Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne dwuwarstwowe?


Recommended Posts

Napisano
Witam, nie długo zamierzam budować dom i decyzja padła na ten projekt: http://extradom.pl/projekt-domu-simon-g2-WRC2596
W technologi budowy napisane jest ściany zewnętrzne dwuwarstwowe, czy rzeczywiście opłaca stawiać się dom z podwójnej cegły? Czy wystarczy 1 warstwa z dobrej cegły? Co myślicie o pustaku żużlowym, akurat takowy posiadam i na budowę by wystarczył. Proszę o kilka sugestii co można by zmienić w projekcie w technologii domu, co wyszło by taniej.
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Witam, nie długo zamierzam budować dom i decyzja padła na ten projekt: http://extradom.pl/projekt-domu-simon-g2-WRC2596
W technologi budowy napisane jest ściany zewnętrzne dwuwarstwowe, czy rzeczywiście opłaca stawiać się dom z podwójnej cegły? Czy wystarczy 1 warstwa z dobrej cegły? Co myślicie o pustaku żużlowym, akurat takowy posiadam i na budowę by wystarczył. Proszę o kilka sugestii co można by zmienić w projekcie w technologii domu, co wyszło by taniej.



W opisie czytamy: "Ściany zewnętrzne: murowane, dwuwarstwowe, beton komórkowy 24 cm, ocieplenie 20 cm." No gdzie jest tam według Ciebie podwójna cegła? icon_confused.gif
Co do pustaka żużlowego to zależy ile czasu i jak był składowany....
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

. Proszę o kilka sugestii co można by zmienić w projekcie w technologii domu, co wyszło by taniej.


Możesz zamienić materiały ale nie na gorsze tylko na lepsze, a w tym przypadku chcesz dokonać zmiany na gorsze czyli nie możesz.
Poczytaj sobie co jest ściana 1 W, 2 W i 3 W i wtedy możemy wkroczyć w kolejną dyskusję na temat materiałów na ściany zewnętrzne.

Z pustaka żużlowego to można postawić garaż wolno stojący albo jakiś budynek gospodarczy.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam, nie długo zamierzam budować dom i decyzja padła na ten projekt: http://extradom.pl/projekt-domu-simon-g2-WRC2596
W technologi budowy napisane jest ściany zewnętrzne dwuwarstwowe, czy rzeczywiście opłaca stawiać się dom z podwójnej cegły? Czy wystarczy 1 warstwa z dobrej cegły? Co myślicie o pustaku żużlowym, akurat takowy posiadam i na budowę by wystarczył. Proszę o kilka sugestii co można by zmienić w projekcie w technologii domu, co wyszło by taniej.



Jak to podwójnej cegły? Przecież tam w ogóle nie ma cegieł... icon_smile.gif Inna sprawa, że moim zdaniem przyklejanie 20 cm docieplenia do 24 cm ściany z betonu komórkowego to jakieś science-fiction... Oprócz tego, że ściana będzie ciepła to nic dobrego się o niej powiedzieć nie da. Najrozsądniej było to zamienić na 25 cm pustak (ceramika poryzowana) - obędzie się wtedy bez ruszania fundamentów.

Natomiast w kwestii tego czy ściana dwuwarstwowa ma sens? Tak, ma. jakieś 80% domów w Polsce jest tak budowanych... icon_smile.gif
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Inna sprawa, że moim zdaniem przyklejanie 20 cm docieplenia do 24 cm ściany z betonu komórkowego to jakieś science-fiction... Oprócz tego, że ściana będzie ciepła to nic dobrego się o niej powiedzieć nie da. Najrozsądniej było to zamienić na 25 cm pustak (ceramika poryzowana) - obędzie się wtedy bez ruszania fundamentów.



Nie ogarniam sensu Twojej wypowiedzi... icon_eek.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jak to podwójnej cegły? Przecież tam w ogóle nie ma cegieł... icon_smile.gif Inna sprawa, że moim zdaniem przyklejanie 20 cm docieplenia do 24 cm ściany z betonu komórkowego to jakieś science-fiction... Oprócz tego, że ściana będzie ciepła to nic dobrego się o niej powiedzieć nie da. Najrozsądniej było to zamienić na 25 cm pustak (ceramika poryzowana) - obędzie się wtedy bez ruszania fundamentów.

