Skocz do zawartości

Tynkowanie


jontek

Recommended Posts

Napisano
Przymierzam się do tynkowania, nie wiem w końcu czy lepsze jest tynkowanie ręczne czy maszynowe?
Może ktoś to wytłumaczyć "jak krowie na rowie"?
Bo już się pogubiłem w tym....
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Szanowny Panie,
Tynkowanie maszynowe pozwala na przyspieszenie prac, wymaga jednak od wykonawcy konkretnych umiejętności. Jeśli dysponuje Pan wiedzą w tym zakresie i odpowiednim sprzętem, to polecam skorzystanie z rozwiązań Śnieżka ACRYL-PUTZ®. Dostępne tu wyroby zapewniają łatwą aplikację i uzyskanie satysfakcjonującego efektu końcowego. Ciekawym produktem jest np. Gładź szpachlowa ACRYL-PUTZ® ST 10 START http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-s...putz-st10-start Jest to produkt typu "2 w 1", który dzięki nowoczesnej formule tworzy warstwę podkładową i warstwę wierzchnią bez konieczności użycia gotowych gładzi szpachlowych. Może być nakładany ręcznie lub maszynowo.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
  Cytat

Jeśli ma Pan dostęp do odpowiedniego sprzętu to także polecam tynkowanie maszynowe.

Rozwiń  

Chyba sobie żarty robisz.
Uważasz, że ktoś kupi albo wypożyczy sprzęt do tynkowania maszynowego nie mający zielonego pojęcia o tym i sam sobie otynkuje dom?
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Dokładnie zgadzam się. Jeśli nie ma się możliwości zrobienia tynku samodzielnie najlepiej jest kupić gotowy produkt. Są tacy, którzy uważają, że te maszynowe są najlepsze, ja tak nie uważam i uważam, że te gotowe mogą być tak samo dobre jak maszynowe.
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Można też i tak



Tynki ręczne odchodzą do lamusa, chyba, że ktoś chce się sprawdzić w tynkarskim fachu i tak gładzi i gładzi aż się zacznie w ścianie przeglądać jak w lustrze.

Fundamenty i stropy tez wylewane są najczęściej z "gruszki" a widok betoniarki na budowie graniczy z cudem. Nawet podjazd do garażu i kawałek chodnika można już "przygotować" w wiadrze za pomocą wiertarki.

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.

Rozwiń  


Tynk silikonowy to tylko jedna z opcji. Nie do końca zrozumiałem, czy Założyciel postu mówi o tynkach wewnętrznych, czy tez zewnętrznych.

Na lewaje owszem - i to w specyficznych warunkach środowiskowych. Natomiast do wnętrz - tynki gipsowe, cementowo-wapienne oraz tzw. systemy dekoracyjne.

Opcja ostatnia - industrialny goły beton w formie przykręcanych płyt.
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Szanowni Państwo,

tynki silikonowe dedykowane są raczej do wykonywania elewacji budynku. W przypadku wnętrz można zastosować natomiast tynki gipsowe oraz cementowo-wapienne. Do wykończenia otynkowanych ścian ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie struktur dekoracyjnych lub pomalowanie ich wysokiej jakości farbami, np. Śnieżka Barwy Natury.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Witam, właśnie jestem na etapie dogadywani się z fachowcami dot. tynków wewn. Zaproponowano mi tynki cementowo-wapienne kładzione maszynowo. Baumit MPI -co sądzicie o tym materiale? Czy ściany będą gładkie czy jednak trzeba będzie kłaść gładź?
Wydaje mi się, że to bez sensu wydawać kasę na maszynę a potem i tak zacierać ręcznie....

Czy zrobienie tynków cementowo-wapiennych w październiku jest możliwe i nie będzie uszkodzeń na mrozach? Fachowcy zapewniają, że będzie OK i że im chłodniej tym lepsze schnięcie. Proszę o opinię.
Napisano
W uzupełnieniu - oczywiście chodzi o Baumit MPI 25L na wierzch i wcześniej tzw. obrzutkę zapewne zwykłym -będę jeszcze rozmawiał z fachmanami, dlatego potrzebuję pomocy/opinii. Czy użycie Baumit MPI 25 Fine dałoby dużo lepszy rezultat pod względem gładkości?
No i aktualne pytanie, czy kładzenie tynku c-w w październiku nie niesie ze sobą zagrożenia na popękanie tynków w zimie, gdyż nie planujemy grzania. B. proszę o pomoc.
Napisano
  Cytat

Witam, właśnie jestem na etapie dogadywani się z fachowcami dot. tynków wewn. Zaproponowano mi tynki cementowo-wapienne kładzione maszynowo. Baumit MPI -co sądzicie o tym materiale? Czy ściany będą gładkie czy jednak trzeba będzie kłaść gładź?
Wydaje mi się, że to bez sensu wydawać kasę na maszynę a potem i tak zacierać ręcznie....

