przemooo33 Napisano 11 czerwca 2015 Udostępnij #1 Napisano 11 czerwca 2015 Witam serdecznie ,Pytanie z branży posadzek anhydrytowych .Otóż będę wylewał ten rodzaj posadzki pod ogrzewanie podłogowe ,jestem już zdecydowany .Mam tylko kilka pytań Jakie rodzaje różnić w poziomach można uzyskać przy tego rodzaju materiale , ale tak praktycznie .Chodzi o to, że w różnych pomieszczeniach będzie różny materiał, gres , panele , deska podłogowa .Teraz muszę przed wylaniem wiedzieć co i jak konkretnie będzie kładzione żeby obliczyć raz to grubość styropianu ,potem różnice w wylewce ,a potem żeby to wszystko się zgrało na końcu i nie było różnic miedzy poszczególnymi materiałami .Dlatego takie ważne pytanie ,jakie są możliwe różnice w wysokościach wylewki na tym samych poziomach np. parter .Przy podłogówce na jastrychu anhydrytowym wszystkie te elementy są bardzo ważne ,bardzo proszę o rzeczową pomoc i odpowiedz na moje wątpliwości .W garażu przy anhydrycie nie można zrobić raczej spadków w kształcie koperty do środka tam gdzie jest już odpływ – raczej nie –więc garaż sobie odpuszczę a anhydrycie .Z góry dziękuję za odpowiedzi Link do komentarza
Sławomir Napisano 11 czerwca 2015 Udostępnij #2 Napisano 11 czerwca 2015 Człowieku weź fachowca do tej roboty, bo z pytań wynika, że nie masz zielonego pojęcia o posadzkach. Anhydryt w garażu ?????? Link do komentarza
przemooo33 Napisano 11 czerwca 2015 Autor Udostępnij #3 Napisano 11 czerwca 2015 No wlasnie nie zamierzam wylewać podadzki anhydrytowej w garażu bo wiem ,że ze spadkami będzie problem.To że się nie znam na tym to jedno ale chyba po to jest to forum żeby właśnie fachowcy w branży coś doradzili.Sam tego nie będę robił tylko firma ale chcę być świadomym inwestorem a nie tylko wyłożyć kasę i nic nie wiedzieć na ten temat. Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 11 czerwca 2015 Udostępnij #4 Napisano 11 czerwca 2015 Jakie spadki? Jakie różnice poziomów?To o co pytasz bez trudu znajdziesz na to odpowiedź w necie i na pewno tu na FBD.Posadzka jest równa na całej powierzchni kondygnacji, bez względu jakie będzie wykończenie, a w garażu nie robi się żadnych spadków.Gdybyś poczytał o anhydrycie wcześniej to byś wiedział to i owo, więc jeżeli możesz uzasadnić dlaczego zdecydowałeś na ten rodzaj wylewki byłbym bardzo wdzięczny. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 11 czerwca 2015 Autor Udostępnij #5 Napisano 11 czerwca 2015 nie rozumiem dlaczego cała informacja skupia się na garażu -ten temat jest zamknięty -tam nie będę robił tego rodzaju wylewki i ten temat jest zakończony.Moje pytanie dotyczy tego ,że właśnie dla mnie ma to znaczenie czy można zrobić przy tej metodzie jakąś różnicę poziomów bo do wykończenia będę stosował różne materiały o różnych grubościach i na ich łączeniu nie chcę mieć żadnych listew ,,ozdobnych'' czy maskujących .Chcę aby materiały typu np. deska barlinecka i gres łączyły się bez tego typu rozwiązań - dlatego to jest dla mnie ważne.Moje pytanie nie dotyczy dlaczego zdecydować się na posadzkę anhydrytową ( tego jestem w pełni świadomy ) a o ważne szczegóły i sprawy techniczne może dla kogoś nie ważne ale dla mnie tak.Pozdrawiam Link do komentarza
