Skocz do zawartości

Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem


Recommended Posts

skoro to bułka z masłem to raczej parę minut roboty. wiec zrób jakiś szkic i rozpisz bo linka to ja tez potrafię znaleźć,tylko ze i tak nie wiem co z tym dalej. ty się znasz na wszystkim to mógłbyś pomoc, w końcu po to jest forum a nie odsylasz do innego.
chyba że tyle wiesz co przeczytałeś właśnie na tamtym forum.
Link do komentarza
Mielisz jęzorem na prawo i lewo o tym FM jakby to była wyrocznia, jak tam tak dobrze to po jakiego tu piszesz? Matka Teresa z Ciebie?
rusin nie raz Cie prosił abyś mu to zrobił, ale ty jak Iruś, fachowiec wielki ale jak zwrócili się do niego forumowicze z FBD aby im dom postawił to odwrócił kota ogonem tak jak ty to robisz.
Więc albo pomóż chłopowi albo nie wysilaj się z tym FM.
Link do komentarza
no widzisz nie rozumiem bo mam mało latek,dopiero zerówke skończyłem :-) mimo wszystko nie rozumiem.
skoro ty taki świadomy inwestor, konstruktor i projektant jesteś to wyśil się trochę i pomóż mi zrobić szkic na moim projekcie. przecież to bułka z masłem wiec się nawet nie spocisz.
udowodnij wszystkim, ze potrafisz a nie tylko się przechwalasz swoja wiedza z google.
Powiedz ile byś chciał za takie cos?
pisze to oficjalnie, jeżeli zrobisz profesjonalnie projekt to ci zapłacę.przecież nie za darmo
Do TB tez pisałem aby przyjechał i założył mi to cudne ogrzewanie z tak małymi kosztami eksploatacji. pisałem na forum, pisałem pw, niestety odpowiedzi nie dostałem. nawet o wentylacje go pytałem bo tez robił za 5 tys
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

no widzisz nie rozumiem bo mam mało latek,dopiero zerówke skończyłem :-) mimo wszystko nie rozumiem.
skoro ty taki świadomy inwestor, konstruktor i projektant jesteś to wyśil się trochę i pomóż mi zrobić szkic na moim projekcie. przecież to bułka z masłem wiec się nawet nie spocisz.
udowodnij wszystkim, ze potrafisz a nie tylko się przechwalasz swoja wiedza z google.
Powiedz ile byś chciał za takie cos?
pisze to oficjalnie, jeżeli zrobisz profesjonalnie projekt to ci zapłacę.przecież nie za darmo
Do TB tez pisałem aby przyjechał i założył mi to cudne ogrzewanie z tak małymi kosztami eksploatacji. pisałem na forum, pisałem pw, niestety odpowiedzi nie dostałem. nawet o wentylacje go pytałem bo tez robił za 5 tys


Jak siądziesz do tego sam zrobisz sobie projekt za 0zł w ciągu dwóch trzech dni.Masz wszystko wyłożone.
Masz szkic wentylacji w pierwszym poscie,jest ok.
Wyliczenia,masz normy na minimalną wydajność w danych pomieszczeniach,liczysz max. nawiew i wywiew i wychodzi Ci wydajność rekuperatora,wywiewy w łazienkach i kuchni,nawiewy w reszcie.
Przyklad z jednym pomieszczeniem np.sypialnia wyszło Ci z normy 80m3/h,liczysz teraz predkość i dobierasz średnicę kanałów wg wzoru jaki masz wyżej w cytacie.Przyjmujesz,że robisz na PE czyli kanał 75mm,wychodzi Ci prędkość np.8m/s czyli znacznie za dużo,żeby zmniejszyć prędkosć do skrzynki musisz wrzucić drugi kanał do tej sypialni też 75mm,liczysz ponownie prędkość strugi już w dwóch kanałach czyli 150mm,jak wyjdzie Ci w granicach 2m/s jest ok,jak przekracza dodajesz do skrzynki trzeci kanał do tej sypialni,dla sprawdzenia liczysz ponownie dla średnicy 225mm
Identycznie robisz z każdym pomieszczeniem i masz projekt wentylacji.
Co do szkicu sam sobie musisz to zrobić wg własnego uznania gdzie i w którym miejscu będzie Ci najwygodniej poprowadzić kanały.Umiejscowienie anemostatów po przekątnej do drzwi ok.50cm od ściany.
Tu nie ma żadnych filozofii.
System PE to jak mówię,bułka z masłem,jak klocki lego,na klik.
Najprościej na 2 skrzynkach rozdzielczych,system PE ma je firmowe ja mam na termofleksach 125mm ale też na skrzynkach. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Tutaj watek, w którym męczyłem się z WM.
Coś się porobiło na FBD czy tylko mnie nie otwierają się zdjęcia?

