rustin Napisano 31 stycznia 2016 Autor #51 Napisano 31 stycznia 2016 skoro to bułka z masłem to raczej parę minut roboty. wiec zrób jakiś szkic i rozpisz bo linka to ja tez potrafię znaleźć,tylko ze i tak nie wiem co z tym dalej. ty się znasz na wszystkim to mógłbyś pomoc, w końcu po to jest forum a nie odsylasz do innego.chyba że tyle wiesz co przeczytałeś właśnie na tamtym forum.
Gość mhtyl Napisano 31 stycznia 2016 #52 Napisano 31 stycznia 2016 Mielisz jęzorem na prawo i lewo o tym FM jakby to była wyrocznia, jak tam tak dobrze to po jakiego tu piszesz? Matka Teresa z Ciebie?rusin nie raz Cie prosił abyś mu to zrobił, ale ty jak Iruś, fachowiec wielki ale jak zwrócili się do niego forumowicze z FBD aby im dom postawił to odwrócił kota ogonem tak jak ty to robisz.Więc albo pomóż chłopowi albo nie wysilaj się z tym FM.
rustin Napisano 31 stycznia 2016 Autor #53 Napisano 31 stycznia 2016 no widzisz nie rozumiem bo mam mało latek,dopiero zerówke skończyłem :-) mimo wszystko nie rozumiem.skoro ty taki świadomy inwestor, konstruktor i projektant jesteś to wyśil się trochę i pomóż mi zrobić szkic na moim projekcie. przecież to bułka z masłem wiec się nawet nie spocisz.udowodnij wszystkim, ze potrafisz a nie tylko się przechwalasz swoja wiedza z google. Powiedz ile byś chciał za takie cos?pisze to oficjalnie, jeżeli zrobisz profesjonalnie projekt to ci zapłacę.przecież nie za darmo Do TB tez pisałem aby przyjechał i założył mi to cudne ogrzewanie z tak małymi kosztami eksploatacji. pisałem na forum, pisałem pw, niestety odpowiedzi nie dostałem. nawet o wentylacje go pytałem bo tez robił za 5 tys
MrTomo Napisano 31 stycznia 2016 #54 Napisano 31 stycznia 2016 Ja swoją WM zrobiłem sam.Nie ma tu żadnej czarnej magii, trzeba tylko wcześniej dobrze przemyśleć.Przesyłałem kiedyś komuś sentencję WM wg. Adama_mk w pdf.Może jeszcze gdzieś to mam.
Gość arturo72 Napisano 31 stycznia 2016 #55 Napisano 31 stycznia 2016 (edytowany) Cytat no widzisz nie rozumiem bo mam mało latek,dopiero zerówke skończyłem :-) mimo wszystko nie rozumiem.skoro ty taki świadomy inwestor, konstruktor i projektant jesteś to wyśil się trochę i pomóż mi zrobić szkic na moim projekcie. przecież to bułka z masłem wiec się nawet nie spocisz.udowodnij wszystkim, ze potrafisz a nie tylko się przechwalasz swoja wiedza z google. Powiedz ile byś chciał za takie cos?pisze to oficjalnie, jeżeli zrobisz profesjonalnie projekt to ci zapłacę.przecież nie za darmo Do TB tez pisałem aby przyjechał i założył mi to cudne ogrzewanie z tak małymi kosztami eksploatacji. pisałem na forum, pisałem pw, niestety odpowiedzi nie dostałem. nawet o wentylacje go pytałem bo tez robił za 5 tys Jak siądziesz do tego sam zrobisz sobie projekt za 0zł w ciągu dwóch trzech dni.Masz wszystko wyłożone.Masz szkic wentylacji w pierwszym poscie,jest ok.Wyliczenia,masz normy na minimalną wydajność w danych pomieszczeniach,liczysz max. nawiew i wywiew i wychodzi Ci wydajność rekuperatora,wywiewy w łazienkach i kuchni,nawiewy w reszcie.Przyklad z jednym pomieszczeniem np.sypialnia wyszło Ci z normy 80m3/h,liczysz teraz predkość i dobierasz średnicę kanałów wg wzoru jaki masz wyżej w cytacie.Przyjmujesz,że robisz na PE czyli kanał 75mm,wychodzi Ci prędkość np.8m/s czyli znacznie za dużo,żeby zmniejszyć prędkosć do skrzynki musisz wrzucić