Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
przemek9242

Ocieplenie takim systemem. Czy konieczna folia ?

Recommended Posts

Witam . Mam do was dziś kilka pytań .
Mam zrobione już ocieplenie i stelaże pod płyty g-k .
Do tej pory myślałem żeby zakładać folię paroizolacyjną na profile ale teraz nie jestem już tego taki pewien czy trzeba i należy .
Dach jest z skosem 15 stopni
W sypialni kuchni i salonie wyglada to tak:
-deskowanie
-5cm wolnej przestrzeni do połowy dachy potem ok 50cm
-Wełna 20cm
-Styropian 5cm
-Profile
W lazience:
-deskowanie
-20cm styropianu
-profile

Dowiedziałem się że jak pod wełną jest jeszcze styropian to nie ma potrzeby stosowania foli paroizolacyjnej czy to prawda ?
A jeśli chodzi o łazienkę to tam nie ma wolnej przestrzeni jest tylko styropian to czy trzeba ją stosować ? Czy nie ma takiej potrzeby bo styropian np nie przepuszcza pary wodnej.

Dziękuję za odpowiedzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

bo styropian np nie przepuszcza pary wodnej.



Ta, nie przepuszcza.... Wody też nie....
Ale jak bym Ci dał kawałek styropianu na który kilka lat kapała woda, to mógłbys nim krowę zatłuc! Tyle waży!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Folia paroizolacyjna to po prawdzie spowalniacz dla dyfuzji pary wodnej, a styropian ma się nijak do niej.
Szukasz oszczędności nie tam gdzie trzeba.

Gdyś go zamienił na XPS to może, może, ale i tak nie uzyskasz szczelności na połączeniach.
Dawaj tą folie i nie kombinuj.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam postanowiłem nie kombinować .
Dzisiaj założyłem folię na profile w łazience i mam do was kilka pytań .
Folia na profilach jest w niektórych miejscach minimalnie zagięta czy to nie będzie miało żadnych skutków czy musi być perfekcyjnie położona ?
Jak zamocować folię do ściany? Może wziąć folie w płynie użytą do hydroizolacji ścian i tym przemalować brzegi to się powinno złączyć mocno ?
I następne pytanie czy zwykłe płyty g-k zielone impregnowane będą odpowiednie do łazienki ? Rozstaw profili co 40cm.
I ostatnie pytanie płyty na łączeniach z sobą mają mieć jakiś odstęp od siebie czy tylko należy zrobić V na gips a płyty mają do siebie przylegać ?

A i jeszcze czy płyta koniecznie musi się kończyć na profilu czy może wystawać np 5cm poza profil ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam postanowiłem nie kombinować .
Dzisiaj założyłem folię na profile w łazience i mam do was kilka pytań .
Folia na profilach jest w niektórych miejscach minimalnie zagięta czy to nie będzie miało żadnych skutków czy musi być perfekcyjnie położona


Może być, jedynie musisz dać zakłady na łaczeniach tak na 15-20 cm i potem to łączenie skleić np taśma przeźroczystą.
Cytat

Jak zamocować folię do ściany? Może wziąć folie w płynie użytą do hydroizolacji ścian i tym przemalować brzegi to się powinno złączyć mocno ?


Nie musisz, wystarczy jak zostawisz zakład a po przykręceniu płyty naddatek obetniesz nożykiem.

Cytat

I następne pytanie czy zwykłe płyty g-k zielone impregnowane będą odpowiednie do łazienki ? Rozstaw profili co 40cm.


Zwykłe to są białe, zielone są wodoodporne. Spokojnie możesz je kłaść w łazience.
Cytat

I ostatnie pytanie płyty na łączeniach z sobą mają mieć jakiś odstęp od siebie czy tylko należy zrobić V na gips a płyty mają do siebie przylegać ?

A i jeszcze czy płyta koniecznie musi się kończyć na profilu czy może wystawać np 5cm poza profil ?


Mała szczelina na kilka milimetrów może być, i tak będziesz łączenia szpachlował. Te robione V niektórzy zalecają aby przed szpachlowaniem zagruntować, ja nie gruntowałem i trzyma dobrze.
Może wystawać poza profil, pod warunkiem, że to koniec i nie będzie tam łączenia.
Do przykręcania kup sobie specjalne bity z ogranicznikiem do regipsów, za pomocą ich nie przebijesz żadnej płyty przy dokręcaniu wkrętów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kurde to trochę niedobrze .
Bo ostatni profil skosu jest oddalony od pierwszego profilu poziomego o prawie 5cm.
Co mam zrobić w tej sytuacji ?


Jeżeli masz na myśli skos taki jak poniżej pokazałem w przekroju to nie ma obawy. Masz tu pokazane jak to się robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak jak na załączonym obrazku . Czyli nie będzie problemu icon_smile.gif .
Ale zastanawia mnie jedna rzecz co jest pod numerkiem 4 na obrazku ? Jakiś łącznik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dokładnie tak jak na załączonym obrazku . Czyli nie będzie problemu icon_smile.gif .
Ale zastanawia mnie jedna rzecz co jest pod numerkiem 4 na obrazku ? Jakiś łącznik ?



