Skocz do zawartości

Płaska blacha na rąbek stojący - z pokryciem od początku mieliśmy niefart!


Recommended Posts

Napisano
19 godzin temu, mplutek napisał:

Dziękuję za odpowiedź ale już w pierwszym zdaniu przyjął Pan błędne założenia. Nie wiem czy miał Pan okazje trzymać taką blachę w rękach, ale ona wydaje hałas sama z siebie, wystarczy ją delikatne poruszać nawet trzymając w powietrzu... Pewnie faktycznie przy bardzo dużych powiewach, blacha uderza w kontrłaty i wówczas membrana akustyczna pomaga.

Z moich obserwacji wynika, że przy umiarkowanych powiewach wiatru 20 km/h nie widać aby blach wpadała w wibracje a mimo to wydaje hałas.


Wielokrotnie trzymałem taką blachę w ręku (ale, ma Pan panele nie naszej produkcji, więc trudno się odnieść - tamtych rzeczywiście nie miałem w ręku) ... szczerze, nie słyszałem żadnych efektów, które mogłyby być postrzegane jako hałas ...


 

Napisano
Dnia 8.02.2022 o 11:21, Ekspert Pruszyński napisał:

Wielokrotnie trzymałem taką blachę w ręku (ale, ma Pan panele nie naszej produkcji, więc trudno się odnieść - tamtych rzeczywiście nie miałem w ręku) ... szczerze, nie słyszałem żadnych efektów, które mogłyby być postrzegane jako hałas ...

Na pewno trzymał Pan w rękach inny produkt.

Napisano

Witajcie. Też posiadamy dom z takim wykończeniem dachowym kupiony na osiedlu dewelopera  i z tego co widzę na kolejnych domach również kładziona jest bez deskowania. My poza wietrznymi dniami i hałasem mamy problem z dźwiękiem. Tak jak by pod blachę gdzieś zawiewał wiatr i wprowadzał takie buczenie 

 

Dodam link do pobrania filmu. One są z takiej porządnej wichury. Ale i tak moim zdaniem nie powinno to w ten sposób funkcjonować. 

 

Link do filmów: https://we.tl/t-wpLfGDcYrl

 

Może ktoś by poradził gdzie to zlokalizować albo od czego to może wynikać. Bardzo proszę o rady. Ewentualnie co mam napisać w procesie reklamacjnym do dewelopera. Dodam że wysłałem Juz pismo o zaistniałej sytuacji z załączonymi filmami 

Napisano
4 minuty temu, RafalRusek napisał:

Link do filmów: https://we.tl/t-wpLfGDcYrl

 

U mnie wygląda to podobnie. 

Na pewno nie powinno to w ten sposób funkcjonować.

 

Napisano
Łączę się w bólu jako posiadaczką dachu z blachy na rąbek ...zeby nie było Pruszyński. Też na łatach. Hałas jest niemiłosierny . Nie jest to ani walenie po łatach...ani żal przyjęciem panele... Kiedy czytam Pana eksperta to proponuję zmienić pracę... Z naszymi dachami jest jak z graniem na pile... proszę sobie zadać pytanie dlaczego nie zagra się na podręcznej pile jak na pile takiej długiej? Mój panel ma 58 cm..a dach długość 19 m i od Gąsior do rynny chyba 5. .. drżenie blachy między rąbka i widać gołym okiem przy lekkim wietrze... A stojąc na drabinie i spotykając palcem w blachę słyszymy dźwięk jak z filmu s-f. Przykro mi, że nikt nie informuje klientów że przy dużej połaci może być jak właśnie mamy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

cześć - dołączyłem do grona nieszczęśliwców z blachą na click na swoim dachu. Mam panel retro firmy blachotrapez. Jak nie wieje to z dachu dobiega hałas, który można znieść. Jak wieje... cóż, ktoś wyżej napisał, że wrażenie jest jakby stado słoni biegało nad głową. Wygląda na to, że mam podobne stado. Generalnie jest dramat. Czy ktoś z tutaj komentujących znalazł rozwiązanie tego problemu?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Miałem już dość tego hałasu i kilka tygodni temu zleciłem dokręcenie paneli do łat. Blacha została złapana farmerami co 50 cm. Wizualnie wygląda to ok. Od tamtej pory były 2-3 wietrzne dni a w domu cały czas jest cisza. Czasem coś stuknie (od wiatru lub od słońca gdy panel pracuje) ale to dźwięk wytłumiony i nie przeszkadza. Czekam na pierwsze wichury aby wówczas ocenić jak będzie zachowywać się blacha.

 

Dekarze mówili, że taki montaż nie jest zgodny ze sztuką i panele mogę bardziej falować ale już im to wisi szczerze mówiąc. Chce aby w domu było cicho.

