=ms-opera-mini-android&channel=new


tak,to jest to o czym pisałem.
Tak jest wykończone każde okno.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...