Skocz do zawartości

nowy strop na starym fundamencie proszę o opinie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam nie wiem czy w dobrym miejscu pisze i jak właściwie powinno to się odbywać , ale liczę jednak na pilna odpowiedz. Planujemy rozbudowę domu i stoimy przed zapytaniem odnośnie nowego stropu ponieważ obecny jest do wymiany .Trochę naczytałam się na temat różnych stropów i całkowity mam mętlik stare fundamenty niby maja udźwignąć wszystkie stropy (1.20 m wysokości fundament bardzo gruby lecz bez zbrojenia) ale wiadomo ,najlepszy by był najlżejszy i konstruktor proponuje nam Kleina z drewnianymi belkami no i tu zagadka czytając różne opinie to ten strop jest na końcu w jakości co o tym myślicie ?Proszę o jak najszybsze opinie ?!! Edytowano przez ewela11 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Ale stropy drewniane mają też sporą ilość wad np.

słabo tłumią dźwięki
drewno się szybko starzeje
są palne
mogą skrzypieć

Rozwiń  


1. Niekoniecznie.
2. Bez przesady, nieprawda.
3. Nie muszą być.
4. Mogą, jak ktoś nie umie robić.


  Cytat

ten strop jest na końcu w jakości co o tym myślicie ?Proszę o jak najszybsze opinie ?!!

Rozwiń  


Postaw ten zarzut konstruktorowi i napisz co odpowiedział.
Napisano (edytowany)
  Cytat

1. Niekoniecznie.
2. Bez przesady, nieprawda.
3. Nie muszą być.
4. Mogą, jak ktoś nie umie robić.




Postaw ten zarzut konstruktorowi i napisz co odpowiedział.

Rozwiń  


tyle ,że myśli że nie ma co kombinować bo jest dużo lżejszy od np terrivy a te dwa są najpopularniejsze w budownictwie i że dobrze się sprawdzi co do zarzutu ze widoczne pęknięcia mogą być chyba tak zwane klawiszowanie to ,, teraz robi się sufity podwieszane i nic widać nie będzie ,, Edytowano przez ewela11 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Planujemy rozbudowę domu i stoimy przed zapytaniem odnośnie nowego stropu ponieważ obecny jest do wymiany .Trochę naczytałam się na temat różnych stropów i całkowity mam mętlik stare fundamenty niby maja udźwignąć wszystkie stropy (1.20 m wysokości fundament bardzo gruby lecz bez zbrojenia) ale wiadomo ,najlepszy by był najlżejszy i konstruktor proponuje nam Kleina z drewnianymi belkami

Rozwiń  


W jakim zakresie będzie ta rozbudowa i dlaczego ściągacie stary i kładziecie nowy strop
Napisano (edytowany)
  Cytat

Nic nie piszesz jaki to dom, z czego, ile kondygnacji, wielkość... jak się niczego nie wie, to co można doradzać?

Rozwiń  

w tym momencie jest to dom parterowy wybudowany z tak zwanego suporka ,wybudowany na początku lat 70 chcemy zrobić generalny remont bo w tym momencie oprócz ścian to nie wiele jest nie ma łazienki nie ma podłóg (stare drewniane) wszędzie piece kaflowe dach do wymiany i strop właśnie jest też do wymiany i korzystając z tego chcemy zrobić poddasze użytkowe. Dom w tym momencie ma około 10 m no można powiedzieć na 10 m. Nie ukrywam ,że koszta tez są ważne


  Cytat

W jakim zakresie będzie ta rozbudowa i dlaczego ściągacie stary i kładziecie nowy strop