moj_watek


U mnie też zdjęcia się nie otwierają a i nie mogę dodawać zdjęć.


Cytat

Wyliczenia,masz normy na minimalną wydajność w danych pomieszczeniach


Na tej podstawie wyliczasz wydajności:
BUDYNKI MIESZKALNE
Strumień objętości powietrza wentylacyjnego w budynku mieszkalnym jest określony przez sumę strumieni powietrza usuwanego z pomieszczeń pomocniczych. Strumienie te powinny wynosić co najmniej :
w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową lub węglową - 70 m3/h
w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę elektryczną - 30 m3/h w mieszkaniu do 3 osób, - 50 m3/h w mieszkaniu dla więcej niż 3 osób
w kuchni bez okna zewnętrznego wyposażonej w kuchnię elektryczną - 50 m3/h
w łazience ( z WC lub bez) - 50 m3/h
w wydzielonym WC - 30 m3/h
w pomocniczym pomieszczeniu bezokiennym - 15 m3/h
w kuchni bez okna zewnętrznego, wyposażonej w kuchnię gazową, obowiązkowo z mechaniczną wentylacją wywiewną - 70 m3/h
dla pokoju mieszkalnego oddzielonego od pomieszczeń kuchni, łazienki i WC więcej niż dwojgiem drzwi lub pokoju znajdującego się na wyższym poziomie w wielopoziomowym domu jednorodzinnym lub w wielopoziomowym mieszkaniu domu wielorodzinnego - 30 m3/h
Zaleca się ponadto projektowanie urządzeń wentylacyjnych umożliwiających okresowe zwiększanie strumienia objętości powietrza do co najmniej 120 m3/h.
Link do komentarza
Proszę na pw.

To teraz pytanie za 100 punktów.
Dom był wybudowany z myślą o WG. Na poddaszu będzie 3cm styro+7 wylewki a w niej podłogówka . Jak upchać tam rury 7,5cm ? Wyżej nie podniosę bo nie ma jak ze względu na wysokość pomieszczeń. Na dole nie puszczę tych rur po suficie bo tak samo , nie będzie sufitów podwieszanych ze względu na wysokość.
Link do komentarza
Strych jest, pewnie za ciepło tam nie będzie jeżeli to nie przeszkadza.
Na strychu rekuperator i po krokwiach do pomieszczeń na poddaszu.
a jak na parter? przy ścianach kolankowych aby w pokojach na poddaszu je zabudowac? tylko wtedy na parterze każdy anemostat wyjdzie w rogu pomieszczenia przy samej ścianie. Tak może być?
Link do komentarza
Cytat

1. Strych jest, pewnie za ciepło tam nie będzie jeżeli to nie przeszkadza.
Na strychu rekuperator i po krokwiach do pomieszczeń na poddaszu.
2. a jak na parter? przy ścianach kolankowych aby w pokojach na poddaszu je zabudowac?
3. tylko wtedy na parterze każdy anemostat wyjdzie w rogu pomieszczenia przy samej ścianie. Tak może być?


ad 1 Ocieplisz rekuperator, ocieplisz i rury.
ad 2 Dokładnie tak: przy ściankach kolankowych. Zabudujesz czym chcesz.
ad 3 To jest pewien mankament. Mam w ten sposób zrobione dziury w stropie - w rogach. Jest to niedociągnięcie, ale da się z tym żyć. Ostatecznie, jeśli bardzo cię to będzie nekało, to możesz kratki nawiewne, anemostaty, albo co to tam będzie, zamontować pod kątem. Są takie rozwiązania. Mniej więcej w okolicach grudnia 2014 Jani_63 zwrócił mi na to uwagę w moim dzienniku. Poszukaj, może znajdziesz jego wpisy (Jani_63). Umieszczenie anemostatu w rogu pomieszczenia ogranicza strugę powietrza, ale jeśli nie da się inaczej, montuj w rogu.

