Skocz do zawartości

Okna z zestawem 3-szybowym


Recommended Posts

Kwestia różnicy w cenie zakupu, różnicy w ciepłochronności i różnicy kosztach ciepła.
Dodatkowo trzeba się liczyć z większym ciężarem, a więc potencjalnie nieco trudniejszy montaż, szczególnie przy dużych oknach. Oczywiście trzeba porównywać okna o zbliżonej jakości.
Najłatwiej obliczyć przybliżone straty energii przez okna. Przy 30 m2 okien będzie to w ciągu sezonu grzewczego w przybliżeniu:
okna 1,3 W/(m2·K) 2860 kWh
okna 1,0 W/(m2·K) 2200 kWh
okna 0,7 W/(m2·K) 1540 kWh
Po uwzględnieniu kosztu ciepła (np. gaz ziemny ok. 0,25 zł/kWh) widać ile oszczędzamy na kosztach ogrzewania.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam, mam proste pytanie. Czy zakup okna z pakietem dwukomowym ma sens - mam na mysli oszczędność energii?.
Znajomi twierdzą stanowczo, że nie ma co przepłacać i poza tym takie okno wiecej waży i lepiej kupić w takiej sytuacji okna drewniane.



Plastik czy drewno pod względem izolacyjności i wytrzymałości jest raczej sprawą drugorzędną. Dobrze zrobione okno z PCW się nie wypaczy, drewniane też nie. Marnej jakości wypaczą się oba. Przy ciężkich oknach musisz za to szczególnie uważać na montaż - masa jednak robi swoje.
No i wiadomo, że duże okna bez podziałów są bardziej problematyczne. Sztywność konstrukcji jest w nich gorsza niż w tych z mniejszymi skrzydłami i stałymi słupkami. Ale za to takie okna z podziałami przepuszczą więcej ciepła przy identycznej powierzchni. Musi tak być, skoro profile mają wyższe U niż same szyby. Na ile istotna będzie ta różnica niestety nie wiem. Ale być może będzie tak, że okna z gorzymi izolacyjnie szybami i profilami, ale bez podziałów okaże sie porównywalne z tym zrobionych na cieplejszych komponentach ale z większą liczbą podziałów.
Link do komentarza
Nikt nie wspomniał o montażu. Marnie zrobiony, spowoduje że o energooszczędności będzi można zapomnieć. Najważniejsza jest szczelność, bo jak wokół okna będą szpary, to i 3 szybowy zestaw nic nie pomoże. Wiaderek będzie sobie hulał i wszystko wychładzał.
Dodatkowo polecam dokupienie tzw. ciepłego parapetu, czyli kształtki z twardego styropianu, na której stawia się okno. Teraz można je kupić na wymiar i dopasowane od razu do profilu określonego producenta.
Link do komentarza
Cytat

Nikt nie wspomniał o moontażu. Marnie zrobiony, spowoduje że o energooszczędności będzi można zapomnieć. Najważniejsza jest szczelność, bo jak wokół okna będą szpary, to i 3 szybowy zestaw nic nie pomoże. Wiaderek będzie sobie hulał i wszystko wychładzał.
Dodatkowo polecam dokupienie tzw. ciepłego parapetu, czyli kształtki z twardego styropianu, na której stawia się okno. Teraz można je kupić na wymiar i dopasowane od razu do profilu określonego producenta.



Słuszna uwaga - od montażu wszystko się zaczyna i na montażu wszystko się kończy. Potem krążą opinie o oknach takich i innych.
Link do komentarza
Gość Razmes
Kształtki ze styropianu swoją drogą, ale ja polecam zawsze maksymalne możliwe wysunięcie montowanego okna w warstwę docieplenia. Sporo poprawia w izolacyjności cieplnej.
Oczywiście pamiętajmy, że przy ciepłym montażu cena będzie się znacząco różniła od zwykłego zakotwienia w ścianie i uszczelnienia pianką...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Kształtki ze styropianu swoją drogą, ale ja polecam zawsze maksymalne możliwe wysunięcie montowanego okna w warstwę docieplenia. Sporo poprawia w izolacyjności cieplnej.
Oczywiście pamiętajmy, że przy ciepłym montażu cena będzie się znacząco różniła od zwykłego zakotwienia w ścianie i uszczelnienia pianką...