samopoziomujace Napisano 12 czerwca 2015 Udostępnij #6 Napisano 12 czerwca 2015 Witam różnice w poziomach można uzyskać dowolną po przez wstawienie w przejściu dylatacji. Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 czerwca 2015 Udostępnij #7 Napisano 12 czerwca 2015 Cytat nie rozumiem dlaczego cała informacja skupia się na garażu -ten temat jest zamknięty -tam nie będę robił tego rodzaju wylewki i ten temat jest zakończony. Rozwiń To po co w temacie wspominałeś o garażu? A teraz masz pretensje do wszystkich tylko nie do siebie! Cytat Moje pytanie dotyczy tego ,że właśnie dla mnie ma to znaczenie czy można zrobić przy tej metodzie jakąś różnicę poziomów bo do wykończenia będę stosował różne materiały o różnych grubościach i na ich łączeniu nie chcę mieć żadnych listew ,,ozdobnych'' czy maskujących .Chcę aby materiały typu np. deska barlinecka i gres łączyły się bez tego typu rozwiązań - dlatego to jest dla mnie ważne.Moje pytanie nie dotyczy dlaczego zdecydować się na posadzkę anhydrytową ( tego jestem w pełni świadomy ) a o ważne szczegóły i sprawy techniczne może dla kogoś nie ważne ale dla mnie tak.Pozdrawiam Rozwiń Jeżeli jesteś tak bardzo świadomy wyboru posadzki anhydrytowej to powiedz mi albo powiedz Nam jak wygląda ta Twoja świadomość.Nie chcesz listew maskujących to nie Twój wybór, ale zapewniam Cię że prędzej czy później je wstawisz.Chcesz mieć różne poziomy to miej, tylko nie zapomnij zapytać się o to swojego wykonawcy co on na to.Życzę powodzenia. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 14 czerwca 2015 Autor Udostępnij #8 Napisano 14 czerwca 2015 dlaczego w co nie których jest tak mało zrozumienia do innych i ich zapytań i ich problemów.Mam do siebie pretensje ,że wspomniałem o garażu i co teraz jest już satysfakcja ?Pytam o być może proste i oczywiste sprawy dla ludzi z branży -ale ja się na tym nie znam i proszę o konkretną odpowiedz a nie wytykanie jaki to jestem nie fachowy itd .Co ma do rzeczy moja świadomość dotycząca wylewania posadzki anhydrytowej naprawdę nie rozumiem i nie chcę na ten temat dyskutować -zapytałem o czysto techniczną sprawę -czy pomiędzy pomieszczeniami które się łączą można uzyskać różnicę w celu pożniejszego zastosowania różnych materiałów do wykończenia posadzki i listew nie będę stosował na pewno bo można to zrobić tylko właśnie wcześniej trzeba to zaplanować i policzyć do milimetra .Jedna z odpowiedzi jest prosta i konkretna i o taką chodziło i dziękuję za nią bardzo,bez wyśmiewania się i nie potrzebnej krytyki ( jeśli ktoś tak musi to trudno -szkoda ) Do kolegi który konkretnie odpowiedział -proszę jeszcze o info czy ta różnica może być już od 3-4mm ? czyli np w jednym pomieszczeniu poziom 200 mm a w drugim 204 mm -technicznie po położeniu dylatacji pomiędzy tymi pomieszczeniami nie będzie innych problemów?Pozdrawiam wszystkich dalej uważam ,że pomimo tego ,że będzie to robiła firma to chcę mieć wiedzę w tym temacie a nie tylko przyjmować ich interpretacje - nie zawsze to jest dobre i czasami wynikają na budowie z tego powodu błędy ,więc chyba nic złego w tym ,że pytam o konkretne sprawy . Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 czerwca 2015 Udostępnij #9 Napisano 14 czerwca 2015 (edytowany) Jeszcze raz Ci napiszę, jeżeli jesteś tak bardzo świadomy wyboru takiej posadzki to ten wybór na czym oparłeś? na pogawędkach z kumplami pod budką z pifem?Rozsądny inwestor przed wyborem jakiegoś rozwiązania czy materiału zgłębia temat, gdybyś choć trochę poczytał na temat tej posadzki to byś nie zadawał tak oczywistych pytań.Ale widzę jak ktoś odpowiada nie po Twojej myśli to jest be, a gościu po napisaniu jednego posta w Twoich oczach urósł do rangi super fachowca, poczekaj jeszcze trochę to zaraz tu wskoczy ze swoją reklamą abyś go wziął do posadzki.(Zdanie przeważnie zaczyna się od DUŻEJ litery) Edytowano 14 czerwca 2015 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 14 czerwca 2015 Udostępnij #10 Napisano 14 czerwca 2015 Cytat -proszę jeszcze o info czy ta różnica może być już od 3-4mm ? czyli np w jednym pomieszczeniu poziom 200 mm a w drugim 204 mm -technicznie po położeniu dylatacji pomiędzy tymi pomieszczeniami nie będzie innych problemów? Rozwiń A niby jakie problemy mogą być? Każde z pomieszczeń traktujesz niczym oddzielny obiekt, w kazdym zaplanujesz konkretny poziom i nawet czystą wodą możesz uzyskać róznicę w poziomach. Co ma do wysokości (grubości) anhydryt czy nie anhydryt, masło, smalec, czy albo też inna plastelina? Dziwię się tylko, że masz sprawdzoną ekipę i jej nie zapytasz... Nie wierzysz specom, cy cuś? Link do komentarza
