Skocz do zawartości

Tynkowanie


jontek

Recommended Posts

Napisano
Przymierzam się do tynkowania, nie wiem w końcu czy lepsze jest tynkowanie ręczne czy maszynowe?
Może ktoś to wytłumaczyć "jak krowie na rowie"?
Bo już się pogubiłem w tym....
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Szanowny Panie,
Tynkowanie maszynowe pozwala na przyspieszenie prac, wymaga jednak od wykonawcy konkretnych umiejętności. Jeśli dysponuje Pan wiedzą w tym zakresie i odpowiednim sprzętem, to polecam skorzystanie z rozwiązań Śnieżka ACRYL-PUTZ®. Dostępne tu wyroby zapewniają łatwą aplikację i uzyskanie satysfakcjonującego efektu końcowego. Ciekawym produktem jest np. Gładź szpachlowa ACRYL-PUTZ® ST 10 START http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-s...putz-st10-start Jest to produkt typu "2 w 1", który dzięki nowoczesnej formule tworzy warstwę podkładową i warstwę wierzchnią bez konieczności użycia gotowych gładzi szpachlowych. Może być nakładany ręcznie lub maszynowo.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Jeśli ma Pan dostęp do odpowiedniego sprzętu to także polecam tynkowanie maszynowe.


Chyba sobie żarty robisz.
Uważasz, że ktoś kupi albo wypożyczy sprzęt do tynkowania maszynowego nie mający zielonego pojęcia o tym i sam sobie otynkuje dom?
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Dokładnie zgadzam się. Jeśli nie ma się możliwości zrobienia tynku samodzielnie najlepiej jest kupić gotowy produkt. Są tacy, którzy uważają, że te maszynowe są najlepsze, ja tak nie uważam i uważam, że te gotowe mogą być tak samo dobre jak maszynowe.
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Można też i tak



Tynki ręczne odchodzą do lamusa, chyba, że ktoś chce się sprawdzić w tynkarskim fachu i tak gładzi i gładzi aż się zacznie w ścianie przeglądać jak w lustrze.

Fundamenty i stropy tez wylewane są najczęściej z "gruszki" a widok betoniarki na budowie graniczy z cudem. Nawet podjazd do garażu i kawałek chodnika można już "przygotować" w wiadrze za pomocą wiertarki.

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.



Tynk silikonowy to tylko jedna z opcji. Nie do końca zrozumiałem, czy Założyciel postu mówi o tynkach wewnętrznych, czy tez zewnętrznych.

Na lewaje owszem - i to w specyficznych warunkach środowiskowych. Natomiast do wnętrz - tynki gipsowe, cementowo-wapienne oraz tzw. systemy dekoracyjne.

Opcja ostatnia - industrialny goły beton w formie przykręcanych płyt.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

no właśnie a to ma chyba istotny wpływ parwda?



Tak, ale są tynki, które możesz używać do wnętrza i na zewnątrz. M.in ten który ja mam jest odpowiedni na dwie strony ściany.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Szanowni Państwo,

tynki silikonowe dedykowane są raczej do wykonywania elewacji budynku. W przypadku wnętrz można zastosować natomiast tynki gipsowe oraz cementowo-wapienne. Do wykończenia otynkowanych ścian ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie struktur dekoracyjnych lub pomalowanie ich wysokiej jakości farbami, np. Śnieżka Barwy Natury.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Witam, właśnie jestem na etapie dogadywani się z fachowcami dot. tynków wewn. Zaproponowano mi tynki cementowo-wapienne kładzione maszynowo. Baumit MPI -co sądzicie o tym materiale? Czy ściany będą gładkie czy jednak trzeba będzie kłaść gładź?
Wydaje mi się, że to bez sensu wydawać kasę na maszynę a potem i tak zacierać ręcznie....

