Skocz do zawartości

Koszty remontu podłogi drewnianej


Recommended Posts

Napisano

Musimy być gotowi na to, że zróżnicowanie kosztów remontu podłogi może być bardzo duże. Trudno z góry określić stan starej podłogi, a w związku z tym konieczny zakres prac. Czasem też zdarzają się różne „niespodzianki” wydłużające czas robót i zwiększające ich koszt.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/13423-koszty-remontu-podlogi-drewnianej

Gość MUREWIL
Napisano
Tak jak napisano, nawet o najlepsze drewno trzeba dbać. Bez tego bardzo szybko podłoga niszczeje. Ja razem z drewnem kupiłem od razu preparaty do pielęgnacji i na chwilę obecną na podłodze jest tylko jedna rysa a minęły ponad 3 lata.
  • 4 lata temu...
Napisano
A czy można w jakiś podobny sposób zadbać o podłogę wykonaną z paneli?
Napisano
A jak myślisz, lepiej położyć panele czy jednak uderzać w drewno?
Napisano
1 godzinę temu, Gość Aga napisał:

A jak myślisz, lepiej położyć panele czy jednak uderzać w drewno?

Zajrzyj do portfela... Jak masz kasę - uderzaj w drewno... jakiś jesion czy dąb...

Jak jest ciut cieńszy - połóż panele ze wzorem np. klepki jesionowej, czy dębowej...

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
podczytywacz zdaje sobie sprawę, że podłoga drewniana jest o wiele droższa... Jednak bardziej chodziło mi o to, czy panele też zdadzą egzamin czy jednak lepiej odłożyć?
Napisano

Nic nie wiem o lokalizacji tych paneli -  sypialnia, kuchnia, salon, holl...:bezradny:- nic nie wiem o ilości osób mających chodzić po tej podłodze, ilości psów i kotów, obecności kominka w salonie, piętrze, na którym ma być ułożona podłoga...

To wszystko ma  - większe lub mniejsze - znaczenie...

 

Panele na pewno zdają egzamin w różnych warunkach, pod warunkiem dobrania odpowiedniego wyrobu do miejsca montowania...

Pierwsze panele, jeszcze TYLKO klejone, układałem u siebie na początku dziewięćdziesiątych lat ubiegłego wieku... niemieckie, KRONOSPAN o ile pamiętam, tylko takie były w handlu... wymieniłem je na nowsze przy remoncie kapitalnym mieszkania jak miały dziesięć lat... mieszkanie na IX piętrze, więc piasku praktycznie się nie nanosiło, bardzo dobrze zdawały egzamin przy trójce dzieci (z mnóstwem koleżeństwa :zalamka:), jamniku i kocie...

Cena paneli w tamtym czasie była stosunkowo wysoka, ale zadecydowało to, że sam je kładłem i to, że następnego dnia po ułożeniu (klej musiał wyschnąć) już się mieszkało...

 

Podczas swojej działalności położyłem setki metrów paneli w różnych lokalizacjach i - o ile wiem - zdawały egzamin...

 

W obecnym mieszkaniu również mam panele... rozmaitość wzorów, jakości, wytrzymałości dzisiaj może zadowolić większość wymagań... ceny różniste... można na przeczekanie ułożyć coś tańszego i po paru latach wymienić na drewno, jak odbuduje się nieco zawartość portfela :icon_mrgreen:

  • 3 miesiące temu...
Gość Rafał
Napisano
Dla mnie najlepsze panele to takie z norma AC4. Wtedy nie ma problemu z tym kto będzie chodził czy gdzie będą leżały te panele.
Gość Zosia
Napisano
@lis wydaje mi się, że nie. Są różne klasy ścieralności i może sobie dobrać do poszczególnych pomieszczeń
Gość Damian
Napisano
Jakbym mial w mieszkaniu juz gotowa podloge to pewnie bym dbal ale w nowym mieszkaniu nigdy nie porwe sie na taka podloge. Panele sa tansze a rownie ladnie wygladaja.
  • 2 tygodnie temu...
Gość Baasia
Napisano
Na żadnej drewnianej podłodze w szpilkach nie pochodzisz. Tak że jak imprezka to trzeba ludziom wydawać kapcie. Nie widzę sensu. W codziennym użytkowaniu też będzie coraz więcej rys. Bambus może ale nie wiem.
Gość i ja też
Napisano
Jak chcecie się truć, to tylko panele zakładajcie. Oczywiście wiecie z czego one powstają?
Napisano
20 godzin temu, Gość Baasia napisał:

Na żadnej drewnianej podłodze w szpilkach nie pochodzisz. Tak że jak imprezka to trzeba ludziom wydawać kapcie. Nie widzę sensu. W codziennym użytkowaniu też będzie coraz więcej rys. Bambus może ale nie wiem.

AC5 panele i można w szpilkach tańczyć. Oczywiście, ze nie skakać i lądować na spadochronie, ale już próbowałem z przesuwaniem ciężkich mebli i było OK. Jeśli zaś chodzi o lite drewno - są polskie gatunki, które twardością nie ustępują afrykańskim. Wystarczy zerknąć w tabelę i szybko się okaże, że dąb to dopiero początek możliwości. Nie zapominajmy też, że nawet podłogę z sosny omżna wzmocnić na tyle odpowiednimi powłokami, że nie trzeba jej będzie odnawiać z kilka lat. Jest w czym wybierać.

Gość i ja też
Napisano
Moje meble i podłogi tylko z drewna, coś na tym się znam(nie używamy żadnych płyt, plastików itp.)
Gość i ja też
Napisano
Dużo uczyć się musisz jeszcze.
  • 2 miesiące temu...
Gość Adam
Napisano
W nowym mieszkaniu też zdecydowanie jestem za panelami. Są dużo praktyczniejsze. Jeżeli jednak kupuje się mieszkanie z 2 ręki z jakimś ładnym parkietem... To ja bym zachował.
  • 1 rok temu...
Napisano
Taaaaa... niektóre ceny chyba sprzed 6-7lat są. Ułożenie wykładziny czy paneli za 15zł?! Chyba jako fucha po godzinach bez FV przez średnio ogarniętego pomocnika montera.... przynajmniej 50% więcej, parkiet z cyklinowaniem za 50zł? jaja jakieś, samo ułożenie parkietu tyle kosztuje, a cyklinowanie prawie drugie tyle, plus lakierowanie.... Ceny, jak dla mnie, mocno zaniżone (nieaktualne)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...