Skocz do zawartości

Pleśnieje drewno rzekomo szuszone komorowo


Recommended Posts

Witam wszystkich i pozdrawiam, jestem tu nowy, to mój pierwszy post.

Mam pewien kłopot i nadzieję że ktoś z szanownych tu zebranych coś podpowie.
W starym drewnianym domu chciałem wzmocnić uginającą się podłogę na poddaszu wstawiając poprzeczne belki pomiędzy belki stropowe, w tym celu kupiłem w tartaku drewno które miało być suszone komorowo. Musiałem zrobić sobie przerwę z remontem i drewno leżało na nieużytkowym poddaszu około miesiąca, najpierw były upały teraz sie prawie zima zrobiła, nie było poprzekładane, kiedy wziąłem się do roboty zauważyłem ze w zasadzie całe pokrywa szara pleśń.
Stąd pytanie, czy w tartaku mnie okantowali? Suszonie podobno miało zlikwidować owady i grzyby. Kiedy odbierałem czuć było w ręku że jest wilgotne, ale mnie zapewniali że na pewno jest wysuszone.

Czy rzeczywiście suszone komorowo drewno może być wilgotne i pleśnieć?
Co z nim teraz zrobić? Impregnować, zwracać?
Link do komentarza
Cytat

Dzięki,
Kilka sztuk mam już wstawione w strop, chyba będę musiał to pruć żeby zobaczyć co tam się dzieje, bo są pod podłogą w trocinach i wełnie.


Drewno wysuszone komorowo można składować na głucho bez obaw, że cokolwiek się z nim stanie, tym bardziej na poddaszu.

Ponadto, to lato, ciepłe i suche nie mogło wpłynąć na zawilgocenie drewna.

Gdybyś wiedział, że jest mokre - wilgotne, to owszem, składowanie na strychu z przekładkami umożliwiającymi przepływ powietrza, spowodowałoby osuszenie powierzchniowe drewna i tylko tyle, chociaż trochę za mało.

W Twoim przypadku, drewno było mokre, a składowane na głucho, w ciepłym środowisku pozwoliło na rozwój grzybów.

W konstrukcję stropu zainstalowałeś wilgotne drewno z porcją grzybni.

Jeżeli wewnątrz konstrukcji będzie ruch powietrza to grzyb "przyschnie" i będzie czekał na wilgoć, dającą mu możliwość rozwoju.
Tu pozostaje sposób użytkowania budynku.

Tak czy inaczej masz problem.
Współczuję i pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...