Biorąc pod uwagę "elementy systemowe" trzeba się spodziewać róznicy w cenie. Pakiety 3-szybowe + ciepłe ramy stają się roziwązaniami powszechnymi. Teraz pora na ciepły montaż by ta "cała para nie poszła w gwizdek".
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Biorąc pod uwagę "elementy systemowe" trzeba się spodziewać róznicy w cenie. Pakiety 3-szybowe + ciepłe ramy stają się roziwązaniami powszechnymi. Teraz pora na ciepły montaż by ta "cała para nie poszła w gwizdek".



Ciepły montaż, okna 3-szybowe i robi się z tego system a czy nie można zamontowac okien 3-szybowych bez ciepłego montażu skoro i tak elewacja będzie wykonana w BSO a okna będą zamontowane przez wykwalifikowaną ekipę.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ciepły montaż, okna 3-szybowe i robi się z tego system a czy nie można zamontowac okien 3-szybowych bez ciepłego montażu skoro i tak elewacja będzie wykonana w BSO a okna będą zamontowane przez wykwalifikowaną ekipę.

 


Prawie a wiadomo, że prawie robi więlką różnicę. Z drugiej strony możemy się zastanawiać - na co nam to całe ocieplenie elewacji, skoro na styku muru i ramy okiennej bedzię nam uciekac najwiecej ciepła. Ciepły montaż okien jest niczym innym jak dopełnieniem całego procesu ograniczania strat ciepła. Należy sobie uświadomić, ze w niektórych projektach część przeszklona stanowić może znaczna część elewacji i ciepły montaż stolarki okiennej jest tu jak najbardziej wskazany.

Cytat z portalu Oknotest poparty badaniami i zestawienami tabelarycznymi
"W porównaniu do złącza wypełnionego tylko pianką PUR, ?ciepły montaż? z wykorzystaniem zewnętrznych i wewnętrznych folii oraz pianki PUR, jako termoizolacji zwiększa średnio szczelność połączenia o ponad 75%, a w zakresie niskich ciśnień wręcz eliminuje zjawisko niekontrolowanej infiltracji powietrza przez złącze!!! "

I już słyszę te głosy, że braknie nam powietrza icon_cool.gif

 

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Prawie a wiadomo, że prawie robi więlką różnicę. Z drugiej strony możemy się zastanawiać - na co nam to całe ocieplenie elewacji, skoro na styku muru i ramy okiennej bedzię nam uciekac najwiecej ciepła. Ciepły montaż jest niczym innym jak dopełnieniem całego procesu ograniczania strat ciepła. Należy sobie uświadomić, ze w niektórych projektach część przeszklona stanowić może znaczna część elewacji i ciepły montaż stolarki okiennej jest tu jak najbardziej wskazany.

Cytat z portalu Oknotest poparty badaniami i zestawienami tabelarycznymi
"W porównaniu do złącza wypełnionego tylko pianką PUR, ?ciepły montaż? z wykorzystaniem zewnętrznych i wewnętrznych folii oraz pianki PUR, jako termoizolacji zwiększa średnio szczelność połączenia o ponad 75%, a w zakresie niskich ciśnień wręcz eliminuje zjawisko niekontrolowanej infiltracji powietrza przez złącze!!! "

I już słyszę te głosy, że braknie nam powietrza icon_cool.gif


"Ciepły montaż" z użyciem taśm to tylko nazwa mająca mało wspólnego z "ciepłością" ;) Słowami fachowca poniżej:
Przede wszystkim "ciepły montaż" to nazwa używana na określenie montażu warstwowego. Nie jest on bynajmniej cieplejszy od zwykłego montażu bo izolację termiczną zapewnia piana montażowa, którą używa się zarówno w klasycznym montażu jak i "ciepłym".
Montaż warstwowy ma za zadanie nie dopuszczać do zawilgocenia połączenia okno-mur. W przypadku montażu w ścianie a nie w warstwie ocieplenia jego sens jest raczej dyskusyjny.


Prawdziwy "ciepły montaż" to montaż wysuniętych okien poza lico muru na 10-15cm w warstwę izolacji na specjalnych kotwach.
Już wysunięcie okna poza mur na gł.listwy podokiennej na 3-4cm daje nam sporo jesli chodzi o ograniczenie strat ciepła przez ramę czyli przez okno. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dlatego słowo ciepły ma tu szersze znaczenie. Piana owszem - występuje w tradycyjnym i ciepłym montazu, ale folia już nie.

