Skocz do zawartości

Ocieplenie przegrody w domu z lat 40-ch


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Dom z lat 40 ze sciana 3 warstwowa, cegla wewnetrzna zolta mienka, zewnetrzna czerwona grubosc przegrody powietrznej nieznana grubosc muru ok 33 cm
Pytanko czy wypelnienie przegrody granulatem eps grafitowym poprawi izolacyjnosc scian ?? Sciany z zewnatrz nie ocoieplone.
Napisano
Nie wszędzie jest ta pustka, mogą być miejsca gdzie jej nie ma, ale to mały problem. Problem jest w tym, że jak dmuchniesz w ą szczelinę nie wiem jakim dobrym materiałem izolacyjnym to i tak będziesz miał mostki przy nadprożach, przy otworach okiennych, przy wieńcu stropowym (o ile taki jest).
Napisano
  Cytat

Nie wszędzie jest ta pustka, mogą być miejsca gdzie jej nie ma, ale to mały problem. Problem jest w tym, że jak dmuchniesz w ą szczelinę nie wiem jakim dobrym materiałem izolacyjnym to i tak będziesz miał mostki przy nadprożach, przy otworach okiennych, przy wieńcu stropowym (o ile taki jest).

Rozwiń  


ale będzie lepiej niż jest choć jeszcze nie będzie rewelacyjnie
Napisano
  Cytat

ale będzie lepiej niż jest choć jeszcze nie będzie rewelacyjnie

Rozwiń  

Idealu pewnie nigdy nie osiagne

  Cytat

nie wiem jakim dobrym materiałem izolacyjnym to i tak będziesz miał mostki przy nadprożach, przy otworach okiennych, przy wieńcu stropowym (o ile taki jest).

Rozwiń  

Wszedzie pisza ze dokladnosc wypelnienia przestrzeni granulatem jest baaarrrdzo wysoka

Znacie jakis kalkulator, ktory uwzgledni parametry scian 12cm 10cm 12cm i brak ocieplenia zewnetrznego ??
Napisano (edytowany)
Ja rozumiem że piszą iż wypełniają granulatem każdą najmniejszą pustkę.Może i tak chociaż wątpię.

Natomiast weź pod uwagę to co napisał mhtyl bo nie wypełnisz pustych miejsc w nadprożu,ewentualnym wieńcu,koło okien,w miejscu balkonu(chociaż pewnie go nie masz).Nie wypełnisz bo tam nie ma pustych miejsc.Na całej grubości ściany jest beton/cegła na prętach lub temu podobne.To są duże mostki termiczne.

edit: dopisałem: nie znam kalkulatora o którym piszesz,natomiast coś mi się kołacze że pięciocentymetrowa pustka równoważy 19 mm styropianu.Powiększanie pustki nic nie daje.
Mam nadzieję że dobrze mi się kołacze. Edytowano przez Buster (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...