Skocz do zawartości

Płyty g-k na nierównej ścianie


Recommended Posts

Napisano
Chciałbym położyć płyty g-k w jednym z pomieszczeń, na ściany. Z tym że są one strasznie nierówne. Pytanie – czy da się przykleić płyty do takich ścian?

Zależy mi na bardzo gładkich ścianach, bo w jasnym wnętrzu wszystkie niedoróbki są dobrze widoczne.
Napisano
Spokojnie to zrobisz. Albo na klej albo na stelaż,z tym że przy stelażu będzie więcej pracy.
Napisano
Zastosowanie płyt g-k (gipsowo-kartonowych) to dobry pomysł w tym przypadku. Umożliwiają one uzyskanie idealnie gładkiej powierzchni. Szybko się je montuje (jako tzw. suchy tynk - zamiast nakładania typowego tynku, do ściany mocuje się płyty).

W przypadku nierównych ścian, lub gdy potrzebna jest korekta ich pionu, płyt nie przykleja się bezpośrednio do ściany, lecz do tzw. pasów kierunkowych, utworzonych z pasków płyty o szerokości 8 cm. Pasy przykleja się co ok. 60 cm. Po zamocowaniu, górna powierzchnia pasów musi się znajdować w jednej płaszczyźnie (należy to kontrolować za pomocą długiej poziomnicy). Klej nanosi się na pasy pacą zębatą, co zapewnia równomierną jego grubość.
Napisano
Nie święci garnki lepią... ale nawet na dość równej ścianie można BARDZO NIERÓWNO położyć płyty g-k...
Ale jeśli masz trochę cierpliwości i nie masz dwóch "lewych" rąk - dasz radę icon_lol.gif
Napisano
  Cytat

W przypadku nierównych ścian, lub gdy potrzebna jest korekta ich pionu, płyt nie przykleja się bezpośrednio do ściany, lecz do tzw. pasów kierunkowych, utworzonych z pasków płyty o szerokości 8 cm. Pasy przykleja się ...

Rozwiń  


Nic nie wiemy o materiale scian. Bo, być może, należałoby je jeszcze przykręcić.
Napisano
W przypadku przyklejania płyt g-k do ściany należy zwrócić uwagę raczej na inną kwestię - przyczepności kleju.
Żeby płyty dobrze się trzymały, trzeba zapewnić dobrą przyczepność kleju do podłoża.
W tym celu usuwa się z tynku farbę i gruntuje preparatem głęboko penetrującym, który wzmocni podłoże.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Do pokoju wystarczą płyty białe.

  Cytat

Czy rodzaj płyt g-k ma większe znaczenie?

Rozwiń  


Do pomieszczeń "mokrych" należy stosować zielone, chociaż z zasady jestem przeciwnikiem stosowania takich numerów z równaniem ścian płytami - ja osobiście równałbym tynkiem... To trochę bardziej pracochłonne i trwa dłużej, ale co tynk, to tynk...
Napisano
  Cytat

A jakie wymiary płyt najczęściej się wybiera?
I jaką grubość ???

Rozwiń  


Ty tak poważnie pytasz, czy sobie jaja robisz???
Napisano
  Cytat

No pewnie inną grubość płyt daje się na sufity, a inną na te suche tynki czy różne ścianki łukowe...

Rozwiń  


Tiaaa, a przy lewym górnym rogu dużego pokoju obdziera się papier...

Wymiary takie, żeby weszły do windy, albo dało się je wnieść po schodach w ciasnej klatce schodowej, a grubość w 99,95 % taką jaka jest w sklepie, czy składzie budowlanym, czasem szuka się cieńszej, a łuki to można również wyprowadzić przy użyciu tej o grubości 12,5 mm...
Napisano
Płyty gipsowo-kartonowe mają różne wymiary i grubość. Szerokość to najczęściej 120 cm. Długość od 200 do 300 cm. Większe płyty najlepiej wybrać wtedy, gdy chcemy pokryć nimi dużą powierzchnię. Mniejsze zaś - na mniejszą powierzchnię, gdzie konieczne może być ich częste docinanie.

Cienkie płyty - 6,5 mm - przeznaczone są do zabudowy łukowej (gięcia). Suche tynki wykonuje się z 9,5 mm płyt. Na ścianki działowe i sufity podwieszane wybiera się produkty grubości 12,5 mm. Grube płyty - 15 mm - stosuje się wtedy, gdy priorytetem są jak najlepsze parametry akustyczne i ogniowe.
Napisano
  Cytat

Witam poświątecznie! icon_smile.gif
A jaki rodzaj płyt mam zastosować do pokoju?
Czy rodzaj płyt g-k ma większe znaczenie?

Rozwiń  



Do pokoju - zwykłe białe płyty.

Kupisz je na sztuki.
Wcześniej musisz oczywiście obliczyć powierzchnię do wykończenia. Pamiętaj o zapasie płyt na wypadek ewentualnego pęknięcia czy uszkodzenia którejś podczas transportu / montażu.

