Skocz do zawartości

dwie czujki ruchu na podjeździe z jednago kabla?


kalumet

Recommended Posts

Napisano
chcę położyć kabel pod oświetlenie w dłuż podjazdu
chciałbym mieć do tego oświetlenia dwie czujki ruchu
jedną przy furtce, drugą przy domu
da się takie coś zrobić?
lampy będą słupki ledowe
odległość między domem a furtką około 35-40m
przy bramie mam jedną fazę wolną, więc z niej pociągnę prąd
ile i jakie przewody puścić aby to wszystko miało ręce i nogi?
Napisano
Potrzebne będzie równoległe połaczenie pomiędzy tymi dwoma czujkami i źródłami światła. Wtedy zadziałanie którejkolwiek z nich uruchomi oświetlenie.
Przewód do układania w ziemi, czyli kabel YKY, pod oświetlenie wystarczy z przekrojem żył 1,5 mm.
Ilużyłowy i jak dokładnie ułożony trudno powiedzieć nie znając dokładnie sytuacji.
Ideowo chodzi o coś takiego:

zasilanie--rozgałęzienie na czujkę1 i czujkę2--rozgałęzienie, a właściwie połączenie znów do jednego przewodu -- lampa1 + lampa2 + lampa 3

Połączenie pomiędzy lampami może być szeregowe.
Napisano
trzy żyły do oświetlenia
do czujki nr dwa potrzeba dwie żyły?
wystarczy pięcio żyłowy czy dać więcej?
do podłączenia tego tego wezmę elektryka
ale teraz jak zadaję pytanie
to wszyscy się wykręcają z odpowiedzią
bojąc się, że będę to robił sam
oni chcą przyjść i zrobić na gotowo
przewód to sobie sam wkopię
Napisano
Narysuj jakiś szkic poglądowy. I nie zapomnij, że jesli w czujniku nr 2 chcesz korzystać z przewodów oswietlenia, to one nie mogą być rozłączane. na Twoim miejscu dałbym między czujnikami tyle, ile trzeba do pracy jednej, czyli niezależne zasilanie.
Napisano
Cytat

czyli (tak myślę) od domu ma być tylko sterowanie.



A to niepotrzebnie wydłuży obwód do ponad 80 metrów. Ciekawe, jak w tej sytuacji będzie się kształtowała impedancja pętli zwarcia (przekrój 1,5 mm).
Napisano
Cytat

A w odwrotnej sytuacji, czujnik z bramy, nie wydłuży?


To nie jest odwrotna. Odwrotna to zasilanie całości z domu, wtedy do bramy wszystko się kończy. Zasilanie od bramy, to droga z domu do bramy i z powrotem.
Napisano
retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić
potrzebuję wiedzieć ile żył ma mieć przewód
który puszczę w ziemi, całość będzie podpinał elektryk
nie będę się w to bawił, aby nie spalić lamp ( mam zamiar kupić droższe, by to wytrzymało parę lat)
mogę puścić więcej przewodów niż jeden
aż tak wielki koszt to nie będzie
dać dwa 5x1,5 czy np 1 przewód 10x15

jest u mnie producent kabli http://simech.com.pl/
brać u niego przewody czy kupować bardziej znanej firmy?
Napisano
Masz tutaj taki ideowy szkic zrobiony w wolnej chwili.

Jednak założyłem, że zasilanie będzie prowadzone od domu. Robiąc to pojedynczym przewodem potrzebny byłby 5-żyłowy. Ale równie dobrze można by dać dwa 3-żyłowe. Wariantów ułożenia okablowania zawsze jest kilka, w zależności od tego jak wzajemnie położone są różne elementy obwodu. Dlatego najpierw skonsultuj z elektrykiem, po sprawdzeniu sytuacji w terenie, jaki kabel i gdzie ułożyć.
Inaczej możemy sobie gdybać.
Wszystkie połączenia można zrobić na zaciskach czujnników i lamp. Dodałem zwykły wyłącznik jako opcję.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić



Rozumiem, ale powinieneś to napisać w pierwszym poście, byłaby jasność co do warunków brzegowych, a tak, musieliśmy się bawić w gdybanie. Aha, ile tych lamp ma być i jakiej mocy? Co bedzie jesli po roku wpadniesz na pomysł, że świecą za słabo? Napisz coś.
Odnośnie układania przewodu. Czy rozumiesz co napisał na końcu @el-instalator? To jest wskazówka jak układać kabel, czyli każdy odcinek od lampy do lampy w ziemi, a obydwa końce (z odpowiednimi zapasami) wyprowadzić nad ziemię, aby w lampach wykonać połączenia. Teraz patrz, przecież nie bedziesz tak robił z kablem między czujkami! Po co go wyciągać z ziemi? Czyli powinien to byc oddzielny kabel, nie mający żadnych cięć, co najmniej czterożyłowy (L1, L1', N i PE. Dlaczego co najmniej? Jak zagospodarujesz powierzchnię i za 10 lat zechcesz coś nowego zrobić przy bramie, to będziesz wiedział dlaczego.

Tu masz link do informacji jak kable układać:
http://bezel.com.pl/index.php/system-elekt...y/linie-kablowe
I nie zapomnij, że zakopuje się wyłącznie kable przeznaczone do układania w ziemi, żadne inne i nigdy w jakimś peszlu!


PS. Nie wiem czy Twój producent wytwarza kable ziemne, dowiedz się.

W ofercie takich nie ma.
Napisano
ile lamp jeszcze tego nie rozmierzaliśmy
lamp pewnie wyjdzie 10-12 szt
myślę, że wyjdzie max 100W
na bramie mam lampy po 5W i są zdeka za mocne
to ma służyć bardziej do dekoracyjnego oświetlenia chodnika
niż prawdziwego oświetlenia
2,5 mają ziemne, więc 1,5 pewnie też mają
do oświetlenia 3x1,5 czy więcej żył?
do czujki puszczę 4x1,5 czy wystarczy 1mm?
Napisano
Cytat

do oświetlenia 3x1,5 czy więcej żył?
do czujki puszczę 4x1,5 czy wystarczy 1mm?



do oświetlenia wystarczy, a do czujki teoretycznie też wystarczy, dałbym jednak minimum te 1,5 ze względów mechanicznych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ktoś ma ładowarkę sany? https://mauferhe.pl/collections/ladowarki-sany 
    • Staram się o dofinansowanie na firmę i chce w niej zakupić koaprkę czy ktoś mi może doradzić czy ta SY18C od chińczyków jest ok? Oglądałem firm na Yutubie ich dystrybutora i zachwalali ją ktoś coś wie z praktyki https://mauferhe.pl/products/minikoparka-gasienicowa-sany-sy18c Prosze o opinie tylko osoby które mieli z nią doczynienie. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...