Dodam, że wcale nie musisz montować anemostatów. Nie ma takiego wymogu. Równie dobrze możesz wstawić zwykłe kratki albo jakieś odlotowe, które w obudowie mają światło.

Jedno jeszcze na koniec: ważne jest, żeby ocieplić rury na całej długości, to znaczy że ocieplamy również odcinki rur idące przez grubość stropu i idące przez zimne pomieszczenie. Na zimnym stryszku ocieplamy też rekuperator, na przykład obkładamy go pierzyną z wełny mineralnej albo stawiamy boks ze styropianu. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Najprościej wentylację zrobić na dwóch skrzynkach rozdzielczych,jedna do nawiewu,druga do wywiewu.



Co wcale nie znaczy, że dobrze.
W parterówkach i przy centralnym umieszczeniu centrali wentylacyjnej w domu, te dwie skrzynki, to jeszcze jako tako można przyjąć, że to poprawna "idea".

Tak samo jak robi się wentylacje grawitacyjną, czyli komin wentylacyjny + rozszczelnione okna.

W obu przypadkach, są (mogą być) to tylko i ledwie, w miarę poprawne rozwiązania - prawdą jest że najtańsze.

Jakoś nikogo nie zastanawia, że nigdy, szef wszystkich szefów tego rozwiązania, nie pisze o odbiorze (pomiary) tej (takiej) wentylacji, a jako wykonawca ma (i miał) taki obowiązek.
Z drugiej strony, ciekawe też jest to, ze nie zaleca nastawnych anemostatów - mimo, ze istnieje przepis wymagający takowych.
Link do komentarza
bajbaga czyli takie wyliczenia to do niczego ? Na dobrą sprawę według tych wzorów nie problem obliczyć. Może dzięki forum i zrobić dało by radę.
Jeżeli według Ciebie mimo wszystko będzie to tylko namiastka wentylacji mechanicznej to jednak wolę zatrzymać te 6 tyś w kieszeni , albo i więcej z centralą za jakieś 3-4 tyś.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Proszę na pw.

To teraz pytanie za 100 punktów.
Dom był wybudowany z myślą o WG. Na poddaszu będzie 3cm styro+7 wylewki a w niej podłogówka . Jak upchać tam rury 7,5cm ? Wyżej nie podniosę bo nie ma jak ze względu na wysokość pomieszczeń. Na dole nie puszczę tych rur po suficie bo tak samo , nie będzie sufitów podwieszanych ze względu na wysokość.


Jeśli nie masz a nie masz ani izolacji ani wylewki to zwiększ albo izolację albo wylewke o 1-2cm lub też system PE ma kanały o średnicy 60mm,bodajże termokontrol ale tutaj nie daje głowy ze ta firma,w każdym razie takie srednice są.
Link do komentarza
Cytat

bajbaga czyli takie wyliczenia to do niczego ? Na dobrą sprawę według tych wzorów nie problem obliczyć. Może dzięki forum i zrobić dało by radę.



Pisałem już to - jeśli masz, już wybudowane, kominy wentylacyjne - wykorzystaj je i zrób poprawną wentylacje grawitacyjna lub hybrydową.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ps. I drogi Arturo - nie ma czegoś takiego:
"dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych: "Bierzesz wymagania higieniczne minimalne, ogolnie 30 m3/h dla 1 osoby"

Kiedyś to (tak) napisał TB. Było to prostowane 1.264.896.542 razy, ale jak widać jego "duch" jest wieczny.


W dużej mierze opieralem się na TB bo gość co do wentylacji był łebski.

Cytat

Co wcale nie znaczy, że dobrze.
W parterówkach i przy centralnym umieszczeniu centrali wentylacyjnej w domu, te dwie skrzynki, to jeszcze jako tako można przyjąć, że to poprawna "idea".

Tak samo jak robi się wentylacje grawitacyjną, czyli komin wentylacyjny + rozszczelnione okna.

W obu przypadkach, są (mogą być) to tylko i ledwie, w miarę poprawne rozwiązania - prawdą jest że najtańsze.