drugi kanał do tej sypialni też 75mm,liczysz ponownie prędkość strugi już w dwóch kanałach czyli 150mm,jak wyjdzie Ci w granicach 2m/s jest ok,jak przekracza dodajesz do skrzynki trzeci kanał do tej sypialni,dla sprawdzenia liczysz ponownie dla średnicy 225mmIdentycznie robisz z każdym pomieszczeniem i masz projekt wentylacji.Co do szkicu sam sobie musisz to zrobić wg własnego uznania gdzie i w którym miejscu będzie Ci najwygodniej poprowadzić kanały.Umiejscowienie anemostatów po przekątnej do drzwi ok.50cm od ściany.Tu nie ma żadnych filozofii.System PE to jak mówię,bułka z masłem,jak klocki lego,na klik.Najprościej na 2 skrzynkach rozdzielczych,system PE ma je firmowe ja mam na termofleksach 125mm ale też na skrzynkach. Edytowano 31 stycznia 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji)
MrTomo Napisano 31 stycznia 2016 #56 Napisano 31 stycznia 2016 Tutaj watek, w którym męczyłem się z WM.Coś się porobiło na FBD czy tylko mnie nie otwierają się zdjęcia?moj_watek
Gość arturo72 Napisano 31 stycznia 2016 #57 Napisano 31 stycznia 2016 Cytat Tutaj watek, w którym męczyłem się z WM.Coś się porobiło na FBD czy tylko mnie nie otwierają się zdjęcia?moj_watek U mnie też zdjęcia się nie otwierają a i nie mogę dodawać zdjęć. Cytat Wyliczenia,masz normy na minimalną wydajność w danych pomieszczeniach Na tej podstawie wyliczasz wydajności:BUDYNKI MIESZKALNEStrumień objętości powietrza wentylacyjnego w budynku mieszkalnym jest określony przez sumę strumieni powietrza usuwanego z pomieszczeń pomocniczych. Strumienie te powinny wynosić co najmniej :w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową lub węglową - 70 m3/hw kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę elektryczną - 30 m3/h w mieszkaniu do 3 osób, - 50 m3/h w mieszkaniu dla więcej niż 3 osóbw kuchni bez okna zewnętrznego wyposażonej w kuchnię elektryczną - 50 m3/hw łazience ( z WC lub bez) - 50 m3/hw wydzielonym WC - 30 m3/hw pomocniczym pomieszczeniu bezokiennym - 15 m3/hw kuchni bez okna zewnętrznego, wyposażonej w kuchnię gazową, obowiązkowo z mechaniczną wentylacją wywiewną - 70 m3/hdla pokoju mieszkalnego oddzielonego od pomieszczeń kuchni, łazienki i WC więcej niż dwojgiem drzwi lub pokoju znajdującego się na wyższym poziomie w wielopoziomowym domu jednorodzinnym lub w wielopoziomowym mieszkaniu domu wielorodzinnego - 30 m3/hZaleca się ponadto projektowanie urządzeń wentylacyjnych umożliwiających okresowe zwiększanie strumienia objętości powietrza do co najmniej 120 m3/h.
MrTomo Napisano 31 stycznia 2016 #58 Napisano 31 stycznia 2016 Cytat Przesyłałem kiedyś komuś sentencję WM wg. Adama_mk w pdf.Może jeszcze gdzieś to mam. Znalazłem.Jakbyś chciał to daj znać - prześlę Ci na priv
PeZet Napisano 31 stycznia 2016 #59 Napisano 31 stycznia 2016 Cytat Znalazłem.Jakbyś chciał to daj znać - prześlę Ci na priv Ja też bym poprosił. Podać tobie maila czy jakoś inaczej?
rustin Napisano 31 stycznia 2016 Autor #60 Napisano 31 stycznia 2016 Proszę na pw.To teraz pytanie za 100 punktów.Dom był wybudowany z myślą o WG. Na poddaszu będzie 3cm styro+7 wylewki a w niej podłogówka . Jak upchać tam rury 7,5cm ? Wyżej nie podniosę bo nie ma jak ze względu na wysokość pomieszczeń. Na dole nie puszczę tych rur po suficie bo tak samo , nie będzie sufitów podwieszanych ze względu na wysokość.
