Skocz do zawartości

Niestabilne biurko


uhke

Recommended Posts

Napisano
Witajcie. Otóż - wczoraj zmieniłem biurko. Blat wziąłem z piwnicy który kiedyś był w kuchni, wygląda w sumie jak nowy. Pojechałem do IKEA i kupiłem 4 nogi po 10 zł - ADILS. Przymocowałem je i.. niestety ale biurko nie jest do końca stabilne ponieważ "buja się". Idzie jakoś temu zapobiec? Niżej foty.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
Po pierwsze, to masz niepodokręcane wkręty i nie jest stabilne połączenie nóg z blatem, a po drugie tego typu nogi, nie powiązane między sobą nie dadzą stabilności...
Zauważ, że stabilne takie konstrukcje mają pod blatem, albo kilkanaście cm nad podłogą połączone wspornikami przynajmniej trzy nogi, niektóre mają stężenia ukośne pod blatem.
Napisano
nie ma co się dziwić, nóżki są do blatów systemów kuchennych, nie samodzielnych mebli
aby to teraz stało musisz stężyć stronę stołu od ściany oraz jedną z poprzecznych (czyli mniej więcej co napisał stach)
o tyle to będzie trudniejsze, że są okrągłe i metalowe, i o le łatwiej będzie zamocować stężenie do blatu u góry, o tyle do nogi na dole już gorzej,
czyli można przykręcić np elementy do mocowania plandek i je złapać na krzyż nierozciągliwą linką (np stalówką), albo jakimś profilem metalowym/aluminiowym, w marketach pełno tego
profeska to gwintsztanga i śruby rzymskie, pełna, płynna regulacja
Napisano
Czyli nie ma opcji jakoś tanio ustabilizować tego biurka? Chciałem tanim kosztem sobie zrobić coś lepszego niż miałem przedtem ale nie wiedziałem że taki będzie tego efekt.
Napisano
"przyszpilić" stolik do ściany, np kątownikami do półek (a najlepiej zwykłym kątownikiem alu na całej długości lub kilku odcinkach z 3 kołkami w ścianę i wkrętami do blatu na każdy odcinek w jak największym rozstawie), stół zadziała jak wspornik, a nogi spełnią swoje zadanie
Napisano (edytowany)
Czyli kupuje kątownik, mocuje go do stołu a następnie do ściany. Rozwiązanie niezbyt mobilne ale jak ma pomóc to czemu nie. "zwykłym kątownikiem alu na całej długości" - http://allegro.pl/katownik-perforowany-35x...5905569458.html coś takiego? Czy lepiej punktowo takim? http://allegro.pl/katownik-montazowy-laczn...5816527012.html

I czy mógłbym biurko przytwierdzic tylko z jednej strony (prawej) do ściany? Bo z tyłu mi wychodzą różne kable a z lewej nie mam do czego. Edytowano przez uhke (zobacz historię edycji)
Napisano
Powinno wystarczyć, jeśli dwoma kątowniczkami przymocujesz tą prawa stronę do ściany, nie radziłbym tylko przy takim umocowaniu uprawiać seksu, bo stolik może się złożyć...
Napisano (edytowany)
Spokojnie icon_biggrin.gif Biurko jest używane tylko jako stanowisko komputerowe a irytuje mnie fakt iż wystarczy że rusze szybciej myszką w którąś strone i bum - biurko się chwieje. Raczej ciężko o sytuacje żeby biurko "wyrwać" ze ściany? (jakkolwiek to nazwać) Edytowano przez uhke (zobacz historię edycji)
Napisano
dwie sztuki nie stykną, pole do ruchu będzie, wystarczające aby zostać ustrzelonym w CoD
prędzej zwykłe dwa kątowniczki / profile L wzdłuż ściany - takie 2x20cm np 30x30x3
Napisano
a jeżeli montaż po prawej stronie to z drugiej strony mimo wszystko też (wtedy taki co stach wkleił styknie)
ten pierwszy profil w dwóch odcinkach jak wyżej napisałem może być (ale fest dokręcony - jak wzdłuż ściany), ciesielski to przesada
Napisano (edytowany)
Najlepiej by było jakby ktoś wskazał mi co mam kupić, najlepiej w OBI (https://www.obi.pl/). Nie chciałbym zamawiać z allegro, ponieważ kątownik kosztuje 2-3 zł a przesyłka z 12

No z obu stron właśnie nie ma zbytnio opcji - po lewej jest odstęp paru cm i jest szafka zaś za biurkiem wypadało by żeby była jakaś przerwa. Może na próbę kupie dwa kątowniczki i zmontuje jej z prawej strony biurka i ewentualnie jak nadal będzie źle to jakoś wykombinuje tak żeby były z tyłu też? Bo wątpie że są takie kątowniki które pozwolą utrzymać jakiś dystans od ściany (dużo nie wymagam, z 3-4cm)

https://www.obi.pl/decom/product/Hettich_K%...x_20_mm/5964895 taki wynalazek zda egzamin czy raczej niezbyt? Dwoma dziurkami przyczepiłbym do ściany a tą regulowaną częścią do biurka, miałbym tam jakieś minimalne pole manewru i jeżeli dzięki temu udałoby mi się uzyskać małą przerwe - tak, aby przepuścić kable to kupiłbym wtedy takie dwa po boku i dajmy dwa z tyłu - było by okej? Edytowano przez uhke (zobacz historię edycji)
Napisano
Ta wersja po prawej odpowiada mi bardziej - ze względu na właśnie ten dystans. Wtedy te kątowniki wyżej zdadzą swój egzamin?
Napisano
Żeby zachować odległość kilku cm od ściany, można zastosować cos takiego:
http://allegro.pl/katownik-lacznik-ciesiel...5163669935.html

Wiesz teraz czego szukać, więc podczas wizyty w Obi szukaj w części z metalowymi gratami czegoś podobnego i na pewno coś znajdziesz. Możesz też wydrukować zdjęcia z podanych linków i pokazać je sprzedawcom w Obi - oni doprowadzą Cię do właściwej półki.



No nie - z tak trywialnej sprawy zrodził się taki "poważny" wątek icon_eek.gif
Napisano
Okej, dziękuje bardzo, jak coś to będę pisał.

  Cytat

nie ma co się dziwić, nóżki są do blatów systemów kuchennych, nie samodzielnych mebli
aby to teraz stało musisz stężyć stronę stołu od ściany oraz jedną z poprzecznych (czyli mniej więcej co napisał stach)
o tyle to będzie trudniejsze, że są okrągłe i metalowe, i o le łatwiej będzie zamocować stężenie do blatu u góry, o tyle do nogi na dole już gorzej,
czyli można przykręcić np elementy do mocowania plandek i je złapać na krzyż nierozciągliwą linką (np stalówką), albo jakimś profilem metalowym/aluminiowym, w marketach pełno tego
profeska to gwintsztanga i śruby rzymskie, pełna, płynna regulacja

Rozwiń  


Tak dla uzupełnienia bo teraz przeczytałem, to jest blat kuchenny icon_biggrin.gif
Napisano
Tylko jeszcze podpytam - jaka jest szansa, że to biurko (https://www.bodzio.pl/produkt/biurko-158-cm-orzech-1358) będzie miało tą samą przypadłość co ta moja "samoróbka"?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...