Skocz do zawartości

Jakie ustawienia ECOMAX800 z LAZAR HKS :/


Recommended Posts

Posiadam kocioł Lazar HKS z podajnikiem ślimakowym ze sterownikiem EcoMax 800R1 + w korytarzu na dole czujnik Ecoster 200 + zasobnik wody 300 l z solarami...
W pojemniku na popiół zostaje mi bardzo dużo niespalonego ekogroszku "Wesoła około 29MJ". Ogrzewam wodę i dom 158 m2. Mam podłogówkę na dwóch piętrach + łącznie 13 kaloryferów. Jakie ustawienia ecomax 800R1 powinienem dać?? Optymalnie... Bo przy dobrych wiatrach, kocioł bierze mi jakieś 140 kg groszku/tydzień. Mam takie ustawienia:
Ustawienia palnika:
Moc nadmuchu: 40%
Czas podawania: 10 s
Przerwa w podawaniu 60s
Przerwa podawania nadzór 60 min
Ustawienia mieszacza
Temperatura: 40 stopni
Link do komentarza
Cześć

Kolego, tak na prawdę to idealnych ustawień nikt Ci tutaj nie poda, bo każdy dom jest inny.

Jeśli masz niespalony groszek, to proponuję albo ograniczyć czas podawania, albo dodać trochę powietrza. U mojego kolegi ostatnio występował podobny problem, to musiałem dorobić mu przysłonę na wentylator, gdyż nie dało rady po prostu inaczej ustawić pieca - cały czas pracował na temp. poniżej 40 stopni, a w popiele był niespalony groszek.

Spróbuj palić na jak najmniejszej ingerencji powietrza w palenisku, ale, tak, zeby powietrze dochodziło do paleniska cały czas - bardzo małą porcją. W momencie dodania, powinien być lekko zwiększony podmuch i z powrotem przejście do bardzo lekkiego przedmuchu (połączonego z przymknięciem przysłony).
Link do komentarza
Cytat

Jeśli masz niespalony groszek, to proponuję albo ograniczyć czas podawania, albo dodać trochę powietrza. U mojego kolegi ostatnio występował podobny problem, to musiałem dorobić mu przysłonę na wentylator, gdyż nie dało rady po prostu inaczej ustawić pieca - cały czas pracował na temp. poniżej 40 stopni, a w popiele był niespalony groszek.

Spróbuj palić na jak najmniejszej ingerencji powietrza w palenisku, ale, tak, zeby powietrze dochodziło do paleniska cały czas - bardzo małą porcją. W momencie dodania, powinien być lekko zwiększony podmuch i z powrotem przejście do bardzo lekkiego przedmuchu (połączonego z przymknięciem przysłony).


Do wyregulowania dmuchawy jest przeciwwaga-śruba regulacyjna wyważająca przepustnicę (klapkę która odpowiada za dopływ powietrza do pieca).
Każda dmuchawa posiada regulację, no chyba że to samoróba.
Na fotce poniżej wyraźnie widać przeciwwagę i klapę regulacyjną.



Mogą być jeszcze takie z dodatkowym ograniczeniem dopływu powietrza (przysłona + przepustnica), ale one raczej już w nowych dmuchawach, gdzie jest regulacja siły nadmuchu nie mają zastosowania. A podejrzewam, że u Ciebie jest możliwość takiej wartości do ustawienia.



Cytat

Co to znaczy przymknięta przysłona? icon_biggrin.gif Jestem zupełnym amatorem...


Już chyba teraz wiesz o co chodzi. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ale ten kocioł najprawdopodobniej jest ze sterowaniem wentylatora poprzez sterownik.
Czyli nie wolno zmieniać "nastawów" fabrycznych, bo sterownik nie da rady, albo będzie przekłamywał.
Najlepiej poczytać instrukcję sterownika - http://www.hkslazar.pl/pliki/instrukcja_st...00_r_dtr_74.pdf i postępować krok po kroku, w zgodzie z jej zapisami.

z tejże:

Cytat

Niedopuszczalna jest zmiana typu motoreduktora,
typu wentylatora i innych zmian w osprzęcie kotła
mających wpływ na proces spalania. Osprzęt
powinien odpowiadać fabrycznie zamontowanym
podzespołom przez producenta kotła, pkt. 22!

Zaleca się pracę z maksymalnie otwartą przesłoną
wentylatora.

Link do komentarza
Cytat

Ale ten kocioł najprawdopodobniej jest ze sterowaniem wentylatora poprzez sterownik.
Czyli nie wolno zmieniać "nastawów" fabrycznych, bo sterownik nie da rady, albo będzie przekłamywał.
Najlepiej poczytać instrukcję sterownika - http://www.hkslazar.pl/pliki/instrukcja_st...00_r_dtr_74.pdf i postępować krok po kroku, w zgodzie z jej zapisami.


Wyraźnie pisze nawet na początku instrukcji, że nie dopuszczalne jest zmieniać
typu wentylatora i innych zmian w osprzęcie kotła
mających wpływ na proces spalania. Osprzęt
powinien odpowiadać fabrycznie zamontowanym
podzespołom przez producenta kotła, oraz co uważam za bardzo ważne Zaleca się pracę z maksymalnie otwartą przesłoną
wentylatora.

Problem może być jeszcze ze źle ustawioną przepustnicą ustawioną na króćcu przyłączeniowym pieca do komina.

