Skocz do zawartości

Drewniany Taras - problem z podłożem


Recommended Posts

Napisano
Witam, chciałbym zbudować drewniany taras w możliwie najprostszy sposób. Taras ma być wzdłuż ściany domu od strony ogrodu (parter). Wzdłuż tej ściany jest wylewka betonowa, niestety bardzo krótka (1,5m), dalej zaczyna się na równi z betonem trawnik. Moje pytanie brzmi:
- jak najprościej w miejscu obecnej trawy, zrobić dobre podłoże pod taki tarasik?
- jak najlepiej przymocować legary do betonu?
Najbardziej bym nie chciał bawić się w wylewanie betonu, brakuje mi po prostu narzędzi.

Z góry dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam, chciałbym zbudować drewniany taras w możliwie najprostszy sposób. Taras ma być wzdłuż ściany domu od strony ogrodu (parter). Wzdłuż tej ściany jest wylewka betonowa, niestety bardzo krótka (1,5m), dalej zaczyna się na równi z betonem trawnik. Moje pytanie brzmi:
- jak najprościej w miejscu obecnej trawy, zrobić dobre podłoże pod taki tarasik?
- jak najlepiej przymocować legary do betonu?
Najbardziej bym nie chciał bawić się w wylewanie betonu, brakuje mi po prostu narzędzi.

Z góry dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam icon_smile.gif


Piszesz, że brakuje Ci narzędzi a ja Ci powiem, że przy wylewaniu betonem narzędzi potrzebujesz jak najmniej, a nawet i wcale. Natomiast do drewnianego tarasu jest potrzeba posiadania narzędzi i trochę umiejętności.
Przykłady tarasów jakie Cię interesują masz poniżej.


Napisano
Bardziej chodzi mi o to, że nie będę miał możliwości skorzystania z betoniarki. Jeżeli podłoże betonowe nie wymaga narzędzi, to proszę zdradź mi koniecznie jak to zrobić :P A na tym 2 zdjęciu, które zamieściłeś, co to za ciekawe rozwiązanie?
A co myślicie na temat takich szybko montażowych podestów jak poniżej, jak ze stabilnością i wytrzymałością na zimę?
W sklepach piszą, że można je kłaść bezpośrednio na podłożu i folii PVC.

Napisano
Wprost na podłożu - raczej nie. Najprościej - na kwadratowych płytach chodnikowych, po jednej w narożniku. Na każdej płycie położysz cztery panele.

Narożnikami.
Ale to rozwiazanie chwilowe, na dwa, trzy lata.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Bardziej chodzi mi o to, że nie będę miał możliwości skorzystania z betoniarki. Jeżeli podłoże betonowe nie wymaga narzędzi, to proszę zdradź mi koniecznie jak to zrobić :P A na tym 2 zdjęciu, które zamieściłeś, co to za ciekawe rozwiązanie?
A co myślicie na temat takich szybko montażowych podestów jak poniżej, jak ze stabilnością i wytrzymałością na zimę?
W sklepach piszą, że można je kłaść bezpośrednio na podłożu i folii PVC.


Po prostu zamawiasz betoniarni i przyjeżdża grucha i wylewa, tobie pozostanie tylko łata zrobiona np z deski to wyrównać. Obrzeża zamiast murowanych zrobisz z desek aby beton się nie rozlał i posadzka miała jeden równy poziom.
Na zdjęciu nr 2 to taras na legarach, i to żadne ciekawe rozwiązanie bo tak się to po fachowemu robi. Więcej dowiesz się jak poszperasz po necie co to jest i jak go się wykonuje.
Te panele tarasowe można kłaść na podłożu, ale podłoże musi być stabilne, najlepiej na wylewce betonowej

Cytat

Wprost na podłożu - raczej nie. Najprościej - na kwadratowych płytach chodnikowych, po jednej w narożniku. Na każdej płycie położysz cztery panele.

Narożnikami.
Ale to rozwiazanie chwilowe, na dwa, trzy lata.


Wydaje mi się, że to się nie uda, bo te panele maja 30 X 30 cm, wiec jeżeli płyty chodnikowe to jedna przy drugiej musi być ułożona jako podłoże.
Napisano
Cytat

Bardziej chodzi mi o to, że nie będę miał możliwości skorzystania z betoniarki. Jeżeli podłoże betonowe nie wymaga narzędzi, to proszę zdradź mi koniecznie jak to zrobić :P
..


Całe ogrodzenie i ławice pod szklarnie zrobiłem bez betoniarki.
Wystarczą taczki, motyka i odrobina chęci.
Najlepiej nie jeździć tylko mieszać jak najbliżej miejsca docelowego się da.
Niektórzy nawet bez taczek czy innego pojemnika sobie radzą.
Kawał gumolitu na ziemi i mieszanie na płaskim.

Przy okazji trochę kondycji się nabiera icon_mrgreen.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A mogę położyć kilka płyt chodnikowych, do nich przymocować legary i tyle?


Nic to nie da, ale spróbować możesz.
Pamiętaj fundament to podstawa. Chcesz wydać sporo kasy na drewno a dziadujesz na porządny fundament?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

2/3 tarasu ma już wylewke betonową, prostszego rozwiązania szukam tylko na miejsce przedłużenia.


No to zaszaluj ten kawałek deskami i wylej beton.
A najlepiej to wrzuć fotki jak to wygląda, wtedy będziemy wiedzieć o czym piszemy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...