Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Dzień dobry.
Jestem kobietą budującą i wszystkiego muszę dowiedzieć się wcześniej sama, aby podjąć właściwą decyzję.
Interesuje mnie prawidłowo wykonana izolacja dachu - jej "warstwy". W naszym domu dach jest wielospadowy - w ubiegłym roku została zrobiona konstrukcja dachu, pełne deskowanie i papa. W tym roku pokryjemy go blachodachówką. I co dalej? W jaki sposób zaizolować dach od środka? Ponieważ zmieniliśmy decyzję co do wykorzystania poddasza (dom parterowy, bez ścianek kolankowych) zależy nam na jak najmniejszej warstwie izolacji przy dobrych parametrach. Bierzemy pod uwagę piankę, ale do końca nie jestem do niej przekonana. Co jeszcze mogę brać pod uwagę, aby nie zajmowało miejsca i jakie kolejne warstwy powinnam dać zarówno przy piance jak i innym materiale.
W całym domu już jest poprowadzona rekuperacja.
Na poddaszu będzie siłownia, biblioteka, łazienka i pokój gościnny. Schody na poddasze zabiegowe. Edytowano przez luizanna (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Interesuje mnie prawidłowo wykonana izolacja dachu - jej "warstwy". W naszym domu dach jest wielospadowy - w ubiegłym roku została zrobiona konstrukcja dachu, pełne deskowanie i papa. W tym roku pokryjemy go blachodachówką. I co dalej? W jaki sposób zaizolować dach od środka? Ponieważ zmieniliśmy decyzję co do wykorzystania poddasza (dom parterowy, bez ścianek kolankowych) zależy nam na jak najmniejszej warstwie izolacji przy dobrych parametrach. Bierzemy pod uwagę piankę, ale do końca nie jestem do niej przekonana. Co jeszcze mogę brać pod uwagę, aby nie zajmowało miejsca i jakie kolejne warstwy powinnam dać zarówno przy piance jak i innym materiale.
W całym domu już jest poprowadzona rekuperacja.
Na poddaszu będzie siłownia, biblioteka, łazienka i pokój gościnny. Schody na poddasze zabiegowe.


Ja również preferowałbym w tym przypadku wełnę mineralną. Kolejne warstwy od deskowania pokrytego papą:
- szczelina wentylacyjna biegnąca od zakończenia ściany do kalenicy - z wylotem w kalenicy (!)
- wełna mineralna pomiędzy krokwiami
- ruszt stalowy i kolejna warstwa wełny mineralnej pod krokwiami
- folia paroizolacyjna
- okładzina z płyt GK
Pamiętać należy aby ocieplenie ściany łączyło się z ociepleniem dachu!
Gdybyś chciała zobaczyć jak wygląda to w praktyce zapraszam do wątku Irbisa "Dom w Aksamitkach 2 z modyfikacją indywidualną", w którym pokazuje wszystkie detale, ze sposobem wykonania otworu wlotowego zakończenia szczeliny wentylacyjnej w kalenicy...
Napisano (edytowany)
Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.
Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej. Edytowano przez luizanna (zobacz historię edycji)
Napisano
Wszystko powinno być w projekcie - bo projekt i Pozwolenie na Budowę powinny być zmienione,

Cytat

Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.



Zawsze można zastosować piankę tylko tam gdzie "koliduje" to z wysokością pomieszczenia np. w łazience.
Napisano
Cytat

Wszystko powinno być w projekcie - bo projekt i Pozwolenie na Budowę powinny być zmienione,



Pozwolenie na budowę zawiera adaptację poddasza, zostały wliczone do pow. użytkowej m2 poddasza, ale nasz projekt jest z 2001 r, nie zawiera więc wielu nowości.
Zaproponowana w projekcie izolacja, w tym momencie nie odpowiada naszym potrzebom.
Napisano
Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić?
Napisano (edytowany)
Teoretycznie jest to możliwe - tyle, że tylko w przypadku bezpośredniego działania wilgoci na drewno, co związane jest z przeciekaniem dachu i niedokładnym położeniem pianki.

Ps. A praca dachu powodująca pękanie pianki - no chyba tylko podczas gdy wiatr zrywa dach. icon_lol.gif
Normalna "praca" dachu jest rekompensowana "plastycznością" pianki - nawet starej. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.
Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej.


Jest problem - jest i rozwiązanie... jak są pieniądze. icon_biggrin.gif
Tym rozwiązaniem jest piana PIR ( nie mylić z PUR).
Jeśli sprawa tyczy się tylko łazienki to zastosuj pianę zamkniętokomorkową (droga) o znacznie niższej lambdzie.
Wariant ekonomiczniejszy ale też trochę słabszy izolacyjnie to, wypełnienie przestrzeni międzykrokwiowej styropianem
o lambdzie 0,030-0,031W/mK lub wełną skalną o lambdzie 0,030W/mK i przykrycie tego cienką warstwą piany PIR (zamkniętokomórkowej).
Problemem może być znalezienie wykonawcy, który przy tak małym zleceniu będzie się chciał w to bawić.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tym rozwiązaniem jest piana PIR ( nie mylić z PUR).

Problemem może być znalezienie wykonawcy, który przy tak małym zleceniu będzie się chciał w to bawić.



Zawsze można kupić w formie płyty (dla ocieplenia tej części - zamiast styropianu) np: http://www.gor-stal.pl/pl/produkty/pir?gcl...CFWPnwgodqScAeA

Być może, występuje również w małych opakowaniach, typu spray.


dopisałem: link Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić?


Z tym pękaniem to pewnie opisy trochę przekoloryzowane, ale co się tyczy butwienia to taki problem może wystąpić.
I to niestety w Twoim przypadku.
Chodzi tu o krycie wstępne dachu wykonane z papy, a więc całkowicie szczelne dla pary wodnej.
Oczywiście rozwiązaniem jest szczelina wentylacyjna pod deskowaniem, ale to co jest plusem piany (wypełnienie wszelkich szczelin) w tym przypadku będzie poważnym minusem.
Natrysk piany rozprężnej często niweczy te szczytne, bo konieczne do wykonania zamierzenia. icon_biggrin.gif


PS.
Napisałem tekst, ale coś mnie odciągnęło i nie wysłałem go od razu.
Oczywiście płyty PIR zaproponowane przez bajbagę powinny być wstanie rozwiązać problem znikającej szczeliny wentylacyjnej.
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić?


Koledzy już opisali możliwe rozwiązania - ja dodam tylko, że przy ociepleniu pianką natryskiwaną drewno konstrukcyjne musi posiadać docelową wilgotność ok. 15%. Natryśnięcie pianki na drewno niewłaściwie wysuszone, z jakiego często wykonuje się konstrukcje, powoduje z czasem powstanie pęknięć pianki w miejscu styku z drewnem konstrukcji (wysychanie drewna to też zmniejszanie jego objętości).
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.
Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej.


Jeszcze jedna istotna sprawa - jeśli długość krokwi ok. 7m to 3cm z tych 18cm musisz, niezależnie od przyjętej metody, przeznaczyć na szczelinę wentylacyjną z wylotem w kalenicy! Jeśli długość krokwi większa to trzeba by dopasować wysokość szczeliny do faktycznej długości krokwi (przy 10m ponad 4cm).
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Jest jeszcze izolacja na krokwiowa. W/g mnie najlepsza . Jan


Też o tym myślałem, ale pamiętajmy, że leży już papa, co podnosi koszt wykonania izolacji nakrokwiowej!
Trzeba by przeliczyć koszt obu rozwiązań i może, może...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...