Skocz do zawartości

ocieplenie poddasza/ pomieszczenie mieszkalne


Recommended Posts

Napisano
Mieszkam w domu oddanym do użytkowania w 1949 r. Ściana zewnętrzna na parterze ma grubość ok. 60 cm (cegła bez przestrzeni powietrznej). Na piętrze jest strych, który chcę zaadoptować jako pomieszczenie mieszkalne. Ściana tam ma szerokość 24 cm (dwie cegły na płask, bez izolacji powietrznej) Ściany z zewnątrz, zarówno na parterze jak i na piętrze są ocieplone styropianem o grubości 10 cm. Czy powinienem zatem dodatkowo ocieplić ściany na piętrze (dawny strych)? Jaki materiał mogę tam zastosować? Co będzie najlepszym rozwiązaniem… wełna, styropian czy np. Multipor (może jesteście w stanie zaproponować mi inne rozwiązanie). Czy w ogóle jest konieczność docieplenia tych ścian. Wiem, że można zastosować jakiś wzór na obliczenie konieczności stosowania docieplenia. Czy przy tej grubości ściany (24 cm) i dodatkowego 10. centymetrowego styropianu na zewnątrz jest konieczność docieplenia ścian od wewnątrz? Wiem, że większość ciepła tracone jest przez dach. Zabezpieczony jest on pianką natryskową (15 cm) i 10. cm płytą styropapy, więc utratę od dachu chyba wyeliminowałem. Obecnie bez ogrzewania i temp. na zewnątrz +2 st. C jest tam + 14 st. C i ok. 40% wilgotności. Proszę o pomoc i opinię.
Napisano
Tak na moje perskie oko to tragedii z ociepleniem nie ma chociaż ścianie bardzo daleko do standardów ocieplania które panują dzisiaj no i norm.Jeśli styropian na zewnątrz ma lambdę 0.042 to U czyli współczynnik przenikania ciepła wynosi prawie 0.35 a jeśli lambda lepsza to może mieć około 0.3. To sporo za mało bo obecne normy przewidują max 0.25 dla ściany. Ile powinieneś mieć lub ile chcesz mieć obliczaj sobie za pomocą tego kalkulatora - w Twoim przypadku jest to ściana dwuwarstwowa
http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator
Natomiast jeśli chcesz ocieplać od środka wełną lub styropianem to ja nie pomogę,tutaj muszą wypowiedzieć się więksi znawcy tematu ode mnie.
Natomiast multiporem możesz od środka,tylko że to jest droga impreza.
Napisano
Cytat

Czy w ogóle jest konieczność docieplenia tych ścian.


Teoretycznie konieczności nie ma bo budynek już oddany do użytku, więc i adekwatne przepisy nic do niego nie mają, choć z drugiej strony mamy tu do czynienia ze zmianą sposobu użytkowania.
Ale dalej pozostaje kwestia czy takie ocieplenie Tobie wystarczy, a to już inna sprawa, bo wynik "U" na kolana nie powala.
A w takim przypadku myślę że tu decydującego kryterium jako takiego nie ma.
Bo czy docieplać zależeć będzie od:
- mozliwość do izolowania ścian z zewnątrz,
- Twoich możliwości finansowych (Multipor do tanich rozwiązań nie należy),
- efektu jaki spodziewasz się uzyskać.

Jeśli myślisz o jakiekolwiek izolacji od wewnątrz to zacznij planowanie od zapewnienia dobrej i sprawnej w każdych warunkach wentylacji.
Jeśli nie - to zacznij też od wentylacji (też sprawnej icon_biggrin.gif ), bo pomieszczenia które chcesz adaptować raczej nie były projektowane na pobyt ludzi.
A zważywszy że to poddasze (dach jest stropem) sprawna wentylacja będzie tu odgrywała dużą rolę... i to zarówno zimą jak i latem.
25cm izolacji sumarycznej dachu jest tak trochę na styk.
Bo o ile zimą można dogrzać (za pieniądze), to latem schłodzić będzie znaczniej trudniej, a i pieniądze jakie może to pochłonąć będą znacznie większe.
Pod naszą szerokością geograficzną temat zapotrzebowania na chłód jest traktowany trochę po macoszemu, i zazwyczaj wystarcza odpowiednia izolacja termiczna która jest dobierana do zapotrzebowania na ciepło, ale jak jej brakuje to...

icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
    • Cześć, potrzebuję pomocy z bardzo niskimi przepływami na ogrzewaniu podłogowym.   1. Opis instalacji Podłogówka na całym parterze ~75 m² 9 pętli na jednym rozdzielaczu (bez mieszacza, zasilanie bezpośrednio z kotła) Kocioł: Immergas Victrix Zeus 25 Zawory kulowe na zasilaniu i powrocie rozdzielacza – w pełni otwarte   2. Objawy Przepływ całkowity pokazywany przez kocioł to tylko 08 (parametr d1.4 - lh/100) Kiedy wszystkie pętle są odkręcone „na maksa”, przepływ NIE przekracza 09 (d1.4) Suma przepływów z rotametrów ~ 9 l/min Podłoga ogólnie chłodna, nawet po długim grzaniu Kocioł przy zadanej 30°C dochodzi do ~34°C i grzeje bardzo długo (ponad godzinę), jakby nie miał odbioru ciepła Najsłabiej grzeje pętla biura (najdalsza pętla), mimo pełnego otwarcia Skręcenie innych pętli prawie nic nie daje (bo przepływ globalny jest wąskim gardłem)   3. Co zostało sprawdzone Zawory kulowe przy rozdzielaczu — na 100% w pełni otwarte Brak filtrów siatkowych przy rozdzielaczu Kocioł nie ma filtra CO wbudowanego (sprawdzone w schemacie) Rotametry działają, pływaki nie drżą Odpowietrzniki automatyczne odkręcone   4. Pytanie do forum Co jeszcze mogę sprawdzić, aby przywrócić prawidłowy przepływ (1,5–2,5 m³/h)? Szczególnie zależy mi na opinii: czy sama pompa w kotle może być za słaba / zapowietrzona, czy mój rozdzielacz jest poprawnie odpowietrzony, czy powinienem mieć dodatkową pompę obiegową na rozdzielaczu, czy widzicie coś na zdjęciach, co mogłoby ograniczać przepływ. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
    • Kołek do betonu to, co naklejone  to cię nie interesuje. Kołek ramowy o średnicy min. 10 mm i odpowiednio dobranej długości, takich jak  Fischer SXRL FUS lub Klimas KPR-FAST K.   Np. Fischer DuoXpand 10x120 FUS 
    • Obecnie, poszukując wydajnych rozwiązań energetycznych, wiele osób zwraca uwagę na panele słoneczne. W stolicy Małopolski, by dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z inwestycji w energię odnawialną, warto odwiedzić stronę [url=https://skomat.pl/fotowoltaika/]fotowoltaika Kraków[/url]. Instalacje te cieszą się rosnącym zainteresowaniem zarówno wśród właścicieli domów jednorodzinnych, jak i przedsiębiorstw. Decydując się na montaż, inwestorzy przyczyniają się do redukcji emisji dwutlenku węgla i uniezależniają się od rosnących cen prądu. Nowoczesne technologie pozwalają na efektywną produkcję energii elektrycznej, a fachowcy zapewniają profesjonalne doradztwo i realizację projektu, dostosowując system do indywidualnych potrzeb. Długoterminowe oszczędności i dotacje stanowią silną zachętę do podjęcia tego ekologicznego kroku.
    • Napiszę Ci tak. Też miałem problem w domu na wsi, chciałem powiesić szafkę w łazience, a tam mam drewniane ściany i otwór wyszedł mi pomiędzy belkami. W mchu i paprociach (takie uszczelnienie pomiędzy belkami). Oczywiście, wcześniej jest płyta g/k i na niej glazura. Pojechałem z problemem do "Mrówki" i tam  gosciu pokazał mi praktycznie zwyczajne kołki fi 10, dość krótkie, chyba 60 mm. I zaręczył, że szafka nie spadnie. Będzie się trzymać na glazurze przyklejonej do płyty g/k. No i się trzyma! Na razie trzy lata minęły.  Płyta g/k mocowana jest do ściany drewnianej na placki klejowe, z tym że w miejscu placków w drewno wbijane były gwoździe tak, aby klej ich się trzymał. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...