przemooo33 Napisano 14 czerwca 2015 Autor Udostępnij #11 Napisano 14 czerwca 2015 Zgłębiając temat nigdzie nie trafiłem na odpowiedz na moje konkretne pytanie -dlatego zwróciłem się o pomoc do ludzi z branży(nie wiem może coś gdzieś przeoczyłem i nie znalazłem odpowiedzi na moje konkretne pytanie ) Co w tym złego ,że o to pytam -nie potrzebuję ogólnych informacji o tego typie wylewki szukam konkretnej odpowiedzi i jeśli ktoś konkretnie odpowiada to zakładam ,że robi to w dobrej wierze bo nie rozumiem dlaczego miałoby być inaczej.Nie chadzam do budek z piwem,staram się na wszelkie sposoby zgłębiać aktualne tematy budowlane w danej chwili mi potrzebne ,nie wstydzę się tego ,że na wielu sprawach się nie znam bo i skąd nie pracuje w tej branży,ale chcę jak najwięcej się dowiedzieć i ufam w to ,że po to jest to forum,żeby jego uczestnicy dzielili się z innymi swoim doświadczeniem i dobrymi radami .Nigdy nie dzieliłem nikogo,szukam w ludziach choć odrobinę empatii i chęci pomocy innym .Moim zdaniem konkretny problem ,konkretne pytanie - to konkretna odpowiedz bez wyśmiewania się z drugiej strony bo i po co nie rozumiem , po ilości postów widać ,że nie jestem z tej branży i szukam dobrych rad i pomocy w rozwiązaniu mojego problemu.Dziękuję za zrozumienie Pozdrawiam to nie kwestia wiary ,raczej dwóch różnych informacji z dwóch różnych firm ,jedna twierdzi ,że nie ma problemu i każdą różnicę poziomu uzyska ,a nawet rodzaj spadu kopertowego może uzyskać ,przy czym druga firma twierdzi ,że tylko różnice poziomu tak ale tylko przy pewnych wartościach np różnica 3-4 mm nie jest możliwa - a 7-8 mm już tak.Koszt dojazdu na pomiary takiej firmy jest spory więc przed tym chciałbym wybrać tę lepszą ( i wcale cena nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem w żadną stronę ) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #12 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Zgłębiając temat nigdzie nie trafiłem na odpowiedz na moje konkretne pytanie -dlatego zwróciłem się o pomoc do ludzi z branży(nie wiem może coś gdzieś przeoczyłem i nie znalazłem odpowiedzi na moje konkretne pytanie ) Rozwiń Może ja mało wiem, ale nie słyszałem ani nie widziałem aby ktoś robił różne poziomy przy wylewaniu posadzki. No chyba, że różnica była bardzo duża, ale te 4 mm różnicy? Jeżeli taka odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje to cóż ja mogę. Cytat to nie kwestia wiary ,raczej dwóch różnych informacji z dwóch różnych firm ,jedna twierdzi ,że nie ma problemu i każdą różnicę poziomu uzyska ,a nawet rodzaj spadu kopertowego może uzyskać ,przy czym druga firma twierdzi ,że tylko różnice poziomu tak ale tylko przy pewnych wartościach np różnica 3-4 mm nie jest możliwa - a 7-8 mm już tak.Koszt dojazdu na pomiary takiej firmy jest spory więc przed tym chciałbym wybrać tę lepszą ( i wcale cena nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem w żadną stronę ) Rozwiń Tylko zastanów się jak zrobisz różne poziomy posadzki to przy układaniu wykończenia podłogi będą wykonawcy bluzgać i wątpię aby wszystko ładnie się z licowało, a gdyby nawet się z licowało to po jakimś czasie albo się wybrzuszy albo zrobią się szczeliny na łączeniach (progach) i tak będziesz musiał dać listwę maskującą (progową)Jak masz takie firmy które wołają opłaty za wycenę to im podziękuj. U mnie był nie jeden fachman na budowie w dokonaniu wyceny i ani jeden grosza za to wziął. Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #13 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat to nie kwestia wiary ,raczej dwóch różnych informacji z dwóch różnych firm ,jedna twierdzi ,że nie ma problemu i każdą różnicę poziomu uzyska ,a nawet rodzaj spadu kopertowego może uzyskać ,przy czym druga firma twierdzi ,że tylko różnice poziomu tak ale tylko przy pewnych wartościach np różnica 3-4 mm nie jest możliwa - a 7-8 mm już tak.Koszt dojazdu na pomiary takiej firmy jest spory więc przed tym chciałbym wybrać tę lepszą ( i wcale cena nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem w żadną stronę ) Rozwiń Kolego, jesteś ofiarą wlasnych, wydumanych problemów, których tak naprawdę nie ma i w zasadzie zupełnie zbędnie zawracasz ludziom głowy. I nie piszę tego dlatego aby Ci dokopać, wręcz przeciwnie! Chcę Ci pomóc! A na Twoje pytania odpowiadałem w takim zakresie jak pytałeś, tyle że... nie takie pytania powinny paść, a próby naprowadzenia Ciebie na właściwy trop spełzły na niczym. Poczytaj więc dalej, wyjasniam wszystko od początku.Moze i wpadłeś w jakąś panikę, ale niepotrzebnie. Zastanawiasz się nad zróżnicowaniem wysokości posadzki, bo okładziny wykończeniowe mają różne grubości. Po co? Takie różnice 3-4 mm albo 7-8 mm nie posadzką się niweluje.W swoim mieszkaniu miałem taką samą wysokość posadzek w pokojach, przedpokoju, kuchni, ale w łazience posadzka była o niemal centymetr niższa. Ktoś ją tak zrobił, bo wczesniej były tu płytki. W pzostałych pomieszczeniach - panele. I co wg Ciebie miałem robić? Chciałem płytki w przedpokoju, kuchni i łazience, a w pokojach panele. Skuwać stare i wylewać nowe? Ja na to jestem zbyt leniwy! Też chciałem mieć wszędzie równo, a tu nic ze sobą nie grało!!!Biorąc się do rozwiązania zagadnienia, kupiłem najpierw zapasik piwa, posiedzieliśmy ze szwagrem robiąc burzę mózgów, zrobiła się noc, więc poszliśmy spać. Bo nalepiej przespać się z tematem! A rano zabraliśmy busa i pojechali do hurtowni. Kilka krótkich pytań i sprawa była rozwiązana. 1. Płytki w przedpokoju były (teoretycznie najwyższe, więc ich poziom został ustalony na najniższym "grzebieniu" kleju, zapewniającym dobre mocowanie. Tu muszą być dobrze zrobione, bo są najintensywniej eksploatowane. 2. Poziom płytek w łazience dał się dopasować na wysokim "grzebieniu" kleju. Te 8 mm wysokości zostało załatwione za pół worka kleju dodatkowo, czyli ok. 10 PLN.3. Panele w pokoju zostały podniesione dzięki zastosowaniu grubego podkładu wygłuszającego (są o różnej wysokości). To kosztowało dodatkowo ok 30 PLN, więc za cenę 0,7 l krupniku miałem sprawę z głowy. Ach, nie, wypiliśmy ze szwagrem jeszcze jedną butelkę, co lekko zwiekszyło koszty o kolejne 30 PLN plus zakąska.Obyło się bez różnicowania poziomu posadzek, panele połączone z płytkami na styk, nie ma żadnych progów, łączników, niczego. Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #14 Napisano 15 czerwca 2015 Trochę racji ma - wszak ma ogrzewanie podłogowe (jak dobrze odczytałem znaczenie słowa "podłogówka") - wobec czego, wyrównanie "podkładem" nie jest najlepszym rozwiązaniem. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #15 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Trochę racji ma - wszak ma ogrzewanie podłogowe (jak dobrze odczytałem znaczenie słowa "podłogówka") - wobec czego, wyrównanie "podkładem" nie jest najlepszym rozwiązaniem. Rozwiń Ale i deska barlinecka też nie jest najlepszym materiałem przy podłogówce. Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #17 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Trochę racji ma - wszak ma ogrzewanie podłogowe (jak dobrze odczytałem znaczenie słowa "podłogówka") - wobec czego, wyrównanie "podkładem" nie jest najlepszym rozwiązaniem. Rozwiń To profesjonalny podkład pod deskę i do niej przeznaczony. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #18 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Warum ? Rozwiń Dla jasności, nie żeby ta deska się nie nadawała ale wystarczy zobaczyć na przekrój aby dostrzec, że zbudowana jest z drewna, a drewno ma większe opory niż choćby panele.Bynajmniej takie jest moje zdanie, co nie oznacza że wszyscy muszą się z nim zgadzać Link do komentarza
przemooo33 Napisano 15 czerwca 2015 Autor Udostępnij #19 Napisano 15 czerwca 2015 No właśnie chodzi o to ze każdy producent ma swoje zalecenia co do maksymalnego podkladu pod deskę,pod panel i klej pod kaflę.Wszystko to co będzie inaczej położone zapewnie będzie się trzymałoale czy spelni swoja rolę w ogrzewaniu podłogowym ? Konkretny przykład,panele ktore zostały wybrane do kilku pomieszczen producent może nie nakazuje ale zaleca 10mm podkladu wszystko co będzie więcej w jakiś sposób wypacza poprawne przenikanie ciepła.Dlatego chciałbym znając już wszystkie materiały którymi wykonczę podadzkępoprzez różnicę poziomów jej wylania zastosować sie do wytycznych danych producentów i nie pakować czegoś dwa razy grubiej lub ,,chudziej" niż to jest zalecane.Nie chcę być w punkcie ,że jakoś to się wyrowna a chciałbym mieć na to wpływ przed tymi pracami.Moje myślenie jest błędne ? Nie można idealnie tego wcześniej zaplanować ? Nie znam się na tym dlatego pytam,czytam,szukam odpowiedzi w różnych źródłach.Wszystkim dziękuję za rady i pomoc podłogówka - ogrzewanie podłogowe i jak jeden fachman z firmy ,która będzie wylewałami anhydryt powiedział,że ten rodzaj wylewki to taka druga część grzejnika i z tym się zgadzam w 100% . Powiedział też że wszelkie nadmiernewypełnienia obniżaja jej parametry i cały sens jej wylewania. Dlatego szukam najlepszego wyjścia z sytuacji .Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #20 Napisano 15 czerwca 2015 O jakich panelach mowa, że potrzebują aż 10 mm podkładu?Jeszcze raz Ci przypomnę, bo zapewne o tym zapomniałeś. Chcesz mieć wszystko na styk, a wiesz że panele czy deskę barlinecką układasz jako podłogę pływającą a to wiąże się z tym, że musi być zostawiona szczelina dylatacyjna. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 15 czerwca 2015 Autor Udostępnij #21 Napisano 15 czerwca 2015 Zgadzam się, raczej panele wybierzemy to też nie jestidealny materiał pod ten rodzaj ogrzewaniaale chyba generalnie lepszy niż deska .Zgadzam się, raczej panele wybierzemy to też nie jestidealny materiał pod ten rodzaj ogrzewaniaale chyba generalnie lepszy niż deska . Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #22 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Moje myślenie jest błędne ? Nie można idealnie tego wcześniej zaplanować ? Rozwiń No to zaplanuj w czasie wykonywania posadzek przebieg lini końcowej płytek. Dokładnie! Tak jak Ci pisałem na początku, nie ma zadnych technicznych problemów, aby podzielić obiekt na kawałki i zrobić posadzki różnej wysokości. Ale to ma się idealnie pokrywać później z tym co bedzie na wierzchu, do kilku milimetrów!Dowolną posadzkę da się póxniej podnieść o kilka mm warstwą samopoziomującą, można to zaplanować, ale kiedyś trzeba będzie zdecydować wreszcie o usytuowaniu drzwi, futryn i oblicówek, ale posadzka wtedy powinna być dawno zrobiona! I tak, aby grała ze wszystkim, co będzie robione później. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #23 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Powiedział też że wszelkie nadmiernewypełnienia obniżaja jej parametry i cały sens jej wylewania. Rozwiń O jakie wypełnienia chodzi? Bo zagadkowo i śmiesznie ten fachman gada. Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #24 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat O jakich panelach mowa, że potrzebują aż 10 mm podkładu?Jeszcze raz Ci przypomnę, bo zapewne o tym zapomniałeś. Chcesz mieć wszystko na styk, a wiesz że panele czy deskę barlinecką układasz jako podłogę pływającą a to wiąże się z tym, że musi być zostawiona szczelina dylatacyjna. Rozwiń Ale szczelina wystarczy w takiej szerokości jak fuga płytek. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 15 czerwca 2015 Autor Udostępnij #25 Napisano 15 czerwca 2015 jutro konkretnie podam model i producenta:)No właśnie o to chodzi,że jak producent zaleca 10 mm to żeby nie dawać 20 mm,w tym kontekście Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #26 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Ale szczelina wystarczy w takiej szerokości jak fuga płytek. Rozwiń Tak, tylko mi chodzi o to, że ta szczelina będzie widoczna, a Przemek chce mieć łączone na styk. Cytat No właśnie o to chodzi,że jak producent zaleca 10 mm to żeby nie dawać 20 mm,w tym kontekście Rozwiń Podkład ma bardziej za zadanie wygłuszać panele, a na ogrzewanie podłogowe są specjalne podkłady. Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #27 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Tak, tylko mi chodzi o to, że ta szczelina będzie widoczna, a Przemek chce mieć łączone na styk. Rozwiń Płytki też są "na styk". Szczelinę wypełnia się fugą. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #28 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Płytki też są "na styk". Szczelinę wypełnia się fugą. Rozwiń Stasiu, ale płytki kładziesz na klej, nie jest to podłoga pływająca. Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #29 Napisano 15 czerwca 2015 (edytowany) Ona pływa w teorii, ta panelowa. Jak jest szczelnie i dobrze połozona, a potem porządnie obramowana listwami, to siedzi niczym bociek na jajach. Więc na styku z płytkami szczelina jest stabilna. Chodzę przecież po tym codziennie i widzę. Edytowano 15 czerwca 2015 przez retrofood (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #30 Napisano 15 czerwca 2015 Tylko nie porównuj starego domu do nowo wybudowanego, gdzie wszystko jeszcze "pracuje". Link do komentarza
Gość stach Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #31 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Ona pływa w teorii, ta panelowa. Jak jest szczelnie i dobrze połozona, a potem porządnie obramowana listwami, to siedzi niczym bociek na jajach. Więc na styku z płytkami szczelina jest stabilna. Chodzę przecież po tym codziennie i widzę. Rozwiń Ciekawym, kiedyś kładł tę podłogę i ile czasu po niej chodzisz... Taką podłogę poprawiałem po układaczu na styk z płytkami na łazienkowej podłodze i porządnie obramowanej listwami...Nie siedziała jak bociek na jajach, tylko pierwszej jesieni, gdy wilgotność powietrza BARDZO zwiększyła się, a centralne jeszcze nie działało - zaczęła chłonąć tę wilgoć, tak jak to wyrób drewnopochodny potrafi chłonąć i na trzech metrach powiększyła się o około 0,5 cm i właśnie przy połączeniu na styk z płytkami na łazienkowej podłodze ( ) zaczęła wstawać na połączeniu najbliższych paneli leżących wzdłuż ściany...Drzwi zaczęły się nie domykać i zaczepiały o te powstające panele i klienci chcieli, abym skrócił drzwi łazienkowe od dołu coby nie zaczepiały ...A ja dłutem - coby nie demontować podłogi w celu dylatacyjnego docięcia panela - wyrypałem z pół cm panela w miejscu szczelnie i dobrze położonym i zakryłem to wyrypanie listwą maskującą. I jestem przekonany, że jeśli Twoja podłoga ma te circa trzy metry długości w tym kierunku - też czeka Cię poprawka Czego oczywiście Ci nie życzę Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #32 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Ciekawym, kiedyś kładł tę podłogę i ile czasu po niej chodzisz... Rozwiń Dwie zimy temu. Cytat I jestem przekonany, że jeśli Twoja podłoga ma te circa trzy metry długości w tym kierunku - też czeka Cię poprawka Rozwiń Nic z tego, ma cztery i pół metra. I balkon po drugiej stronie, więc drzwi są często otwarte. No i poprawek nie było, a także nie bedzie. Cytat Czego oczywiście Ci nie życzę Rozwiń To i tak by nic nie dało, podłoga nie jest myta na mokro, a z powietrza nie ma szans na nabranie takiej wilgoci. Z kolei balkon jest wyżej poziomu zalewowego nawet tysiącletniej powodzi, więc nawet czterdziestodniowy deszcz mnie nie rusza. Link do komentarza
Gość stach Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #33 Napisano 15 czerwca 2015 No i niech Ci tak dalej się trzyma, tam podłoga też nie była myta na mokro... A zapewniam Cię, że z powietrza potrafi nabrać dużo wilgoci i nie na darmo instrukcja układania paneli wszystkich producentów zaleca, a nawet wymaga zachowania przerw dylatacyjnych 0,5-1 cm wzdłuż ścian i to nie z powodu mycia na mokro... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #34 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat No i niech Ci tak dalej się trzyma, tam podłoga też nie była myta na mokro... A zapewniam Cię, że z powietrza potrafi nabrać dużo wilgoci i nie na darmo instrukcja układania paneli wszystkich producentów zaleca, a nawet wymaga zachowania przerw dylatacyjnych 0,5-1 cm wzdłuż ścian i to nie z powodu mycia na mokro... Rozwiń Był tu kiedyś temat założony o reklamacji na panele. I z tego co pamiętam autor twierdzi, że zostawił szczeliny dylatacyjne po obwodzie a mimo to panele się wypaczyły. Gdy przyjechał expert na reklamacje i ściągnął listwy maskujące, panele dotykał na styk ściany.Tak więc co to Stach pisze jest prawdą, a kto chce eksperymentować to przecież nikt mu tego nie zabroni. Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #35 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat nie na darmo instrukcja układania paneli wszystkich producentów zaleca, a nawet wymaga zachowania przerw dylatacyjnych 0,5-1 cm wzdłuż ścian i to nie z powodu mycia na mokro... Rozwiń A kto Ci powiedział, że u mnie ich nie ma? Bo ja sobie nie przypominam! O szczelinie 2 mm, czyli szerokości fugi w płytce, pisałem w kontekście połączenia z płytkami w drzwiach do przedpokoju! To ma długość chyba coś ok. 80 cm i to wszystko! A przy ścianach niech się tam wydłużają, i skracają, nic mi do tego. W poprzednim mieszkaniu miałem parkiet bukowy na kleju wodnym, wiem o czym piszę. I przechodziłem parkietem przez drzwi. Wszystkie drzwi.A tak na marginesie... Chyba tylko idiota układa do samej ściany, przecież włożyć ostatni fragment deski nie jest prosto! Więc jeśli listwa zakrywa szczelinę do ściany... po jaki kij utrudniać se życie? Wariata by trzeba... Link do komentarza
Gość stach Napisano 16 czerwca 2015 Udostępnij #36 Napisano 16 czerwca 2015 No, my tu sobie o milimetrach w poziomie, a w temacie chodziło o te milimetry w pionie... Link do komentarza
retrofood Napisano 16 czerwca 2015 Udostępnij #37 Napisano 16 czerwca 2015 Cytat No, my tu sobie o milimetrach w poziomie, a w temacie chodziło o te milimetry w pionie... Rozwiń Niestety, o centymetrach w poziomie dywagować coraz trudniej. Lata lecą... Link do komentarza
