Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu z blachy trapezowej od zewnątrz


Recommended Posts

Witam,

chciałbym ocieplić dach z blachy trapezowej. W tym momencie dach jest ocieplony standardowo.



Jednak wydaje mi się że ocieplenie nie jest najlepsze. Chciałbym na blachę położyć styropapę.



Jest to według mnie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Blacha na dachu też jest już stara i przyda się coś z tym zrobić i pomyślałem że zamiast wymieniać blachę to ocieplę wszystko styropapą. Ocieplenie od środka nie jest możliwy.

Tylko mam pytanie dach teraz jest wentylowany czyli między deskami a blacha trapezową hula wiatr który nadmiar wilgoci eliminuje. Czy mógłbym całkowicie zamknąć dach. W dachu była by przestrzeń pod blachą tak jak teraz jest oraz mała przestrzeń między blachą a styropapą.
Link do komentarza
OK ale teraz deski które są pod blachą trapezową są wentylowane a docelowo chcę zamknąć przestrzeń między blachą trapezową a deskami i zastanawiam się czy deski nie będą narażone na jakieś niekorzystne warunki typu para wodna itp nie chciałbym aby po jakimś czasie zaczęły gnić albo jakiś grzyb się wyhodował.
Link do komentarza
Zgadza się ale będzie to wyglądać jak czapka nasunięta na głowę bo nie chce aby wiatr hulał pod ociepleniem dlatego będę zamykał tą przestrzeń pod blachą trapezową i pytam czy jeśli ją zamknę nic się nie będzie złego działo z deskami pod blacha bo wtedy nie będą wentylowane świeżym powietrzem a tylko tym zamkniętym powietrzem pod deskami.
Link do komentarza
Cytat

(...) pytam czy jeśli ją zamknę nic się nie będzie złego działo z deskami pod blacha bo wtedy nie będą wentylowane świeżym powietrzem a tylko tym zamkniętym powietrzem pod deskami.


One w ogóle nie będą wentylowane. One będą się kisić tak długo... aż się ukiszą/zbutwieją.
Słuchaj co Ci radzi Mistrz Jan, bo to fachowiec wysokich lotów.
Link do komentarza
dach wygląda teraz tak



tylko zamiast dachówki jest blacha trapezowa icon_smile.gif

chcę dodać styropapę i przykryć wszystko papą



Problem ze skroplinami jest w momencie spotkania ciepłej pary wodnej z zimnym powietrzem. Czyli teraz bezpośrednio pod blacha i dlatego ta przestrzeń jest wentylowana. Teraz jak dołożę styropapę w przestrzeni przy blasze trapezowej nie będzie występować zimne powietrze więc i skroplin nie będzie.
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...