PeZet Napisano 1 lutego 2016 #61 Napisano 1 lutego 2016 Poprowadzić możesz te rury nad sufit poddasza, na stryszek, jeśli masz, i tam je pociągnąć do rekuperatora, pod samą kalenicą. Taki domek:/_\ - kalenica|_| - poddasze|_| - parter
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #62 Napisano 1 lutego 2016 Strych jest, pewnie za ciepło tam nie będzie jeżeli to nie przeszkadza.Na strychu rekuperator i po krokwiach do pomieszczeń na poddaszu.a jak na parter? przy ścianach kolankowych aby w pokojach na poddaszu je zabudowac? tylko wtedy na parterze każdy anemostat wyjdzie w rogu pomieszczenia przy samej ścianie. Tak może być?
PeZet Napisano 1 lutego 2016 #63 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Cytat 1. Strych jest, pewnie za ciepło tam nie będzie jeżeli to nie przeszkadza.Na strychu rekuperator i po krokwiach do pomieszczeń na poddaszu.2. a jak na parter? przy ścianach kolankowych aby w pokojach na poddaszu je zabudowac? 3. tylko wtedy na parterze każdy anemostat wyjdzie w rogu pomieszczenia przy samej ścianie. Tak może być? ad 1 Ocieplisz rekuperator, ocieplisz i rury.ad 2 Dokładnie tak: przy ściankach kolankowych. Zabudujesz czym chcesz.ad 3 To jest pewien mankament. Mam w ten sposób zrobione dziury w stropie - w rogach. Jest to niedociągnięcie, ale da się z tym żyć. Ostatecznie, jeśli bardzo cię to będzie nekało, to możesz kratki nawiewne, anemostaty, albo co to tam będzie, zamontować pod kątem. Są takie rozwiązania. Mniej więcej w okolicach grudnia 2014 Jani_63 zwrócił mi na to uwagę w moim dzienniku. Poszukaj, może znajdziesz jego wpisy (Jani_63). Umieszczenie anemostatu w rogu pomieszczenia ogranicza strugę powietrza, ale jeśli nie da się inaczej, montuj w rogu.Dodam, że wcale nie musisz montować anemostatów. Nie ma takiego wymogu. Równie dobrze możesz wstawić zwykłe kratki albo jakieś odlotowe, które w obudowie mają światło. Jedno jeszcze na koniec: ważne jest, żeby ocieplić rury na całej długości, to znaczy że ocieplamy również odcinki rur idące przez grubość stropu i idące przez zimne pomieszczenie. Na zimnym stryszku ocieplamy też rekuperator, na przykład obkładamy go pierzyną z wełny mineralnej albo stawiamy boks ze styropianu. Edytowano 1 lutego 2016 przez PeZet (zobacz historię edycji)
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #64 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Najprościej wentylację zrobić na dwóch skrzynkach rozdzielczych,jedna do nawiewu,druga do wywiewu. Co wcale nie znaczy, że dobrze.W parterówkach i przy centralnym umieszczeniu centrali wentylacyjnej w domu, te dwie skrzynki, to jeszcze jako tako można przyjąć, że to poprawna "idea".Tak samo jak robi się wentylacje grawitacyjną, czyli komin wentylacyjny + rozszczelnione okna.W obu przypadkach, są (mogą być) to tylko i ledwie, w miarę poprawne rozwiązania - prawdą jest że najtańsze.Jakoś nikogo nie zastanawia, że nigdy, szef wszystkich szefów tego rozwiązania, nie pisze o odbiorze (pomiary) tej (takiej) wentylacji, a jako wykonawca ma (i miał) taki obowiązek.Z drugiej strony, ciekawe też jest to, ze nie zaleca nastawnych anemostatów - mimo, ze istnieje przepis wymagający takowych.
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #65 Napisano 1 lutego 2016 bajbaga czyli takie wyliczenia to do niczego ? Na dobrą sprawę według tych wzorów nie problem obliczyć. Może dzięki forum i zrobić dało by radę.Jeżeli według Ciebie mimo wszystko będzie to tylko namiastka wentylacji mechanicznej to jednak wolę zatrzymać te 6 tyś w kieszeni , albo i więcej z centralą za jakieś 3-4 tyś.