:1. ocieplenie dachu, 2. ruszt konstrukcyjny, 3. mocowanie, 4. taśma wzmacniająca – opcjonalnie, 5. masa szpachlowa, 6. płyta gipsowo-włóknowa

Taśma może być flizelinowa lub siatka wzmacniająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

4. taśma wzmacniająca – opcjonalnie


No nie wiem, nie wiem. Bezpieczniejsze byłoby połączenie ślizgowe. Inaczej może pękać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No nie wiem, nie wiem. Bezpieczniejsze byłoby połączenie ślizgowe. Inaczej może pękać.


Ja u siebie, ale nie tylko u siebie tak robiłem i nic nie pęka. Na łączeniu, na skosach nie zawsze dotnie się płyty aby równiutko do siebie dolegały, to nawet jak była większa szpara to psikłem delikatnie pianka z pistoletu aby za dużo masy szpachlowej nie wcisnęło się do środka. Potem masa szpachlowa i siatka i na to gładź. Jak na razie nic nie popękało.
Ale można dać taśmę narożnikową.

albo



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam   Przymierzam sie do budowy domu parterowego FABIA V i zastanawiam się nad wybraniem stropu (a raczej nad rezygnacją) Chodzi o zmiane stropu monolltycznego na wiązary (ewentualnie strop gęstożebrowy) . Głównym atutem zmiany jest cena (różnica między wiązarami a monolitem jest duża) oraz poprowadzenie wentylacji nechanicznej i klimy (żona chce mieć nawiewy klimatyzacji w suficie).   Jednak jest maly problem dom będzie stał w odległości ok 75m od torów kolejowych i boje sie o drgania.     Czy strop monolityczny zmniejszy drgania budynku ??  Czy wybór wiązarów jest zasadny w tym przypadku ?? Co będzie lepszym rozwiązaniem??   P.S. nie wiem czy to ma znaczenie ale będzie montowana fotowoltanika na dachu (okolo 30 paneli)     Proszę o pomoc z góry dziękuję.
    • Jeśli chodzi o sam budynek to w jego kształcie nic nie będziemy zmieniali, tylko oczywiście cały dach musi zostać wykonany na nowo ponieważ więźba się całkowicie spaliła i tutaj rozumiem, że trzeba będzie zgłosić już cały projekt.    Budynek był normalnie ubezpieczony (ubezpieczenie rolnicze) i umiejscowiony w planie działki, natomiast będziemy przeszukiwali papiery (było to budowane za czasów dziadka ponad 35 lat temu i przed najnowszymi przepisami, także nie jestem pewny czy szczegółowy plan budynku własnie istnieje).   W takim wypadku rozumiem, że po prostu trzeba będzie najpierw zgłosić chęć przebudowy na budynek mieszkalny i następnie złożyć projekt całego budynku z dachem, a dopiero później zabierać się już za pozostałe aspekty przyłączenie wody, kanalizacji itd. (elektryka jest)
    • Gość Alex
      Czy układając kostkę przy ścianie budynku należy najpierw scianę otynkować lub obłożyć steropianem
    • To określenie nie więcej niż 50m od drogi publicznej dotyczy właśnie III,II i I klasy ziemi i jest to jeden z 4 warunków które jednocześnie musi spełnić grunt żeby był uzgodniony bez odralniania.  WZ to decyzja o warunkach zabudowy tak ? Więc jak się ją dostanie to logiczne że można się wybudować. I podczas jej wydawania właściciel dowiaduje się czy dostaje uzgodnienie i może się wybudować czy musi odrolnić ziemie. U Was jak wydaje się decyzje to nie trafia ona do starostwa do uzgodnienia?  To jak rozumiesz ten art. 7 stawy o ochronie gruntow rolnych i leśnych? Mam nieodparte wrażenie że właśnie zamieniłeś te dwa terminy ze sobą. Odrolnienie nie jest zawsze konieczne i w tej ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych masz wpisane że grunty na terenie miasta nie potrzebują odrolnienia i nawet te chronionych klas kiedy spełnione są  te 4 warunki jednocześnie nie muszą być odralniane. A wyłączenie gruntów jest zawsze tylko raz się kończy  opinią a raz decyzją, i raz decyzją zwalniającą z opłat a raz naliczajacą oplatę. I to właśnie robi się podczas składania o pozwolenie na budowę.   A co do sytuacji którą opisałeś, u mnie za każdym razem starając się o WZ na daną działkę gdyby ją dostał wiedziałby że nie musi nic odralniać bo akurat te tereny nie podlegają pod działanie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (no bo dostał WZ) i później tylko nowy właściciel składa wniosek o wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. I w zależności jaka jest klasa i jaka gleba postępowanie kończy się inaczej.
    • Witaj, Jakiś czas temu stanąłem przed podobnym problemem. Tak jak kolega wyżej pisał, na początek starczy mapka geodezyjna , a następnie wniosek o wydanie WZiZT. W zależności od specyfiki terenu możesz potrzebować dodatkowych dokumentów np. ocena oddziaływania na środowisko OOŚ lub tak jak w moim przypadku ( na skraju mojej działki rósł las ) potrzebowałem dodatkowo ekspertyzy ornitologicznej potrzebnej do wycinki drzew. Nie wiem gdzie planujesz się budować, ale śmiało mogę polecić tą firme ja mieszkam w okolicach Wrocławia, ale z tego co widzę maja kilka oddziałów na terenie całej polski.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...