Rozwiń  



Dom jest parterowy i trzeba zmienić dach i przy okazji chcielibyśmy zrobić poddasze użytkowe no i niestety belki w starym drewnianym stropie są spruchniałe. Edytowano przez ewela11 (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeżeli ma być użytkowe poddasze to strop z pustaków i zalany albo monolit albo z płyt. Drewniany będzie kosztował Cię tyle samo co betonowy a co betonowy to betonowy. I żadnych belek drewnianych nie dawaj, drewno z biegiem lat nie będzie mocniejsze.
Napisano
  Cytat

w tym momencie jest to dom parterowy wybudowany z tak zwanego suporka ,wybudowany na początku lat 70 chcemy zrobić generalny remont bo w tym momencie oprócz ścian to nie wiele jest nie ma łazienki nie ma podłóg (stare drewniane) wszędzie piece kaflowe dach do wymiany i strop właśnie jest też do wymiany i korzystając z tego chcemy zrobić poddasze użytkowe. Dom w tym momencie ma około 10 m no można powiedzieć na 10 m. Nie ukrywam ,że koszta tez są ważne





Dom jest parterowy i trzeba zmienić dach i przy okazji chcielibyśmy zrobić poddasze użytkowe no i niestety belki w starym drewnianym stropie są spruchniałe.

Rozwiń  


Miałeś strop drewniany - spróchniał !!!

I dalej chcesz mieć
drewniany?????
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

konstruktor proponuje nam Kleina z drewnianymi belkami

Rozwiń  


Dopytaj go dokładnie jak to ma wyglądać i napisz tutaj, bo to delikatnie mówiąc jakaś radosna twórczość. Strop Kleina to strop na dwuteowych belkach stalowych z wypełnieniem ceglanym. Popularny kilkadziesiąt lat temu.
Wygląda to tak:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/12956-czym-najlepiej-ocieplic-strop-kleina-podczas-adaptacji-poddasza-na-mieszkalne
Zastąpienie w nim belek stalowych drewnianymi to już jakiś dziwotwór. Można zrobić strop drewniany, nawet i z betonową wylewką od góry, można zrobić dość lekki na specjalnych belkach żelbetowych (strunobetonowych) czy wreszcie stalowych.
Wszystkie będą lepsze i łatwiejsze do zrobienia niż ten Klain na belkach drewnianych.
PS. Przy wypełnieniu z cegły on wcale nie będzie lekki.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
  Cytat

witam nie wiem czy w dobrym miejscu pisze i jak właściwie powinno to się odbywać , ale liczę jednak na pilna odpowiedz. Planujemy rozbudowę domu i stoimy przed zapytaniem odnośnie nowego stropu ponieważ obecny jest do wymiany .Trochę naczytałam się na temat różnych stropów i całkowity mam mętlik stare fundamenty niby maja udźwignąć wszystkie stropy (1.20 m wysokości fundament bardzo gruby lecz bez zbrojenia) ale wiadomo ,najlepszy by był najlżejszy i konstruktor proponuje nam Kleina z drewnianymi belkami no i tu zagadka czytając różne opinie to ten strop jest na końcu w jakości co o tym myślicie ?Proszę o jak najszybsze opinie ?!!

Rozwiń  


Witam,

Proponuję zastosowanie stropu sprężonego gęstożebrowego. Poniżej film instruktarzowy z montażu. System RECTOR często wybierany jest przez projektantów pod m.in. pod kątem wymiany stropu drewnianego. Największą zaletą systemu jest jego niewielka waga co ma duże znaczenie w kontekście obciążeń istniejących ław fundamentowych, prostota montażu, mała ingerencja w istniejące mury.
Jako wypełnienie stosuje się pustak betonowy lub ultralekki panel RECTOLIGHT. W przypadku drugiego rozwiązania waga stropu może wynieść już od 187 kg/m2.

DSC01446.jpg


Wykonanie bruzd pod belki sprężone

DSC01446.jpg


Oparcie wieńca na rzędzie obniżonych pustaków przyspiesza montaż i ogranicza ingerencje w mury istniejące.

DSC01446.jpg


Detal wieńca cofniętego

DSC01446.jpg


RECTOBETON do rozpiętości 10,0 m

DSC01446.jpg


RECTOLIGHT do rozpiętości 8,0 m

RECTOR_RENOWACJE - film - wymiana stropu

RECTOR_RECTOLIGHT - film - montaż RECTOLUGHT Edytowano przez el-instalator (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...