Jakoś nikogo nie zastanawia, że nigdy, szef wszystkich szefów tego rozwiązania, nie pisze o odbiorze (pomiary) tej (takiej) wentylacji, a jako wykonawca ma (i miał) taki obowiązek.
Z drugiej strony, ciekawe też jest to, ze nie zaleca nastawnych anemostatów - mimo, ze istnieje przepis wymagający takowych.


Ze skrzynkami jest o tyle prościej i łatwiej że z każdego wyjścia wychodzi struga o takim samym przepływie jeśli mamy jedną średnicę i nie musimy mieć żadnych kryz czy dlawic przepływów na różne sposoby.
U siebie mierzylem anemometrem po i było ok i tak jak wyliczylem.

reku mam w garażu czyli z boku,jedną skrzynkę mam zaraz ponad a drugą na drugim końcu domu.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Jeśli nie masz a nie masz ani izolacji ani wylewki to zwiększ albo izolację albo wylewke o 1-2cm lub też system PE ma kanały o średnicy 60mm,bodajże termokontrol ale tutaj nie daje głowy ze ta firma,w każdym razie takie srednice są.


Są nawet kanały o średnicy 50mm teraz patrzę:
http://peflex.pl/
Link do komentarza
Cytat

Jeśli nie masz a nie masz ani izolacji ani wylewki to zwiększ albo izolację albo wylewke o 1-2cm lub też system PE ma kanały o średnicy 60mm,bodajże termokontrol ale tutaj nie daje głowy ze ta firma,w każdym razie takie srednice są.


Jak zwykle nie czytasz co się pisze. Jak mogę zwiększyć skoro dom już jest postawiony i miało być styro z wylewka 10cm i tak zrobili bo nie było mowy o WM . Nie zwiększę bo krokwi raczej nie podniosę. Według projektu miał być 23 cm wełny ja chcę dać co najmniej 30-35cm i już mi się zmniejszają pomieszczenia.

Kanały są 50mm a skrzynki 6cm i 7 cm
Nie wiem czy to nie na tej stronie czytałem , że nie można dawać w warstwie wylewki rur z racji skraplania się wody w nich i naprężeń betonu. Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Jak zwykle nie czytasz co się pisze. Jak mogę zwiększyć skoro dom już jest postawiony i miało być styro z wylewka 10cm i tak zrobili bo nie było mowy o WM . Nie zwiększę bo krokwi raczej nie podniosę. Według projektu miał być 23 cm wełny ja chcę dać co najmniej 30-35cm i już mi się zmniejszają pomieszczenia.




A Ty masz jeszcze wylewkę 7cm.

Grunt to się ogarnąć rustin i myśleć,że jak nie tak to tak a nie rozłożyć ręce i bijcie mnie ;)

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Dodam, że wcale nie musisz montować anemostatów. Nie ma takiego wymogu. Równie dobrze możesz wstawić zwykłe kratki albo jakieś odlotowe, które w obudowie mają światło.




Cytat

§ 154.9. Instalacje wentylacji mechanicznej i klimatyzacji powinny być wyposażone w przepustnice zlokalizowane w miejscach umożliwiających regulację instalacji, a także odcięcie dopływu powietrza zewnętrznego i wypływu powietrza wewnętrznego.



Anemostaty ten warunek spełniają.
Prawdą jednak jest to, że 2 99% przypadków jest to martwy przepis (nikt o nim nie pamięta - w przypadku domów jednorodzinnych)
Link do komentarza
Ja wiem, że ty jesteś konstruktor, projektant i PIB w jednym , więc czy wystarczy wylewki 3-5cm pod podłogówkę w miejscach gdzie będą rury i skrzynki ?

Następna kwestia to wyjaśnij o co pytał bajbaga bo według tego co piszę te obliczenia dla domu z poddaszem są psu na budę.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ja wiem, że ty jesteś konstruktor, projektant i PIB w jednym , więc czy wystarczy wylewki 3-5cm pod podłogówkę w miejscach gdzie będą rury i skrzynki ?