IMG_1395.JPG

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 14.05.2022 o 16:05, mplutek napisał:

Miałem już dość tego hałasu i kilka tygodni temu zleciłem dokręcenie paneli do łat. Blacha została złapana farmerami co 50 cm. Wizualnie wygląda to ok. Od tamtej pory były 2-3 wietrzne dni a w domu cały czas jest cisza. Czasem coś stuknie (od wiatru lub od słońca gdy panel pracuje) ale to dźwięk wytłumiony i nie przeszkadza. Czekam na pierwsze wichury aby wówczas ocenić jak będzie zachowywać się blacha.

 

Dekarze mówili, że taki montaż nie jest zgodny ze sztuką i panele mogę bardziej falować ale już im to wisi szczerze mówiąc. Chce aby w domu było cicho.

IMG_1395.JPG

Dzień dobry. Zmagam się z tym samym problemem: blacha aluminiowa na rąbek zamontowana na łatach, szerokość panelu: 55 cm, długość: 750 cm, dwa przetłoczenia (bardzo podobna do tej na zdjęciu), połać nachylona pod kątem 72 stopnie (prawie pionowa) - w czasie wiatru blacha wygina się i hałasuje.

Mam pytanie: jak sprawuje się u Pana to rozwiązanie ze zdjęcia? Czy od momentu dokręcenia blachy wkrętami farmerskimi były na tyle mocne wichury, żeby można było porównać poziom hałasu z okresu przed zastosowaniem farmerów? Czy zauważył Pan wpływ warunków atmosferycznych na luzowanie się wkrętów (przeczytałem gdzieś w internecie, że głównie przed tym problemem przestrzegają producenci blachy i dlatego odradzają dokręcanie paneli na sztywno do łat).

 

Ja oprócz dokręcenia blachy farmerami biorę pod uwagę jeszcze trzy alternatywy:

1. Zastosowanie śniegołapów do usztywnienia blachy, np. dodatkowe dwa / trzy rzędy - coś w stylu tego systemu (kluczowy element to "stopka" odchodząca od rury, która dociska blachę do łaty): https://www.lindab-polska.pl/pl/produkty/sniegolap.html

2. Ściągnięcie blachy i podklejenie jej od spodu taśmą akustyczną. Zakładam, że blacha nadal będzie falować, ale może będzie trochę mniej hałasu i trzasków.

3. Ściągnięcie blachy, pełne deskowanie, na to membrana z oplotem i założenie blachy. A tak w ogóle, to czy blacha po ściągnieciu nadaje się do ponownego założenia? Czy mechanizm "na klik" zapewni odpowiednią siłę montażu po zdemontowaniu i ponownym montażu blachy?

Czy szanse powodzenia dwóch pierwszych alternatyw są w ogóle realne? Opcja nr 3 pewnie załatwiłaby sprawę, ale wiadomo, że to opcja atomowa.

Byłbym wdzięczny za odpowiedzi. Widzę, że mimo zapewnień, że taką blachę można montować na łatach, Ci którzy tak zrobili mają problemy z hałasem.

Napisano
1 godzinę temu, inwestor_123 napisał:

Mam pytanie: jak sprawuje się u Pana to rozwiązanie ze zdjęcia? Czy od momentu dokręcenia blachy wkrętami farmerskimi były na tyle mocne wichury, żeby można było porównać poziom hałasu z okresu przed zastosowaniem farmerów? Czy zauważył Pan wpływ warunków atmosferycznych na luzowanie się wkrętów (przeczytałem gdzieś w internecie, że głównie przed tym problemem przestrzegają producenci blachy i dlatego odradzają dokręcanie paneli na sztywno do łat).

Mam wkręty od maja. Było kilka dni z dużym wiatrem ale żadnego hałasu już nie słyszałem. Jestem zadowolony z tego rozwiązania.

 

Możliwe, że wkręty się poluzują ale to po kilku latach a nie miesiącach. Producenci przestrzegają przed tym rozwiązaniem ponieważ, może to pogłębić falowanie blachy, u mnie jednak wyglada ona nawet dobrze. 

Napisano
13 godzin temu, mplutek napisał:

Mam wkręty od maja. Było kilka dni z dużym wiatrem ale żadnego hałasu już nie słyszałem. Jestem zadowolony z tego rozwiązania.

 

Możliwe, że wkręty się poluzują ale to po kilku latach a nie miesiącach. Producenci przestrzegają przed tym rozwiązaniem ponieważ, może to pogłębić falowanie blachy, u mnie jednak wyglada ona nawet dobrze. 

Bardzo dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź. Cieszę się, że udało się Panu pozbyć hałasu.