Czy zrobienie tynków cementowo-wapiennych w październiku jest możliwe i nie będzie uszkodzeń na mrozach? Fachowcy zapewniają, że będzie OK i że im chłodniej tym lepsze schnięcie. Proszę o opinię.
Napisano
W uzupełnieniu - oczywiście chodzi o Baumit MPI 25L na wierzch i wcześniej tzw. obrzutkę zapewne zwykłym -będę jeszcze rozmawiał z fachmanami, dlatego potrzebuję pomocy/opinii. Czy użycie Baumit MPI 25 Fine dałoby dużo lepszy rezultat pod względem gładkości?
No i aktualne pytanie, czy kładzenie tynku c-w w październiku nie niesie ze sobą zagrożenia na popękanie tynków w zimie, gdyż nie planujemy grzania. B. proszę o pomoc.
Napisano
Cytat

Witam, właśnie jestem na etapie dogadywani się z fachowcami dot. tynków wewn. Zaproponowano mi tynki cementowo-wapienne kładzione maszynowo. Baumit MPI -co sądzicie o tym materiale? Czy ściany będą gładkie czy jednak trzeba będzie kłaść gładź?
Wydaje mi się, że to bez sensu wydawać kasę na maszynę a potem i tak zacierać ręcznie....

Czy zrobienie tynków cementowo-wapiennych w październiku jest możliwe i nie będzie uszkodzeń na mrozach? Fachowcy zapewniają, że będzie OK i że im chłodniej tym lepsze schnięcie. Proszę o opinię.


maszynowy c-w jak jest umiejętnie położony to nie musisz być żadnego dodatkowego zacierania.
Kolega niedawno kładł maszynowy c-w ale nie pamiętam dokładnie jakiej firmy (chyba Knaufa), chwalił sobie.
A co do terminu to nie ma obawy na mrozy bo jakież teraz mamy zimy? toszto przedszkole zimowe a nie prawdziwa zima jak była kiedyś. Przy mniejszych temperaturach tynk schnie lepiej, nie pęka przede wszystkim bo schnie powoli.

Jeżeli chodzi Ci o gładkie ściany takie jak po gładzi to zamiast tynku cementowo-wapiennego połóż Maszynowy lekki MP75 Knaufa.
Napisano
mhtyl -dzięki wielkie, mam dod. pytania, bo nie znam się na tym. Słyszałem, że tynki cementowo-wapienne są trwalsze i można je położyć jesienią (gips ponoć nie) -stąd taki wybór, ale z drugiej strony jak zapewnić im optymalnie gładkość. Fachman powiedział coś o obrzucie maszynowym (chyba zwykłym Baumitem) a potem Baumit MPI 25L. Czy może Baumit MPI 25 Fine byłby lepszy -widzę, że jest jeszcze takie cudo icon_smile.gif

No i jak wychodzi to przeciętnie kosztowo, bo powiedział, że robocizna gips/c-w kosztuje to samo? Chcę wiedzieć więcej, żeby w rozmowie jutro nie dać się wyrolować. Pozdrawiam
Napisano
Gipsowy, mowa tu o MP75 jest dość twardy i nie ma przeciwwskazań aby go kłaść jesienią czy nawet późną jesienią.
Co do robocizny to c-w położony maszynowo kosztować może więcej niż gipsowy tez maszynowo kładziony ale nie koniecznie.
Co do Baumitu nie znam produktów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Szanowny Panie,

w pomieszczeniach „wilgotnych” dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie tynków cementowo-wapiennych. W pozostałych wnętrzach można wykorzystać tynki gipsowe. Tynk cementowo-wapienny zazwyczaj trzeba jeszcze dodatkowo wygładzić. Tynki gipsowe są gładsze, jednak tu również niezbędne może być ich wygładzenie. Do stworzenia warstwy nawierzchniowej polecam zastosowanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START (po uprzednim zagruntowaniu podłoża ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący).

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.



A co myślicie o tynkach Astex? ktoś w Was stosował? testowałem już silikonowy na domu córki i jestem bardzo zadowolony
Napisano
To chyba nowy produkt, nie słyszałem o nich. Pamiętaj, że tynk można ocenić dopiero po kilku latach, więc jeśli faktycznie to debiutant na rynku to jednak zachęcałbym do sięgnięcia po sprawdzony produkt. Oczywiście co zrobisz to twoja wola. Możesz poczytać tu nasze opinie odnośnie tynków i farb fasadowych.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli masz dużą powierzchnie i zależy Ci na czasie - tynkowanie maszynowe. Przyjdzie ekipa, zrobi raz dwa co swoje i po kłopocie. Ale jak masz małą powierzchnie, to lepiej już samemu śmignąć i ponieść mniejsze koszty. W ogóle firmy zajmujące się tynkowaniem maszynowym nie są chętne do pracy przy małych powierzchniach.
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...