Układasz kanały bezpośrednio na suficie tak ? Tak.Masz 3cm izolacji tak ? Tak.Zatem poza izolację wystaje Ci tylko 2cm tak ? Tak.Na to dajesz 7cm wylewki z podłogówką tak ? Tak.
Zatem w czym masz problem ?
Link do komentarza
Cytat

Następna kwestia to wyjaśnij o co pytał bajbaga bo według tego co piszę te obliczenia dla domu z poddaszem są psu na budę.



Małe sprostowanie - nie obliczenia, tylko sposób "jedynie słusznej realizacji WM na 2 skrzynkach rozprężnych (bo ja tak mam)", dla domu innego niż parterowy.
Link do komentarza
Cytat

Układasz kanały bezpośrednio na suficie tak ? Tak.Masz 3cm izolacji tak ? Tak.Zatem poza izolację wystaje Ci tylko 2cm tak ? Tak.Na to dajesz 7cm wylewki z podłogówką tak ? Tak.
Zatem w czym masz problem ?


W tym co zadałem pytanie , może być grubość wylewki nad rurami 5cm a nad skrzynkami 3cm ? chyba piszę prosto, czy do magistra iżyniera to inaczej trzeba ? icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Małe sprostowanie - nie obliczenia, tylko sposób "jedynie słusznej realizacji WM na 2 skrzynkach rozprężnych (bo ja tak mam)", dla domu innego niż parterowy.


Nie bo ja tak mam tylko systemy wentylacji na PE,już teraz są najbardziej popularne w nowych domach i one są własnie budowane na 2 skrzynkach rozdzielczych i z powodzeniem są stosowane w każdym domu,czy to parteróce czy w piętrowym.
Pamiętam jak wyśmiewaliscie TB za to,że do wentylacji chce uzyć plastik a dzisiaj zdziwko icon_biggrin.gif


Cytat

W tym co zadałem pytanie , może być grubość wylewki nad rurami 5cm a nad skrzynkami 3cm ? chyba piszę prosto, czy do magistra iżyniera to inaczej trzeba ? icon_smile.gif


No jaki masz tym problem ? Bo ja nie widzę żadnego.
Link do komentarza
Cytat

Nie bo ja tak mam tylko systemy wentylacji na PE,już teraz są najbardziej popularne w nowych domach i one są własnie budowane na 2 skrzynkach rozdzielczych i z powodzeniem są stosowane w każdym domu,czy to parteróce czy w piętrowym.
Pamiętam jak wyśmiewaliscie TB za to,że do wentylacji chce uzyć plastik a dzisiaj zdziwko icon_biggrin.gif



Nie wyśmiewali, tylko twierdzili, ze rury osłonowe (bo takie wtedy stosował) nie były przeznaczone do wentylacji - to po pierwsze.

Po drugie, nie pisz głupot - jeśli znasz kogoś komu TB, lub ktokolwiek inny, w domu "piętrowym" oparł WM na 2 skrzynkach rozdzielczych, w okresie ostatnich 2 lat, skieruj go do mnie - będzie miał (w sumie) darmową WM, oczywiście pod warunkiem, ze ma zrobione z F-rą, czyli legalnie.
Link do komentarza
Parter - wywiew
Kuchnia - 50m3/h
WC - 30m3/h
Spiżarka - 15m3/h
Wiatrołap - 15m3/h
Suma - 110m3/h

Poddasze - wywiew
Garderoba - 15m3/h
Łazienka z WC - 50m3/h
Suma - 65m3/h
Parter + poddasze = 175m3

Parter nawiew
Salon z korytarzem 3osoby - 90m3/h

Poddasze nawiew
Sypialnia 2 os - 60m3/h
2 pokoje 1osobowe - 60m3/h
Klatka schodowa - 30m3/h
razem 240m3/h

Dobrze czy coś do poprawy ? Jak to się ma do kubatury według projektu 457m3 a brutto 594m3

co do wylewki 3 cm , mam wątpliwości Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Parter - wywiew
Kuchnia - 50m3/h
WC - 30m3/h
Spiżarka - 15m3/h
Wiatrołap - 15m3/h
Suma - 110m3/h

Poddasze - wywiew
Garderoba - 15m3/h
Łazienka z WC - 50m3/h
Suma - 65m3/h
Parter + poddasze = 175m3

Parter nawiew
Salon z korytarzem 3osoby - 90m3/h

Poddasze nawiew
Sypialnia 2 os - 60m3/h
2 pokoje 1osobowe - 60m3/h
Klatka schodowa - 30m3/h
razem 240m3/h