Czy brał Pan pod uwagę jeszcze jakieś alternatywne sposoby zaradzenia temu problemowi, np. ściągnięcie blachy i montaż taśmy akustycznej?

 

Albo zerwanie membrany od strony poddasza i montaż taśmy od wewnątrz, bez konieczności ściągania blachy?

 

Zastanawiam się, czy poza przytwierdzeniem farmerami albo ściągnięciem blachy i wymianą łat na pełne deskowanie + membrana z oplotem są jeszcze jakieś realne sposoby rozwiązania tego problemu...

 

 

Napisano
17 godzin temu, mplutek napisał:

Nie brałem innych opcji pod uwagę, bo są one czaso i kaso chłonne a nie dają 100% gwarancji. 


Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi i podzielenie się doświadczeniem.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Blacha na rabek plannja

Wykanalem probne podklejenie tasma akustyczna jednej polaci, tj pasek tasmy z gory na dol posrodku panela. Dalo to efekt jedynie przy malych wiatrach, przy duzych bez zmian. Strata czasu i pieniedzy. 

Na jesien planuje dokrecic wktety ale po dwa obok siebie i co okolo 1m na dlugosci. 

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Blacha na rąbek stojący (klik) ruukki na pełnym deskowaniu pokryte papą termozgrzewalną, następnie kontrłaty i łaty wszystko wypoziomowane. Izolacja akustyczna z pianki na łatach to daje dobre wygłuszenie przed wibrowaniem w czasie silnych wiatrów, dach około 650 m2.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

To co piszesz (misiu) to totalne bzdury

Producent jak wykonywany byl dach nie przewidywal  zadnych tasm akustycznych, papy a tym bardziej pelnego deskowania. Potem zmienil technologie i weszla na rynek blacha z filcem aby zredukowac halas na poddaszu. 

Jak dach jest wyeksponowany na pagorku i jest narazony na bezposrednie podmuchy wiatru to twoje rozwiazanie malo sie zda. Najwiekszy halas blacha powoduje wyginajac/odginajac sie. Mozliwe ze wezszy model rabka bedzie mniej halasowal. 

Wszelkie proponowane wyzej rozwiazania (handlowca) i podpowiedzi generuja koszty a finalnie nie daja w 100 % pewnosci. Omijajcie szerokim lukiem blachy jak chcecie ciszy i spokoju. 

 

Napisano
1 godzinę temu, Kamil_85 napisał:

  Omijajcie szerokim lukiem blachy jak chcecie ciszy i spokoju. 

Mam dach blaszany, jak też ciszę i spokój. A wiatry hulają dzisiaj , że bądź zdrów.

Ale ja mam trapez. 

  • 1 rok temu...
Napisano

Stoję aktualnie przed wyborem pokrycia dachowego i od początku jestem zakochany w wyglądzie blachy na rąbek. Po przeczytaniu waszych komentarzy zaczynam się jednak poważnie zastanawiać czy to dobry wybór. Ale nie widzę nic innego przy projekcie domu w stylu "nowoczesnej stodoły" czy jak to zwać. 

 

Jestem po wstępnej rozmowie z dekarzem który od samego początku podkreślał jakie "właściwości" ma ta blacha. Chciałem zastosować jako ocieplenie nakrokwiowo pir. Dekarz od razu powiedział o tym jak straszny hałas będzie w domu w takim połączeniu. Opowiadał o rodzinie która wręcz sprzedała dom bo nie mogła znieść hałasu. Mówił że jedyne rozwiązanie to zastosowanie dodatkowej warstwy paru cm płyty z wełny drzewnej jako wygłuszenie w innym wypadku jeżeli nie będę chciał takowego wygłuszenia muszę spisać z nim umowę gdzie jestem świadomy jakie konsekwencje może to za sobą nieść i że ni pociągnę go do odpowiedzialność. 

 

Mówił także o podkreślaniu przez producenta faktu, że  materiał ten pracuje podczas nagrzewania się, przez co się rozciąga i konieczne jest zastosowanie odpowiedniej dylatacji na końcu i początku arkuszu żeby mógł spokojnie pracować. Oraz że falowanie to taki urok tej blachy przez co polecił blachę z nanofalą która w jakimś stopniu to niweluje. 

  • 2 miesiące temu...
Napisano
1 minutę temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

Komentarz dodany przez Tadek:
Poszukuję osób, które chciałyby dołączyć do pozwu zbiorowego przeciwko firmie blachotrapez w związku z koszmarnym hałasem blachy na rąbek: pozewblachotrapez@wp.pl

 

Właściciel właśnie był umarł, więc nic mu już nie zrobicie. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...