Czy zrobienie tynków cementowo-wapiennych w październiku jest możliwe i nie będzie uszkodzeń na mrozach? Fachowcy zapewniają, że będzie OK i że im chłodniej tym lepsze schnięcie. Proszę o opinię.

Rozwiń  

maszynowy c-w jak jest umiejętnie położony to nie musisz być żadnego dodatkowego zacierania.
Kolega niedawno kładł maszynowy c-w ale nie pamiętam dokładnie jakiej firmy (chyba Knaufa), chwalił sobie.
A co do terminu to nie ma obawy na mrozy bo jakież teraz mamy zimy? toszto przedszkole zimowe a nie prawdziwa zima jak była kiedyś. Przy mniejszych temperaturach tynk schnie lepiej, nie pęka przede wszystkim bo schnie powoli.

Jeżeli chodzi Ci o gładkie ściany takie jak po gładzi to zamiast tynku cementowo-wapiennego połóż Maszynowy lekki MP75 Knaufa.
Napisano
mhtyl -dzięki wielkie, mam dod. pytania, bo nie znam się na tym. Słyszałem, że tynki cementowo-wapienne są trwalsze i można je położyć jesienią (gips ponoć nie) -stąd taki wybór, ale z drugiej strony jak zapewnić im optymalnie gładkość. Fachman powiedział coś o obrzucie maszynowym (chyba zwykłym Baumitem) a potem Baumit MPI 25L. Czy może Baumit MPI 25 Fine byłby lepszy -widzę, że jest jeszcze takie cudo icon_smile.gif

No i jak wychodzi to przeciętnie kosztowo, bo powiedział, że robocizna gips/c-w kosztuje to samo? Chcę wiedzieć więcej, żeby w rozmowie jutro nie dać się wyrolować. Pozdrawiam
Napisano
Gipsowy, mowa tu o MP75 jest dość twardy i nie ma przeciwwskazań aby go kłaść jesienią czy nawet późną jesienią.
Co do robocizny to c-w położony maszynowo kosztować może więcej niż gipsowy tez maszynowo kładziony ale nie koniecznie.
Co do Baumitu nie znam produktów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Szanowny Panie,

w pomieszczeniach „wilgotnych” dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie tynków cementowo-wapiennych. W pozostałych wnętrzach można wykorzystać tynki gipsowe. Tynk cementowo-wapienny zazwyczaj trzeba jeszcze dodatkowo wygładzić. Tynki gipsowe są gładsze, jednak tu również niezbędne może być ich wygładzenie. Do stworzenia warstwy nawierzchniowej polecam zastosowanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START (po uprzednim zagruntowaniu podłoża ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący).

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
  Cytat

Ja mogę polecić tynk silikonowy - mam, jestem zadowolony i generalnie nie muszę się przejmować elewacją. Produkt to FT TN30, należy jeszcze dobrać zdolnych tynkarzy i to wszystko. Nie chciałem generalnie polecanego tynku maszynowego, nie bardzo miałem zaufanie do tej metody.

Rozwiń  


A co myślicie o tynkach Astex? ktoś w Was stosował? testowałem już silikonowy na domu córki i jestem bardzo zadowolony
Napisano
To chyba nowy produkt, nie słyszałem o nich. Pamiętaj, że tynk można ocenić dopiero po kilku latach, więc jeśli faktycznie to debiutant na rynku to jednak zachęcałbym do sięgnięcia po sprawdzony produkt. Oczywiście co zrobisz to twoja wola. Możesz poczytać tu nasze opinie odnośnie tynków i farb fasadowych.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli masz dużą powierzchnie i zależy Ci na czasie - tynkowanie maszynowe. Przyjdzie ekipa, zrobi raz dwa co swoje i po kłopocie. Ale jak masz małą powierzchnie, to lepiej już samemu śmignąć i ponieść mniejsze koszty. W ogóle firmy zajmujące się tynkowaniem maszynowym nie są chętne do pracy przy małych powierzchniach.
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez SoSo: Może warto przytoczyć badania turbiny... A nie, zaraz, nie ma żadnych, bo to bubel który się kręci i nie produkuje użytecznej energii.
    • W dobie rosnących cen energii i potrzeby zwiększenia niezależności energetycznej, właściciele domów jednorodzinnych coraz chętniej sięgają po rozwiązania odnawialne. Czy oprócz paneli fotowoltaicznych warto zainteresować się również energią wiatrową? Turbina Dragon od Dospel udowadnia, że tak. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/wentylacja-i-klimatyzacja/a/115529-turbina-wiatrowa-dragon-od-dospel-domowa-energia-z-natury
    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...