Skocz do zawartości

Brink Excellent 300 zalewa się skroplinami


Bruce

Recommended Posts

Napisano
Witam,
problem co prawda zgłosiłem w ramach gwarancji, ale już wiem że nie zostanie on tak szybko rozwiązany, bo na podstawie mojego opisu stwierdzono, że trzeba zamontować syfon kulowy (reku prawdopodobnie zasysa wodę z syfonu). A że tak nie jest, udowodniłem sam sobie odłączając syfon zupełnie i podstawiając wiadro pod rekuperator. Problem nie zniknął.

A teraz od początku: woda (skropliny) leje się z lameli wymiennika do niecki i dalej do syfonu. I tu jest git. Ale z tych samych lameli leje się po drugiej stronie na filtr nawiewu. Filtr nasiąka i woda leje się dalej spływając do komory nawiewu. Tam tworzy się basenik, woda się przelewa ponad łączenia styropianu i wycieka gdzie tylko się da (obudowa przód, tył, a najbardziej dookoła syfonu (i nie ma ta woda nic wspólnego z wodą z niecki syfonu - tam jest szczelnie).

Z mojej strony zrobione: nowe filtry, wyczyszczona kratka czerpni i wyrzutni. Reku w pomieszczeniu z temp. 16 st.C (teraz). Długość przewodu z czerpni ok. 4,5m, do wyrzutni ok. 2,5m - ocieplone. Skrzynki rozdzielające ok. 1,5m nad reku. Rekuperator wypoziomowany zgodnie z instrukcją (montaż robiła firma). Na chodzie non stop, bez przerw.
Co może być? Może nie powinien być jednak wypoziomowany?

PS. Przy -5st. filtr przymarzł do styropianu.
Napisano
Witaj!

- wypoziomuj;
- sprawdź ciśnienia We/Wy;
- wyciągnij na jakiś czas filtry (1-2 dni) i sprawdź czy coś się zmieni;

Miałem taki sam objaw, ale u mnie ewidentnie przyczyna była w syfonie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Bruce , czy jest to nowy dom - pierwszy sezon grzewczy ? Pytam bo spotkałem się z 4x większą ilością wody wykraplanej na wymienniku niż przyjmuje się normatywnie i woda częściowo jest porywana z powietrzem zanim spłynie do tacy .

Napisano
ja mam akurat wersję 400 - jest wypoziomowany od samego początku, nigdy nie było żadnych problemów z wodą(5 rok leci)
Napisano
Cytat

Bruce , czy jest to nowy dom - pierwszy sezon grzewczy ? Pytam bo spotkałem się z 4x większą ilością wody wykraplanej na wymienniku niż przyjmuje się normatywnie i woda częściowo jest porywana z powietrzem zanim spłynie do tacy .



Dom zamieszkały od pól roku. Prawie drugi sezon grzewczy. Centrala chodzi od ok. 8 miesięcy. W domu wilgotność na poziomie bardzo niskim - 34%.
Otrzymałem od dystrybutora nowy syfon kulowy, który miał rozwiązać problem. Nic z tego. Tak, jak napisałeś, woda jest chyba porywana przez wentylatory. Zamiast przelewać się po lamelach wymiennika na tackę, to z lameli spływa też na filtr. No ale poniekąd konstrukcja wymiennika nie wyklucza tego, a wręcz jakby przewidywała taką możliwość.
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Mnie także dopadł ten lub podobny problem. Po ponad 8 latach, kapie z lewej strony z przodu. Wydaje mi się na 95%, że powodem był przytkany odpływ, jak  podłożyłem wiaderko i wypiąłem odpływ do kanalizacji, to widziałem co jest na dnie. takie czyste powietrze w okolicy ;)

Dzisiaj jeszcze delikatnie kapało, ale przeczytałem gdzieś, że komuś 2 dni kapało, aż wszystko przeszło...dam znać, czy to była jedyna przyczyna.

 

Ja mam starszą wersję HR 400 Large, a przy okazji dowiedziałem się, że nowsze excellenty mają poważny problem ze skroplinami właśnie. Smutne to.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

U mnie podobnie po 2 latach - wykrapla sie na obudowie od wewnatrz i kapie przez otwory kolo odprowadzenia skroplin.....

jakis dramat...

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Sprzedam na fakturę w atrakcyjnej cenie nowe pompy ciepła Air Falcon wraz z akcesoriami firmy OCHSNER Pompy i wszystkie elementy są składowane w magazynie, w przypadku zainteresowania ofertą mogę zorganizować transport na terenie PL. Nie zapewniam montażu. Zainteresowanych zapraszam serdecznie do kontaktu na PRIV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...