Lepiej kupować płyty ze specjalnie ukształtowanymi krawędziami (nie prostymi), ułatwiającymi szpachlowanie połączeń.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Może to dziwne pytanie, ale czy płyty g-k trzeba tynkować / nakładać gładź? Bo jakoś trzeba zaszpachlować szczeliny między płtami...
Gość stach
Napisano
Pytanie jak pytanie...
Dobry fachowiec zaszpachluje szczeliny między płytami, otwory/zagłębienia po wkrętach/gipsiakach, zatrze umiejętnie i zamaluje płytę bez konieczności zaszpachlowywania całej powierzchni płyty G/K.
Napisano
  Cytat

Pytanie jak pytanie...
Dobry fachowiec zaszpachluje szczeliny między płytami, otwory/zagłębienia po wkrętach/gipsiakach, zatrze umiejętnie i zamaluje płytę bez konieczności zaszpachlowywania całej powierzchni płyty G/K.

Rozwiń  

Stach , są płyty i są płyty , poszpachlowałem tego kilka tyś m2 , i doświadczenie nauczyło mnie szpachlować dwa razy łączenia i trzeci raz szpachlować po całości , szpachlując same łączenia rzadko kiedy można uzyskać jednolite podłoże , jeszcze jak klient zażyczy sobie malowanie wałkiem z drobnym włosem to farba pokaże gdzie jest łączenie a gdzie płyta , tam gdzie jest gips zazwyczaj jest ,,gładziej''.
Gość stach
Napisano
Masz dużo większe ode mnie "osiągi" i doświadczenie - ja szpachlowałem tylko miejsca niezbędnie wymagające zaklejenia i malowałem wałkiem długowłosym - prawie na "baranka" i byliśmy z klientami zadowoleni icon_biggrin.gif

Fakt, że nie robiłem dużych powierzchni całych ścian i sufitów, co najwyżej kilkanaście metrów kwadratowych...
Napisano
A co generalnie myślicie o wyrównywaniu ścian (np. gładzią), w przypadku których byłoby to tylko pewne poprawienie estetyki. Czy przypadkiem ta moda na idealnie gładkie/równe ściany teraz nie przemija? Mnie osobiście denerwują ich nierówności, ale z drugiej strony nadają surowości i generalnie tragedii nie ma.
Napisano
Pierdyknij marmur klasyczny i wszystko zniknie icon_biggrin.gif
taki jak proponuje Magnat..tyle że drogi..
choć ja opatentowałem swoje mikstury za które dla Śnieżki nie trzeba płacić jak a złoto
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
znajomi chcieli wyyrównać ściany w bloku z wielkiej płyty. Tynk był strasznie nierówny. I zamiast wyrównywać taką powierzchnię, zerwali tynk do samej płyty. I taką gładką/równą płytę pokryli cienką warstwą gładzi.

ale czy tynk nie powinien pokrywać płyty?
Gość stach
Napisano
Ta cienka warstwa gładzi to właśnie jest TYNK na tę ścianę wykonaną z płyty icon_biggrin.gif
  • 10 miesiące temu...
Napisano

Wyrównanie ścian za pomocą tak zwanych suchych tynków, to bardzo dobre rozwiązanie. Przyklejenie płyt gipsowo-kartonowych to najprostszy sposób na uzyskanie równych i gładkich powierzchni ścian. Warto przy tym jednak pamiętać o kilku zasadach:

1. Zawsze należy rozpoczynać pracę od odpowiedniego przygotowania podłoża - oczyszczenia i zagruntowania.

2. Klejąc płytę gipsową do podłoży o nierównościach nie większych niż 2 cm stosujemy klejenie tzw. metodą "na placki". Wyznaczamy na ścianie szerokość płyty i na tej powierzchni nakładamy klej w rozstawie co około 35 cm wzdłuż środka klejenia. Natomiast na obrzeżach nakładamy placki gęściej – co 20 cm. Placki powinny mieć około 10 cm średnicy i maksymalną grubość po przyklejeniu 2 cm. Płytę przyklejamy w taki sposób, aby od podłogi pozostała szczelina około 20 mm, a przy suficie około 10 mm. Szczeliny umożliwią cyrkulację powietrza pod płytą i prawidłowe schnięcie kleju.

3. Ustawienie już przyklejonych płyt można korygować tylko przez 10 minut, później jest to niemożliwe, bo klej zwiąże płyty z podłożem.


Do wykonania suchych tynków można użyć płyt gipsowo-kartonowych o grubości 9,5 mm lub 12,5 mm oraz specjalnego kleju, np. Knauf Perlfix TInstrukcja wykonania suchych tynków i film instruktażowy krok po kroku znajduje się na naszej stronie http://knauf.pl/filmy/jak-wykonac-suche-tynki 

Zachęcamy do obejrzenia przed rozpoczęciem prac.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...