I w takim razie Jeden z Twórców systemu robi to błędnie.

SWS Soudal


Nikt nie pisze,że to jest błędny montaż bo to bardzo poprawny montaż ale na pewno nie "ciepły" i nie jedyny.
Montaż z użyciem jedynie taśmy rozprężnej przy węgarku da nam podobny efekt a wysuwając własnie przy okazji ramę poza ścianę na te 3-4cm będzie cieplejszy niż "ciepły montaż" w scianie.
Link do komentarza
Gość Razmes
Mój post #6 z lutego...
Ale wtedy podjęty został tylko temat "ciepłego montażu".

Są dostępne systemy montażu z wysunięciem okna do 4cm w ocieplenie. Np. wzmacniane kotwy z tworzyw sztucznych. Sam je u siebie montowałem i póki co trzymają okna na miejscu icon_smile.gif
W zasadzie biorąc na prosty, człowieczy rozum pod względem tworzenia najbardziej izolacyjnej przegrody wypadałoby wysunąć okno na grubość profilu. Dalsze wysuwanie mija się z celem i generuje tylko większe koszta w postaci droższych kotew montażowych lub większej ich ilości. Dodatkowo tworzymy większy moment w miejscu kotwienia do muru, co zwiększa ryzyko pęknięć w cegle/pustaku.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Mój post #6 z lutego...
Ale wtedy podjęty został tylko temat "ciepłego montażu".

Są dostępne systemy montażu z wysunięciem okna do 4cm w ocieplenie. Np. wzmacniane kotwy z tworzyw sztucznych. Sam je u siebie montowałem i póki co trzymają okna na miejscu icon_smile.gif
W zasadzie biorąc na prosty, człowieczy rozum pod względem tworzenia najbardziej izolacyjnej przegrody wypadałoby wysunąć okno na grubość profilu. Dalsze wysuwanie mija się z celem i generuje tylko większe koszta w postaci droższych kotew montażowych lub większej ich ilości. Dodatkowo tworzymy większy moment w miejscu kotwienia do muru, co zwiększa ryzyko pęknięć w cegle/pustaku.


No ja wysunalem 3cm bez żadnych kotew tzn.listwa podparapetowa jest na samym brzegu ściany a tym samym rama weszła właśnie te 3cm w izolację.
Większe wysuniecie okna na kotwach np.JB-D to nie tylko izolacja ramy ale też a może przede wszystkim poprawienie efektu wizualnego wnęki przy oknie bo jak ktoś zapoda na ścianę 25-30cm styropianu to bez tego powstają nam "okienka strzelnicze" a jak okno wysunie się te 10-15cm to wneka jest spoko.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

"Ciepły montaż" z użyciem taśm to tylko nazwa mająca mało wspólnego z "ciepłością" ;) Słowami fachowca poniżej:
Przede wszystkim "ciepły montaż" to nazwa używana na określenie montażu warstwowego. Nie jest on bynajmniej cieplejszy od zwykłego montażu bo izolację termiczną zapewnia piana montażowa, którą używa się zarówno w klasycznym montażu jak i "ciepłym".
Montaż warstwowy ma za zadanie nie dopuszczać do zawilgocenia połączenia okno-mur. W przypadku montażu w ścianie a nie w warstwie ocieplenia jego sens jest raczej dyskusyjny.


Prawdziwy "ciepły montaż" to montaż wysuniętych okien poza lico muru na 10-15cm w warstwę izolacji na specjalnych kotwach.
Już wysunięcie okna poza mur na gł.listwy podokiennej na 3-4cm daje nam sporo jesli chodzi o ograniczenie strat ciepła przez ramę czyli przez okno.



Chociaż zgadza się, że montaz warstwowy ma przede wszystkim zapewniać szczelnośc w miejscu osadzenia okna, to ma też sens ze względu na straty ciepła.
Zapewnia przeciez szczelnośc powietrzną. Nie mamy wtedy przewiewów, a i wentylacja mechaniczna z rekuperatorem traci sens, kiedy dom nie jest szczelny.
Ponadto montaz warstwowy zapobiega zawilgoceniu izolacji i muru. A jakie sa właściwości izolacyjne mokrej izolacji, wszyscy wiemy.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Zapewnia przeciez szczelnośc powietrzną. Nie mamy wtedy przewiewów, a i wentylacja mechaniczna z rekuperatorem traci sens, kiedy dom nie jest szczelny.


