Skocz do zawartości

Remont domu jakie temperatury?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam ogrzewanie podłogowe, najlepiej mi się pracuje gdy jest 18 stopni, w domu nie mieszkam to jaką temperaturę na sterowniku powinienem ustawić, gdy w domu mnie nie ma?. Chodzi mi o to, aby nie ustawić za niskiej temperatury. Jeżeli do domu planuje przyjechać np: o 16 to o której powinienem rozpocząć grzanie?. Kolejna sprawa to ustawienia pieca, mam kocioł elektryczny kospela do podłogówki, jaką temperaturę zasilania ustawić na piecu (można od 20), żeby mieć te 18 stopni. W tej chwili mam 35 stopni, ale wydaje mi się że to za dużo.
Napisano
Cytat

żeby mieć te 18 stopni. W tej chwili mam 35 stopni



Te 35 stopni to chyba na piecu masz ustawione, czy to temperatura podłogi ...

Jak Cię długo nie ma, wystarczy taka temperatura, żeby nie zamarzło , ale wydaje mi się, że nie bardzo ekonomiczne jest zbytnie wychłodzenie podłogi i pomieszczeń, gdyż dogrzanie do wymaganej temperatury będzie wymagało dużego wydatku energii. Koledzy bardziej biegli w wyliczeniach potrafią to wykazać czarno na białym. Podłogówka ma dużą bezwładność cieplną i szybkie podgrzanie wymaga szybkiego dostarczenia dużej ilości ciepła. Także moim zdaniem lepiej jest nastawienie pieca tak, aby utrzymać temperaturę bliską Twojej ulubionej (ok. 12 - 15 stopni) i ze trzy godziny wcześniej trochę dogrzać...
Napisano
Rzeczywiście, wszystkie ustawienia trzeba dobrać doświadczalnie, metodą prób i błędów
Zależy jakie długości są pętle podłogówki, grubość wylewki, wykończenie podłogi (płytki, panele, parkiet ???), jakie temperatury zastosujesz, izolacja budynku, temperatura na zewnątrz....
Napisano (edytowany)
Najlepiej oszacować to w praktyce, metodą prób i błędów aż osiągniesz wymagany efekt.

Pomocna może też być automatyka posiadająca tzw. funkcję automatycznej adaptacji do specyfiki budynku - np. automatyka KAN-therm SMART, funkcja SMART Start.

Sprawdż tu

O ile dobrze pamiętam fabryczne obniżenie nocne zadeklarowane było na poziomie około 15-16st. C, funkcja "Urlop" tzn. dłuższa nieobecność, zdecydowanie mniej. Edytowano przez Doradca_KAN (zobacz historię edycji)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Dokładnie tak,wymagasz zbyt wiele aby każdy odpowiedział ile i jak dlugo trzeba grzać aby osiągnąć temperaturę 18 stopni,często jest to na zasadzie prób i błędów jak piszą Użytkownicy na forum.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...