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #66 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Ps. I drogi Arturo - nie ma czegoś takiego: "dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych: "Bierzesz wymagania higieniczne minimalne, ogolnie 30 m3/h dla 1 osoby"Kiedyś to (tak) napisał TB. Było to prostowane 1.264.896.542 razy, ale jak widać jego "duch" jest wieczny. Edytowano 1 lutego 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #67 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Proszę na pw.To teraz pytanie za 100 punktów.Dom był wybudowany z myślą o WG. Na poddaszu będzie 3cm styro+7 wylewki a w niej podłogówka . Jak upchać tam rury 7,5cm ? Wyżej nie podniosę bo nie ma jak ze względu na wysokość pomieszczeń. Na dole nie puszczę tych rur po suficie bo tak samo , nie będzie sufitów podwieszanych ze względu na wysokość. Jeśli nie masz a nie masz ani izolacji ani wylewki to zwiększ albo izolację albo wylewke o 1-2cm lub też system PE ma kanały o średnicy 60mm,bodajże termokontrol ale tutaj nie daje głowy ze ta firma,w każdym razie takie srednice są.
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #68 Napisano 1 lutego 2016 Cytat bajbaga czyli takie wyliczenia to do niczego ? Na dobrą sprawę według tych wzorów nie problem obliczyć. Może dzięki forum i zrobić dało by radę. Pisałem już to - jeśli masz, już wybudowane, kominy wentylacyjne - wykorzystaj je i zrób poprawną wentylacje grawitacyjna lub hybrydową.
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #69 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Ps. I drogi Arturo - nie ma czegoś takiego: "dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych: "Bierzesz wymagania higieniczne minimalne, ogolnie 30 m3/h dla 1 osoby"Kiedyś to (tak) napisał TB. Było to prostowane 1.264.896.542 razy, ale jak widać jego "duch" jest wieczny. W dużej mierze opieralem się na TB bo gość co do wentylacji był łebski. Cytat Co wcale nie znaczy, że dobrze.W parterówkach i przy centralnym umieszczeniu centrali wentylacyjnej w domu, te dwie skrzynki, to jeszcze jako tako można przyjąć, że to poprawna "idea".Tak samo jak robi się wentylacje grawitacyjną, czyli komin wentylacyjny + rozszczelnione okna.W obu przypadkach, są (mogą być) to tylko i ledwie, w miarę poprawne rozwiązania - prawdą jest że najtańsze.Jakoś nikogo nie zastanawia, że nigdy, szef wszystkich szefów tego rozwiązania, nie pisze o odbiorze (pomiary) tej (takiej) wentylacji, a jako wykonawca ma (i miał) taki obowiązek.Z drugiej strony, ciekawe też jest to, ze nie zaleca nastawnych anemostatów - mimo, ze istnieje przepis wymagający takowych. Ze skrzynkami jest o tyle prościej i łatwiej że z każdego wyjścia wychodzi struga o takim samym przepływie jeśli mamy jedną średnicę i nie musimy mieć żadnych kryz czy dlawic przepływów na różne sposoby.U siebie mierzylem anemometrem po i było ok i tak jak wyliczylem.reku mam w garażu czyli z boku,jedną skrzynkę mam zaraz ponad a drugą na drugim końcu domu.
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #70 Napisano 1 lutego 2016 Cytat U siebie mierzylem anemometrem po i było ok i tak jak wyliczylem. Bo masz parterówke, a w niej takie rozwiązanie (na 2 skrzynkach rozprężnych) jest w miarę poprawne i wiele wybaczające, bo centrala wentylacyjna ma sporą możliwość do samoregulacji.
