Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Cytat

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm


Tak na marginesie.
Jeśli jeszcze nie kupiłeś styropianu/wełny, a znajdziesz trochę wolnych środków (płatniczych ma się rozumieć icon_biggrin.gif ) to rozważ pogrubienie do 12cm a jeszcze lepiej 15cm warstwy izolacji.
W ogólnym rozrachunku kosztów docieplenie będą to procentowo niewielkie kwoty, a zysk na lata gwarantowany.


Ps.
Możesz jeszcze manipulować lambdą materiału izolacyjnego, ale nic nie wiem z jakiego pułapu startujesz.
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Nie długo sezon grzewczy i zastanawia mnie, czy to że grzeje podłogówkę przez cały dzień, a potem w nocy sama stygnie i ponownie na drugi dzień, czy to szkodzi czemuś czy można tak ogrzewać

Pozdrawiam


Możesz spokojnie tak grzać. Ja całą zimę 2013/14 tak grzałem i cieplutko było w domu. Płytki nie poodpadały a panele się nie powyginały icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Dom lat 60 z cegły pełnej o grubości muru 50cm, jeszcze nie ocieplony, na podłodze 20cm styropianu. Mi chodzi tylko czy te szkodzi posadzce czy można tak grzać.

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm

Pozdrawiam


Masz grube i pojemne cieplne mury, stąd wahania w grzaniu podłogówki nie wpłyną znacznie na temperaturę w pomieszczeniach.
Przyzwoita izolacja pod podłogówką, przeciwdziała stratom ciepła przy skokach temperatury.
Przy ocieplaniu ścian pamiętaj o ociepleniu fundamentu.
W jego pobliżu od strony wewnętrznej, jest najwyższa temperatura a w sumie największa różnica temperatur, co sprzyja uciekaniu ciepła.
Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

Palę drewnem więc nie da rady by grzało całą noc




Witam

Żeby podłogówka nie stygła i żeby nie marnować ciepła które wyprodukuje bufor można dołożyć do instalacji C.O. bufor, czyli zbiornik z wodą. Wtedy po grzaniu w ciągu dnia w buforze masz np. 1000 litrów ciepłej wody, która pobierana jest przez podłogówkę, kiedy w piecu już wygaśnie. Wtedy podłoga nie będzie stygnąć i będziesz miał mniejsze straty na ponowne jej rozgrzanie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...