Skocz do zawartości

Czym ciąć gres?


Recommended Posts

Napisano
Jak w temacie: czym ciąć wielki i grube płytki gresowe, które miałby zawisnąć na ścianie w łazience? Chodzi mi szczególnie o kąty, które są zdecydowanie najbardziej problematyczne...
Napisano
Sposobem domowym jest to nieosiągalne. Zwróć się do dobrego płytkarza albo zawieś płytki do kamieniarza , on Ci je podocina na wymiar, ale jest to zbyt żmudne.
Napisano
Cytat

mam nadzieję że pomogłam

 


Nic a nic...

Dokładne cięcie gresu jest możliwe przy użyciu "wodnych" maszyn przeznaczonych do cięcia twardych materiałów, a wyposażonych w dobre tarcze tnące z nasypem diamentowym, np:

https://informatorbudownictwa.pl/narzedzia/rubi/p/7950-dc

http://www.narzedzia.pl/przecinarka-do-gla...00-en,5230.html

To tak pierwsze z brzegu - takich używałem...

A najdokładniejszą metodą jest cięcie water-jet'em, urządzeniem, w którym "elementem" tnącym jest strumień wody, wymieszanej ze specjalnym wypełnieniem, pod bardzo wysokim ciśnieniem. Tutaj masz dokładność do dziesiątych części milimetra, żadnych odprysków w najbardziej kruchym i twardym materiale...

 

Napisano
Czyli jak napisałem, domowy sposób odpada, no chyba że ma się sporo kasy na takie maszynki i oczywiście jeszcze jako takie umiejętności icon_biggrin.gif
Napisano
Tak też podejrzewałam, że trzeba to będzie gdzieś zawieść... Jeden pan już odmówił podjęcia się, bo nie miał właśnie odpowiednich maszyn (albo właśnie umiejętności). Sami na pewno tego nie zrobimy przy cenach tych specjalistycznych maszyn...
Napisano
Tak dla porządku dodam że można ciąć pod kątem gres zwykłą szlifierką kątową pod warunkiem posiadania dobrej tarczy np. tej_rubi_ i posiadania przystawki prowadzącej do tej szlifierki.
Operacja jest jednak dość upierdliwa i raczej konieczne jest do tego chłodzenie, no w każdym razie przy byle jakiej tarczy.
Na dowód wklejam zdjęcie narożnika kominka, płyty 120x60 cięte zwykłą tarczą z Liroja. Nie sprawdzałem nigdy, ale prawdopodobnie tarczą_rubi_ by szło o wiele lepiej i bez chłodzenia, tak myślę bo znam te tarcze i wiem co potrafią.
Przy zwykłej tarczy podawałem wężykiem wodę, fajny obłoczek powstaje i operacja jest trochę niebezpieczna ze względu na bliskość napięcia 230V.

DSC01446.jpg

Napisano
Dzięki,.......jak to mówią Polak potrafi. Ale to nie mój wynalazek, bo taką przystawkę wyczaiłem chyba na Allegro i na wzór jej zrobiłem sobie do swojej kątówki.
Kątówka w międzyczasie padła a do nowej już nie pasuje. Będzie konieczna przeróbka w razie wystąpienia konieczności użycia. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Na dowód wklejam zdjęcie narożnika kominka, płyty 120x60 cięte zwykłą tarczą z Liroja.
[attachment=23967:20160119..._resized.jpg]


Nie no, czyli jednak się da to zrobić, i to jeszcze jak ładnie! Wychodzi na to, że ten pan, który mi tak wyrokował, to jakiś pseudofachowiec :/
Napisano
Cytat

Nie no, czyli jednak się da to zrobić, i to jeszcze jak ładnie! Wychodzi na to, że ten pan, który mi tak wyrokował, to jakiś pseudofachowiec :/


Wszystko się da, tylko chyba nieuważnie czytałaś. Do tego potrzebne są odpowiednie narzędzia i umiejętności.
Napisano (edytowany)
Cytat

odpowiednie narzędzia i umiejętności.


Do tego nikt zarabiający kafelkowaniem nie będzie się pierniczył z takim cięciem, lecz weźmie i wstawi listwę narożną i po sprawie.
Tak z ciekawości wpisałem zapytanie o przystawkę do kątówki i wyskoczyło takie cuś.

Na tej stronie można kupić taką przystawkę, ale w formie nieco bardziej rozwiniętej niż moja, z szyną prowadzącą.
http://www.sklepdlaglazurnika.pl/Wozek-do-...,623,4623).aspx
fajna sprawa tylko trochę droga, czy nie ?. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Do tego nikt zarabiający kafelkowaniem nie będzie się pierniczył z takim cięciem, lecz weźmie i wstawi listwę narożną i po sprawie.
Tak z ciekawości wpisałem zapytanie o przystawkę do kątówki i wyskoczyło takie cuś.

Na tej stronie można kupić taką przystawkę, ale w formie nieco bardziej rozwiniętej niż moja, z szyną prowadzącą.
http://www.sklepdlaglazurnika.pl/Wozek-do-...,623,4623).aspx
fajna sprawa tylko trochę droga, czy nie ?.


Listwa narożna w porównaniu ze szlifowanymi płytkami wygląda kaszaniasto, nie uważasz? A porządny kafelkarz musi robić pod klienta, a klienci są różni icon_biggrin.gif
Ta przystawka do tanich nie należy pod warunkiem do kto ja kupi czy zwykły amator czy kafelkarz. Dla zwykłego inwestora który użyje jej raz wydatek 850 zł to uważam za dużo, dla fachowca nie jest drogo bo on po zakupie tego czegoś będzie zarabiał i mu to się zwróci z nawiązką.
Napisano (edytowany)
Cytat

[attachment=23967:20160119..._resized.jpg]




znaczy nie żebym się czepiał ale rogi płytki ze zdjęcia to takie +/- chciało mi się powiększyć / normalnie zdecydowanie +
szlifierka wolnoobrotowa z tarczą cierną diamentową i nie byłoby wyszczerbień . a powierzchnia styku niczym oryginał / wada - trochę na to schodzi czasu + jeszcze więcej czasu na nabranie wprawy
maszyny wodne jak wspomniałeś poza zasięgiem " Kowalskiego" / waterjet hmm "Kowalski" dla jednej łazienki - nie warto nawet uruchamiać marzeń Edytowano przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji)
Napisano
Masz rację, ale w powiększeniu zobaczysz też że te płyty mają na powierzchni nieregularne otwory, dla lepszej imitacji naturalnego kamienia, a to powoduje że jak trafi na linię cięcia to jest wyrwa.
Wyrwa którą w tym przypadku zakleiłem masą epoksydową odporną na temperaturę. icon_neutral.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...