Skocz do zawartości

Ocieplenie takim systemem. Czy konieczna folia ?


Recommended Posts

Napisano
Witam . Mam do was dziś kilka pytań .
Mam zrobione już ocieplenie i stelaże pod płyty g-k .
Do tej pory myślałem żeby zakładać folię paroizolacyjną na profile ale teraz nie jestem już tego taki pewien czy trzeba i należy .
Dach jest z skosem 15 stopni
W sypialni kuchni i salonie wyglada to tak:
-deskowanie
-5cm wolnej przestrzeni do połowy dachy potem ok 50cm
-Wełna 20cm
-Styropian 5cm
-Profile
W lazience:
-deskowanie
-20cm styropianu
-profile

Dowiedziałem się że jak pod wełną jest jeszcze styropian to nie ma potrzeby stosowania foli paroizolacyjnej czy to prawda ?
A jeśli chodzi o łazienkę to tam nie ma wolnej przestrzeni jest tylko styropian to czy trzeba ją stosować ? Czy nie ma takiej potrzeby bo styropian np nie przepuszcza pary wodnej.

Dziękuję za odpowiedzi .
Napisano
Cytat

bo styropian np nie przepuszcza pary wodnej.



Ta, nie przepuszcza.... Wody też nie....
Ale jak bym Ci dał kawałek styropianu na który kilka lat kapała woda, to mógłbys nim krowę zatłuc! Tyle waży!
Napisano
Folia paroizolacyjna to po prawdzie spowalniacz dla dyfuzji pary wodnej, a styropian ma się nijak do niej.
Szukasz oszczędności nie tam gdzie trzeba.

Gdyś go zamienił na XPS to może, może, ale i tak nie uzyskasz szczelności na połączeniach.
Dawaj tą folie i nie kombinuj.
Napisano
Witam postanowiłem nie kombinować .
Dzisiaj założyłem folię na profile w łazience i mam do was kilka pytań .
Folia na profilach jest w niektórych miejscach minimalnie zagięta czy to nie będzie miało żadnych skutków czy musi być perfekcyjnie położona ?
Jak zamocować folię do ściany? Może wziąć folie w płynie użytą do hydroizolacji ścian i tym przemalować brzegi to się powinno złączyć mocno ?
I następne pytanie czy zwykłe płyty g-k zielone impregnowane będą odpowiednie do łazienki ? Rozstaw profili co 40cm.
I ostatnie pytanie płyty na łączeniach z sobą mają mieć jakiś odstęp od siebie czy tylko należy zrobić V na gips a płyty mają do siebie przylegać ?

A i jeszcze czy płyta koniecznie musi się kończyć na profilu czy może wystawać np 5cm poza profil ?
Napisano
Cytat

Witam postanowiłem nie kombinować .
Dzisiaj założyłem folię na profile w łazience i mam do was kilka pytań .
Folia na profilach jest w niektórych miejscach minimalnie zagięta czy to nie będzie miało żadnych skutków czy musi być perfekcyjnie położona


Może być, jedynie musisz dać zakłady na łaczeniach tak na 15-20 cm i potem to łączenie skleić np taśma przeźroczystą.
Cytat

Jak zamocować folię do ściany? Może wziąć folie w płynie użytą do hydroizolacji ścian i tym przemalować brzegi to się powinno złączyć mocno ?


Nie musisz, wystarczy jak zostawisz zakład a po przykręceniu płyty naddatek obetniesz nożykiem.

Cytat

I następne pytanie czy zwykłe płyty g-k zielone impregnowane będą odpowiednie do łazienki ? Rozstaw profili co 40cm.


Zwykłe to są białe, zielone są wodoodporne. Spokojnie możesz je kłaść w łazience.
Cytat

I ostatnie pytanie płyty na łączeniach z sobą mają mieć jakiś odstęp od siebie czy tylko należy zrobić V na gips a płyty mają do siebie przylegać ?

A i jeszcze czy płyta koniecznie musi się kończyć na profilu czy może wystawać np 5cm poza profil ?


Mała szczelina na kilka milimetrów może być, i tak będziesz łączenia szpachlował. Te robione V niektórzy zalecają aby przed szpachlowaniem zagruntować, ja nie gruntowałem i trzyma dobrze.
Może wystawać poza profil, pod warunkiem, że to koniec i nie będzie tam łączenia.
Do przykręcania kup sobie specjalne bity z ogranicznikiem do regipsów, za pomocą ich nie przebijesz żadnej płyty przy dokręcaniu wkrętów.
Napisano
Cytat

Kurde to trochę niedobrze .
Bo ostatni profil skosu jest oddalony od pierwszego profilu poziomego o prawie 5cm.
Co mam zrobić w tej sytuacji ?


Jeżeli masz na myśli skos taki jak poniżej pokazałem w przekroju to nie ma obawy. Masz tu pokazane jak to się robi.
Napisano
Cytat

Dokładnie tak jak na załączonym obrazku . Czyli nie będzie problemu icon_smile.gif .
Ale zastanawia mnie jedna rzecz co jest pod numerkiem 4 na obrazku ? Jakiś łącznik ?



:1. ocieplenie dachu, 2. ruszt konstrukcyjny, 3. mocowanie, 4. taśma wzmacniająca – opcjonalnie, 5. masa szpachlowa, 6. płyta gipsowo-włóknowa

Taśma może być flizelinowa lub siatka wzmacniająca.
Napisano
Cytat

No nie wiem, nie wiem. Bezpieczniejsze byłoby połączenie ślizgowe. Inaczej może pękać.


Ja u siebie, ale nie tylko u siebie tak robiłem i nic nie pęka. Na łączeniu, na skosach nie zawsze dotnie się płyty aby równiutko do siebie dolegały, to nawet jak była większa szpara to psikłem delikatnie pianka z pistoletu aby za dużo masy szpachlowej nie wcisnęło się do środka. Potem masa szpachlowa i siatka i na to gładź. Jak na razie nic nie popękało.
Ale można dać taśmę narożnikową.

albo



Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ty to napisałeś tak na poważnie, czy dla jaj?     Z tym absolutnie się zgadzam!!! Ale pod warunkiem, że to pęknięcie grozi rozwaleniem się wyrobu, czy też bardzo przeszkadza właścicielowi... Moja umywalka przeżyła już z dziesięć lat temu upadek buteleczki z szafki, umieszczonej nad tą umywalką, zrobiła się mała "pajęczynka", ale że na pierwszy rzut oka jej nie widać, nie wyczuwa się krawędzi przy myciu tejże umywalki i nie przecieka - przyjaźnie współistniejemy 
    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...