Natomiast w kwestii tego czy ściana dwuwarstwowa ma sens? Tak, ma. jakieś 80% domów w Polsce jest tak budowanych... icon_smile.gif


To, że nie ma tam cegieł to się zgadza, zresztą to już na samym początku zostało stwierdzone a podwójna cegła to niedouczenie autora tematu.
Co do ocieplenia to wytłumacz mi jaka jest różnica między bk 24 cm a pustakiem ceramicznym 25 cm.
Nie rozumiem też poco ktoś miałby ruszać fundamenty, w jakim celu?
A o ścianie "ciepłej" znając jej współczynnik da się dużo powiedzieć.

Cytat

Nie ogarniam sensu Twojej wypowiedzi... icon_eek.gif


Jedynie czego ja się dopatrzałem w jego wypowiedzi to polecanie ceramiki poryzowanej bo nie trzeba ruszać fundamentów icon_biggrin.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

(...) moim zdaniem przyklejanie 20 cm docieplenia do 24 cm ściany z betonu komórkowego to jakieś science-fiction... Oprócz tego, że ściana będzie ciepła to nic dobrego się o niej powiedzieć nie da. Najrozsądniej było to zamienić na 25 cm pustak (ceramika poryzowana)(...)



Możesz rozwinąć tę myśl? Tak właśnie mam zrealizowaną ścianę i nie wiem gdzie tu jest s-f.
Gazobeton ma swoje ogromne zalety.

To sztuczne tworzenie konkurencji między technologiami jest bez sensu. Ser żółty też można zdyskwalifikować względem sera białego, bo biały jak jest light to ma 100kcal w 100g, a żółty nie. Za to żółty ma dziury, których nie ma ser biały. Żółtym nie posmarujesz kanapki, a białego nie owiniesz wokół szynki. I tak sobie można ad mortem defecatam. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Możesz rozwinąć tę myśl? Tak właśnie mam zrealizowaną ścianę i nie wiem gdzie tu jest s-f.
Gazobeton ma swoje ogromne zalety.



Oczywiście że ma, ale moim zdaniem te zalety są dużo mniejsze w przypadku ścian 2W. Porównaj sobie chociażby akustykę takich ścian. W betonie akustyka zależy od gęstości materiału i od jego grubości. W ceramice głównie zależy od profilu samego pustaka. W praktyce pustaki o grubości 11 cm mają izolacyjność akustyczną taką jak pustak 44 cm. Po prostu nie widzę sensu w braniu bardzo ciepłego betonu komórkowego na ścianę, która i tak będzie dodatkowo docieplona. Lepiej zadbać o inne parametry, jak np. Mpa albo właśnie akustyka. I tego nie dostaniemy na dobrym poziomie jak weźmiemy cieńki beton komórkowy.

P.S. komentowania tego fragmentu o serach się nie podejmuję... icon_biggrin.gif Edytowano przez pimpek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Lepiej zadbać o inne parametry, jak np. Mpa albo właśnie akustyka. I tego nie dostaniemy na dobrym poziomie jak weźmiemy cieńki beton komórkowy.



Co masz na myśli pod pojęciem cienki beton komórkowy? Z połówki pustaka budować ściany zewnętrznej nie będziesz...
W standardzie 24 komórkowy albo 25 ceramiczny. Fundamenty w obu opcjach takie same raczej. Mpa Ciebie bardzo interesuje? Strasznie wysokie ściany stawiasz albo obciążasz strop ciężkim sprzętem? Bo taka dyskusja chyba tylko po to, żeby z ludźmi porozmawiać...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cienki czyli chyba o mniejszej gęstości. Chociaż pewnie lepiej jest mówić "lekki" i "cięzki" icon_smile.gif Ytong 350-tka ma bardzo dobrą termiczność, ale z akustyką jest słabiutko. Jak się porówna mpa ceramiki i takiego betonu to też różnica robi się bardzo duża.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...