Dobrze czy coś do poprawy ? Jak to się ma do kubatury według projektu 457m3 a brutto 594m3

co do wylewki 3 cm , mam wątpliwości


Zwiększ wywiew w WC do 50 i w kuchni do 80 i w łazience do 80,nawiew z sypialni 2 os.zwiększ do 80.
I wygląda ok.
Osobiście wziąłbym reku max.400m3/h a min 300m3/h.
Link do komentarza
O już jest.
Tak więc:

Cytat

Parter - wywiew
Kuchnia - 50m3/h 80m3/h
WC - 30m3/h 50m3/h
Spiżarka - 15m3/h
Wiatrołap - 15m3/h
Suma - 110m3/h po poprawkach 160m3/h

Poddasze - wywiew
Garderoba - 15m3/h
Łazienka z WC - 50m3/h 80m3/h
Suma - 65m3/h po poprawkach 95m3/h
Parter + poddasze = 175m3 po poprawkach 255m3/h


Parter nawiew
Salon z korytarzem 3osoby - 90m3/h

Poddasze nawiew
Sypialnia 2 os - 60m3/h 80m3/h
2 pokoje 1osobowe - 60m3/h
Klatka schodowa - 30m3/h
razem 240m3/h po poprawce 260m3/h

Dobrze czy coś do poprawy ?



Mistrz napisał:

Cytat

Zwiększ wywiew w WC do 50 i w kuchni do 80 i w łazience do 80,nawiew z sypialni 2 os.zwiększ do 80.
I wygląda ok.
Osobiście wziąłbym reku max.400m3/h a min 300m3/h.



Wskazówkami mistrza uzupełniłem wyliczenia na czerwono:

1. Minimalna ilość powietrza nawiewnego do pomieszczeń mieszkalnych, to 20m3/h na 1 osobę.
2. Korytarza i klatki schodowej nie uwzględnia się w nawiewie, bo ma z pokoi.
3. Poprawki mistrza spowodowały, że wymagana jest centrala wentylacyjna o wydajności co najmniej 260m3/h.
4. Bez poprawek i zgodnie z obowiązujacymi wymaganiami w tym domu wymagana jest centrala WM, o wydajności nie mniejszej niż 175m3/h
Link do komentarza
Narazie cisza więc, zadam kolejne pytanie. Może do bajbagi
Wolę kolejny raz nie ryzykować w swoim domu , mimo zapewnień forumowego konstruktora ,projektanta i Mistrza WM icon_smile.gif I dawać rura w posadzce gdzie ma być ogrzewanie podłogowe. Z tego co czytam 5cm wylewki jest za mało , nie mówiąc już o 3 cm na skrzynkach rozprężnych. Prawda?

Także, jeżeli już bym robił WM ( narazie teoretyzujemy bo nawet ciężko obliczyć moc ) , to wszystkie rury peflex 75mm , szył by po struchy, zaizolował bym je ewentualnie wełną . Do pomieszczeń na parterze bym je doprowadził po ścianie kolankowej domu i potem obudował płytą. Tylko czy takie rozwiązanie gdzie anemostaty, kratki będą w samych rogach pomieszczeń może być?
Link do komentarza
1. Minimalną wydajność centrali WM, czyli 175m3/h wyliczyłeś sam i w sposób prawidłowy.
2. Teoretycznie może być jeszcze mniejsza bo nie musi być np. w wiatrołapie, spiżarni, garderobie.
Teoretycznie bo nie wiem np. czy są okna w spiżarni i garderobie.
3. Co do kanałów/przewodów WM i posadzki - technicznie i materiałowo są takie możliwości - czyli teoretycznie można.
4. Sam tego (raczej) nie zrobisz, tak więc, należy liczyć się z dość dużymi kosztami.
Link do komentarza
Gość arturo72
rustin,jaka jest minimalna grubość wylewki bez ogrzewania podłogowego ? Czemu jest okreslona minimalna grubość otulenia rurek podlogowki i ile ona wynosi ?
Rozeznaj temat a nie opowiadaj czegos czego nie jesteś pewny.