P.s.
Pomimo, że nie widziałem to co zacytowałeś z instrukcji ja to samo umieściłem icon_biggrin.gif Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Posiadam kocioł Lazar HKS z podajnikiem ślimakowym ze sterownikiem EcoMax 800R1 + w korytarzu na dole czujnik Ecoster 200 + zasobnik wody 300 l z solarami...
W pojemniku na popiół zostaje mi bardzo dużo niespalonego ekogroszku "Wesoła około 29MJ". Ogrzewam wodę i dom 158 m2. Mam podłogówkę na dwóch piętrach + łącznie 13 kaloryferów. Jakie ustawienia ecomax 800R1 powinienem dać?? Optymalnie... Bo przy dobrych wiatrach, kocioł bierze mi jakieś 140 kg groszku/tydzień. Mam takie ustawienia:
Ustawienia palnika:
Moc nadmuchu: 40%
Czas podawania: 10 s
Przerwa w podawaniu 60s
Przerwa podawania nadzór 60 min
Ustawienia mieszacza
Temperatura: 40 stopni


Niestety w tym roku "Wesoła" się zepsuła ,żeby spalać jako tako trzeba zmienić nastawy.
W tej chwili masz niedopał czyli *( musisz wydłużać przerwę w podawania aż niedopał zniknie a kopiec na palniku pozostanie).
Na "Wesołą " nastawy to:
Czas podawania: 2 s (tej nastawy nie koryguj)
Przerwa w podawaniu 15-40s i więcej (wydłużaj tak długo aż kocioł będzie dochodził do zadanej T. 15-20 min)
Moc nadmuchu: 20 - 40% (schodź z nadmuchem ,jak wydłużasz przerwę)
pilnuj kopca i niedopału *
Dmuchawa .
Najlepiej daj zdjęcie swojej dmuchawy.

Ta ma i przysłonę i terminator.
Przysłona to te kółko czarne z blachy z boku dmuchawy, przesuwając ogranicza się zasysane powietrze przez dmuchawę.
Terminator to ta dźwignia z przeciwwagą i blachą wewnątrz ,porusza się w jedną stronę otwiera ją dmuchawa wtłaczając powietrze do palnika .
Terminatora się nie reguluje ,chyba że źle działa.
Przysłoną się jeszcze dodatkowo doregulowuje nadmuch pomiędzy sztywnymi nastawami dmuchawy .
Jak jedziesz na ręcznym to używasz przysłony .
Jak jedziesz na fuzzy logic to przysłona jest całkowicie otwarta a dodatkowo doregulowujesz nadmuch w serowniku Korekta nadmuchu FL . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ustawiłem według twoich propozycji. Na razie mam moc nadmuchu 25% (takie mam minimum), czas podawania 2s, przerwa w podawaniu 20s. Zobaczymy co będzie ;)
W kwestii dmuchawy nic nie ruszam, bo kiedy zakładali mi ten piec, serwisant nad tym siedział i coś ustawiał i pamiętam, że miałem nic nie ruszać ;)
Link do komentarza
Cytat

Nie mam pogodowego. a temperatury jest ok.
Dołączam zdjęcie wentylatora


Nie z tej strony ale po symbolu ręczna przysłona na regulacji wydajności wentylatora musi być taka.



Cytat

Po zmianie ustawień widzę, że doszło dość szybko do 60 stopni!! HURRA icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Zobaczę jutro rano jeszcze jak wygląda kwestia paleniska w sensie stopnia palenia groszku


Jak doszło za szybko do zadanej to zmniejsz moc ,ma dochodzić z 15min wtedy będzie lepiej dopalać węgiel.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Witam
Może ktoś pomoże
Mam piec defro duo 15kw z 2010r i sterwonik defro ag.
Domek mały około 120metrów , dobrze ocieplony , ekogroszki próbowałem już chyba wszystkich
ale problem z ustawieniami mam non stop.
nadmuch 40% ( przy niższym mi się dusi, retorta była uszczelniana, nie wiem co może być przyczyną)
mam problem z wentylatorem, nie wiem jak ustawić ten dzyndzel z nakrętką, co powinien się podnosić przy pracy wentyaltora jak 100% to na maksa w górę a u mnie stoi ciągle w miejscu nie ważne jaka siła nadmuchu jest myślę że tu jest problem i za mało powietrza daje.  Nic sięnie zawiesza bo rozkręcałem ten wentyaltor i wszystko działa na sucho jak nie jest podłączone.Nie wiem jak to ustawić. Czy śruba do dołu czy do góry czy poziomo.Przesłona mam otwartą prawie na maksa.
Zaden wegiel nie spalił mi się na popiół, zawsze żużel.
podawałenie mam 7s/50s
podtrzymanie 12-13s/8min
wentylator w podtrzymaniu 35s/8min
piec długo dochodzi do wymaganej temp, i krótko utrzymuje się w stanie podtrzymania, niezależnie jaki ekogroszek jest palony
w lato do grzania wody jest ok ale ustawienia muszę zmienić bo przesypuje mam 5s podawamie przerwa 90s
a podtrzymanie 20s na 20minut
prosze o jakoś pomoc z ustawieniami, info na priv, a może ktoś jest z okolic Wyszkowa i potrafi pomóc ( oczywiście nie za darmo)

Edytowano przez sebastian88 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Na początek proponuję zajrzeć do instrukcji. Trudno coś doradzać nie widząc kotła. Przypuszczam, że "ten dzyndzel z nakrętką" to terminator. Widać go nawet w ostatnim poście Animusa (powyżej). Ciężarek na tym ramieniu jest przeciwwagą dla klapy. Przesunięcie wzdłuż ramienia zmienia siłę potrzebną do uniesienia klapy. Jeżeli nic jej nie blokuje to trzeba poeksperymentować z ustawieniem. Na początek proponuję unieść klapę samemu i sprawdzić jak będzie wyglądało spalanie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...