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #71 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Jeśli nie masz a nie masz ani izolacji ani wylewki to zwiększ albo izolację albo wylewke o 1-2cm lub też system PE ma kanały o średnicy 60mm,bodajże termokontrol ale tutaj nie daje głowy ze ta firma,w każdym razie takie srednice są. Są nawet kanały o średnicy 50mm teraz patrzę:http://peflex.pl/
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #72 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Cytat Jeśli nie masz a nie masz ani izolacji ani wylewki to zwiększ albo izolację albo wylewke o 1-2cm lub też system PE ma kanały o średnicy 60mm,bodajże termokontrol ale tutaj nie daje głowy ze ta firma,w każdym razie takie srednice są. Jak zwykle nie czytasz co się pisze. Jak mogę zwiększyć skoro dom już jest postawiony i miało być styro z wylewka 10cm i tak zrobili bo nie było mowy o WM . Nie zwiększę bo krokwi raczej nie podniosę. Według projektu miał być 23 cm wełny ja chcę dać co najmniej 30-35cm i już mi się zmniejszają pomieszczenia.Kanały są 50mm a skrzynki 6cm i 7 cmNie wiem czy to nie na tej stronie czytałem , że nie można dawać w warstwie wylewki rur z racji skraplania się wody w nich i naprężeń betonu. Edytowano 1 lutego 2016 przez rustin (zobacz historię edycji)
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #73 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Jak zwykle nie czytasz co się pisze. Jak mogę zwiększyć skoro dom już jest postawiony i miało być styro z wylewka 10cm i tak zrobili bo nie było mowy o WM . Nie zwiększę bo krokwi raczej nie podniosę. Według projektu miał być 23 cm wełny ja chcę dać co najmniej 30-35cm i już mi się zmniejszają pomieszczenia. A Ty masz jeszcze wylewkę 7cm.Grunt to się ogarnąć rustin i myśleć,że jak nie tak to tak a nie rozłożyć ręce i bijcie mnie ;)
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #74 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Dodam, że wcale nie musisz montować anemostatów. Nie ma takiego wymogu. Równie dobrze możesz wstawić zwykłe kratki albo jakieś odlotowe, które w obudowie mają światło. Cytat § 154.9. Instalacje wentylacji mechanicznej i klimatyzacji powinny być wyposażone w przepustnice zlokalizowane w miejscach umożliwiających regulację instalacji, a także odcięcie dopływu powietrza zewnętrznego i wypływu powietrza wewnętrznego. Anemostaty ten warunek spełniają.Prawdą jednak jest to, że 2 99% przypadków jest to martwy przepis (nikt o nim nie pamięta - w przypadku domów jednorodzinnych)
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #75 Napisano 1 lutego 2016 Ja wiem, że ty jesteś konstruktor, projektant i PIB w jednym , więc czy wystarczy wylewki 3-5cm pod podłogówkę w miejscach gdzie będą rury i skrzynki ?Następna kwestia to wyjaśnij o co pytał bajbaga bo według tego co piszę te obliczenia dla domu z poddaszem są psu na budę.
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #76 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Ja wiem, że ty jesteś konstruktor, projektant i PIB w jednym , więc czy wystarczy wylewki 3-5cm pod podłogówkę w miejscach gdzie będą rury i skrzynki ? Układasz kanały bezpośrednio na suficie tak ? Tak.Masz 3cm izolacji tak ? Tak.Zatem poza izolację wystaje Ci tylko 2cm tak ? Tak.Na to dajesz 7cm wylewki z podłogówką tak ? Tak.Zatem w czym masz problem ?
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #77 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Następna kwestia to wyjaśnij o co pytał bajbaga bo według tego co piszę te obliczenia dla domu z poddaszem są psu na budę. Małe sprostowanie - nie obliczenia, tylko sposób "jedynie słusznej realizacji WM na 2 skrzynkach rozprężnych (bo ja tak mam)", dla domu innego niż parterowy.
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #78 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Układasz kanały bezpośrednio na suficie tak ? Tak.Masz 3cm izolacji tak ? Tak.Zatem poza izolację wystaje Ci tylko 2cm tak ? Tak.Na to dajesz 7cm wylewki z podłogówką tak ? Tak.Zatem w czym masz problem ? W tym co zadałem pytanie , może być grubość wylewki nad rurami 5cm a nad skrzynkami 3cm ? chyba piszę prosto, czy do magistra iżyniera to inaczej trzeba ?