A bajbaga widzę straszy zamiast naprowadzic nie teoretycznie a praktycznie.
Link do komentarza
Tiaaa.

Bo ja inwestorów i ich kasę traktuję poważnie, a z drugiej strony to jest forum budowlane a nie jasnowidzów.

Ps. A tak z czystej ciekawości - rury od ogrzewania podłogowego mają być nad, czy pod przewodami WM ?

dopisałem:

Ps. 2. I tylko dla przypomnienia.

Jak nazywałeś kogoś kto 2 razy zawyżał wymaganą moc kotła ?

To jak nazwać kogoś, kto proponuje minimalną wydajność centrali WM 2 razy większą niż minimalnie wymagana ? Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

arturo to jaka wydajność ma mieć ręku i jaki polecasz kupić?


To zależy tylko od Ciebie i Twojego budżetu.
Ja bym dał nie więcej jak 300-350m3/h.
Co do firmy nie wiem,Twój wybór. U mnie sprawdza się Brookvent,patrzyłem też za Brinkiem i kinektem.


rustin,zrozum w końcu ze jest to twoja budowa i twoje pieniądze bo narazie zachowujesz się jak bezradne dziecko we mgle.
Papier toaletowy mam Ci też polecić jaki będzie dobry ?


To że sąsiad poleca ci syf do domu nie oznacza ze musisz go mieć i nie oznacza ze musisz sąsiada posłuchać tylko użyć własnego rozumu bo to nie sąsiad będzie ci pakowal węgiel do kotła i nie sąsiad będzie ci płacił za ten węgiel.
Dotyczy to każdego elementu domu.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ps. 2. I tylko dla przypomnienia.

Jak nazywałeś kogoś kto 2 razy zawyżał wymaganą moc kotła ?

To jak nazwać kogoś, kto proponuje minimalną wydajność centrali WM 2 razy większą niż minimalnie wymagana ?


A co ma jedno do drugiego wspólne ?
Przewymiarowanie kotła i jego praca na niskiej wydajności skutkuje jego katastrofalna sprawnością.
Kupienie większego wentylatora niż potrzeba skutkuje tylko tym że tenże wentylator będzie pracował na niskim biegu a jak będzie trzeba mocniej i szybcjej przewietrzyć dom zrobi to znacznie lepiej niż wentylator dobrany pod minimum.
Ja mam 7 biegów reku...
Mistrzu,obudź się.

Reku nastawiony na maks wydajności pracuje głośno,na 50% cichutko. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Tia, a świstak ............

Ps. Zapewne u Ciebie.


Tak,zapewne u mnie jak i u każdego wentylator zamiast pracować z szybkością i wydajnością max.300m3/h pracuje na pełnych obrotach głośno ale jak pracuje na obrotach 50% niższych i z 50% wydajnością czyli 150m3/h pracuje cicho.
Na obrotach zmniejszonych o 80% jego praca jest praktycznie nie slyszalna.
Ale to bajbaga trzeba znać z praktyki a nie paplac teoretycznie. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tak,zapewne u mnie jak i u każdego wentylator zamiast pracować z szybkością i wydajnością max.300m3/h pracuje na pełnych obrotach głośno ale jak pracuje na obrotach 50% niższych i z 50% wydajnością czyli 150m3/h pracuje cicho.
Na obrotach zmniejszonych o 80% jego praca jest praktycznie nie slyszalna.
Ale to bajbaga trzeba znać z praktyki a nie paplac teoretycznie.



icon_eek.gif

Dla potomnych - bo "mucha ogłuchła" icon_mrgreen.gif

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

icon_eek.gif

Dla potomnych - bo "mucha ogłuchła" icon_mrgreen.gif


Dla potomnych już jest:
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5622775
i tu:
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5602939

Cytat

Pierwsze wrażenia z "pół" wentylacji mechanicznej i chyba najważniejsze to to,że w pomieszczeniach kompletnie nic nie słychać,nawet przy maksymalnych obrotach ustawionych na rekuperatorze
Za to sam rekuperator jest słyszalny,przy max obrotach dosyć mocno.Dobrze,że mam go w garażu


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
    • Z całym szacunkiem, ale pół metra wełny to nie przesada? U nas przy 20cm Pur bez ogrzewania jest 15°C przy 0°C na zewnątrz. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...