Absolutnie nie.Nie to jest jego rolą i tego nie zapewnia.
Cytat

Ponadto montaz warstwowy zapobiega zawilgoceniu izolacji i muru. A jakie sa właściwości izolacyjne mokrej izolacji, wszyscy wiemy.


Jakie są właściwości "mokrego" styropianu ? Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Gość czerwony łeb
Cytat

A jakie trzeba podjąć działania by powstał nam mokry styropian? Przecież to nie wełna mineralna.


Oczywiście,że to nie wełna,sądzę,że autor tego zapytania miał na myśli "przenosnie" do poprzedniej sugestii o montażu okien w warstwie ocieplenia,która dba o "nie zawilgoceniu" izolacji.
Wełna na elewacji to sladowy procent izolacji domu także stąd przenosnia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli te roboty są równie dokładne, jak Twoje posługiwanie się językiem polskim, to żadna reklama nie pomoże...           Te same balkony??? Czyżby zmienił się właściciel firmy?      
    • Po pierwsze zastanów się skąd się ta para bierze i którędy przechodzi. Uważasz, że przechodzi przez strop? Pewnie jak czajnik włączysz na herbatę. Pytałem z czego ten strop, ale olałeś pytanie i odpowiedzi nie dajesz.  Sorry, ale skoro wiesz lepiej to działaj jak chcesz.
    • Zawsze myślałem, że ideą ocieplenia stropu jest PAROPRZEPUSZCZALNOŚĆ, czyli membrana pierwsza, warstwa wełny (w nowych rozwiązaniach aż dwie warstwy wełny: jedna między krokwiami, druga pod krokwiami na specjalnych wieszakach), obowiązkowa szczelina wentylacyjna 2,5 - 3 cm, membrana druga, blachodachówka. Czy pełne deskowanie nie zakłóca tej paroprzepuszczalności? Piszę o tym, bo mieszkam domu szeregowym i na I piętrze w przedpokoju mamy strasznie zimno, mimo sporego grzejnika żeliwnego, toteż docieplenie strychu to dla mnie priorytet. Kolega Redaktor wspomniał o przypadkach uszkodzenia więźby po zastosowaniu wełny między krokwiami. Czy ktoś z sz. Kolegów ma jakieś podobne doświadczenia? Czy to przypadkiem nie wynika w 100 % z podstawowego błędu jakim jest pominięcie szczeliny wentylacyjnej?   I druga sprawa: co jest tańsze: ocieplenie dachu wełną, czy stropu? Zaznaczam, że obie ww. czynności chcę wykonać sam na podstawie filmów instruktażowych i poradników producentów.   Maciek Linki: www.isover.pl/porady/jak-prawidlowo-ocieplic-poddasze infodeweloper.pl/jak-prawidlowo-ocieplic-poddasze-welna-mineralna-kompletny-poradnik-krok-po-kroku
    • Cześć, Mam problem z plamami po malowaniu na płytach karton gips. Pojawiły się na suficie i ściance coś jakby plamy. Tak właściwie wyskoczyły one po "podmalowaniu" farbą uzupełnień pęknięć akrylem. Przed samym malowaniem ściany były gruntowane i nałożone 3 warstwy farby, głównie wałkiem. Nie było plam, wyskoczyły one po ponownym malowaniu tam gdzie poprawiałem pęknięcia gk. Próbowałem już pojawiające się plamy zakryć przy wykorzystaniu szlifowania papierem ściernym, ponownym gruntowaniem miejscowym i na nowo malowaniu tych miejsc. Niestety za każdym razem pojawiają się widoczne plamy.    Zastanawiam się czy jeśli zagruntuje całość powierzchni ściany i pomaluje na nowo to uda się to poprawić? Ewentualnie jakie rozwiązanie spróbować 
    • Witam wszystkich te balkony od początku  do konca to moja robota  w razie pytań doradze 698 028 376  pracuje tylko na terenie  Małopolski. Okucia w łuku wyginam na wymiar na warsztacie i wysyłam kurierem lub odbiór osobisty. Podłorze  wykonuje z mębramy Protan którą zgrzewam do blachy hps 200. 20241031_114903.heic 20240606_123312.heic 20240229_162709.heic 20230727_182717.heic 20230215_150931.heic 20230331_172215.heic 20240327_160716.heic 20231010_122920.heic
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...