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #79 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Małe sprostowanie - nie obliczenia, tylko sposób "jedynie słusznej realizacji WM na 2 skrzynkach rozprężnych (bo ja tak mam)", dla domu innego niż parterowy. Nie bo ja tak mam tylko systemy wentylacji na PE,już teraz są najbardziej popularne w nowych domach i one są własnie budowane na 2 skrzynkach rozdzielczych i z powodzeniem są stosowane w każdym domu,czy to parteróce czy w piętrowym.Pamiętam jak wyśmiewaliscie TB za to,że do wentylacji chce uzyć plastik a dzisiaj zdziwko Cytat W tym co zadałem pytanie , może być grubość wylewki nad rurami 5cm a nad skrzynkami 3cm ? chyba piszę prosto, czy do magistra iżyniera to inaczej trzeba ? No jaki masz tym problem ? Bo ja nie widzę żadnego.
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #80 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Nie bo ja tak mam tylko systemy wentylacji na PE,już teraz są najbardziej popularne w nowych domach i one są własnie budowane na 2 skrzynkach rozdzielczych i z powodzeniem są stosowane w każdym domu,czy to parteróce czy w piętrowym.Pamiętam jak wyśmiewaliscie TB za to,że do wentylacji chce uzyć plastik a dzisiaj zdziwko Nie wyśmiewali, tylko twierdzili, ze rury osłonowe (bo takie wtedy stosował) nie były przeznaczone do wentylacji - to po pierwsze.Po drugie, nie pisz głupot - jeśli znasz kogoś komu TB, lub ktokolwiek inny, w domu "piętrowym" oparł WM na 2 skrzynkach rozdzielczych, w okresie ostatnich 2 lat, skieruj go do mnie - będzie miał (w sumie) darmową WM, oczywiście pod warunkiem, ze ma zrobione z F-rą, czyli legalnie.
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #81 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Parter - wywiewKuchnia - 50m3/hWC - 30m3/hSpiżarka - 15m3/hWiatrołap - 15m3/hSuma - 110m3/hPoddasze - wywiewGarderoba - 15m3/hŁazienka z WC - 50m3/hSuma - 65m3/hParter + poddasze = 175m3Parter nawiewSalon z korytarzem 3osoby - 90m3/hPoddasze nawiew Sypialnia 2 os - 60m3/h2 pokoje 1osobowe - 60m3/hKlatka schodowa - 30m3/hrazem 240m3/hDobrze czy coś do poprawy ? Jak to się ma do kubatury według projektu 457m3 a brutto 594m3co do wylewki 3 cm , mam wątpliwości Edytowano 1 lutego 2016 przez rustin (zobacz historię edycji)
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #82 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Parter - wywiewKuchnia - 50m3/hWC - 30m3/hSpiżarka - 15m3/hWiatrołap - 15m3/hSuma - 110m3/hPoddasze - wywiewGarderoba - 15m3/hŁazienka z WC - 50m3/hSuma - 65m3/hParter + poddasze = 175m3Parter nawiewSalon z korytarzem 3osoby - 90m3/hPoddasze nawiew Sypialnia 2 os - 60m3/h2 pokoje 1osobowe - 60m3/hKlatka schodowa - 30m3/hrazem 240m3/hDobrze czy coś do poprawy ? Jak to się ma do kubatury według projektu 457m3 a brutto 594m3co do wylewki 3 cm , mam wątpliwości Zwiększ wywiew w WC do 50 i w kuchni do 80 i w łazience do 80,nawiew z sypialni 2 os.zwiększ do 80.I wygląda ok.Osobiście wziąłbym reku max.400m3/h a min 300m3/h.
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #84 Napisano 1 lutego 2016 po poprawkach wychodzi 255m3/h i 260m3/hDobry a zarazem budżetowy reku ? Ile minimum trzeba na niego zapłacić? Cytat Poczekam na opinię mistrza o od WM I jak ?