Gość stach Napisano 16 czerwca 2015 Udostępnij #38 Napisano 16 czerwca 2015 Ty o centymetrach, a ja jak widzisz tylko o milimetrach... Lata lecą... Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 czerwca 2015 Udostępnij #39 Napisano 16 czerwca 2015 (edytowany) 1. Posadzka z anhydrytu jest samopoziomująca.2. Można wylać monolit (bez dylatacji) do 300m2 (przy ogrzewaniu podłogowym).3. Minimalna grubość posadzki to 35mm.4. Maksymalna grubość posadzki to 60mm.5. Minimalna grubość nad rurami grzewczymi 15 - 20mm.Mając to na uwadze, należy określić poziom "zero" dla tego przypadku - wyliczając, minimalną i maksymalną grubość każdej "wykładziny" w danym pomieszczeniu, uwzględniając dopuszczalną grubość warstwy klejącej lub podkładów.Poziom "zero" będzie średnią w której zmieszczą się wszystkie rodzaje wykończeń posadzki, nie przekraczające wartości minimalnej, albo maksymalnej dla danej "wykładziny" w danym pomieszczeniu.Jak dla mnie, błędem jest regulowanie "wysokością" anhydrytu w danym pomieszczeniu - wszędzie powinna być taka sama grubość - to przecież jest "płyta grzewcza" i przy jednakowych "właściwościach" łatwiejsza będzie "sterowalność" całości ogrzewania.dopisałem:Ps. Na marginesie - planując podłogę z paneli lub drewnianą należy uwzględnić to, że czynnik grzewczy będzie musiał mieć około 4 stopnie więcej niż w innych pomieszczeniach (przy takim samym rozstawie rurek). Mając to na uwadze warto zagęścić w tym pomieszczeniu rurki ogrzewania podłogowego, co spowoduje, że nie potrzeba będzie kombinować z temperaturą czynnika (w tym pomieszczeniu). Edytowano 16 czerwca 2015 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
ekspert_lafarge Napisano 21 października 2015 Udostępnij #40 Napisano 21 października 2015 Witam, wylewka anhydrytowa ma z reguły ok 4 cm grubości. Absolutne minium to 3,5 cm, maksymalna grubość podyktowana jest głównie względami ekonomicznymi, można przyjać, że nie powinna ona być grubsza niz 5-6 cm. Pozdrawiam Marek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 29 października 2015 Autor Udostępnij #41 Napisano 29 października 2015 Witam,posadzka anhydrytowa wylana,nie zrobiłem żadnych różnic jeśli chodzi o wylewkę , trudno do wykonania aczkolwiek możliwe,ale ważniejsze jest to raczej,żeby tych różnic jednak przy takiej wylewce nie było w ogóle przy ogrzewaniu podłogowym i też się z tym zgadzam .Trudnym tematem są dylatacje miedzy pomieszczeniami ,trochę wyszło nie tak jak myślałem ale ok do przeżycia - generalnie na chwilę obecną jestem zadowolony .Zobaczymy jak uruchomię podłogówkę .Polecam ten rodzaj wylewki .Pozdrawiam Link do komentarza
przemooo33 Napisano 31 października 2015 Autor Udostępnij #42 Napisano 31 października 2015 Sam wszystko pod taką wylewkę anhydrytową robiłem i przygotowywałem -gdyby ktoś chciał znać szczegóły to mogę się podzielić -jestem naprawdę zadowolony i polecam każdemu kto planuje podłogówkę Link do komentarza
budo-spec Napisano 18 listopada 2015 Udostępnij #43 Napisano 18 listopada 2015 (edytowany) Cytat Sam wszystko pod taką wylewkę anhydrytową robiłem i przygotowywałem -gdyby ktoś chciał znać szczegóły to mogę się podzielić -jestem naprawdę zadowolony i polecam każdemu kto planuje podłogówkę Rozwiń Takich spadków się nie robi ( tak małych)Oczywiście jest to wykonalne ale więcej z tym zabawy niż to potrzebne.Wyjść może to w przejściu 1m.Ale jak ktoś ma salon i chce obniżyć połowę na deskę. To na pewno to nie wyjdzie (powyżej 3mb)Pozdrawiam Edytowano 18 listopada 2015 przez budo-spec (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się