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #85 Napisano 1 lutego 2016 O już jest.Tak więc: Cytat Parter - wywiewKuchnia - 50m3/h 80m3/hWC - 30m3/h 50m3/hSpiżarka - 15m3/hWiatrołap - 15m3/hSuma - 110m3/h po poprawkach 160m3/hPoddasze - wywiewGarderoba - 15m3/hŁazienka z WC - 50m3/h 80m3/hSuma - 65m3/h po poprawkach 95m3/hParter + poddasze = 175m3 po poprawkach 255m3/hParter nawiewSalon z korytarzem 3osoby - 90m3/hPoddasze nawiew Sypialnia 2 os - 60m3/h 80m3/h2 pokoje 1osobowe - 60m3/h Klatka schodowa - 30m3/hrazem 240m3/h po poprawce 260m3/hDobrze czy coś do poprawy ? Mistrz napisał: Cytat Zwiększ wywiew w WC do 50 i w kuchni do 80 i w łazience do 80,nawiew z sypialni 2 os.zwiększ do 80.I wygląda ok.Osobiście wziąłbym reku max.400m3/h a min 300m3/h. Wskazówkami mistrza uzupełniłem wyliczenia na czerwono:1. Minimalna ilość powietrza nawiewnego do pomieszczeń mieszkalnych, to 20m3/h na 1 osobę.2. Korytarza i klatki schodowej nie uwzględnia się w nawiewie, bo ma z pokoi.3. Poprawki mistrza spowodowały, że wymagana jest centrala wentylacyjna o wydajności co najmniej 260m3/h.4. Bez poprawek i zgodnie z obowiązujacymi wymaganiami w tym domu wymagana jest centrala WM, o wydajności nie mniejszej niż 175m3/h
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #86 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) No to teraz już nie wiem do kogo zwracać się Mistrzu Czyli reku o 300-400m3/h czy 200m3/h no i ile przyjąć w końcu do pomieszczeń ? Bez tego nie ma co liczyć dalej Edytowano 1 lutego 2016 przez rustin (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #87 Napisano 1 lutego 2016 Narazie cisza więc, zadam kolejne pytanie. Może do bajbagiWolę kolejny raz nie ryzykować w swoim domu , mimo zapewnień forumowego konstruktora ,projektanta i Mistrza WM I dawać rura w posadzce gdzie ma być ogrzewanie podłogowe. Z tego co czytam 5cm wylewki jest za mało , nie mówiąc już o 3 cm na skrzynkach rozprężnych. Prawda?Także, jeżeli już bym robił WM ( narazie teoretyzujemy bo nawet ciężko obliczyć moc ) , to wszystkie rury peflex 75mm , szył by po struchy, zaizolował bym je ewentualnie wełną . Do pomieszczeń na parterze bym je doprowadził po ścianie kolankowej domu i potem obudował płytą. Tylko czy takie rozwiązanie gdzie anemostaty, kratki będą w samych rogach pomieszczeń może być?
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #88 Napisano 1 lutego 2016 1. Minimalną wydajność centrali WM, czyli 175m3/h wyliczyłeś sam i w sposób prawidłowy. 2. Teoretycznie może być jeszcze mniejsza bo nie musi być np. w wiatrołapie, spiżarni, garderobie.Teoretycznie bo nie wiem np. czy są okna w spiżarni i garderobie.3. Co do kanałów/przewodów WM i posadzki - technicznie i materiałowo są takie możliwości - czyli teoretycznie można.4. Sam tego (raczej) nie zrobisz, tak więc, należy liczyć się z dość dużymi kosztami.
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #89 Napisano 1 lutego 2016 W spiżarni i garderobie są okna.czyli samemu wogole wm nie zrobię czy nie zrobią z opcja kanałów po strychu zamiast w posadzce?
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #90 Napisano 1 lutego 2016 rustin,jaka jest minimalna grubość wylewki bez ogrzewania podłogowego ? Czemu jest okreslona minimalna grubość otulenia rurek podlogowki i ile ona wynosi ?Rozeznaj temat a nie opowiadaj czegos czego nie jesteś pewny.A bajbaga widzę straszy zamiast naprowadzic nie teoretycznie a praktycznie.
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #91 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Tiaaa.Bo ja inwestorów i ich kasę traktuję poważnie, a z drugiej strony to jest forum budowlane a nie jasnowidzów.Ps. A tak z czystej ciekawości - rury od ogrzewania podłogowego mają być nad, czy pod przewodami WM ?dopisałem:Ps. 2. I tylko dla przypomnienia. Jak nazywałeś kogoś kto 2 razy zawyżał wymaganą moc kotła ?To jak nazwać kogoś, kto proponuje minimalną wydajność centrali WM 2 razy większą niż minimalnie wymagana ? Edytowano 1 lutego 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 1 lutego 2016 Autor #92 Napisano 1 lutego 2016 To na parterze mogę zwiększyć grubość styro i zrobić wylewke 4-5 cm?arturo to jaka wydajność ma mieć ręku i jaki polecasz kupić?
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #93 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Edytowano 1 lutego 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #94 Napisano 1 lutego 2016 Cytat arturo to jaka wydajność ma mieć ręku i jaki polecasz kupić? To zależy tylko od Ciebie i Twojego budżetu.Ja bym dał nie więcej jak 300-350m3/h.Co do firmy nie wiem,Twój wybór. U mnie sprawdza się Brookvent,patrzyłem też za Brinkiem i kinektem.rustin,zrozum w końcu ze jest to twoja budowa i twoje pieniądze bo narazie zachowujesz się jak bezradne dziecko we mgle.Papier toaletowy mam Ci też polecić jaki będzie dobry ?To że sąsiad poleca ci syf do domu nie oznacza ze musisz go mieć i nie oznacza ze musisz sąsiada posłuchać tylko użyć własnego rozumu bo to nie sąsiad będzie ci pakowal węgiel do kotła i nie sąsiad będzie ci płacił za ten węgiel.Dotyczy to każdego elementu domu.
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #95 Napisano 1 lutego 2016 Cytat To że sąsiad poleca ci .................... No chyba, ze sąsiadem jest, taki jeden na "a" - to wtedy słuchaj - nawet jak przewymiaruje minimalną wymaganą WM x 2
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #96 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Cytat Ps. 2. I tylko dla przypomnienia. Jak nazywałeś kogoś kto 2 razy zawyżał wymaganą moc kotła ?To jak nazwać kogoś, kto proponuje minimalną wydajność centrali WM 2 razy większą niż minimalnie wymagana ? A co ma jedno do drugiego wspólne ?Przewymiarowanie kotła i jego praca na niskiej wydajności skutkuje jego katastrofalna sprawnością.Kupienie większego wentylatora niż potrzeba skutkuje tylko tym że tenże wentylator będzie pracował na niskim biegu a jak będzie trzeba mocniej i szybcjej przewietrzyć dom zrobi to znacznie lepiej niż wentylator dobrany pod minimum.Ja mam 7 biegów reku...Mistrzu,obudź się.Reku nastawiony na maks wydajności pracuje głośno,na 50% cichutko. Edytowano 1 lutego 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji)
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #97 Napisano 1 lutego 2016 Cytat A co ma jedno do drugiego wspólne ? Ma - choćby w metodologii określania minimalnych wymaganych mocy/wydajności i dalszej "obróbce" tych danych. Cytat Reku nastawiony na maks wydajności pracuje głośno,na 50% cichutko. Tia, a świstak ............Ps. Zapewne u Ciebie.
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #98 Napisano 1 lutego 2016 (edytowany) Cytat Tia, a świstak ............Ps. Zapewne u Ciebie. Tak,zapewne u mnie jak i u każdego wentylator zamiast pracować z szybkością i wydajnością max.300m3/h pracuje na pełnych obrotach głośno ale jak pracuje na obrotach 50% niższych i z 50% wydajnością czyli 150m3/h pracuje cicho.Na obrotach zmniejszonych o 80% jego praca jest praktycznie nie slyszalna.Ale to bajbaga trzeba znać z praktyki a nie paplac teoretycznie. Edytowano 1 lutego 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji)
bajbaga Napisano 1 lutego 2016 #99 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Tak,zapewne u mnie jak i u każdego wentylator zamiast pracować z szybkością i wydajnością max.300m3/h pracuje na pełnych obrotach głośno ale jak pracuje na obrotach 50% niższych i z 50% wydajnością czyli 150m3/h pracuje cicho.Na obrotach zmniejszonych o 80% jego praca jest praktycznie nie slyszalna.Ale to bajbaga trzeba znać z praktyki a nie paplac teoretycznie. Dla potomnych - bo "mucha ogłuchła"
Gość arturo72 Napisano 1 lutego 2016 #100 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Dla potomnych - bo "mucha ogłuchła" Dla potomnych już jest:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5622775i tu:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post5602939 Cytat Pierwsze wrażenia z "pół" wentylacji mechanicznej i chyba najważniejsze to to,że w pomieszczeniach kompletnie nic nie słychać,nawet przy maksymalnych obrotach ustawionych na rekuperatorze Za to sam rekuperator jest słyszalny,przy max obrotach dosyć mocno.Dobrze,że mam go w garażu
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się